![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
100 pct. zekerheid is voor jou blijkbaar een utopie, ik daarentegen zie het probleem niet zo heel erg in. Maar ga jij pleiten voor het leven van iemand in wiens garage men twee dozijn afgehakte hoofden terugvindt, en over wiens schuld ècht geen enkele twijfel bestaat ? Ik niet. Ik denk er nog niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft recht op een professionele verdediging. Dat is essentieel in een rechtsstaat. Ook essentieel is dat het rechtssysteem altijd de mogelijkheden moet hebben om vergissingen recht te zetten. En nogmaals: 'ècht geen enkele twijfel' duidt eerder op een gehaast, gekleurd en slordig rechtssysteem. Homo's die in Iran ter dood worden veroordeeld zijn in dat land zonder enige twijfel ècht schuldig. Ik zou zeggen, kijk eens naar de wereld voordat je die wereld in je achtertuin kopieert.
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: wees eens redelijk ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er worden in deze twee systemen vergeleken die de doodstraf uitspreken en uitvoeren. Daar iets totaal anders van maken is infantiel, vriendje.
![]() |
![]() |
#146 |
Minister
|
![]() 'ècht geen enkele twijfel' duidt eerder op een gehaast, gekleurd en slordig rechtssysteem.
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een seriemoordenaar is meer dan schadelijk. Daar geen verschil in zien is niet infantiel, maar achterlijk, debiel. Doodstraf is voor mensen die zeer zware misdaden begaan hebben, en waarvan overduidelijk bewezen is dat ze schuldig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Er bestaan wel degelijk gevallen " waarin geen enkele twijfel " bestaat , met tonnen bewijsmateriaal . Daartegenover staat dat amper 10 % van de misdaden opgelost word. Die 10 % die tegen de lamp lopen wanneer ze mensen aanrandden, martelen, doden, die mogen dan wel terechtgesteld worden vind ik. Anders is er helemaal geen risico meer, en dat gaat dat nog veel meer gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben die mensen niemand iets misdaan. En ik heb niet anders beweerd. Een discussie trachten te winnen zoals jij doet, door anderen woorden in de mond te leggen, is beneden alle peil. Het schijnt maar niet te dagen bij je dat indien men over kan gaan tot het uitvoeren van de doodstraf er onschuldige mensen gewoon maar koudbloedig vermoord worden. Door een onmenselijk systeem. Dat kan je perfect nagaan in alle landen waar de doodstraf effectief uitgevoerd wordt. Het voorbeeld van homo's in Iran illustreert bovendien mijn ander punt. namelijk dat de doodstraf nooit of te nimmer proportioneel correct kan zijn. Onmogelijk. En hoe luguber jouw gedachten zijn wordt met dit in de verf gezet: http://i.gizmodo.com/5151377/chinas-...ting-on-the-go
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Mensen die op openbare toiletten de pot niet kuisen na hun schijtpartij - Mensen die na 3 beltonen de hoorn neerleggen net als ik kom toegespurt om op te nemen - De persoon die de kassa-bezetting van de Aldi regelt, vooral op drukke zaterdagen - De uitvinder van de SMS taal, oftwel tvndr vd SMStl - Mensen die vanop een andere tafel in mijn bord aan het kijken zijn, heel de maaltijd lang - De Belgacom-telefoniste die, toen ik vernam dat ik toch maanden opzeg moest betalen na het stopzetten van mijn abonnement omdat ik, niettegenstaande ik al 10 jaar klant was, bij de dankbare aanname van een gratis maand ADSL (als 10-jarige klant), blijkbaar automatisch een nieuw contract was aangegaan, zei dat 'ik de kleine lettertjes maar had moeten lezen' - en ook veel andere mensen
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die van Belgacom en Telenet moet men openbaar villen. En dit is geen grap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn er wel een paar elementen die onze rechters in een slecht daglicht stellen: oa het toewijzen van die zaak van het Blok, aan een Gentse rechter die notwaar frankofoon en Vlamingenhater is. Maar om nu maar een paar zaken te noemen: Dutroux is wel degelijk schuldig zonder enige twijfel; Andras Pandy ook. Die twee mogen van mij de doodstraf krijgen. Voor dat franstalig vrouwke dat haar vier of vijf kinderen vermoordde, zou ik geen doodstraf voorzien. Een moeder die bij haar zinnen is, vermoordt haar kinderen niet. Overigens zijn er toch geregeld "spektakulaire" vrijspraken wegens die "onweerstaanbare drang". (waarvan die ene bekende advokaat blijkbaar alleen maar vindt dat die geldig is in het voordeel van zijn eigen kliënten ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dutroux is schuldig bevonden. Dat is een consensus. Geen absolute waarheid. Wij hebben daar via ons gerechtelijk systeem een consensus over gevonden. Nu vind ik zelf wel dat diene gast voor de rest van zijn leven rigoureus van de maatschappij moet afgesloten worden. En als ik lees dan de gast ne computer had/heeft, dan denk ik dat hij dat niet verdiend. Toch kunnen er nog steeds nieuwe feiten over die zaak komen bovendrijven. András Pándy heeft nooit schuld bekend en harde bewijzen zijn er niet. Maar er zijn voldoende aanwijzingen die een consensus die 'schuldig' luidt rechtvaardigen. Toch heb ik veel vertrouwen in 't gerecht in België. Precies omdat onvolmaaktheden alsnog kunnen glad gestreken kunnen worden. De effectieve doodstraf legt alle verhouden danig anders. Er blijft een gerecht over waar ik geen vertrouwen in kan hebben.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat je iemand levenslang in den jail stopt, en den dag nadat ie sterft, komt het uit dat ie onschuldig was. Dan mag je ook niemand voor 20 jaar veroordelen, want ' kan altijd zijn .... Onvolmaaktheid is des mensen. Een prijs kan soms te hoog zijn. Stel je voor dat Dutroux nog eens kan ontsnappen, en tijdens zijn eskapade een jong onschuldig iemand vermoordt ... de maatschappelijke prijs zou te hoog zijn. Voor uitzonderlijke gevallen in uitzonderlijke misdrijven, bij wijze van spreken voor gans Vlaanderen maar eens per twee jaar: geef toe, er zijn onmensen die ervoor in aanmerking komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist... Iemand doodstraf geven, dat kan niet , want ze zouden zich wel eens kunnen vergissen...Maar die onschuldige levenslang opsluiten, dat risico mag wél genomen worden ?!! |
|
![]() |
![]() |