![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() PS: ik ben echter wél al tientallen Vlamingen tegengekomen die vinden dat Brussel een oord van verderf is, en er NOOIT komen, terwijl ze wel naar Mexico op vakantie gaan, of Thailand! ![]() Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 1 april 2009 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin zo langzaam te begrijpen wat Uh-Huh wou zeggen als alleen een gelovige man een vrouw kan respecteren. Als Nietzscheaan voel ik me meer verwant met gelovigen dan met modernistische atheïsten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij kent Nietzsche niet, hé Jazeker. Nietzsche had een grote achting voor de islam. Lees er de Antichrist maar eens op na!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste vriend, als je niets van filosofie begrijpt, spreek er dan ook niet over.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat jij mensen kan komen beledigen zonder dat ze kwaad worden op jou? Mensen eventjes komen uitschelden voor modernist en jezelf superieur wanen omdat je eens een boekske van Nietzsche hebt gelezen staat voor jou gelijk aan een hoogstaande discussie? Gelukkig zijn er nog altijd godsdienstwaanzinnigen en rechtse extremisten waar je mee op niveau kan discussiëren.
![]() |
![]() |
#152 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Komaan, makker: ik stelde alleen maar vast dat in jouw ("liberale", "modernistische", "Westerse", vul zelf maar een adjectief in dat je dan niet beledigend vindt!) visie het taalgebruik dat jij hanteerde blijkbaar niet respectloos was. Het was dus de "liberale"/"modernistische"/whatever opvatting van respect. In onze, ik zou zeggen meer traditionele opvatting van respect (die gedeeld wordt door alle soorten niet-liberalen: heidenen, aristocraten, traditionalisten, échte gelovigen, de klassieke linkerzijde, ...), is dit anders. Vandaar dat ik opmerkte dat ik Uh-Huh's opmerking begreep: het is onmogelijk voor een vrouw met die antieke conceptie van respect om een "liberale"/"modernistische"/whatever man in haar leven toe te laten. Vanuit onze visie bekeken en vanuit ons gevoel wordt in jullie visie de mens tot consumptieobject herleid. Het probleem is dat er een wereldwijd offensief bezig is om jullie visie wereldwijd op te leggen, met alle brutaliteit van het Imperium van het kapitaal. Jouw racistische woordenschat ("tribalistisch" enzovoort) is slechts de ideologische muziek bij deze wereldwijde genocide van alle traditionele culturen. Ook in Europa beginnen er echter stemmen op te gaan om de brutaliteit en dehumanisering van de globale markt te kritiseren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 april 2009 om 09:59. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou hier nu een hele hoop "There are two types of people in the world" - quote's kunnen posten maar dan blijf ik tot in de oneindigheid bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, als je denkt dat dat een argument is in de discussie, dan bewijst dat alleen dat je er niets van begrijpt. Je blijkt b.v. niets te weten over de complexe band tussen gezondheid, ziekte en filosofie bij Nietzsche. Tariq Ramadan heeft er een interessant doctoraat over geschreven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 april 2009 om 11:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Minister-President
|
![]() Voor mij niet niet maar voor jou wel.
Vanuit jouw standpunt is dat weldegelijk een belediging. Citaat:
Dat jij uit één zin, die opzettelijk nogal plastisch uitgedrukt was om mijn punt te tonen, zou kunnen afleiden dat ik respectloos ben vind ik zeer straf. Dat ik mijn vriendin niet aanspreek met "weledele vrouwe" wil niet zeggen dat ik geen respect voor haar heb. Citaat:
Moet ik dan respect hebben voor het idee dat vrouwen en ongelovigen minderwaardig zijn om als respectvol te worden gezien? Citaat:
Dat jij uit één zin over seks kan opmaken dat ik een liberaal of kapitalist ben, dat ik sta te juichen bij de wereldwijde genocide van alle traditionele culturen en dat ik probeer mijn visie wereldwijd op te leggen, met alle brutaliteit van het Imperium van het kapitaal, vind ik (nogmaals) zeer straf.
![]() |
![]() |
#158 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals: ik heb niet gezegd dat jij geen respect hebt, alleen dat je een andere conceptie van respect hebt. Ik heb ook niet gezegd dat jij verantwoordelijk bent voor de brutaliteit van het Imperium van het kapitaal. Voorts zijn we er inderdaad fundamentele meningsverschillen, waarop ik later misschien eens zal ingaan. Ik moet nu door.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn excuses. Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De evaluatie van Nietzsche over de islam heeft mischien te maken met het feit dat wanneer hij dat schreef, zijn hersenen reeds door de ziekte aangetast waren. Dat zou dan verklaren waarom hij er bewondering voor kon opbrengen. In begin de jaren veertig had de grootmoefti van Jeruzalem trouwens een fraai kantoor in Berlijn, verstrekt door de toenmalige Duitse regering, dit even terzijde. " Jouw " filosoof was dus de enige niet die voor de islam zoniet bewondering, dan toch wel interresse had. |
|
![]() |
![]() |