Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2009, 17:22   #141
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Nee hoor. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Eigenlijk hadden we alle reden om een hekel aan de man te hebben: Hij ging vreemd, nam steekpenningen aan, was zeer eigenzinnig etc.
Toch mocht iedereen hem. Iedereen beschouwde zijn vreemdgaan als een privézaak tussen hem en Juliana (Zijn onwettige dochters gingen trouwens met de koninklijke familie mee op vakantie, het schijnt dat Juliana niet alleen begrip had voor Bernhard maar ook dat zij heeft gezegd "als het jouw dochters zijn wil ik kennis met ze maken'.), het geld van de steekpenningen had hij eigenlijk niet nodig en zijn eigenzinnigheid was behoorlijk charmant.
Als d�*t waar is, dan moet die Juliana ècht wel een 'prachtmeid' zijn geweest.

:jaloers:

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:00   #142
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Het kan nog prachtiger (BTW: 'mammie' is de koosnaam voor Juliana'):
Citaat:
Weten uw dochters van het bestaan van hun halfzusjes?
'Natuurlijk. Waarom zou ik voor mijn eigen familie een geheim hebben? Dat zou toch flauwekul zijn?'

Hebben ze het u kwalijk genomen?
'Daarvan heb ik geen flauw idee. Ik geloof het niet. Van de andere kant: ik geloof ook niet dat ze er hoera over roepen.'

Geldt hetzelfde voor uw vrouw?
'O, die heeft het helemaal aanvaard.'

Twee jaar later, in april 2004, houden we de prins voor dat hij in zijn open brief in de krant geen woord liet vallen over onofficiële kinderen.

Prins Bernhard: 'Die open brief ging uitsluitend over zaken die ik pijnlijk heb gevonden. Het bestaan van mijn buitenechtelijke kinderen is nooit een pijnlijke geschiedenis geweest. Beide kinderen waren, afzonderlijk van elkaar, getroffen door hoe lief mammie voor hen was. En mijn vrouw zei op haar beurt dat het verschrikkelijk lieve kinderen waren. Wij, mijn vrouw en ik, hebben er nooit enige moeilijkheid over gehad.'

Heeft uw vrouw het altijd geweten?
'Nee, pas later. Nadat wij weer goed waren na die affaire rond juffrouw Hofmans, dus zeg maar midden jaren zeventig. Toen heb ik haar verteld over het kind in Amerika. Van het bestaan van Alexia heb ik haar verteld toen deze ongeveer tien, vijftien jaar was. Ik vertelde het omdat ik haar op dat moment ook meteen wilde voorstellen aan mammie.' Het moet voor iemand die zo op u gesteld was toch ook een slag zijn geweest. Heeft ze u niet veroordeeld? 'Nee, helemaal niet. Toen ik het vertelde, reageerde ze normaal.'

Hoe is normaal?
'Alsof ik haar vertelde dat we morgen zouden gaan tennissen.'

Is dat niet bewonderenswaardig?
'Ja, en daar neem ik ook mijn petje honderd procent voor af.'

Ze moet veel van u gehouden hebben.
'Precies, dat is het. Het is de hoofdreden waarom ze het heeft kunnen accepteren. Dat is het. 'Neem de relatie die ik in Londen had tijdens de oorlog. Het eerste jaar, ze vroeg: heb je een vriendin? Ik zei ja. Tweede jaar. Heb je nog dezelfde? Ik zei ja. Derde jaar. Nog steeds? Ja, zei ik. Is ze echt zo aardig dat je haar na drie jaar nog steeds hebt? Ik zei ja. Ze zei: dan wil ik haar graag ontmoeten. Uit die ontmoeting is voortgekomen dat mijn vriendin elk jaar met ons is gaan skieën, tot '52, toen ze vertrok naar de Bahama's.

'Dat was typerend voor mijn vrouw. Zo reageerde ze, uit liefde voor mij. We hebben toen Hofmans vergeten was nog een heel goeie tijd gehad samen. Het heeft lang geduurd - mijn boosheid over die juffrouw en wat ze mijn vrouw heeft aangedaan. Want zo beschouw ik het. Op een gegeven moment komt er een einde aan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 18:32   #143
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus, zoals ik hierboven stelde, de 'generaliteitslanden' waren een soort achtertuin van Holland. En of u het nu de 'Staten Generaal van Holland' noemt, maakt maar weinig uit. En later werd die achtertuin goedschiks en kwaadschiks bij Holland goevoegd door datzelfde Holland. En zo ontstond dan de staat Nederland door deze kunstmatige toevoeging van dat 'hinterland', dat u zo mooi libelleert als 'bufferstaat'. Alhoewel ik het zou omschrijven als ' door geweld veroverd gebied'. Maar nogmaals, dat neemt niet weg, dat men die zogzegde 'bufferstaat' gerust kan omschrijven als een gebied dat tegen wil en dank deel ging uitmaken van Holland en zo onststond het latere Nederland.
U bent gewoonweg slordig bezig... De Staten van Holland en de Staten Generaal zijn twee verschillende bestuurslagen; en de Generaliteitslanden (de naam zegt het ook al) werden direct bestuurd door de Staten Generaal van de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden, het gewest Holland (bestuurd door de Staten van Holland) was weliswaar het meest invloedrijk maar het gewest Holland was zeker niet gelijk aan heel de Republiek (vergelijkbaar met hoe nu Holland en Nederland niet gelijk zijn), deze was namelijk veel decentraler dan het huidige Nederland. De Generaliteitslanden gingen daarom ook nooit deel uitmaken van Holland, zelfs hun positie in de Republiek was slecht doordat men niet vertegenwoordigd was; pas met de Bataafsche Republiek werden deze gebieden gelijkwaardige provincies, maar zelfs dan was men er nog niet.... Overigens is het beter te spreken van een voortuin dan een achtertuin juist door de bufferfunctie... U als Belgisch Limburger hoeft mij als Nederlands Brabander overigens niks te vertellen over de Generaliteitslanden!
Oud 28 april 2009, 18:43   #144
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
U bent gewoonweg slordig bezig... De Staten van Holland en de Staten Generaal zijn twee verschillende bestuurslagen; en de Generaliteitslanden (de naam zegt het ook al) werden direct bestuurd door de Staten Generaal van de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden, het gewest Holland (bestuurd door de Staten van Holland) was weliswaar het meest invloedrijk maar het gewest Holland was zeker niet gelijk aan heel de Republiek (vergelijkbaar met hoe nu Holland en Nederland niet gelijk zijn), deze was namelijk veel decentraler dan het huidige Nederland. De Generaliteitslanden gingen daarom ook nooit deel uitmaken van Holland, zelfs hun positie in de Republiek was slecht doordat men niet vertegenwoordigd was; pas met de Bataafsche Republiek werden deze gebieden gelijkwaardige provincies, maar zelfs dan was men er nog niet.... Overigens is het beter te spreken van een voortuin dan een achtertuin juist door de bufferfunctie... U als Belgisch Limburger hoeft mij als Nederlands Brabander overigens niks te vertellen over de Generaliteitslanden!
Het 'gewest' Holland had het voor het grootste deel voor het zeggen. Wat niet altijd in dank werd afgenomen door de andere 'gewesten' overigens.
Ik ben helemaal niet slordig bezig. De voor- of de achtertuin werd later geïcorporeerd om het huidige Nederland uit te maken. Dat is het punt dat ik wilde maken.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 22:19   #145
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Kanipoupenie Bekijk bericht
Man, de uitdrukking "shit for brains" is hier wel op z'n plaats.. Is dat "banpuntjes" waard?
Bij jou is dat alleszinds van toepassing. Man, wat een vuilspuierij is me dat hier zeg.
Als jij één ding van je ouders niet hebt meegekregen is dit fatsoen. Fatsoen is je blijkbaar vreemd.

Citaat:
Maxima spreekt Nederlands alsof ze na d'r geboorte gewassen is in de Jordaan.. En dit slechts na enkele jaartjes.. Mathilde is een achterlijke doos die het Nederlands nog steeds niet machtig is (zonder de lieve vrienden van den protocol hun zielige schrijfsels). En dat is dan logopediste!! Quelle honte!

Ge ziet het woordje "Vlaanderen" en "Brugge" staan, en hupla "lage adel" moet er zeker bijstaan. Dat gepeupel kan toch nooit van deftige adel zijn
Het heeft hier niks te maken met plaatsen, zoals jij wilt laten uitschijnen.
Ze hebben nu éénmaal in Brugge gewoond.

De familie van Haar vader is nu eenmaal van lage adel, dat valt helemaal niet te ontkennen. Het is eenmaal zo. De d'Udekems waren tot in '99 een familie waar het hoofd de titel van baron droeg. Nadien kregen alle afstammelingen van de grootvader van Mathilde de titel van Graaf, weliswaar een hoge titel. De laagste titel bij de hoge Adel, de hoogste titel die de Vorst zal toekennen.

Citaat:

Stamboom? Spreekt u nog over de mensen in termen van stambomen? Allez, dan vindt u het vast niet erg dat ik Mathilde een lelijke teef vind, die nog geen konijn zou kunnen vangen al was't al geschoten, gevild en geprepareerd..

Malafide militair?? Lolz, laat mij niet lachen. Laurent, da's toch de grootste malafide "militair" die ge u kunt inbeelden? U huis laten verfraaien met het geld voor een paar fregatten en mijnenvegers en er mee wegkomen ook omdat pappie in de juiste kribbe te Laken is gekakt.. priceless..

Als ik Maxima en Willem zie als Vlaming, dan vervuldt dat mijn hart met warmte. Die mensen zijn echt een muur om tegen te leunen als je ze ziet omgaan met de bevolking of zelfs hun eigen kinderen. Allemaal ook wat show weliswaar, maar goed gebracht. Die van ons konden zelfs nog geen waarachtige lach op hun gezicht toveren, al rookte Bère II dikke spliffs in z'n limo met Paola...

Wat een grove 'woorden'schat''. Dit is echt laag, platvloers. Het niveau van een larve.
Man, u moet je echt laten nakijken hoor. Ik denk dat je een zwaar probleem hebt.
Oud 28 april 2009, 22:23   #146
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Idd, H.M.Koningin Juliana was een héél intelligente Dame, een grote Dame! Dit is toch algemeen geweten?

Ook tegenover Prins Bernhard sta ik positief.

Enja, die heeft enkele 'foutjes' gemaakt, maar wie niet? Het zijn menselijke 'foutjes'.
Je moet de eindbalans bezien, en bij Bernhard is dit uiteindelijk zeker positief.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 28 april 2009 om 22:23.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 22:40   #147
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het 'gewest' Holland had het voor het grootste deel voor het zeggen. Wat niet altijd in dank werd afgenomen door de andere 'gewesten' overigens.
Ik ben helemaal niet slordig bezig. De voor- of de achtertuin werd later geïcorporeerd om het huidige Nederland uit te maken. Dat is het punt dat ik wilde maken.
Het ging mij erom dat u slordig omging (omgaat) met het verschil tussen de Staten Generaal van de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden en de Staten van Holland (net zoals u overigens slecht omgaat met het onderscheid tussen de begrippen Hollander en Nederlander, maar dat is weer een andere discussie), deze verschillen in bestuursniveau doen er namelijk wel degelijk toe. Dat was het punt wat ik wilde maken...
Oud 28 april 2009, 22:47   #148
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idd, H.M.Koningin Juliana was een héél intelligente Dame, een grote Dame! Dit is toch algemeen geweten?

Bij u weet ik nooit of u serieus bent of niet. Hoe dan ook een serieuze reactie: Koningin Juliana werd inderdaad door iedereen in Nederland op handen gedragen. Ze was warm en sympathiek, een ''moeder des vaderlands''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 22:47   #149
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enja, die heeft enkele 'foutjes' gemaakt, maar wie niet? Het zijn menselijke 'foutjes'.
Je moet de eindbalans bezien, en bij Bernhard is dit uiteindelijk zeker positief.
ik vraag mij echt af of jij niet de hele tijd een showtje opvoert... met die hoofdletters enzo
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 22:48   #150
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Bij u weet ik nooit of u serieus bent of niet. Hoe dan ook een serieuze reactie: Koningin Juliana werd inderdaad door iedereen in Nederland op handen gedragen. Ze was warm en sympathiek, een ''moeder des vaderlands''.
Ik meen het over Koningin Juliana en Haar echtgenoot.
Oud 28 april 2009, 22:52   #151
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik vraag mij echt af of jij niet de hele tijd een showtje opvoert... met die hoofdletters enzo
Ik zal me nogal de moeite getroosten constant met die hoofdletters bezig te zijn, enkel voor de grap. Dit komt me echt de strot uit, evenals die titels. Maar mijn respect voor de Monarchen gebieden me.
Oud 29 april 2009, 07:24   #152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, alias de Sprookjeskoningin.
Ik ben lid van de Hare Majesteit Koningin Fabiola-fanclub. Jij ook?
Neen, dat ben ik niet.

Laatst gewijzigd door system : 29 april 2009 om 07:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 23:31   #153
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal me nogal de moeite getroosten constant met die hoofdletters bezig te zijn, enkel voor de grap. Dit komt me echt de strot uit, evenals die titels. Maar mijn respect voor de Monarchen gebieden me.
Dat is dus een andere uitdrukking voor onderkruiperij mijn beste....

Niet meer en niet minder.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 18:10   #154
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo zou prinses Beatrix op 12 november 1944 aan Koningin Wilhelmina het volgende geschreven hebben.
.
.
Mocht deze brief waar zijn- wat gemakkelijk na te gaan is-, is het allemaal niet erg fraai wat we hier lezen.
Op 12 November 1944 geloofde niemand meer in een Duitse overwinning. In die zin lijkt het me nogal dubieus dat deze brief waar zou zijn.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 21:54   #155
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

MaGNiFiCaT, je hebt overschot van gelijk!!
Oud 3 mei 2009, 22:02   #156
Shadowke

Standaard

Citaat:
Neen, dat ben ik niet.
system is wel van het Anti-Nederland-Front
ist ni system
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 22:31   #157
willem1940NLD

Standaard

Ik heb al meer gezegd dat ik geen bezwaar heb tegen het koningshuis maar evenmin enige belangstelling daarvoor, het is domweg niet mijn wereld.

Waarom mensen hier zoveel nadruk willen leggen op de "intelligentie" van Mw Juliana begrijp ik niet. Mw Beatrix lijkt mij een stuk intelligenter en beschikkend over meer zelfbeheersing; ik hoor haar echter niet graag omdat zij sommige letters niet kan uitspreken.

Van de kroonprins Willem Alexander heb ik totaal geen indruk, ik weet hoofdzakelijk dat hij bestaat en Mw Máxima is ongetwijfeld fotogeniek maar ik zou haar niet in mijn omgeving verdragen.
Oud 4 mei 2009, 00:19   #158
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp die 'koningshuis-verheerlijking' ook niet, alles wat ze daarvoor hebben moeten doen is gewoon in't juiste nest geboren worden, geeft nog geen garantie op intelligentie, 't zijn allemaal niksnutten en klaplopers.
Als we alles moesten weten wat die heren en dames achter gesloten deuren uitspoken...zouden we waarschijnlijk heel wat minder hoog opgeven over dat stelletje ongeregeld,
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be