![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Zou je het afkeuren als Noord-Korea binnengevallen zou worden door de NAVO? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
48 | 62,34% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 33,77% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,90% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel de VS niet eens tientallen keren geintervenieerd heeft, lijkt mij de bevrijding van Europa onder het Nazi-regime toch een redelijk geslaagde actie. Vindt u niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ligt het aan het nederlands onderwijs zélf... ![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 8 april 2009 om 23:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() En trust me, alhoewel een hoop zelfverklaarde intellectuelen dit weer zal tegenspreken, mocht Hitler hebben gezegevierd over de Russen acht ik de kans klein dat we hier ooit één Amerikaanse soldaat hadden gezien. Ik weet soms niet meer of ik moet lachen of huilen telkens ik weer één of andere pipo hoor beweren dat de Amerikanen ons hebben gered van die vreselijke Hitler. Laatst gewijzigd door Big Slick : 9 april 2009 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Dat is ALTIJD negatief als het gaat om het opdringen van een bepaald politiek / economisch model en een maatschappijmodel. De USA doet niks anders.
Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 9 april 2009 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en dan heb je natuurlijk nog diegenen die goed beseffen dat "het bevrijden door de US van ons arme europeaantjes" absolute nonsens is, maar tot EU verraad toe hun USA meester als gewillig slaafje dienen. gelukkig trappen die verraders het meer en meer af ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() De USA en de USSR verdelen Europa in twee stukken... Mooie bevrijding!
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze hebben Tsjechoslowakije in 1948 aan de communisten gegeven, de opstandelingen van 1953, 1956, 1968, enz. stuk voor stuk aan hun lot (lees: de USSR) overgelaten.
![]() |
![]() |
#148 |
Vreemdeling
|
![]() maar een miljoen keer beter dan Irak en Afghanistan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En wat kon de VS hieraan doen? Ze zullen Oost-europa ook wel gewild hebben, maar konden gewoon niet. Nog een geluk dat onze kant door de VS bevrijd was of we waren misschien ook bij de commies terecht gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Burgemeester
|
![]() Oost-Europa is nu hard op weg om het Westen in te halen. Economisch, cultureel en politiek is het pro-westers georiënteerd (op enkele eilanden zoals Wit-Rusland en Moldavië na). Het probleem zit hem niet meer in Europa.
Er zijn nog maar een paar communistische staten over (Cuba, Noord-Korea, China, Laos), en alleen China heeft status. Het communisme heeft afgedaan en is een stervende ideologie. Noord-Korea is echter het ENIGE communistische land dat ook formeel nog een stalinistisch regime heeft. Ik vind dat Kim Jong-Il met een kernbom een té grote bedreiging is voor de vrede in Azië. En bovendien moeten we nu toezien hoe honderdduizenden Koreanen sterven omdat het regime in Pyongyang alleen maar wapens wil, en geen eten en economische vooruitgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland ervoer de Duitse aanwezigheid als een bezetting en onthaalde de Canadese troepen als bevrijders. En zo voelt men daar altijd nog over. Geslaagd dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de duivel te verslaan moet je soms met een andere duivel heulen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga dan maar eens de recente geschiedenis bekijken mijn beste..... Vanaf de tweede wereldoorlog tot op heden ..... Zal je versteld staan hoe dikwijls de VS met andere duivels (dictators) hebben geheuld,en zélfs aan de macht gebracht in ruil voor hun invloed in die regio's en natuurlijk het recht op de grondstoffen die ze goedkoop en in grote hoeveelheden kunnen wegslepen en in ruil daarvoor wel een oogje dichtknepen als die dictators hardhandig tegen hun eigen bevolking optraden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zie je alle grootmachten op aarde doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Amerikanen waren niet de enigen die ons bevrijd hadden. Het waren vooral de Canadezen die Nederland bevrijdden bijvoorbeeld. Ik vraag me af hoe u denkt dat we bevrijd zijn. Toch niet de onzichtbare hand van God, of wel? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roodhaar is als ik het me niet vergis (aan zijn standpunten te merken) zo'n solidarist, die zijn hele eigen versie van de geschiedenis heeft - nogal gebaseerd op fictie. Doet me denken aan een Scientology-achtige sekte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U spreekt ten onrechte over een houding uit het verleden. In Bolivia steunt de VS de NIET democratische oppositie tegen de Moralesregering bijvoorbeeld. Eigenlijk poogt men de democratie te ondermijnen, terwijl, ongeacht de politieke strekking, je gerust mag stellen dat de Moralesregering er bij uitstek een is die de mensenrechten respecteert. De pers zal u natuurlijk iets anders doen willen geloven.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 april 2009 om 01:59. |
![]() |
![]() |