Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2009, 22:36   #141
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou daar één uitgeweken Vlaming bestaan die zijn nieuwe Waalse buren in hun eigen Waalse land aanspreekt in het Vlaams, erger nog, die zo presies gedraagt dat ie eigenlijk eist dat zij zich aanpassen aan de inwijkeling ??

(ik ga wel akkoord met je besluiit: de leuze van de Franstaligen: soyons réalistes exigeons l'impossible , geinspireerd door den Ché, zo links als de straat: l'impossible: laat Vlaanderen betalen tot in de eeuwigheid)
Mede-Vlamingen: jullie verwarren continu één zaak: de Franstalige Brusselaars (les 'petits bourgeois' zoals J. Brel ze terecht noemt) en de echte authentieke Walen- ik kan dat meer dan goed begrijpen als je ergens in BHV woont, maar langs de taalgrens (op misschien Voeren na) zijn er helemaal geen problemen! Integendeel, in Flobecq (Waalse faciliteitengemeente - die bestaan ook) wou de burgemeester zelfs VTM op de kabel geven, maar wegens allerhande Vlaamse (!) beperkingen kon dat dus niet.
Maak van GANS Brabant 1 Groot-Brussel, en de rest van Vlaanderen zal er eindelijk van verlost zijn.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 22:54   #142
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Door Brussel groter te maken maken we het probleem groter.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 23:04   #143
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
ge moet er niets achter zoeken, t'is gewoon tweede keus, ze konden niet anders want de échte vedetten zijn niet beschikbaar, Happart en Van Cau zitten in amerika op studiereis, les gaan volgen in democratie en nederigheid en zo..... denk ik.....
Als er twee Franstalige politici zijn, die je niet van belgicisme kan verwijten, dan zijn het wel juist de Waals-regionalisten Van Cau en Happart!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 23:08   #144
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mijn grootvaders hebben nochtans goed hun brood verdiend in Liège toen er hier geen werk was.
De enigen die goed hun brood verdienden aan uw grootvader en de industrie in Luik, was het Belgisch holdingkapitalisme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 23:09   #145
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Mede-Vlamingen: jullie verwarren continu één zaak: de Franstalige Brusselaars (les 'petits bourgeois' zoals J. Brel ze terecht noemt) en de echte authentieke Walen- ik kan dat meer dan goed begrijpen als je ergens in BHV woont, maar langs de taalgrens (op misschien Voeren na) zijn er helemaal geen problemen! Integendeel, in Flobecq (Waalse faciliteitengemeente - die bestaan ook) wou de burgemeester zelfs VTM op de kabel geven, maar wegens allerhande Vlaamse (!) beperkingen kon dat dus niet.
Maak van GANS Brabant 1 Groot-Brussel, en de rest van Vlaanderen zal er eindelijk van verlost zijn.
Hebben we het hier over één en dezelfde rand?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 23:29   #146
De Vogelende Fluit
Vreemdeling

De Vogelende Fluit's schermafbeelding

Standaard

Oud 14 april 2009, 12:37   #147
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als er twee Franstalige politici zijn, die je niet van belgicisme kan verwijten, dan zijn het wel juist de Waals-regionalisten Van Cau en Happart!
Het zijn helaas pindakaas wellicht ook twee van de corruptste en minst populaire figuren die er momenteel rondlopen bij de PS. Ik zeg daarom niet dat er een link bestaat tussen corruptie en regionalisme.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 april 2009 om 12:38.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 12:50   #148
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
wat er gaat voor zorgen dat die taalgrens gewoon gaat opschuiven. maw, binnen 10 jaar zijn er problemen in Aalst, Dendermonde, Mechelen. binnen 20 jaar die steden dan ook maar afgeven zeker??
Oud 14 april 2009, 13:53   #149
De Vogelende Fluit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat er gaat voor zorgen dat die taalgrens gewoon gaat opschuiven. maw, binnen 10 jaar zijn er problemen in Aalst, Dendermonde, Mechelen. binnen 20 jaar die steden dan ook maar afgeven zeker??
En da's nu nog niet het geval?? Het Liedekerks speelpleintje, remember? Toch straf dat een Vlaamstalig Brussels schooltje niet mocht zwemmen in Neder-O-Heembeek... Omgekeerd komt het racisme veelvuldig voor hoor, maak je geen zorgen!
Ach, mijne kop eraf dat er al een serieus percentage franskiljons in Zemst, Eppegem, Kampenhout, Houtem(sociaal wijkske zit goe vol pinguins) en Londerzeel zich laat aanspreken in hun koeterwaals.

*knip*

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 14 april 2009 om 22:56.
De Vogelende Fluit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 14:04   #150
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vogelende Fluit Bekijk bericht
En da's nu nog niet het geval?? Het Liedekerks speelpleintje, remember? Toch straf dat een Vlaamstalig Brussels schooltje niet mocht zwemmen in Neder-O-Heembeek... Omgekeerd komt het racisme veelvuldig voor hoor, maak je geen zorgen!
Ach, mijne kop eraf dat er al een serieus percentage franskiljons in Zemst, Eppegem, Kampenhout, Houtem(sociaal wijkske zit goe vol pinguins) en Londerzeel zich laat aanspreken in hun koeterwaals.

*knip*
Amai uw haat tegen iedereen die uw taal niet spreekt of uw huidskleur niet heeft druipt eraf..........

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 14 april 2009 om 22:56.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:06   #151
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het slaat ook nergens op. Dat hij zijn haat eens fulmineert tegen de Franstalig-Brusselse imperialisten. De Walen hebben er niks mee te maken. De haatzaaierij en het racisme van onze vogelende fluit is iets dat we binnen de Vlaamse beweging kunnen missen als kiespijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:08   #152
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het slaat ook nergens op. Dat hij zijn haat eens fulmineert tegen de Franstalig-Brusselse imperialisten. De Walen hebben er niks mee te maken. De haatzaaierij en het racisme van onze vogelende fluit is iets dat we binnen de Vlaamse beweging kunnen missen als kiespijn.
Tja, wat moet je verwachten van iemand met zo'n avatar? Enne, misschien hebben we hier wel te maken met een karikatuur.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:10   #153
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Wat bedoelt u met "hier" als uw locatie Groot Luik (Liège) is, Henri1 ?
Hier is waar mijn bedstee staat.

Mijn grootouders waren, net als ik Limburgers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 15:13   #154
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een Vlaams-sociaal concert met Vlaamse en Nederlandse artiesten om de band tussen Vlaanderen en Nederland aan te halen, maar zonder solidariteit met Wallonië want er is toch 0,0 solidariteit in de andere richting.
Mét Frans Bauer dus ?
Oud 14 april 2009, 15:14   #155
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
De vreemdelingen of de strangers horen ook thuis op een regionale zender of radio waar hun doelpubliek ligt,
Ik mis die Strangers niet op TV.
Oud 14 april 2009, 15:16   #156
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is niet erg zolang dat ze daar maar blijft.
Axelle spreekt beter Nederlands dan jij.

Axelle spreekt vast en zeker beter Nederlands dan het gros van de Hollanders.

Waar maalt U over ?
Oud 14 april 2009, 15:25   #157
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hier is waar mijn bedstee staat.

Mijn grootouders waren, net als ik Limburgers.
Ik ben ook een Limburger, en de dag dat Luik en Limburg weer worden samengevoegd tot dat wangedrocht van het groothertogdom Luik dan verhuis ik direct. Toch straf dat er nog mensen zijn die denken dat heel Limburg zich 's nachts zit af te rukken terwijl ze denken aan die goeie tijd van het groothertogdom Luik.

Gelukkig zijn het nu 2 compleet verschillende provincies.
Oud 14 april 2009, 18:13   #158
De Vogelende Fluit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Amai uw haat tegen iedereen die uw taal niet spreekt of uw huidskleur niet heeft druipt eraf..........
Dat zijn uw deducties, ik probeer alleen te verwoorden wat mijn ogen percipiëren dagdagelijks, hetgeen stellig wordt ontkend door een bende heikneuters uit het Hertogdom Loon, Jupille-en-Bidonville en de hele mikmak slaapwandelaars die met lede oogjes toezien hoe de kaas vantussen hun boterhammeke en de onderbroek vanonder hun reet wordt getrokken.

Overigens off-topic: "You may call yourself the fallen angel, but you are no god to me mister!" (Kapitein Zeppos!)
Oud 14 april 2009, 19:15   #159
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn uw deducties, ik probeer alleen te verwoorden wat mijn ogen percipiëren dagdagelijks, hetgeen stellig wordt ontkend door een bende heikneuters uit het Hertogdom Loon, Jupille-en-Bidonville en de hele mikmak slaapwandelaars die met lede oogjes toezien hoe de kaas vantussen hun boterhammeke en de onderbroek vanonder hun reet wordt getrokken.

Overigens off-topic: "You may call yourself the fallen angel, but you are no god to me mister!" (Kapitein Zeppos!)
Mja met fundamentalisten valt niet echt veel te discussiëren.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 april 2009 om 19:15.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 20:13   #160
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eschaton ß uit Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be