![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hoe gaan ze dat meten? Want zoals uit het artikel blijkt, zeggen dat iemand "stapvoets" rijdt is natuurlijk geen bewijs. De vrouw claimt immers dat ze 40 km/u reed, meer dan genoeg dus. In haar plaats zou ik een foto van een geijkt flitstoestel eisen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 februari 2009 om 17:53. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel ik alle regeltjes met een korreltje zout neem en waarschijnlijk 101 boetes op een dag zou verdienen (volgens de geldende regeltjes) sta ik toch al op -1 en volgend jaar (hopelijk) op -2.
En het mooie is dat het bij een aanrijding dan niet meer stijgt. Ge ziet dat veilig rijden niet alleen een zaak van verkeersbordjes is dus.
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mensen denken misschien: maar savonds en int weekend is daar toch niemand. Guess again, die gebouwen worden ook gebruikt voor steakdagen, schoolfeesten, scouts, fuiven, tentoonstellingen.....ik kan snachts evengoed een kind tegenkomen op straat. 30 per uur. Opt gemak in 2de. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ooit lang geleden eens zo vriendelijk geweest zo'n slak die het expres deed voor mij eens voorbij te steken, wat te vertragen voor hem op mijn beurt en dan eens te remmen.
En jawel hij zat er in vanachter. En ik was nog in mijn recht ook natuurlijk.
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat in de psychologie een naam voor mensen die denken dat alles om hen heen omwille van hen gebeurt. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard schat je dat zelf wat in maar er zijn inderdaad plekken waar het misschien slechts enkele uren per nacht verantwoordt is om meer te gaan rijden weet je wat best grappig is ? al die zogenaamde voorstanders dat het best wat sneller mag zullen de komende jaren sltelselmatig het aantal plekken waar het kan en mag nog verminderd zien worden het kan niet anders dat de druk van zowel mobiliteit en nog enigsinds leefbaar wonen nog zal toenemen naar mate de open ruimte méér en méér verdwijnt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb meer dan 2miljoen kilometers achter het stuur gezetten, maar nog steeds durfik niet zeggen dat ik voldoende ervaring en bekwaamheid heb om alle mogelijke ongelukken te kunnen vermijden. Er zijn reeds bestuurders geweest met meer dan 50 jaar rij-ervaring, waaronder zelfs ervaring als rallypiloot, die tegen snelheden van minder dan 30 kilometer per uur iemand dood reden, gewoon omdat een ongeluk in een klein hoekje zit. Tegen 20km/u heb je immers nog steeds 10 meter nodig om volledig stil te staan, een peuter die los rukt van zijn ouder en tussen twee auto's uitkomt gelopen zie je vaak pas op 5 meter voor je. Een fietser die valt gebruikt een minimum breedte van 3 meter tijdens zijn val, in vele gevallen dus meer dan een rijstrook breed is. Daar waar geen fietspad is komt die fietser dus zelfs 0.5 meter op het rijvak van de tegenliggers. Tegen 50per uur heb je 30 meter nodig om stil te staan, een lege vrachtwagen heeft daar slechts 20meter voor nodig, een zware vrachtenwagen meer dan 50meter. En mag ik je er even op wijzen, dat iedereen alleen op de weg is of dat je nooit alleen op de baan bent. Een paar jaar geleden is er zelfs een motorrijder dood gereden door een snelheidsduivel, of beter geschreven, door verschillende snelheidsduivels, want ze zijn er met drie voertuigen over gereden, voor er iemand was die hem zag liggen en de hulpdiensten belde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag 20 gereden in een zonde 30, ha!
![]() Er liep iets teveel klein grut rond om 50 te rijden ![]()
![]() |
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt dus een pak punten laten liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het subjectieve onveiligheidsgevoel loopt ook de spuigaten uit, en dan zijn er zelfs die denken dat ze moeten bepalen hoe hard iemand nog mag rijden op de weg. En het stond in dat artikel, die vrouw zei dat vandaar dat ik zei "blijkbaar". Maar ge leest zoals gewoonlijk de helft van het schoon weer hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een enorme voorsprong, ik mag da
![]()
![]() |
![]() |
#153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoogmoed komt voor de val...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier een beetje komen snoeven zeker !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De getuige had chance dat hij niks te zeggen had...na ik hem eens gesproken had. En tenslotte is het die opzettelijke traagrijders het er niet om te doen om een ongeluk uit te lokken?
Jawel...en kijk hij had er één.
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag de rollen toch wel eens omdraaien zeker?
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaag ... geflitst in een zone dertig. Ik reed pakweg 38. De zone was niet eerder aangegeven (was dus eerste plakkaat) en ongeveer dertig meter verder stonden de flikken van Gent te flitsen. Nu moet je me eens vertellen hoe men een plakkaat kan tegen komen en onmiddellijk van vijftig naar dertig kan gaan zonder op de rem te trappen (en dus een gevaar is voor de achterliggenden).
Ik keerde dus om en ging naast de flikkken staan (er zat er maar ene in de auto, de andere was waarschijnlijk een sandwichke gaan halen). Toen ik naast hen stond in de omgekeerde richting draaide ik mijn venster open ... die ene flik deed hetzelfde. Ik vroeg hem of hij zich amuseerde. Hij begreep het niet goed en vroeg wat ik zei. Ik herhaalde dus mijn vraag "amuseer je je?" Hij werd plots heel rood en vroeg of ik om een boete vroeg. Ik vroeg hem op wat hij zich baseerde en daar kon hij niet op antwoorden. Hij herhaalde dus of ik een boete wil (omdat ik hem aansprak waarschijnlijk). Ik antwoorde dat hij toch al mijne nummerplaat had en dat hij maar moest doen wat hij niet laten kon, daarna reed ik gewoon weg. Van zo'n mentaliteit krijg ik gewoon de stuipen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maargoed, ik heb het al door, je hebt ook zo een antisociale mentaliteit. Niet janken als die ooit zich tegen u keert en u van uw vrijheid wordt beroofd..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Excuus gaat dus niet op. |
|
![]() |
![]() |