![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#142 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ja zo ken ik die belgen wel 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Te zot om rond te lopen echte SP-a mentaliteit zou ik zeggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tom Steels afschaffen?
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#148 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaanderen Vlagt was met 8 (acht) mensen aan de aankomst (de velodroom). Verder waren er nog 5 actievoerders op de Pevelenberg (een actievoerder die er met zijn gezin een uitstap van had gemaakt). De bewuste "Hoste" vlag was er van een soort dat NIET tot het assortiment van VL² behoort! Slechts één krantengroep linkt het incident rechtstreeks aan Vlaanderen Vlagt! Je mag één keer raden: Juist, de VUM-kranten (Standaard, Nieuwsblad en Het Volk)! Maar dat had je wel kunnen vermoeden! Meer uitleg op de webstek en de Nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt.
![]() |
![]() |
#149 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#150 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Huh, op het nieuws zeiden ze dat Vlaanderen Vlagt niet betrokken was bij het incident omdat zij een andere vlag gebruiken.
Hoeveel verschillen bestaan er dan wel in die vlaamse vlaggen? En dat terwijl het onmogelijk was om die vlag deftig te zien
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn jullie daar nu nog mee bezig ?
Het was gewoon een dom incident en of het nu een Vlaamse of Belgische vlag was maakt niets uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
dit is louter informatief bedoelt, want ik dacht dat er maar 1 vlaamse leeuw bestond.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Er is natuurlijk het verschil tussen de zwart en de rood getongde en genagelde, maar Vlaanderen Vlagt verkoopt beide versies. De verschillende uitvoeringen van de Leeuw gaan van supergestileerd tot heel mooi afgewerkt met overal krulletjes, en daarin bestaan verschillende ontwerpen. Dan is er nog de vlag zelf. Met of zonder hengsels, met of zonder bevestigingsgaten, met of zonder bevestigingslintjes, hoeveel van deze bevestigingsmogelijkheden, en de plaats ervan (bovenaan of opzij) - of helemaal zonder bevestigingsmogelijkheden. Verder het formaat van de vlag. En de gebruikte kleuren: flets geel of vol geel. Actievoerders van VL² kunnen in het voorbijrijden met de wagen, van een vlag aan de gevel van een huis zeggen of het één is die van hen komt of niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat slaat ook op niks e. In plaats van 1 standaard-kleuren vlag te nemen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks het feit, dat ik in mijn posting nergens expliciet VL² viseerde, kon ik wel vermoeden dat jullie ook een deel van de vlaag gingen vangen. Zeker als het een vlag door jullie aan de man gebracht had betroffen. Wat uiteraard had gekund, maar jullie delen ze uiteraard niet uit met de bedoeling er een renner mee te verbeesten. Ik wens me dan ook te verontschuldigen voor de 'uitlokking' De verleiding om het klinkende stafrijmpje uit de titel neer te pennen was gewoon te groot (Vlaamse Vlag Vervalst.....) ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik heb dat op TV gezien. Maar bon, Vlaanderen die zich belachelijk maakt, dat zien we bijna elke dag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Er is al een veldrijder gewond geraakt en Hoste heeft misschien de koers verloren daardoor (om niet te spreken van wat er had kunnen gebeuren als ie gevallen was)... nog niet door dat het gevaarlijk is? En dat argument van het soort vlag vind ik belachelijk. Oké, dat met Leif Hoste kan niet gebeuren met een vlag op een paal, maar dat met die veldrijder wel! Het is en blijft dus gevaarlijk. Waarom geen verbod van de vlaggen over het parcours? De 'vlaggers' kunnen zorgen dat hun vlag niet over het circuit wappert misschien, maar alleen boven de toeschouwers? Oké, ze komen minder in beeld, maar iedereen ginder ziet het nog altijd.
![]() |
![]() |
#160 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
40 jaar gelul en geleuter van heel geleerde mensen, professoren, advokaten, politici... die veel praten maar er GEBEURT niets. Sedert ik mij heb geëngageerd heb in VL² weet ik dat we op die 2.5 jaar meer hebben gedaan aan het promoten van de Vlaamse identiteit dan ik al die jaren daarvoor! Voor het eerst wordt de "gewone man in de straat" aangesproken, ook diegene die niet wakker ligt van de Vlaamse problematiek. In tegenstelling met de politici en de journalisten en andere groten der aarde die een beperkt kliekje vormen van "ons kent ons" blijven wij niet in een ivoren toren zitten maar komen onder de mensen. Ik ben ervan overtuigd dat we op één namiddag met meer gewone mensen praten dan de grote coryfeeën uit de politiek en de media in een heel jaar! Ik ben er van overtuigd dat wij met ons kleine groepje méér losweken dan de Vlaamse beweging en de politici. Wij zijn DOENERS!!! Niet agressief...positief... steeds bereid tot een gesprek! Wat jij als "goede manier van vlaggen" is toevallig onze manier. Meestal staan wij met onze lange hoge vlaggen achter het publiek. Dat weten de inrichters en de journalisten ook wel maar zo een prachtvoorzet als dat gebeuren van zondag kunnen onze tegenstanders niet laten liggen! Eén onvoorzichtige snotneus van 15 een één poepeloerezatte supporter waar VL² niets mee te maken heeft zijn genoeg om alle duivels tegen ons te ontbinden. En denk nu niet dat wij dat voor Leif Hoste ook niet erg vinden! Mijn hart stond stil toen ik het zag gebeuren! (maar mijn Pontiac liep! ![]()
![]() |