Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2009, 13:32   #141
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dit is duidelijk een kenmerk van hogere beschaving:

Dit ook zeker:

http://images.google.be/images?hl=en...-8&sa=N&tab=wi
Doen ze allemaal voor Israel.
Oud 29 januari 2009, 13:32   #142
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GITMO, waterboarding(klik), geheime Kalitta (ea) vluchten naar buitenlandse gevangenissen om gevangen buiten bereik van Amerikaanse rechtbanken te houden? Ooit van gehoord? Superieure beschaving?
En allemaal goedgekeurd door AIPAC, de grootste (en ook Joodse) lobby van America.
Oud 29 januari 2009, 15:20   #143
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Het is bekend dat Joden veel machtposities hadden achter Stalin, wanneer gaan hun eens de holocaust op Slavische volkeren en christenen toegeven ?
Toch wat nuanceren.

Na de oorlog kwam er geen verandering in Stalins politiek. Campagnes tegen de verheerlijking van het Westen en 'ontworteld cosmolitanisme' troffen het culturele leven en intelligentsia. Stalin begon een antisemitische campagne, die er gemakkelijk toe had kunnen leiden dat de joden in de Sovjetunie hetzelfde lot hadden ondergaan als de 'koelakken', ware het niet dat de tiran voortijdig overleed. De plannen lagen al klaar om alle joden uit de steden te deporteren naar al aangelegde kampen in Centraal-Azië, om ze te 'beschermen tegen pogroms'. Deze deportatie vond nooit plaats, maar het antisemitisme is sederdien een vast bestanddeel gebleven van de politiek van Stalins opvolgers.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:29   #144
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
En allemaal goedgekeurd door AIPAC, de grootste (en ook Joodse) lobby van America.
Bronnen aub?
Zonder bewijzen is de maan uit mayonnaise gemaakt.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:29   #145
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
tuurlijk wel, de holocaust religie staat geen vragen toe, dogma's zijn uitgeschreven door het ministerie van waarheid
Dat is zeker een punt wat waar is, maar dat is verboden. Er is blijkbaar iets niet in orde.
Verder, er wordt in dit topic gesproken over zionisme ed, maar is er echt concreet hard bewijs voor? Heeft iemand die, zo ja, dan hoor ik dat graag.
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 17:33   #146
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarheid is weldegelijk eeuwig, daar God eeuwig is.
Als dogma kan dat wel tellen. Helaas voor jou, niet als waarheid. Dat is een logica als: De pudding is koud, daar de pastoor beschonken is.
Oud 29 januari 2009, 22:24   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik Williamson niet ken. Ik ga mij dan ook niet uitspreken over zijn intellectuele capaciteiten.
Ik ken wel behoorlijk wat van geschiedenis en ook over de geschiedenis van de Holocaust. En men mag dat nu draaien of keren zoals men wil maar:
-) er heeft wel degelijk een systematische fysieke uitroeiing van de Europese Joden plaatsgevonden
-) die campagne van fysieke uitroeiing valt te situeren tussen grosso modo de herfst van 1941 en de herfst van 1944 en omvatte naast massa-executies en mobiele vergassing door Einsatzgruppen in de bezette Sowjet-Unie ook het gebruik van 6 specifiek daartoe ingerichte vernietigingskampen in het bezette Polen (Chelmno, Belzec, Sobibor, Treblinka, Auschwitz-Birkenau en Maidanek)
-) volgens de beste historische studies bedraagt het aantal daarbij omgebrachte Joden ongeveer 6 miljoen

Dit ontkennen is negationisme. Ten persoonlijken titel ben ik tegenstander van anti-negationismewetten, maar dat doet niets af aan mijn afschuw voor dergelijk negationisme.
Voor het overige is het bijzonder moeilijk deze discussie te voeren, daar de moderatie me lang geleden eens gewaarschuwd heeft dat er op dit forum niet over dit onderwerp geschreven mag worden (d.i. revisionistische standpunten uiteenzetten).

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 januari 2009 om 22:46.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 22:40   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het overige is het bijzonder moeilijk deze discussie te voeren, daar de moderatie me lang geleden eens gewaarschuwd heeft dat er op dit forum niet over dit onderwerp geschreven mag worden (d.i. revisionistische standpunten uiteenzetten).
Zoals voorspeld liet de moderatie, bij monde van Starfire, me weten dat ik voor het uiten van mijn mening over revisionisme (en over de standpunt van mgr. Williamson) een ernstige berisping heb opgelopen die kan leiden tot mijn definitieve uitsluiting.

In de berichten die ik tot nu toe daarover heb beschreven, heb ik dan nog geen enkel inhoudelijk aspect aangeraakt. Vandaar dat mijn bovenstaande opmerking tenvolle geldt: er is eigenlijk geen discussie mogelijk. De wet snoert alles af.

Ook hier, net als in voorgaand bericht, zie ik mij gedwongen, na nog een bericht waarin gedreigd wordt met een permanente ban, stukken uit mijn oorspronkelijk bericht weg te knippen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 januari 2009 om 22:51.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 01:18   #149
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me wel een heel overhaaste conclusie. 't Huldigen van een rangorde van beschavingen (alweer zo'n taboe in onze zotgedraaide PC-tijd) lijkt me een valabele mening te zijn die helemaal niet samenvalt met een bepaald -isme van welke aard dan aard. Ik beschouw onze westerse beschaving ook als superieur in vergelijking met bepaalde andere culturen op deze aardbol. Dat laatste is natuurlijk tegenwoordig een ongehoorde mening... Er wordt immers een bijna absoluut cultuurrelativisme gehuldigd.
Het verwondert mij niet dat u een revisionist bent. U stelt de cultuur superieur die lustig erop los plundert, moordt en de overgrote meerderheid van de wereldbevolking tot een leven van armoede en ellende veroordeelt. Maar dat hebben religie, de westerse samenleving en negationisme/revisionisme (relativisme nietwaar?) nu net met elkaar gemeen. Geen verwondering dus.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 30 januari 2009 om 01:20.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 08:43   #150
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Het verwondert mij niet dat u een revisionist bent. U stelt de cultuur superieur die lustig erop los plundert, moordt en de overgrote meerderheid van de wereldbevolking tot een leven van armoede en ellende veroordeelt. Maar dat hebben religie, de westerse samenleving en negationisme/revisionisme (relativisme nietwaar?) nu net met elkaar gemeen. Geen verwondering dus.
religie, westerse samenleving en negationisme op één hoopje gooien geeft blijk van een bijzonder beperkt verstandelijk vermogen of een extreem verstarde oogkleppen-visie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 09:10   #151
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Zoals voorspeld liet de moderatie, bij monde van Starfire, me weten dat ik voor het uiten van mijn mening over revisionisme (en over de standpunt van mgr. Williamson) een ernstige berisping heb opgelopen die kan leiden tot mijn definitieve uitsluiting.

In de berichten die ik tot nu toe daarover heb beschreven, heb ik dan nog geen enkel inhoudelijk aspect aangeraakt. Vandaar dat mijn bovenstaande opmerking tenvolle geldt: er is eigenlijk geen discussie mogelijk. De wet snoert alles af.

Ook hier, net als in voorgaand bericht, zie ik mij gedwongen, na nog een bericht waarin gedreigd wordt met een permanente ban, stukken uit mijn oorspronkelijk bericht weg te knippen.
Ongeacht mijn afkeer van negationisme en als "revisionisme" vermomd negationisme betreur ik elke beknotting van een vrij debat (ook al meen ik dat het moeilijk discussieren is met iemand die historische feiten ontkent, maar dat is helaas een veel voorkomende soort).
Oud 30 januari 2009, 09:29   #152
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Zou eigenlijk niet mogen.
Oud 30 januari 2009, 14:53   #153
monza
Gouverneur

Standaard

Het nefast ontkennen van feiten en de bewijslast afdoen als ongeloofwaardig verdient geen ban.
Vrije meningsuiting is belangrijk maar het strafbaar maken van bagateliseren van massa moord is wel terecht een ban waardig. Zulkse discussies zijn nutteloos en dragen niets bij.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 15:04   #154
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Ik postte al:
Citaat:
Of topic,
Jan,
Dit valt me geweldig tegen van jou.
Ik was duidelijk dus niet alleen hierin, vermits iemand anders schiijnbaar dit gebruikte:

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 januari 2009 om 15:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:07   #155
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik postte al:Ik was duidelijk dus niet alleen hierin, vermits iemand anders schiijnbaar dit gebruikte:
Ik neem aan dat u doelt op het feit dat iemand gaan klagen is bij de moderatoren. Ach ja, sommigen zijn inderdaad zo kleingeestig. Des te erger voor hen.
Oud 30 januari 2009, 16:44   #156
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Het nefast ontkennen van feiten en de bewijslast afdoen als ongeloofwaardig verdient geen ban.
Vrije meningsuiting is belangrijk maar het strafbaar maken van bagateliseren van massa moord is wel terecht een ban waardig. Zulkse discussies zijn nutteloos en dragen niets bij.
Goed, maar het is hier een discussieforum. Iedereen schuift zijn argumenten naar voren. Vraag is overigens of er ook een ban is voor het ontkennen van de massamoord op de Armeniërs? Is er een ban op de ontkenning van massamoord begaan door Pol Pot? Is er een ban op de ontkennning van de massamoord van de Amerikanen op de indianen? Is er een ban op het massaal decimeren van de Aboriginals in Australië door de blanken?

Laatst gewijzigd door system : 30 januari 2009 om 16:47.
Oud 30 januari 2009, 16:50   #157
monza
Gouverneur

Standaard

Inderdaad iedereen mag zijn argumenten aanhalen maar wel binnen de legale richtlijnen.
Iedereen mag te hard rijden maar dan moet je niet komen zeuren als je op je vingers wordt getikt.

Ik weet niet als daar een ban op staat. Daar zijn waarschijnlijk ook geen wetten op.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:54   #158
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Goed, maar het is hier een discussieforum. Iedereen schuift zijn argumenten naar voren. Vraag is overigens of er ook een ban is voor het ontkennen van de massamoord op de Armeniërs? Is er een ban op de ontkenning van massamoord begaan door Pol Pot? Is er een ban op de ontkennning van de massamoord van de Amerikanen op de indianen? Is er een ban op het massaal decimeren van de Aboriginals in Australië door de blanken?
In België wel, geloof ik.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:56   #159
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In België wel, geloof ik.

Neen, dat is niet het geval.
Oud 30 januari 2009, 17:05   #160
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Inderdaad iedereen mag zijn argumenten aanhalen maar wel binnen de legale richtlijnen.
Iedereen mag te hard rijden maar dan moet je niet komen zeuren als je op je vingers wordt getikt.

Ik weet niet als daar een ban op staat. Daar zijn waarschijnlijk ook geen wetten op.
En waarom is er dan alleen een wet op de ontkenning van de massamoord begaan op de joden vraag ik me dan af. U ook?

Laatst gewijzigd door system : 30 januari 2009 om 17:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be