Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2009, 21:54   #141
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kallikles, niet u.
Ok, ik dacht al, over wat heeft ie het nu.
Oud 16 april 2009, 07:41   #142
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Wetenschap is geen geloof. Het ene is een gevalideerd kennissysteem en het andere een lijst met normen en waarden geillustreerd door een fictief verhaal.

Het is dus ook compleet van de pot gerukt om te stellen dat de natuurwetten een "geloof" zouden zijn. En je kan allerhande semantische spelletjes voeren (waar ik op doelde in de gequote post) maar brengt dit zoden aan de dijk ? Neen. Gebakken lucht en onzin verpakt als feiten.
Ja, 't is goed. Ge zijt braaf.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 15:04   #143
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het begint me zo stilletjesaan de strot uit de komen dat je enkel punten kan scoren door op religie te kappen. Who cares wat één of andere zelfverklaarde intellectueel ooit tegen religie schreef? Er waren er trouwens ook die pro religie schreven maar die krijgen om één of andere bizarre reden weinig of geen aandacht in het onderwijs. Maar ja, religie veroorzaakt nederigheid in een mens en daar kunnen veel arrogante "intellectuelen" niet tegen.

Elk mens leeft volgens een bepaald moraal (normen en waarden) en sommigen kunnen dat in een religie vinden. That's it.

Dus nog veel succes met uw oud-nieuwe levensovertuiging, lombas.
Monotheïstische religies vind ik maar kut. "Mijn god bestaat, en die van jullie niet. Of het is een demoon " . Wat een onzin ! Als je het concept zelf van een godheid kan aanvaarden, moet je toch beseffen dat er meerdere kunnen bestaan ? En waarom zou de éne beter als de ander zijn ? Dat is geen racisme, maar god-isme. Godisme zou strafbaar gesteld moeten worden door een soort speciale commissie : Het Centrum voor Gelijkheid van Goden en Geloven bvb.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 15:04   #144
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het begint me zo stilletjesaan de strot uit de komen dat je enkel punten kan scoren door op religie te kappen. Who cares wat één of andere zelfverklaarde intellectueel ooit tegen religie schreef? Er waren er trouwens ook die pro religie schreven maar die krijgen om één of andere bizarre reden weinig of geen aandacht in het onderwijs. Maar ja, religie veroorzaakt nederigheid in een mens en daar kunnen veel arrogante "intellectuelen" niet tegen.

Elk mens leeft volgens een bepaald moraal (normen en waarden) en sommigen kunnen dat in een religie vinden. That's it.

Dus nog veel succes met uw oud-nieuwe levensovertuiging, lombas.
Monotheïstische religies vind ik maar kut. "Mijn god bestaat, en die van jullie niet. Of het is een demoon " . Wat een onzin ! Als je het concept zelf van een godheid kan aanvaarden, moet je toch beseffen dat er meerdere kunnen bestaan ? En waarom zou de éne beter als de ander zijn ? Dat is geen racisme, maar god-isme. Godisme zou strafbaar gesteld moeten worden door een soort speciale commissie : Het Centrum voor Gelijkheid van Goden en Geloven bvb.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 18:11   #145
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kallikles, niet u.
Man, man, man...

Je hebt er echt wel niets van begrepen.

Als je zegt dat natuurwetten bestaan en dat dit bewezen is door de wetenschap, dan bewijst dit alleen maar dat je niet begrijpt waar wetenschap over gaat.

Zelfs de positivisten van de negentiende eeuw geloofden dit niet. Zij zouden een dergelijke opinie als afgrijselijke metafysica van de hand gewezen hebben. Zij beschouwden "natuurwetten" slechts als formules die een economische synthese van observaties mogelijk dienden te maken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 19:09   #146
KaliYuga
Lokaal Raadslid

KaliYuga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Inderdaad.
Ook vind ik het maar altijd bedenkelijk als ik sommigen met hun Bijbelexegese bezig zie alsof dat boek het alfa en omega is. Dat alles bevat dat de mensheid behoeft. Een heel naïeve religieuze beleving als je het mij vraagt.

Wat dan met die Eskimo's of aboriginals die millennia lang in hun "demonen" hebben geloofd ? Al hun zielen zijn verdoemd tot de Hel ? Omdat zij niet in de juiste ( vul hier godsdienst in ) context waren geboren en onmogelijk weet konden hebben van dat woord?

God is niet een prerogatief van een groepje fanatiekelingen/enkelingen.

Laatst gewijzigd door KaliYuga : 16 april 2009 om 19:11.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 11:32   #147
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Man, man, man...

Als je zegt dat natuurwetten bestaan en dat dit bewezen is door de wetenschap, dan bewijst dit alleen maar dat je niet begrijpt waar wetenschap over gaat.

Zelfs de positivisten van de negentiende eeuw geloofden dit niet. Zij zouden een dergelijke opinie als afgrijselijke metafysica van de hand gewezen hebben. Zij beschouwden "natuurwetten" slechts als formules die een economische synthese van observaties mogelijk dienden te maken.
Wat een onzin.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 17:54   #148
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat een onzin.
Ik sta weer eens versteld van uw rationele overtuigingskracht.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 20:30   #149
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Hare Krishna!
http://www.youtube.com/watch?v=FHFzSsZHuzQ
Oud 19 april 2009, 00:25   #150
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Man, man, man...

Ja kijk dit bedoelde ik dus met mijn vorige post waar ik Kallikles quotte....

Nu is em natuurwetten zoals de tweede wet van de thermodynamica aant linken aan economische syntheses....what the fuck ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 april 2009 om 00:26.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 00:25   #151
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik sta weer eens versteld van uw rationele overtuigingskracht.
Wetenschap vindt ge niet terug in de bijbel dus van u moeten we niet verwachten dat ge de wereld rondom u ook maar voor 1 jota snapt.
Oud 19 april 2009, 00:28   #152
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Godsdienst draait niet om god, godsdienst draait om het ego van de mens.

"Mijn god is de enige" is ongeveer hetzelfde zeggen als "ik weet het beter als u" of "ik ben beter als u"....

Collectieve zinsverbijstering, niet meer, niet minder. En sommige slimme gasten gebruiken godsdienst en religie goed om macht te krijgen. De domme massa volgt toch maar...en nog maar een rozenkransje doen !
Oud 19 april 2009, 00:54   #153
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetenschap vindt ge niet terug in de bijbel dus van u moeten we niet verwachten dat ge de wereld rondom u ook maar voor 1 jota snapt.

Met zo'n zielige persoonlijke aanvallen moet ik toch maar glimlachen hoor. Als u geen enkel argument heeft, waarom zwijgt u dan gewoon niet? Is uw inhoudsloze arrogantie dan werkelijk zo groot?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 01:10   #154
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Fijne discussie hier. Als er nog iemand smoutebollen wil verkopen kunnen we nog eens een matchke organiseren. Volgens de regels van den boks welteverstaan.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 10:31   #155
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsdienst draait niet om god, godsdienst draait om het ego van de mens.

"Mijn god is de enige" is ongeveer hetzelfde zeggen als "ik weet het beter als u" of "ik ben beter als u"....

Collectieve zinsverbijstering, niet meer, niet minder. En sommige slimme gasten gebruiken godsdienst en religie goed om macht te krijgen. De domme massa volgt toch maar...en nog maar een rozenkransje doen !
ik vraag me af waarom een overtuigd atheist als u hier constant wil komen uitleggen waarom iedereen atheist moet zijn... tis bijna alsof je uzelf probeert te overtuigen.

Nu snap me niet verkeerd ik kan er wel inkomen dat iemand de keuze maakt om 'zeker niet in een Godheid te geloven' maar waarom wil jij iedereen van uw keuze overtuigen? Ik ben blij voor u dat je niet geloofd...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 14:40   #156
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ik vraag me af waarom een overtuigd atheist als u hier constant wil komen uitleggen waarom iedereen atheist moet zijn... tis bijna alsof je uzelf probeert te overtuigen.

Nu snap me niet verkeerd ik kan er wel inkomen dat iemand de keuze maakt om 'zeker niet in een Godheid te geloven' maar waarom wil jij iedereen van uw keuze overtuigen? Ik ben blij voor u dat je niet geloofd...
Omdat religieuze censuur/onvrijheid/wetgeving op ons afkomt als een naderende vloedgolf.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 14:57   #157
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Omdat lachen met mohammed blijkbaar een misdaad is. Omdat euthanasie nog steeds een probleem is. En zo kunnen we nog een hele hoop voorbeelden opnoemen. Daarom dus.
Oud 19 april 2009, 15:07   #158
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat lachen met mohammed blijkbaar een misdaad is. Omdat euthanasie nog steeds een probleem is. En zo kunnen we nog een hele hoop voorbeelden opnoemen. Daarom dus.
Spijtig dat je na anderhalve lijn al stopt
Oud 19 april 2009, 15:08   #159
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ja, 't is goed. Ge zijt braaf.
En hij heeft gelijk
Oud 19 april 2009, 15:30   #160
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Religieuze mensen vergroten ook de overtuigingsdrang of provocatie van atheïsten erg uit IMO. Had je soms übermenschen verwacht bij atheïsten? Natuurlijk zijn we niet perfect.
Da's hetzelfde als mensen die joden als brave dutskes beschouwen en dan verschieten da er ook criminelen tussen bestaan en er opeens de hele gemeenschap er voor verantwoordelijk stellen.

Scheve vergelijking, ik weet het, maar zulke tegenreacties vind je overal wel terug. Neem nu de dwangneurose dat je Belgisch-nationalist moet zijn om verdraagzaam te mogen heten. Nog zoiets.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be