![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door beste vriend : 16 april 2009 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ( na een tijdlang serverproblemen )
ahzo... datte Je neemt geen genoegen met het eenvoudige feit dat als je wat wilt doorvoeren _ zeker als het betrekking heeft op het toepassen op anderen _ dat het nooit aan de orde is om dat als een voldongen feit te beschouwen tenzij men er argumenten tegen op kan werpen maar het steeds neerkomt op ( fameuze ) argumenten pro alvorens er nog maar sprake kan van zijn ? Is dat misschien omdat er geen deftige argumenten PRO te vinden zijn dat je nu je toevlucht moet nemen tot het omkeren van de bewijslast ? neen, sorry op zulke domme vragen ga ik niet verder op in tenzij met een eenvoudig ( zoals ik al eerder deed ) : Ik zie geen enkele reden waarom we dat wel zouden toepassen Laatst gewijzigd door praha : 16 april 2009 om 02:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je nu niet in dat we het in feite volledig met elkaar eens zijn inzake dat 'teruggeven ' ? ik zeg toch net als jij dat je die jaren niet meer kan teruggeven ? Die persoon is dat inderdaad kwijt voor goed. Wat je wel kan (terug)geven is de tijd die nog komen moet. Dus in die zin moet ik toegeven dat ik beter niet had gesproken over terugegeven teneinde alle verdere verwarring te vermijden. Maar daar gaat het 'm hier natuurlijk allemaal niet over ... Ik refereerde met die opmerking uiteraard naar dat ander (algemeen) topic over doodstraf waar jij die begrippen reversible/irreversible eveneens in de verkeerde betekenis zag. Want als ik jou redenering doortrek dan bestaat er niet eens zoiets als een reversible of omkeerbaar proces .... zelfs niet in thermodynamische context ( daar je oa steeds een toename hebt van entropie ) . Want jij blijft bij hoog en laag beweren dat dat 'omkeren' slaat op zaken in de tijd terug rechtzetten en zoiets kan natuurlijk nooit tenzij op quantummechanisch vlak. Die omkeerbaarheid of reversibliteit slaat dan ook op 't feit dat men terugkomt op de vorige ( oorspronkelijke status ) van een systeem of een staat. Het verleden blijft uiteraard en eventuele gevolgen naar het heden of de toekomst zijn niet uitgesloten. ps. Ter volledigheid moet ik daar wel bij stellen dat men dat begrip ( taalkundig ) steeds hanteert refererende naar één wel bepaald feit of een facet ps2. Zo is hier in het voorbeeld de in vrijheidstelling na bv een gerechtelijke de teruggang naar de toestand zoals ie was voor de veroordeling ... met name de vrijheid ps3. Zoals ik ook al zei _ meen ik _ in dat vorige topic _ en volledig naast deze muggezifterij _ het een totaal absurd argument te gaan stellen om mensen om te brengen omdat je de jaren gevangenschap toch niet kan 'teruggeven'. Net zo min kan men de 48 uren hechtenis of de duur van de aanhouding of de duur totale duur tot de zitting niet 'terugeven' en kan men dus eveneens redeneren die persoon al van in 't begin en kogel door het hoofd te jagen : spaart kostbare tijd, is de persoon schuldig dan zijn we een smeerlap minder en is de persoon onschuldig .... tjah dan hoeven we daar niet zoveel met in te zitten daar we hem/haar die tijd toch nooit weer kunnen geven Laatst gewijzigd door praha : 16 april 2009 om 02:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over gans die groep die we nu geneigd zijn levenslang ( of zeer lang ) te geven waar jij pleit voor doodstraf. Dat percentage ligt dus duidelijk lager dan bij de andere groepen. Maar dan nog maakt dat natuurlijk weinig uit. Maar na potje fulmineren om de aandacht af te leiden kan je misschien nu proberen summier even schetsen wat voor goede redenen ( on topic dan wel ) er zouden kunnen zijn om voor die straf te opteren. Ik weet het... ik ben een nogal een harde noot om te kraken ... maar vergeet niet dat ik er principieel al geen bezwaar tegen heb ( in tegenstelling tot vele anderen ) en je nog zowat heel de wereld moet zien te overtuigen van je visie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je het eindelijk gezien, jongen ? ![]() Gewoon een greep uit de vele goede redenen om schadelijke mensen uit onze leefwereld weg te cijferen, voor eeuwig, en altijd. Wie dood is, kan geen kwaad meer doen ! Laatst gewijzigd door beste vriend : 16 april 2009 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie wil de doodstraf voor lustmoordenaars, moordenaars die zich schuldig gemaakt hebben aan martelpraktijken, recidiverende verkrachters & kinderverkrachters ? En nu we toch bezig zijn : geef mij één goede reden om zulk uitschot in leven te houden ? Laatst gewijzigd door beste vriend : 16 april 2009 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Ze kunnen daar op den dop stages voor inrichten. Vaste job, aangename werksfeer, niet vermoeiend, goed betaald, goed pensioen...Ze zullen staan aanschuiven ! En je verricht ook nuttig werk voor de samenleving, dat is goed voor het moreel !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) de 'argumenten' die ge hier opsomt zijn totaal niet aan de orde in dit topic en horen elders thuis 2) de 'argumenten' die ge hier opsomt zijn dan ook reeds lang weerlegt in die andere topics en/of zijn er eenvoudig geen wegens drogreden hebt ge eindelijk gezien jongen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k vrees dat er geen ( +1/2 ) meerderheid voor te vinden zal zijn en al zeker geen 3/4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Je hebt makkelijk praten vermits dat referendum er toch niet komt...Zolang er geen ander soort regering aan de macht komt. Maak je geen zorgen voor de ( nabije ) toekomst : ze zullen jouw geliefde moordenaars en verkrachters blijven vrijlaten, en laten herbeginnen met hun smeerlapperij, in België, net zoals in de rest van Europa. Hopelijk word je er geen slachtoffer van...
Laatst gewijzigd door beste vriend : 19 april 2009 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na eindeloos geëmmer _ nadat steeds weer goede argumenten uitbleven _ begon jij uitgerekend over een referendum. Nu dat ik je zeg ( niet zonder reden ) dat _ indien men deze drogreden ( ad populum ) even ter beschouwing neemt _ dat daar volgens mij geen meerderheid voor te vinden valt, wordt het weer het allesdekkende dogma conspiracy Citaat:
Je bent dus echt wel uitgepraat ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) is al van in den beginne klaar en duidelijk gesteld 2) zolang jouw zogezegde 'argumenten' kant noch wal slaan of langs geen kanten alleen op zouden gaan voor de kandidaten ( die blijkbaar niet eens duidelijk kunt afbakenen ) die gij voor ogen hebt of berusten op totale onwaarheden of verzinsels dan is het vrij duidelijk Laatst gewijzigd door praha : 20 april 2009 om 02:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoe kun je nu goedkeuren dat de slachtoffers van lustmoordenaars en andere verkrachters ter dood veroordeeld en terechtgesteld worden ( door de dader ) , en de daders, indien ze gepakt worden, niet ? Ik kan je nog ergens volgen als je de doodstraf wil afschaffen, moesten alle mensen vredelievend en vriendelijk zijn. Maar in deze door monsters geteisterde jungle ?! Hoe denk je die jongens te doen afzien van hun duistere bedoelingen ? Met ze te knuffelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Thaddeus Jimenez, een Amerikaan die op zijn 13e werd opgesloten voor moord, is vrijgelaten nadat hij 16 jaar onschuldig in de cel heeft gezeten. Zijn veroordeling werd ongedaan gemaakt en de echte dader zit inmiddels achter de tralies. Jimenez werd op zijn dertiende berecht als een volwassene en veroordeeld tot 45 jaar cel. Hij belandde in de gevangenis ondanks de getuigenis van een vermoedelijke medeplichtige aan de moord, die er zeker van was dat de schutter een andere jongere was. Bron: DM vandaag Lees alles HIER(klik) Of hier (klik) Of HIER (klik) Hij had "geluk" dat 't in Connecticut gebeurde, niet in Texas, (of ergens waar "beste vriend" de baas is-of mannen met zijn ideëen) Een goede reden waarom doodstraf gewoon niet kan: gerechtelijke dwalingen zijn dan onherstelbaar. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2009 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |