![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Ja, komaan. Een bende geradicaliseerde gabbers die zichzelf verlicht vinden en zo arrogant doen alsof ze reeds aan de macht zijn.
Gaan zulke types de geest van de burger bevrijden? Gaan ze de mensen toespreken en inspireren? Ik had interesse in de N-SA, maar die interesse is door de N-SA'ers zelf zodanig uitgejaagd uit mij dat ik niet meer van plan ben om enige sympathie te vertonen. Tenzij als torpedo's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De huidige denkkaders zijn zodanig failliet dat men er niks, helemaal niks mee kan doen. Ze moeten helemaal weg. Reformes, verkiezingen, andere middelen is het wat te laat voor. En wat is verfrissender voor iemand die al uren ligt te bakken in de zon aan't strand dan om die persoon plots het water in te duwen? De ruines moeten eerst worden gesloopt. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 15 mei 2009 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk trouwens dat er verwarring is met de Nederlandse NSA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is gewoon dat het N-SA een groep is dat enkel de reeds overtuigden aanspreekt. En dat is het probleem met veel groeperingen. Een groepering moet de mensen op zo'n manier aanspreken dat ze "godverdomme ja!" denken, ongeacht hun trekking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat stelt gij zelf voor als nieuwe constructieve bezieling of zingeving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hang een zoutkorrel aan een dun draadje. Dompel deze erin. Wacht een paar uur. Je zal zien dat er een kristal is gegroeid rond je korrel. Meer zelf: elke keer je het herhaalt, zal deze kristal een gelijkaardige structuur vertonen. Electrische stroom past de vorm van de kristal aan, omdat de ionen zich schikken naar het magnetisch veld, maar de basis blijft. Zo ook hebben mensen een inherente structuur. Eentje die buiten de simplistische, distillerende benaderingen van de Oude Stromingen ligt. Sla niet met de beitel op je zoutkristal, laat deze stollen. Hij zal niet breken maar krijgt een elegante vorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik krijg hetzelfde gevoel bij linksen die zich nationalistisch, soevereinistisch of sociaal-flamingant noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Concreet: ik zoek een orde die op dezelfde manier inherent is aan de mens als een bepaalde kristalstructuur inherent is aan bepaalde ionen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Nu nog de anderen overtuigen. Ik begrijp de angst om zoals het Belang te worden, die met hun poging om anderen te overtuigen een burgerlijk-liberaal partijtje werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
China speelt ook nog mee. En die pakken het vrij handig aan. Kolonisatie is gewoon cultuuruitwisseling met een waarde-oordeel aan geplakt. Cultuuruitwisseling valt enkel tegen te gaan door volledige isolatie, een soort The Truman Show op grotere schaal als het ware.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een gemeenschappelijk sportevenement is een, muziek die overwaait en wordt beinvloed is twee. Eisen dat een land het liberaal-demokratisch model aanvaardt is drie. Wat China doet is ten eerste geen cultuur opdringen, en ten tweede zichzelf niet beter stellen dan de plaatselijken. Het is zelfs zo dat de Chinezen hetzelfde water moeten drinken als de plaatselijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wij zitten inderdaad met een vrij idiote drang om onze systemen semi-klakkeloos naar daar toe te kopiëren.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuja, in feite is Afrika dus al van de Chinezen. Verder uitbuiten dan maar? Anders doen ze het toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk, maar wel niet op een idiote manier. Dat wreekt zich ook.
![]() |
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() Deze analyse is ook interessant. Het gaat hier dan wel over Irak, maar hetzelfde mechanisme speelt evengoed in hoe de westerse wereld omgaat met ontwikkelingslanden.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle andere vormen van 'orde' lijken mij eerder cultureel bepaald, en vertonen grote variatie: van strak autoritair geleide, hiërarchisch gestructureerde en min of meer centralistische 'monarchieën' tot egalitaire, quasi-structuurloze en voluntaristische 'anarchieën', met allerlei tussenvormen. Het is eerder 'inherent' aan de mens tegelijkertijd 'chaos' èn 'orde' na te streven - of er op z'n minst van te dromen - waarbij een wankel evenwicht tussen die twee onophoudelijk uit balans wordt gebracht. 'Inherent' aan de mens zou ik ook een 'permanent' gevoel van onbehagen durven noemen, een niet-aflatende rusteloosheid, een eeuwige ontevredenheid. Wie denkt 'de' mens gelukkig te kunnen maken door voor hem/haar al dan niet wilde plannen te smeden, kan m.i. alleen maar bijdragen tot een toename van het lijden aan die 'condition humaine'. Om het simpeler te verwoorden: laat de mens zoveel mogelijk met rust, als het enigszins kan. Het is al moeilijk genoeg om zèlf een 'lichtend voorbeeld' te zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2009 om 04:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deductie daarvan brengt wetten van het menselijk handelen aan het licht die ge misschien orde zou kunnen noemen, hoewel inzicht in de chaos van het menselijk handelen misschien beter de lading dekt. Is dat iets dat voldoet aan de criteria die ge hanteert of moet ik u vraag eerder interpreteren, zoals djimi, als een vraag naar organisatie die inherent is aan "de mens" (wat mij onwaarschijnlijk lijkt)? Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 mei 2009 om 06:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat het niveau nieuw-nieuw-links: alles is cultuuruitwisseling. Vrij verkeer van goederen, kapitalen, personen, diensten, enz. allemaal "cultuuruitwisseling"... Links degenereert en het liberaal-kapitalisme (rechts) triomfeert. |
|
![]() |
![]() |