Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2009, 17:33   #141
Insdeath
Partijlid

Insdeath's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel een beetje een samenloop van de twee zijn zeker?

(Ik zal eerlijk zijn; ik weet niet zoveel van de banken af als sommigen onder jullie, dus verbeter me als ik iets zeg dat niet waar is. Kan altijd gebeuren hé. Ik probeer in elk geval enkel iets te zeggen als ik er van overtuigd ben dat het waar is).
Insdeath is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 18:55   #142
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath Bekijk bericht
Het zal wel een beetje een samenloop van de twee zijn zeker?
Juist, maar als ik één van de twee factoren kan aanduiden als meest significant, dan lijkt het me de overname die hun de nek heeft omgedaan.

Citaat:
(Ik zal eerlijk zijn; ik weet niet zoveel van de banken af als sommigen onder jullie, dus verbeter me als ik iets zeg dat niet waar is. Kan altijd gebeuren hé. Ik probeer in elk geval enkel iets te zeggen als ik er van overtuigd ben dat het waar is).
Ge moet u niet aangevallen voelen hoor

Welkom op het forum trouwens.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 20:58   #143
Insdeath
Partijlid

Standaard

Ik voel me niet aangevallen, ik wil enkel maar zeggen dat ik het soms kan mis hebben

En bedankt voor de begroeting
Oud 23 januari 2009, 21:32   #144
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Leer lezen. Dat komt altijd van pas.
Bewijs mijn beste, bewijs het tegendeel van wat er destijds gebeurde....

Toon de fouten in mijn post aan met Uw onweerlegbaar bewijs.....

Nu draait U om de pot en speelt U liever de man dan de feiten te weerleggen....

Met een grote mond alleen en persoonlijke steken te geven komt U er helaas niet....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 22:52   #145
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb de kredietcrisis en de situatie bij Fortis op de voet gevolgd het voorbije jaar. Als u dat ook had gedaan, dan wist u dat de malaise bij Fortis niets te maken heeft met de ondergang van Amerikaanse banken, maar voornamelijk door hun overname van ABN Amro. De rest van de globale kredietcrisis staat daar los van.
Je vergist je. De overname van ABN Amro is precies mislukt door de kredietcrisis. Overigens gaat het niet alleen om Fortis. Ook Dexia en KBC kwamen in de problemen, alle sectoren van de economie lijden, er gaan veel banen verloren gaan in 2009... Allemaal dankzij uw Amerikaanse vriendjes!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 23:50   #146
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je vergist je. De overname van ABN Amro is precies mislukt door de kredietcrisis. Overigens gaat het niet alleen om Fortis. Ook Dexia en KBC kwamen in de problemen, alle sectoren van de economie lijden, er gaan veel banen verloren gaan in 2009... Allemaal dankzij uw Amerikaanse vriendjes!
Een andere president of een andere CEO en alles is opgelost voor Savatage. Het is ook dat wat de media ons doen geloven: change, yes we can. Maar het systeem zal niet veranderen door een andere personeelsbezetting.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 00:09   #147
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Een andere president of een andere CEO en alles is opgelost voor Savatage. Het is ook dat wat de media ons doen geloven: change, yes we can. Maar het systeem zal niet veranderen door een andere personeelsbezetting.
Hehe, natuurlijk niet;maar de meerderheid laat zich er wel aan vangen...

Zoals altijd trouwens....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 00:59   #148
Insdeath
Partijlid

Standaard

Verandering is behoorlijk utopisch en onrealistisch. Een andere personeelsbezetting leidt tot kleine, onbelangrijke veranderingen die groot uitgesmeerd worden door de media. De grote dingen blijven onveranderd hun gang gaan.

Maar als iets is onveranderd is ten opzichte van 50 jaar geleden, waarom zou de pers de moeite doen om daar iets over te zeggen?
Oud 24 januari 2009, 07:41   #149
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De Amerikaanse kredietcrisis heeft alle huidige ellende veroorzaakt. Als gevolg van de instorting van de prijzen van het vastgoed in de USA werd een hypotheek (= het huis dat in onderpand werd gegeven) veel minder waard dan het bedrag van de lening. Veel Amerikanen boden dan ook hun hypotheek (=het huis dat zo drastisch zakte in waarde) terug aan de bank i.p.v. het te betalen bedrag.

Daardoor kwamen banken in de USA in de problemen, en deze banken hadden deze "rommelhypotheken" doorverkocht als beleggingen aan banken zoals Fortis.

En banken gaan ook kredieten bij elkaar aan, ze lenen bij elkaar dus. Elke bank hier heeft wel kredieten bij elkaar. En wanneer één bank in de problemen komt, lenen ze niet meer aan andere en betalen ze hun kredieten niet meer aan andere banken.

Samengevat: Het is de schuld van

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 13:33   #150
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Inderdaad. De Amerikaanse kredietcrisis heeft alle huidige ellende veroorzaakt. Als gevolg van de instorting van de prijzen van het vastgoed in de USA werd een hypotheek (= het huis dat in onderpand werd gegeven) veel minder waard dan het bedrag van de lening. Veel Amerikanen boden dan ook hun hypotheek (=het huis dat zo drastisch zakte in waarde) terug aan de bank i.p.v. het te betalen bedrag.

Daardoor kwamen banken in de USA in de problemen, en deze banken hadden deze "rommelhypotheken" doorverkocht als beleggingen aan banken zoals Fortis.

En banken gaan ook kredieten bij elkaar aan, ze lenen bij elkaar dus. Elke bank hier heeft wel kredieten bij elkaar. En wanneer één bank in de problemen komt, lenen ze niet meer aan andere en betalen ze hun kredieten niet meer aan andere banken.

Vroeger mochten "onze" banken en verzekeraars hun (ons) geld daar helemaal niet in beleggen, maar nu zijn ze zo "vrij" om dat wel te doen. Wie heeft onze kapitaalmarkt geliberaliseerd? Niet de VSA, maar de EU (of VSE).
Oud 24 januari 2009, 14:30   #151
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger mochten "onze" banken en verzekeraars hun (ons) geld daar helemaal niet in beleggen, maar nu zijn ze zo "vrij" om dat wel te doen. Wie heeft onze kapitaalmarkt geliberaliseerd? Niet de VSA, maar de EU (of VSE).
Bwa, indien de Fortis toen bekwame leidinggevenden gehad zou hebben zouden deze uiterst risicovolle "beleggingen" nooit gebeurd zijn. Een bekwaam persoon had gezien dat deze beleggingen te risicovol waren, zeker als je bestudeert op welke belachelijke voorwaarden Amerikanen bespottelijk goedkoop krediet kunnen krijgen.

Maar ja, de vraag op de (kapitaal)markt was als gevolg van de liberalisering oververhit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:59   #152
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Amerikanen hebben Fortis niet verplicht om een enorme schuldenberg aan te gaan om vervolgens veel te veel te betalen voor een bank van hun eigen grootte. KBC en Dexia hebben dezelfde fout gemaakt als de Amerikaanse banken: een gebrek aan risk management. Dat is hun eigen fout en niet die van de Amerikanen.
Oud 24 januari 2009, 18:02   #153
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En Fortis was zo slim om long te gaan in die junk bonds. Is dat dan de fout van Amerikaanse banken?
Oud 24 januari 2009, 18:03   #154
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet bij Fortis hoor, daar gaat een superbekwame CEO zelfs niets meer aan kunnen veranderen. Fortis is imo een gezonken schip dat op de bodem van de oceaan ligt en enkel nog (ten onrechte) in stand wordt gehouden door onze overheid.
Oud 26 januari 2009, 12:21   #155
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet bij Fortis hoor, daar gaat een superbekwame CEO zelfs niets meer aan kunnen veranderen. Fortis is imo een gezonken schip dat op de bodem van de oceaan ligt en enkel nog (ten onrechte) in stand wordt gehouden door onze overheid.
wat een onzin. de intrinsieke waarde van de holding ligt tussen de 3 �* 5 euro. dat is ZONDER de bank en nationale verzekeringsactiviteiten. die verzekeringsactiviteiten zitten dankzij het arrest trouwens al terug in de holding, staat kan enkel nog de helft van de bank aan BNP Paribas verpatsen.
de tier ratio van fortis is trouwens nu hoger dan die van Bnp Paribas. Daarom ook dat een stand alone van Fortis steeds meer overwogen wordt.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 26 januari 2009 om 12:25.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 12:25   #156
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

correct !
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 13:06   #157
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Na de "Heel-Nederlandse" bank Fortis is nu ook de "Vlaamse" KBC aan het zinken. Waardeloze nationalisten zijn jullie!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be