Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2009, 17:51   #141
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Zelfs de korpschef vindt deze boete belachelijk:

Citaat:
Volgens het proces-verbaal van de politie reed ze 'stapvoets' in een zone50, en dat mag niet. Maar Lea denkt er niet aan de boete te betalen.

...

'Blijkbaar heeft het vele passeren de agent geërgerd, en heeft die daarom de nummerplaat genoteerd', legt korpschef Willy Lanssens uit. 'Volgens de wet mag je niet niet abnormaal traag rijden, maar daarbij moet aan een aantal elementen voldaan worden en dat lijkt hier niet het geval.'

Volgens Lanssens is de boete door een toevallige afwezigheid van de coördinator die de pv's naziet toch op de bus gegaan. 'Ik heb de opdracht gegeven het geval te onderzoeken, en de vrouw aangeraden nog niet te betalen. Voor ons is dit soort overtredingen geen beleidsprioriteit. We hebben al werk genoeg met de hardrijders.'
Goed gezegd van de die commissaris, dus.

Citaat:
En gelukkig ook er is geen enkele reden om het verkeer te hinderen,
Het subjectieve hinderingsgevoel van sommigen loopt de spuigaten uit.

Citaat:
en zolang u 30 aanhoudt bent u wettelijk inorde want blijkbaar zou 30 km/u de minimum snelheid zijn.
Waar staat dat?

En hoe gaan ze dat meten? Want zoals uit het artikel blijkt, zeggen dat iemand "stapvoets" rijdt is natuurlijk geen bewijs. De vrouw claimt immers dat ze 40 km/u reed, meer dan genoeg dus. In haar plaats zou ik een foto van een geijkt flitstoestel eisen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 februari 2009 om 17:53.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 20:11   #142
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoewel ik alle regeltjes met een korreltje zout neem en waarschijnlijk 101 boetes op een dag zou verdienen (volgens de geldende regeltjes) sta ik toch al op -1 en volgend jaar (hopelijk) op -2.
En het mooie is dat het bij een aanrijding dan niet meer stijgt.
Ge ziet dat veilig rijden niet alleen een zaak van verkeersbordjes is dus.
Oud 3 februari 2009, 21:41   #143
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoewel ik alle regeltjes met een korreltje zout neem en waarschijnlijk 101 boetes op een dag zou verdienen (volgens de geldende regeltjes) sta ik toch al op -1 en volgend jaar (hopelijk) op -2.
En het mooie is dat het bij een aanrijding dan niet meer stijgt.
Ge ziet dat veilig rijden niet alleen een zaak van verkeersbordjes is dus.
In Oudelande staan zelfs geen verkeersborden meer
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 23:00   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ben ook net terug van mijn slakkengang-tijdens-schooltijd.
Ik woon nu in een wijk met een school, een speelplein en een cultureel centrum. Ik rij zelden sneller dan 30 hier. Ook al is 50 toegelaten op sommige plekken.

En mensen denken misschien: maar savonds en int weekend is daar toch niemand. Guess again, die gebouwen worden ook gebruikt voor steakdagen, schoolfeesten, scouts, fuiven, tentoonstellingen.....ik kan snachts evengoed een kind tegenkomen op straat.

30 per uur. Opt gemak in 2de.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 23:24   #145
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben ooit lang geleden eens zo vriendelijk geweest zo'n slak die het expres deed voor mij eens voorbij te steken, wat te vertragen voor hem op mijn beurt en dan eens te remmen.
En jawel hij zat er in vanachter.
En ik was nog in mijn recht ook natuurlijk.
Oud 3 februari 2009, 23:35   #146
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ooit lang geleden eens zo vriendelijk geweest zo'n slak die het expres deed
Wat deed die expres?

Er bestaat in de psychologie een naam voor mensen die denken dat alles om hen heen omwille van hen gebeurt.

Citaat:
voor mij eens voorbij te steken, wat te vertragen voor hem op mijn beurt en dan eens te remmen.
Ha, waart gij dat?
Oud 3 februari 2009, 23:37   #147
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik woon nu in een wijk met een school, een speelplein en een cultureel centrum. Ik rij zelden sneller dan 30 hier. Ook al is 50 toegelaten op sommige plekken.

En mensen denken misschien: maar savonds en int weekend is daar toch niemand. Guess again, die gebouwen worden ook gebruikt voor steakdagen, schoolfeesten, scouts, fuiven, tentoonstellingen.....ik kan snachts evengoed een kind tegenkomen op straat.

30 per uur. Opt gemak in 2de.
eumzz dat is hier ook zo
uiteraard schat je dat zelf wat in maar er zijn inderdaad plekken waar het misschien slechts enkele uren per nacht verantwoordt is om meer te gaan rijden

weet je wat best grappig is ?
al die zogenaamde voorstanders dat het best wat sneller mag zullen de komende jaren sltelselmatig het aantal plekken waar het kan en mag nog verminderd zien worden
het kan niet anders dat de druk van zowel mobiliteit en nog enigsinds leefbaar wonen nog zal toenemen naar mate de open ruimte méér en méér verdwijnt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 23:59   #148
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickhaed Bekijk bericht
dat doe ik nu al hoor, maar van de 23 jaren rijden met zware voet en talloze boetes heb ik nog geen enkel slachtoffer gemaakt ... buiten mijn eigen geldbuidel.
kan ik niet zeggen van vele o zo heilig verklaarde chauffeurs die zich angstvallig aan de regeltjes houden, en toch al enkele slachtoffers hebben gemaakt.

want doodgereden worden aan 120 of 50 doet evenveel zeer hoor.

maar ik heb hier nergens geklaagd dat ik al die boetes heb moeten betalen, ik heb gewoon gereageerd op de thread vraag.

en gij kunt dat nooit tegenkomen, enkel omdat jij je aan de regels houdt.

by the way, ik krijg hier de indruk dat ze mij hier bekijken als een gevaarlijk chauffeur ... wat iets helemaal anders is dan iemand die plaatselijk sneller rijd dan hij mag.

ik ga nooit meer dan 30/kmph rijden aan scholen, ik ben altijd de eerste die stopt om voetgangers te laten oversteken, ik ga nooit toeteren als er fietsers per twee of drie voor mij rijden.
Maar als ik om 04:00 alleen op de snelweg rijdt dan rij ik sneller, als er niemand voor mij rijdt op de n60 zal ik wat sneller rijden dan wat toegelaten is.

en daarvoor ben ik een moordenaar volgens jullie.

mijn broer was 11 toen hij door een bus gegrepen is aan 60/kmph, dat is dan geen moordenaar.

brrrr scary
Ik rijd al meer dan 32 jaar met alles wat wielen heeft op de openbare weg, als 35 jaar met alle type landbouwvoertuigen en hun soortgenoten.

Ik heb meer dan 2miljoen kilometers achter het stuur gezetten, maar nog steeds durfik niet zeggen dat ik voldoende ervaring en bekwaamheid heb om alle mogelijke ongelukken te kunnen vermijden.

Er zijn reeds bestuurders geweest met meer dan 50 jaar rij-ervaring, waaronder zelfs ervaring als rallypiloot, die tegen snelheden van minder dan 30 kilometer per uur iemand dood reden, gewoon omdat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Tegen 20km/u heb je immers nog steeds 10 meter nodig om volledig stil te staan, een peuter die los rukt van zijn ouder en tussen twee auto's uitkomt gelopen zie je vaak pas op 5 meter voor je.

Een fietser die valt gebruikt een minimum breedte van 3 meter tijdens zijn val,
in vele gevallen dus meer dan een rijstrook breed is.
Daar waar geen fietspad is komt die fietser dus zelfs 0.5 meter op het rijvak van de tegenliggers.
Tegen 50per uur heb je 30 meter nodig om stil te staan, een lege vrachtwagen heeft daar slechts 20meter voor nodig, een zware vrachtenwagen meer dan 50meter.

En mag ik je er even op wijzen, dat iedereen alleen op de weg is of dat je nooit alleen op de baan bent.
Een paar jaar geleden is er zelfs een motorrijder dood gereden door een snelheidsduivel, of beter geschreven, door verschillende snelheidsduivels, want ze zijn er met drie voertuigen over gereden, voor er iemand was die hem zag liggen en de hulpdiensten belde.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 13:04   #149
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag 20 gereden in een zonde 30, ha!

Er liep iets teveel klein grut rond om 50 te rijden
Oud 4 februari 2009, 13:16   #150
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Vandaag 20 gereden in een zonde 30, ha!

Er liep iets teveel klein grut rond om 50 te rijden
Je hebt dus een pak punten laten liggen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 13:26   #151
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zelfs de korpschef vindt deze boete belachelijk:

Goed gezegd van de die commissaris, dus.

Het subjectieve hinderingsgevoel van sommigen loopt de spuigaten uit.

Waar staat dat?

En hoe gaan ze dat meten? Want zoals uit het artikel blijkt, zeggen dat iemand "stapvoets" rijdt is natuurlijk geen bewijs. De vrouw claimt immers dat ze 40 km/u reed, meer dan genoeg dus. In haar plaats zou ik een foto van een geijkt flitstoestel eisen.
De mening van de korpchef is dan ook onbelangrijk, de boete is gemaakt en blijkbaar was ze zelfs rechtsgeldig. Als een politie agent constateert dat u door het rood rijdt heeft die daar geen foto voor nodig. Als u te snel rijdt wel om de juiste snelheid te bepalen, stapvoets rijden kan de aanleiding zijn om u op te bon te zwieren wegens het hinderen van het verkeer.
Het subjectieve onveiligheidsgevoel loopt ook de spuigaten uit, en dan zijn er zelfs die denken dat ze moeten bepalen hoe hard iemand nog mag rijden op de weg.

En het stond in dat artikel, die vrouw zei dat vandaar dat ik zei "blijkbaar". Maar ge leest zoals gewoonlijk de helft van het schoon weer hé.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 14:09   #152
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je hebt dus een pak punten laten liggen.
Ik heb een enorme voorsprong, ik mag da
Oud 4 februari 2009, 14:32   #153
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik heb een enorme voorsprong, ik mag da
Hoogmoed komt voor de val...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 17:38   #154
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ooit lang geleden eens zo vriendelijk geweest zo'n slak die het expres deed voor mij eens voorbij te steken, wat te vertragen voor hem op mijn beurt en dan eens te remmen.
Chance dat er geen getuigen waren zeker ?
Oud 4 februari 2009, 18:59   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij hebt dat niet gedaan.
Hier een beetje komen snoeven zeker !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 19:00   #156
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Chance dat er geen getuigen waren zeker ?
De getuige had chance dat hij niks te zeggen had...na ik hem eens gesproken had. En tenslotte is het die opzettelijke traagrijders het er niet om te doen om een ongeluk uit te lokken?
Jawel...en kijk hij had er één.
Oud 4 februari 2009, 19:03   #157
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij hebt dat niet gedaan.
Hier een beetje komen snoeven zeker !!
Tuurlijk heb ik dat gedaan.

Je mag de rollen toch wel eens omdraaien zeker?
Oud 4 februari 2009, 21:38   #158

Karma's schermafbeelding

Standaard

Vandaag ... geflitst in een zone dertig. Ik reed pakweg 38. De zone was niet eerder aangegeven (was dus eerste plakkaat) en ongeveer dertig meter verder stonden de flikken van Gent te flitsen. Nu moet je me eens vertellen hoe men een plakkaat kan tegen komen en onmiddellijk van vijftig naar dertig kan gaan zonder op de rem te trappen (en dus een gevaar is voor de achterliggenden).
Ik keerde dus om en ging naast de flikkken staan (er zat er maar ene in de auto, de andere was waarschijnlijk een sandwichke gaan halen). Toen ik naast hen stond in de omgekeerde richting draaide ik mijn venster open ... die ene flik deed hetzelfde. Ik vroeg hem of hij zich amuseerde. Hij begreep het niet goed en vroeg wat ik zei. Ik herhaalde dus mijn vraag "amuseer je je?" Hij werd plots heel rood en vroeg of ik om een boete vroeg. Ik vroeg hem op wat hij zich baseerde en daar kon hij niet op antwoorden. Hij herhaalde dus of ik een boete wil (omdat ik hem aansprak waarschijnlijk). Ik antwoorde dat hij toch al mijne nummerplaat had en dat hij maar moest doen wat hij niet laten kon, daarna reed ik gewoon weg.

Van zo'n mentaliteit krijg ik gewoon de stuipen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 21:48   #159
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De getuige had chance dat hij niks te zeggen had...na ik hem eens gesproken had. En tenslotte is het die opzettelijke traagrijders het er niet om te doen om een ongeluk uit te lokken?
Jawel...en kijk hij had er één.
Traagrijden doe je niet om een ongeluk uit te lokken...

Maargoed, ik heb het al door, je hebt ook zo een antisociale mentaliteit. Niet janken als die ooit zich tegen u keert en u van uw vrijheid wordt beroofd.....
Oud 4 februari 2009, 21:50   #160
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Vandaag ... geflitst in een zone dertig. Ik reed pakweg 38. De zone was niet eerder aangegeven (was dus eerste plakkaat) en ongeveer dertig meter verder stonden de flikken van Gent te flitsen. Nu moet je me eens vertellen hoe men een plakkaat kan tegen komen en onmiddellijk van vijftig naar dertig kan gaan zonder op de rem te trappen (en dus een gevaar is voor de achterliggenden).
Ik keerde dus om en ging naast de flikkken staan (er zat er maar ene in de auto, de andere was waarschijnlijk een sandwichke gaan halen). Toen ik naast hen stond in de omgekeerde richting draaide ik mijn venster open ... die ene flik deed hetzelfde. Ik vroeg hem of hij zich amuseerde. Hij begreep het niet goed en vroeg wat ik zei. Ik herhaalde dus mijn vraag "amuseer je je?" Hij werd plots heel rood en vroeg of ik om een boete vroeg. Ik vroeg hem op wat hij zich baseerde en daar kon hij niet op antwoorden. Hij herhaalde dus of ik een boete wil (omdat ik hem aansprak waarschijnlijk). Ik antwoorde dat hij toch al mijne nummerplaat had en dat hij maar moest doen wat hij niet laten kon, daarna reed ik gewoon weg.

Van zo'n mentaliteit krijg ik gewoon de stuipen.
Zone 30 is vaak aan een school ed, dus je hebt geen verhaal. In de rijschool hebben ze me aangeleerd dat je VANAF het bord 30 , effectief 30 moet rijden. Je moet ervoor dus afremmen.

Excuus gaat dus niet op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be