Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2009, 18:01   #141
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Uw punt is daarmee in het geheel niet bewezen, dank u.
Jouw punt was dat ik enkel de laatste posts zou gelezen hebben, omdat die zogezegd enkel over marokkanen ging.

Ik toen je aan dat het woor marokkanen al op de eerste pagina viel.

Hierbij een linkje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Klink wellicht gek: beter een blanke dan een Marokkaan, want dan komen er in Nederland absoluut ernstige rellen.
Je heldhaftige tussenkomst zat er dus naast.

Citaat:
Dat lijkt me geen verkeerd idee. U beweert iets, en derhalve mag u mij dat even zwart op wit gaan bewijzen. Of uw woorden terugnemen en toegeven dat u daar even schromelijk aan het overdrijven was natuurlijk.

Duh, tuurlijk overdreef ik met die 80%. Daar moet je ook niet echt slim voor zijn.

Meer woorden ga ik hier overigens echt niet aan vuil maken, want als ik je zwart op wit zaken voor de neus leg en je ontkent het nog.

Verder vind ik het ook niet echt op zijn plaats om het hier nog meer over te hebben. Ik denk dat andere zaken belangrijk zijn.

Doei!
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:14   #142
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Jouw punt was dat ik enkel de laatste posts zou gelezen hebben, omdat die zogezegd enkel over marokkanen ging.

Ik toen je aan dat het woor marokkanen al op de eerste pagina viel.

Hierbij een linkje:

Je heldhaftige tussenkomst zat er dus naast.
Neen, mijn punt was dat u iets kwam beweren zonder dat u de hele draad heeft doorgelezen om te zien of die bewering ook maar bij benadering waar zou kunnen zijn. Wat dan ook niet het geval is.

Citaat:
Duh, tuurlijk overdreef ik met die 80%. Daar moet je ook niet echt slim voor zijn.
Inderdaad, eenieder met de herseninhoud van een amoebe die deze draad ook maar enigzins gevolgd heeft, kon zien dat u slechts met wat loze kreten binnen kwam stormen zonder gehinderd te zijn door enige kennis vooraf van wat er gezegd en geschreven is.

Citaat:
Meer woorden ga ik hier overigens echt niet aan vuil maken,
Het eerste verstandige wat u hier doet.

Citaat:
want als ik je zwart op wit zaken voor de neus leg en je ontkent het nog.
Uiteraard ontken ik uw pertinente leugens en verdraaiingen. Elk zinnig mens zou dat doen.

Citaat:
Verder vind ik het ook niet echt op zijn plaats om het hier nog meer over te hebben. Ik denk dat andere zaken belangrijk zijn.
En dat is dan het tweede verstandige waarmee u komt in deze draad.

Citaat:
Doei!
Mazzel en brochum!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:20   #143
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Waarom moet het een wacko zijn ?

Wanhoop bestaat voor iedereen.
Omdat iemand bij zijn volle verstand zoiets niet doet.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:21   #144
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
wat ik kan begrijpen en heb zelf geen wagen meer , maar wel een koersfiets ............... da ze verdomme op een privé circuit gaan rijden ipv mensen te hinderen !!!!
Start er een nieuw draadje over op over wielertoeristen ofzo.
Zal wel danig veel vonken geven, denk ik.
Oud 30 april 2009, 18:25   #145
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Véél steun en sterkte gewenst aan de slachtoffers van dit drama!!

Hoe is dit kunnen gebeuren? Wie dóet nu zoiets?
Het leven van onschuldige mensen op het spel zetten omwille van zijn eigen gedachtengoed.
Oud 30 april 2009, 18:25   #146
MaGNiFiCaT

Standaard

Véél steun en sterkte gewenst aan de slachtoffers van dit drama!!

Hoe is dit kunnen gebeuren? Wie dóet nu zoiets?
Het leven van onschuldige mensen op het spel zetten omwille van zijn eigen gedachtengoed.
Oud 30 april 2009, 18:25   #147
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik vind heel dat oranje en koninginnedag gedoe schromelijk overdreven. Ik dacht vanochtend nog wat die Hollanders zo bezielen om die koningin zo te aanbidden. Het is bijna zielig.

Nu zo'n aanslag waarin je onschuldige mensen van de weg maait is uiteraard onaanvaardbaar en het zal contraproductief werken. Die monarchie zal nog populairder worden en de Hollanders zullen met hun oranje vlaggen dat koningshuis nog meer aanbidden.

Wil je dat ketters Calvinistisch vorstenhuis vernietigen, dan moet je ze in opspraak brengen en het volk tegen hen opzetten. Niet op zo'n idiote manier !

Uiteraard dan ook mijn medeleven aan de slachtoffers van deze dwaze daad.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 30 april 2009 om 18:27.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:27   #148
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Omdat iemand bij zijn volle verstand zoiets niet doet.
Iemand wiens stoppen tijdelijk doorslaan is dat ook een wacko?

Hoor op één dat hij zijn job verloren zou zijn en uit zijn appartement zou gezet worden.
Kunnen we met de crisis meer van dit soort eenmans-acties verwachten?
Oud 30 april 2009, 18:28   #149
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Zomaar een 'ongeval' is dit zeker niet:

Verder wordt er gerept over dat omstanders schoten zouden hebben gehoord, maar het is nog niet duidelijk of die dan van de politie of van anderen afkomstig zouden zijn geweest.

Ik hou het voorlopig op een (poging tot) aanslag. Door wie of wat is nog niet duidelijk, maar mijn slecht karakter deed me onmiddellijk denken aan een door AIVD of iets dergelijks in scene gezette actie.
Immers, koningin Beatrix zal zeer waarschijnlijk binnenkort aftreden ten voordele van kroonprins Willem-Alexander (geruchten deden al de ronde dat zij vandaag haar aftreden kenbaar zou maken). Alex is lang zo populair niet als zijn moeder Trix, de Nederlandse samenleving als geheel is steeds meer verscheurd en niets is beter voor het saamhorigheidsgevoel dan een gemeenschappelijke dreiging en het zich rond vaste waarden, zoals bijvoorbeeld een koninklijk huis, doen verzamelen van het gepeupel. Dankzij het medeleven en de geschoktheid van het volk zal de populariteit van het Nederlands koninklijk huis tot ongekende hoogte stijgen en tevens zal de politiek hier in donkere achterkamertjes garen bij spinnen.
Maar zoals gezegd, dit alles is uiteraard slechts speculeren onder de invloed van mijn slecht karakter.
Het kan net zo goed een aanslag zijn geweest afkomstig uit de hoek van Volkert van de Graaf (de moordenaar van Pim Fortuyn ja). Bij het aftreden van Juliana in 1980 werd ook half Nederland op de kop gezet door allerlei vage krakersgroeperingen en ander links tuig, dus waarom nu niet?

Slecht karakter heb je inderdaad, maar vooral een idioot brein heb je. Hoe kom je in godsnaam daar nu op? Man, die hard-line-republikeinen zijn niet te schatten!

Echt, ik heb zelden zulke onzin gelezen, je moest je gewoon schamen voor zulke onzin!
Ik veracht je!
Oud 30 april 2009, 18:30   #150
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Iemand wiens stoppen tijdelijk doorslaan is dat ook een wacko?
Ja. Want er is een grens die je zelf als je stoppen doorslaan moeilijk overscrhijdt en dat is de wil om te doden. Zulke momenten duren daarom niet lang... impulse gaat naar verloop van tijd over... en spijt komt snel (maar vaak te laat) de typische crime pasionelle.

Dit is echter zeer intentioneel en je moet al redelijk gestoord zijn om dit te doen. Gelet op de inmiddels bekende feiten lijkt het trouwens niet zuiver stoppen doorslaan maar ook intentioneel gepland...

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 30 april 2009 om 18:32.
Oud 30 april 2009, 18:31   #151
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ja. Want er is een grens die je zelf als je stoppen doorslaan moeilijk overscrhijdt en dat is de wil om te doden. Dat is zeer intentioneel en je moet al redelijk gestoord zijn om dit te doen.

Gelet op de inmiddels bekende feiten lijkt het trouwens niet zuiver stoppen doorslaan maar ook intentioneel gepland...
Zal later wel duidelijk worden, maar blijf het een interessante discussie vinden.

Kunnen jij en ik ook ooit zo ver gaan dat we dit soort suicide acts doen?
Of moet je er aanleg voor hebben? Wat 'triggert' dit soort gedrag etc...
Oud 30 april 2009, 18:31   #152
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is niet de gefaalde veiligheid die een probleem is, maar de gefaalde aanslag (als het er één is, natuurlijk...). Als de auto effectief op Trix haar busje was ingereden, dan leefden die vier onschuldige mensen vandaag nog.

Ik heb je bericht wel 3-maal gelezen, maar.....je meent het?!
Degoutant!

Trouwens, die 4 onschuldige mensen werden al overreden voordat de auto de omgeving vd bus bereikte.
Oud 30 april 2009, 18:35   #153
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat door dit gruwelijke voorval het plots een "faux pas" is om te spreken over een aanslag op de monarchie? Ik denk dus dat de recuperatie van dit voorval niet aan de kant van het anti-monarchisme kan gezocht worden, maar volledig in het monarchistische kamp.
Shame on you!!! Je valt volledig uit mijn achting!
Je bent werkelijk een gewetensloze republikein met zucht naar zware tereur! En ik die dacht dat je goedaardig was.

En als er dan ERGENS van recuperatie kan gepraat worden, dan is het wel over jou uitspraken hier!
Oud 30 april 2009, 18:36   #154
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Een duidelijk aangeslagen Beatrix:
http://www.youtube.com/watch?v=MsMcO...e=channel_page
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:37   #155
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind heel dat oranje en koninginnedag gedoe schromelijk overdreven. Ik dacht vanochtend nog wat die Hollanders zo bezielen om die koningin zo te aanbidden. Het is bijna zielig.

Nu zo'n aanslag waarin je onschuldige mensen van de weg maait is uiteraard onaanvaardbaar en het zal contraproductief werken. Die monarchie zal nog populairder worden en de Hollanders zullen met hun oranje vlaggen dat koningshuis nog meer aanbidden.

Wil je dat ketters Calvinistisch vorstenhuis vernietigen, dan moet je ze in opspraak brengen en het volk tegen hen opzetten. Niet op zo'n idiote manier !

Uiteraard dan ook mijn medeleven aan de slachtoffers van deze dwaze daad.
Dat Dietsland wat jij in je hoofd hebt zal er zeker niet komen, ook niet als dit bizarre gebeuren niet was gebeurd.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:37   #156
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
je ziet enkel het einde, ale, heb je geen beelden van wanneer de auto de mensen ramt?
Je ziet enkel in het begin die ene kerel nog wat schuiven
Zielepoot.
Oud 30 april 2009, 18:39   #157
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Ik schrijf over de monarchie hetgeen ik altijd al over de monarchie geschreven heb. Nu er plots een afschuwelijk voorval plaatsvindt, mag ik dat ineens niet meer zeggen. Dat u dit voorval recupereert om anti-monarchisten de mond te snoeren, lijkt me hier inderdaad wel duidelijk.
Scheer je weg hier!!! Met je schaamteloos ziekelijk gebral!!
Oud 30 april 2009, 18:39   #158
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Kunnen jij en ik ook ooit zo ver gaan dat we dit soort suicide acts doen? Of moet je er aanleg voor hebben? Wat 'triggert' dit soort gedrag etc...
Iedereen zal wel een trigger hebben. Maar de trigger koelt ook snel. Daarom gaat het vaak om impulsmisdaden. Bij de typische crime pasionelle is er tussen de trigger en de feit en de spijt vaak maar een zeer kleine tijd. Het is dan ook meestal gericht tegen een welbepaalde persoon die dichtbij je staat en omwille van een welbepaald feit (bv ontrouwe partner, ruzie).

Wat het suicidaal betreft is het eerste menselijke instinct dat van zelfbehoud. Dit is iets dat moeilijk te breken is tenzij door indoctrinatie (bv kamikaze,...). Bewuste zelfmoordacties zijn dan ook de uitzondering. Je intentioneel opofferen zoals ook in oorlog voorkomt is dan ook vaak een impuls en komt vaak uit twee zaken:
- hetzij de intentie om, aangezien je in een hopeloze situatie zit, je vijand mee te nemen (bv piloot met brandend vliegtuig die zich op doel stort)
- hetzij de bedoeling om maten te reden (bv smijt jezelf op handgranaat).

Dit heeft echter alles weg van iets dat gepland was en kan dan ook moeilijk als impuls beschouwd worden maar eerder als rationeel geplande waanzin �* la De Gelder... Er zijn immers te veel variabelen die perfect moeten vallen voor een impulsmisdrijf (timing, weten waar toe te slaan, middelen,...) om dit een echte impulsmisdrijf te zijn.

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 30 april 2009 om 19:00.
Oud 30 april 2009, 18:42   #159
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Slecht karakter heb je inderdaad, maar vooral een idioot brein heb je. Hoe kom je in godsnaam daar nu op? Man, die hard-line-republikeinen zijn niet te schatten!

Echt, ik heb zelden zulke onzin gelezen, je moest je gewoon schamen voor zulke onzin!
Ik veracht je!
Ik moet toegeven dat u uw rol als kontekruiper van/voor/bij/in de adel met verve weet te spelen. U heeft een pracht van een karikatuur neergezet, waarvoor hulde!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 18:44   #160
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Toen ik het nieuws hoorde, moest ik eigenlijk meteen denken aan hoe prinses Diana destijds om het leven kwam en hoe dat de populariteit van het toen in een crisis verkerende Britse koninklijk huis opeens enorm verhoogde.

Tel daarbij de zogenaamde 'gefaalde veiligheidsmaatregelen' waardoor dit kon plaatsvinden, en die wellicht ge- of misbruikt gaan worden om de persoonlijke vrijheid van de burgers nog verder te beknotten door het invoeren van nieuwe vrijheidsbeperkende wetjes en regeltjes.

En zo ziet men dat er veel te winnen valt voor diverse machthebbers: het volk wordt keurig rond één of ander symbool verzameld (het koninklijk huis), en tevens kan dit zoals gezegd misbruikt worden om datzelfde volk nog eens extra onder de knoet te krijgen in deze tijden van economische recessie, een algemeen gevoel van onveiligheid ten gevolge van o.a. de multiculturele samenleving en open grenzen. En daarbij kan de heersende politieke elite hun tanende macht alsnog versterken. De verkiezingen komen immers met rasse schreden dichterbij.

Maar nogmaals, het is vooralsnog allemaal gespeculeer mijnerzijds, gebaseerd op eerdere gebeurtenissen elders.

Toen Prinses Diana verongelukte is de popularisteit van het Britse Koningshuis tot een dieptepunt gezakt!! Zeker nadat bleek dat eerst sprake was dat zij geen Staatsbegrafenis zou krijgen!
Het heeft jaren geduurd eer de populariteit terug omhoog ging.

Het Britse hof heeft veel verloren met Diana, dat hebben ze gevoeld.

Maar dat jij nu feiten gaat gaan verdraaien om het te doen passen in jouw kraam, jouw smerige, achterbakse leugens en idiote fantasie, maakt jouw echt degoutant!

Mens je bent echt verachtelijk!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be