Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2004, 09:17   #141
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty

Voor mij is het allemaal een pot nat.
Met andere woorden: je w�*l gewoon niet begrijpen dat de supporters met Vlaamse vlaggen, met die vlag zwaaien omdat ze zich Vlaming voelen en met het symbool dat hun identiteit uitdrukt, hun favorieten willen aanmoedigen!
Nee, voor jou moeten het allemaal kwaadaardige karakters zijn die behoren tot een duistere organisatie die de sport misbruikt voor politieke propaganda.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 09:43   #142
gorik.
Vreemdeling

gorik.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik. Stuur een bericht via MSN naar gorik.
Standaard

Citaat:
Citaat:

Met andere woorden: je w�*l gewoon niet begrijpen dat de supporters met Vlaamse vlaggen, met die vlag zwaaien omdat ze zich Vlaming voelen en met het symbool dat hun identiteit uitdrukt, hun favorieten willen aanmoedigen!
Nee, voor jou moeten het allemaal kwaadaardige karakters zijn die behoren tot een duistere organisatie die de sport misbruikt voor politieke propaganda.

ja zo ken ik die belgen wel 8)
gorik. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 10:04   #143
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen, we gaan toch geen hysterie creëren over die vlag in het wiel van Hoste zeker?

Ja, dat was stom. Heel stom zelfs. Maar het was een ongeluk zoals er op een weg heel wat kunnen gebeuren.

Het zou mij trouwens sterk verwonderen dat die supporter van Vlaanderen Vlagt was. Bij mijn weten zwaaien die enkel met vlaggen op stok.
Het was dus een onvoorzichtige supporter die iets uit zijn handen heeft laten glippen, dat vervolgens in Hostes wiel gedraaid is. De kleur van dat "iets" is bijkomstig. Op hetzelfde moment op dezelfde plaats in dezelfde omstandigheden had die supporter ook de Belgische tricolore of een promotievlag van poulier " 't Kieksken" uit zijn handen laten glippen en was die vlag ook in Hostes wiel gedraaid.

"Afschaffen die handel"? Ga je alle vlaggen verbieden omdat er één in Hostes wiel gedraaid is? Inclusief alle promotievlaggen en reclamewimpels?
In de Ronde van Vlaanderen heb ik hekkens zien staan waaraan grote reclamedoeken hingen. Die doeken vingen enorm veel wind en de hekkens stonden gevaarlijk heen en weer te zwaaien. Wat als één zo'n hekken was omgevallen op een aantal renners? Was men dan beginnen roepen om alle reclame weg te halen uit wielerwedstrijden?
Even serieus blijven hé.

Ook idioten zonder vlag kunnen ongelukken veroorzaken.

Wielerwedstrijden op de baan houden nu eenmaal risico's in. Eén van die risico's is het publiek. Als je dat risico niet aanvaardt, moet je koersen op de baan niet toelaten.

Dat neemt niet weg dat die supporter uiterst onvoorzichtig was en een zware verantwoordelijkheid draagt. Ik hoop dat hij eens goed is uitgescholden geweest door de omstaanders en in het vervolg oppast wat hij doet.
En de drinkbussen afschaffen...Tommeke Steels

Te zot om rond te lopen echte SP-a mentaliteit zou ik zeggen
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 10:08   #144
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
Juist! Hoe ik daar zelf niet aan gedacht heb!
Oud 12 april 2004, 10:09   #145
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Ik natuurlijk zwijgen dat ik zweet.
Tom Steels afschaffen?
Oud 12 april 2004, 10:10   #146
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deed Chippolini ook niet zoiets door met een drinkbus naar een cameraploeg op een motor te smijten?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 10:12   #147
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:

Ik natuurlijk zwijgen dat ik zweet.
Tom Steels afschaffen?
Wedstrijden houden voor drinkbussen! Als die dan maar niet met renners beginnen gooien!
Oud 12 april 2004, 11:06   #148
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

??

Ging het hier dan over "Vlaanderen Vlagt"?? Bij mijn weten was het een "gewone" supporter die even de controle over zijn vlag verloor. Er ooit al eens bij stilgestaan hoeveel wind zo'n helicopter maakt?

Anders zou VL² wel héééééééééél veel leden hebben!
Het juiste aantal actievoerders van VL² in Parijs-Roubaix ken ik (nog) niet maar méér dan 30 zullen het niet geweest zijn en een groot deel was in de laatste kilometer en in de velodroom geconcentreerd.
Wij zijn zelden nog met méér dan 10 actievoerders per wedstrijd. Aangezien er vandaag geen tweede actie gepland was kunnen het er nu wel wat meer geweest zijn. Onze actievoerders dragen meestal een vlag aan een lange stok en stellen zich achter de toeschouwers op.
Laatste info hierover:
Vlaanderen Vlagt was met 8 (acht) mensen aan de aankomst (de velodroom). Verder waren er nog 5 actievoerders op de Pevelenberg (een actievoerder die er met zijn gezin een uitstap van had gemaakt).
De bewuste "Hoste" vlag was er van een soort dat NIET tot het assortiment van VL² behoort!
Slechts één krantengroep linkt het incident rechtstreeks aan Vlaanderen Vlagt! Je mag één keer raden: Juist, de VUM-kranten (Standaard, Nieuwsblad en Het Volk)! Maar dat had je wel kunnen vermoeden!
Meer uitleg op de webstek en de Nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt.
Oud 12 april 2004, 15:11   #149
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het juiste aantal actievoerders van VL² in Parijs-Roubaix ken ik (nog) niet maar méér dan 30 zullen het niet geweest zijn en een groot deel was in de laatste kilometer en in de velodroom geconcentreerd.
Wij zijn zelden nog met méér dan 10 actievoerders per wedstrijd. Aangezien er vandaag geen tweede actie gepland was kunnen het er nu wel wat meer geweest zijn. Onze actievoerders dragen meestal een vlag aan een lange stok en stellen zich achter de toeschouwers op.
Laatste info hierover:
Vlaanderen Vlagt was met 8 (acht) mensen aan de aankomst (de velodroom). Verder waren er nog 5 actievoerders op de Pevelenberg (een actievoerder die er met zijn gezin een uitstap van had gemaakt).
De bewuste "Hoste" vlag was er van een soort dat NIET tot het assortiment van VL² behoort!
Slechts één krantengroep linkt het incident rechtstreeks aan Vlaanderen Vlagt! Je mag één keer raden: Juist, de VUM-kranten (Standaard, Nieuwsblad en Het Volk)! Maar dat had je wel kunnen vermoeden!
Meer uitleg op de webstek en de Nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt.
"was er van een soort". Een soort! Amai Vlaanderen vlagt behandelt zijn collega vlaggendragers nogal.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 18:35   #150
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Huh, op het nieuws zeiden ze dat Vlaanderen Vlagt niet betrokken was bij het incident omdat zij een andere vlag gebruiken.
Hoeveel verschillen bestaan er dan wel in die vlaamse vlaggen? En dat terwijl het onmogelijk was om die vlag deftig te zien

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 18:36   #151
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Zijn jullie daar nu nog mee bezig ?

Het was gewoon een dom incident en of het nu een Vlaamse of Belgische vlag was maakt niets uit.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 18:53   #152
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wens Querty te nomineren voor de Forumoscar voor de meest inhoudelijke replieken.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 19:00   #153
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Huh, op het nieuws zeiden ze dat Vlaanderen Vlagt niet betrokken was bij het incident omdat zij een andere vlag gebruiken.
Hoeveel verschillen bestaan er dan wel in die vlaamse vlaggen?

dit is louter informatief bedoelt, want ik dacht dat er maar 1 vlaamse leeuw bestond.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 12 april 2004, 19:14   #154
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hoeveel verschillen bestaan er dan wel in die vlaamse vlaggen?
dit is louter informatief bedoeld, want ik dacht dat er maar 1 vlaamse leeuw bestond.
Er bestaan heel veel verschillende uitvoeringen van de Vlaamse Leeuw.

Er is natuurlijk het verschil tussen de zwart en de rood getongde en genagelde, maar Vlaanderen Vlagt verkoopt beide versies. De verschillende uitvoeringen van de Leeuw gaan van supergestileerd tot heel mooi afgewerkt met overal krulletjes, en daarin bestaan verschillende ontwerpen.

Dan is er nog de vlag zelf. Met of zonder hengsels, met of zonder bevestigingsgaten, met of zonder bevestigingslintjes, hoeveel van deze bevestigingsmogelijkheden, en de plaats ervan (bovenaan of opzij) - of helemaal zonder bevestigingsmogelijkheden. Verder het formaat van de vlag. En de gebruikte kleuren: flets geel of vol geel.

Actievoerders van VL² kunnen in het voorbijrijden met de wagen, van een vlag aan de gevel van een huis zeggen of het één is die van hen komt of niet.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 19:23   #155
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

dit is louter informatief bedoeld, want ik dacht dat er maar 1 vlaamse leeuw bestond.
Er bestaan heel veel verschillende uitvoeringen van de Vlaamse Leeuw.

Er is natuurlijk het verschil tussen de zwart en de rood getongde en genagelde, maar Vlaanderen Vlagt verkoopt beide versies. De verschillende uitvoeringen van de Leeuw gaan van supergestileerd tot heel mooi afgewerkt met overal krulletjes, en daarin bestaan verschillende ontwerpen.

Dan is er nog de vlag zelf. Met of zonder hengsels, met of zonder bevestigingsgaten, met of zonder bevestigingslintjes, hoeveel van deze bevestigingsmogelijkheden, en de plaats ervan (bovenaan of opzij) - of helemaal zonder bevestigingsmogelijkheden. Verder het formaat van de vlag. En de gebruikte kleuren: flets geel of vol geel.

Actievoerders van VL² kunnen in het voorbijrijden met de wagen, van een vlag aan de gevel van een huis zeggen of het één is die van hen komt of niet.
Persoonlijk vind ik dat maar dikke zever. Het zou hetzelfde zijn als iemand naar de voetbal gaat kijken, vb Anderlecht, en hij komt daartoe met een blauw-zwart truitjen waar "Kompany" opstaat.
Dat slaat ook op niks e.
In plaats van 1 standaard-kleuren vlag te nemen.

Oud 12 april 2004, 22:12   #156
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blij voor jou en je leuke goedaardige initiatief Luddo.
Ondanks het feit, dat ik in mijn posting nergens expliciet VL² viseerde, kon ik wel vermoeden dat jullie ook een deel van de vlaag gingen vangen. Zeker als het een vlag door jullie aan de man gebracht had betroffen. Wat uiteraard had gekund, maar jullie delen ze uiteraard niet uit met de bedoeling er een renner mee te verbeesten.

Ik wens me dan ook te verontschuldigen voor de 'uitlokking'

De verleiding om het klinkende stafrijmpje uit de titel neer te pennen was gewoon te groot (Vlaamse Vlag Vervalst.....)
Oud 12 april 2004, 22:27   #157
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ondanks het feit, dat ik in mijn posting nergens expliciet VL² viseerde, kon ik wel vermoeden dat jullie ook een deel van de vlaag gingen vangen. Zeker als het een vlag door jullie aan de man gebracht had betroffen. Wat uiteraard had gekund, maar jullie delen ze uiteraard niet uit met de bedoeling er een renner mee te verbeesten.

De verleiding om het klinkende stafrijmpje uit de titel neer te pennen was gewoon te groot (Vlaamse Vlag Vervalst.....)
Eigenlijk had ik daar nog niet eens bij stilgestaan. Trouwens, wij hebben andere katten te geselen. Ik lees op de teletekst dat de Belgische Wielerbond alle (?) vlaggen wil verbieden! Op het nieuws van 19 uur moeten ze daar iets over gezegd hebben maar ik was te laat thuis! 't Was goed zweefvliegweer, zie je! Ze vinden het nu blijkbaar HET moment om ons een genadeslag toe te brengen! En als de media nog "een beetje" mee willen ... We laten ons echter niet doen! Met alle Chinezen maar ...
Oud 13 april 2004, 10:19   #158
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, ik heb dat op TV gezien. Maar bon, Vlaanderen die zich belachelijk maakt, dat zien we bijna elke dag. Dus een keer meer of minder............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 10:49   #159
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eigenlijk had ik daar nog niet eens bij stilgestaan. Trouwens, wij hebben andere katten te geselen. Ik lees op de teletekst dat de Belgische Wielerbond alle (?) vlaggen wil verbieden! Op het nieuws van 19 uur moeten ze daar iets over gezegd hebben maar ik was te laat thuis! 't Was goed zweefvliegweer, zie je! Ze vinden het nu blijkbaar HET moment om ons een genadeslag toe te brengen! En als de media nog "een beetje" mee willen ... We laten ons echter niet doen! Met alle Chinezen maar ...
Leg es uit, Luddo, wat je nu eigenlijk hebt aan dat vlaggen op wielerwedstrijden? Niks toch? Of voel je je op dat moment gewoon goed omdat je de Vlaamse zaak verdedigt en tentoonspreidt?
Er is al een veldrijder gewond geraakt en Hoste heeft misschien de koers verloren daardoor (om niet te spreken van wat er had kunnen gebeuren als ie gevallen was)... nog niet door dat het gevaarlijk is?
En dat argument van het soort vlag vind ik belachelijk. Oké, dat met Leif Hoste kan niet gebeuren met een vlag op een paal, maar dat met die veldrijder wel! Het is en blijft dus gevaarlijk.

Waarom geen verbod van de vlaggen over het parcours? De 'vlaggers' kunnen zorgen dat hun vlag niet over het circuit wappert misschien, maar alleen boven de toeschouwers? Oké, ze komen minder in beeld, maar iedereen ginder ziet het nog altijd.
Oud 13 april 2004, 11:17   #160
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

Leg es uit, Luddo, wat je nu eigenlijk hebt aan dat vlaggen op wielerwedstrijden? Niks toch? Of voel je je op dat moment gewoon goed omdat je de Vlaamse zaak verdedigt en tentoonspreidt?Er is al een veldrijder gewond geraakt en Hoste heeft misschien de koers verloren daardoor (om niet te spreken van wat er had kunnen gebeuren als ie gevallen was)... nog niet door dat het gevaarlijk is?
En dat argument van het soort vlag vind ik belachelijk. Oké, dat met Leif Hoste kan niet gebeuren met een vlag op een paal, maar dat met die veldrijder wel! Het is en blijft dus gevaarlijk.

Waarom geen verbod van de vlaggen over het parcours? De 'vlaggers' kunnen zorgen dat hun vlag niet over het circuit wappert misschien, maar alleen boven de toeschouwers? Oké, ze komen minder in beeld, maar iedereen ginder ziet het nog altijd.
Laat ik het zo stellen dat ik al méér dan 40 jaar "Vlaams beweeg".
40 jaar gelul en geleuter van heel geleerde mensen, professoren, advokaten, politici... die veel praten maar er GEBEURT niets. Sedert ik mij heb geëngageerd heb in VL² weet ik dat we op die 2.5 jaar meer hebben gedaan aan het promoten van de Vlaamse identiteit dan ik al die jaren daarvoor! Voor het eerst wordt de "gewone man in de straat" aangesproken, ook diegene die niet wakker ligt van de Vlaamse problematiek. In tegenstelling met de politici en de journalisten en andere groten der aarde die een beperkt kliekje vormen van "ons kent ons" blijven wij niet in een ivoren toren zitten maar komen onder de mensen. Ik ben ervan overtuigd dat we op één namiddag met meer gewone mensen praten dan de grote coryfeeën uit de politiek en de media in een heel jaar! Ik ben er van overtuigd dat wij met ons kleine groepje méér losweken dan de Vlaamse beweging en de politici. Wij zijn DOENERS!!! Niet agressief...positief... steeds bereid tot een gesprek!
Wat jij als "goede manier van vlaggen" is toevallig onze manier. Meestal staan wij met onze lange hoge vlaggen achter het publiek. Dat weten de inrichters en de journalisten ook wel maar zo een prachtvoorzet als dat gebeuren van zondag kunnen onze tegenstanders niet laten liggen!
Eén onvoorzichtige snotneus van 15 een één poepeloerezatte supporter waar VL² niets mee te maken heeft zijn genoeg om alle duivels tegen ons te ontbinden.
En denk nu niet dat wij dat voor Leif Hoste ook niet erg vinden! Mijn hart stond stil toen ik het zag gebeuren! (maar mijn Pontiac liep! grapje).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be