![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Grappig, dat taalgebruik. Van deportatie naar repatriëring. Van opsluiting naar opvang. Zo klinkt dat allemaal net iets minder onmenselijk he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist niet dat het toeristen waren die zelf betalen voor hun verblijf en ziekenzorg.
Citaat:
Zo klinkt dat allemaal lekker onmenselijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Als gij dat vakantie wilt noemen, naar waar gaat ge volgend jaar? Guantánamo Bay? Ah nee, dat gaat dicht, ge zult ergens anders moeten boeken. Is het een goddelijk verheven wet ofzo dat ge mensen moet opsluiten? Zo niet; zaag niet over de kosten die hun opsluiting meebrengen want ge kiest er zelf voor. Ge kunt ze ook gewoon vrij laten en dat kost u niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat er veel mensen liever hier zouden willen wonen, daar kan ik ook inkomen ja. Maar dat er een verzesendertigvoudiging zou komen van het aantal migranten lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Ik zie geen enkele reden om dit zomaar voor waar te nemen. Zeker als je weet dat burgers van Europese landen nu al, zo goed als, vrij zijn om naar elk land van de EU te gaan. De grenzen staan al zo goed als open en de grootte van de immigratiestroom komt nog niet in de buurt van wat jij vreest.
![]() |
![]() |
#145 |
Minister
|
![]() Dat zijn er spijtig genoeg nog altijd een 110.000 te veel.
![]() |
#146 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat ze eerst DIE mensen eens een menswaardig bestaan geven voor ze elke golddigger met open armen ontvangen ! (Yay ! Weer een nieuwe SP.a/PS/Groen/CDH/... stem !)
Laatst gewijzigd door Dajjal : 15 april 2009 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat is ook zo .......als ze zelf maar voor hun levensonderhoud zorgen. De grenzen staan helemaal niet open, er is nog altijd een migratiestop die ervoor zorgt dat voorlopig de teller op die 110.000 per jaar blijft staan. In die 110.000 per jaar zitten trouwens zo'n 80.000 verblijfsvergunningen via gezinshereniging, ongeveer 2000 erkende vluchtelingen of subsidiaire bescherming en een paar 1000 geregulariseerde om humanitaire of medische redenen. Waarom vragen zoveel mensen asiel aan (en worden afgewezen) denk je.....omdat er buiten gezinshereniging en diegene die een zelfstandig beroep uitoefenen geen enkele weg is om een verblijfsvergunning te bekomen.
Elke vluchteling is asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is vluchteling. Laatst gewijzigd door Astar : 15 april 2009 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een land weet waar ik gratis mag gaan verblijven en nog een beetje geld krijg geef eens een seintje. Wedden dat de toestroom van toeristen niet te stuiten is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan vergeten we de (schijn)huwelijken toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grootkapitaal kan momenteel heel goed leven met "Fort Europa" hoor.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() ...of hun kraakpanden aanvallen.
![]() |
#158 |
|
![]() Eens benieuwd of ge daar oren naar hebt; sociale zekerheid, belastingen, economische regulatie en handelsbarrières afschaffen. Laat mensen hun loon houden en laat ze dat gebruiken waar zij dat nodig voor vinden. Laat ze kopen, verkopen en investeren naar eigen inschattingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waar ge het recht vandaan haalt om ze dat af te nemen. Beperken tot degenen die deel uitmaken van het systeem is wel aanvaardbaar. Belastingen zijn nodig voor de werking en infrastructuur van het land. Aangezien ge niet kunt functioneren zonder er gebruik van te maken moet ge er ook voor betalen. Ik weet het, sommigen denken het recht te hebben panden te kraken. Maar goed, als we geen belastingen meer betalen is er ook geen politie meer en zullen eigenaars het recht in eigen handen nemen. Dan begint het een beetje te lijken op de landen waar de illegalen vandaan komen. Valt meteen de aantrekkingskracht om naar hier te komen weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Niets begrijp ik er nog van. Ze krijgen gratis onderdak van de unif en dan halen ze chantagemiddelen als hongerstaken boven. 't Schijnt onder druk van (linksen?) hen die hen "steunen".
Als ik iemand onderdak zou geven en hij begint met chantage dan zette ik hem onmiddellijk buiten. De overheid zou een regel moeten uitvaardigen dat wie chantage met bvb hongerstaking, werf- of kraanbezettting doet minpunten krijgt op de kans tot regularisatie. En als het te erg wordt zouden die onmiddellijk moeten worden uitgewezen. Ze spelen het spel niet eerlijk. Dat ze trachten aan papieren te raken, maar als ze uitgewezen worden zich erbij neerleggen. Dan hebben ze het spel verloren. Hongerstakers en werfbezetters en andere chanteerders moeten m.i. strafpunten krijgen die hen het winnen van het spel verkleind. . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
![]() |
![]() |