![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk land is een grotere bedreiging voor de internationale veiligheid? | |||
Noord Korea |
![]() ![]() ![]() |
15 | 51,72% |
Iran |
![]() ![]() ![]() |
14 | 48,28% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft de VS-steun aan opstandjes in Oost-China: zie de uiteenzetting van Chossudovsky. Verder werd elk van mijn beschuldigingen aan het adres van de VS bevestigd door dat artikel van Hersh. Ik beschouw iemand als Seymour Hersh geloofwaardiger dan de doorsnee pro-Amerikaanse bron. Hersh is iemand die zijn reputatie reeds verdiend heeft (en dus geen sensationele berichten de wereld meer hoeft in te sturen). Die man kan vrij autonoom werken, net zoals een hele reeks Westerse journalisten. De berichten die Hersh de wereld in stuurt vertonen overigens een zekere gelijkenis met berichten van bvb Chomsky, Finkelstein, Klein, Chossudovsky. Dat zijn stuk voor stuk Amerikanen (met uitzondering van de Canadees Chossudovsky). Ik mag met andere woorden aannemen dat hun woorden niet verdraaid zijn door Iraanse, Libanese of Syrische propagandadiensten. Derhalve lijkt het mij geoorloofd op meerdere niveaus te twijfelen aan de oprechtheid van het VS-beleid in die regio. Laten we eens kijken naar de geloofwaardigheid van 'uw' argumenten. U beschuldigt Iran van militaire steun aan Hezbollah en Hamas. Tot op de dag van vandaag heeft u daarvoor geen betere argumenten kunnen aanbrengen dan de holle oorlogspropaganda van de VS. Als ik mijn standpunten onderbouw met argumenten van Amerikaanse journalisten, dan verwacht ik van u dat u uw beschuldigingen aan het adres van Iran onderbouwt met geloofwaardige bronnen uit Iran of uit de VS. Uitlatingen van de Amerikaanse regering acht ik in deze niet geloofwaardig. Derhalve ben ik inderdaad sneller geneigd de Iraanse officiële uitlatingen te geloven dan pakweg onze eigen massamedia of regeringen. Dat bleek in het recente verleden meer dan eens de juiste houding. Dat gezegd zijnde kom ik tot de vaststelling dat er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat de VS terroristen trainen, financieren en bewapenen. No big deal, ze doen dat al langer dan vandaag. Maar kom dan niet zeggen dat deze bewapeningen zelfs maar iets meer zouden zijn dan een instrument van de Amerikaanse politiek. Of is het toeval dat een beweging die getraind, betaald en bewapend wordt door de VS toevallig een aanslag pleegt tegen Iran? U gaat in uw 'redenering' verder door te stellen dat er redenen zijn om deze aanslagen te steunen. Een bizarre stelling, want daarmee erkent u de facto dat de VS deze terroristen gebruiken voor eigen doeleinden. Ik meen dat je niet 'een beetje' in oorlog kunt zijn. De VS-praktijken van covert operations laat dat echter wel toe, waardoor de VS nu landen zoals Iran (maar ook Venezuela) aanvallen (door aanslagen, ondersteunen van machtsgrepen,...), terwijl die landen sitting ducks zijn indien ze gelijk wat zouden terug doen. Wat zou u zeggen moest Iran menen dat het de VS 'een klein beetje' meer wil kloten dan met een sanctie, en dat het daarvoor pakweg een kerk opblaast en 25 mensen doodt teneinde de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden? Dan zou u moord en brand schreeuwen, en roepen om vergelding... Twee maten en gewichten...
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() Zeg het simpel: De VS oorlogsmachine is 'way more' professioneler, gevaarlijker, en ontdaan van de factor 'mens' dan eender welke andere.
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Over de Mek die bij uw weten geen burgerdoden maakte
Dit is wat de Amerikaanse overheid te zeggen heeft over de MEK. Ik vond de beweging terug in de lijst met terroristische organisaties, wat op zichzelf al wat wil zeggen. (bron) Citaat:
Om maar te zeggen: de VS typeren de MEK als een terroristische organisatie en een reële dreiging. Dat weerhield hen er echter na 2001 niet van hen te bewapenen, financieren en trainen. Hoeveel serieuzer kan je terroristen steunen? Afghanistan werd volgens de VS aangevallen omdat de Taliban onderdak boden aan terroristen, wat not done is. Trainingskampen voor terroristen in Nevada zijn daarentegen nog wel aanvaardbaar. De VS zit hier met haar beleid tot over haar oren in de shit, en gij begint dat te verantwoorden... ![]()
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 7 juni 2009 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#147 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ga niet in op je herhaaldelijke weigeringen om mijn argumentaties (voorzien van bronnen) serieus te nemen, en ook niet op uw weigeringen om zelf met bronnen af te komen. Maar herlees die laatste zin aub nog eens. Wat zou het kunnen betekenen dat de VS in het begin van de jaren '90 (na herhaalde steun aan het regime van Saddam), plotseling de Koerden steunden? Zouden ze toen iets ingezeten hebben met de Koerden? Of lieten ze Saddam (gesteund door o.m. de MEK) gewoon tekeer gaan tegen een bevolkingsgroep wiens milities in opstand waren gekomen (deels) gestimuleerd door de VS? Die Koerdische milities zijn voor Washington geen bal meer waard dan de doorsnee Taliban-cel. Citaat:
Citaat:
Merk op dat zelfs als u kan aantonen dat Iran zich schuldig maakt aan die zaken, dat het dan hoogstens gelijkaardige dingen doet die de VS in die regio uitsteken. Als je dan eenzijdig naar Iran wijst in de hoop daarmee bomaanslagen en 25 burgerdoden te legitimeren, dan neem ik aan dat u dezelfde consequentie aan de dag legt bij aanslagen tegen Amerikaanse burgers.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 8 juni 2009 om 12:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het artikel is wel geschreven door Gareth Porter (an investigative historian and journalist specializing in US national security policy. The paperback edition of his latest book, Perils of Dominance: Imbalance of Power and the Road to War in Vietnam, was published in 2006.). Ik hoop dat u niet discrimineert op basis van afkomst. De vraag die bij me opkomt is: Indien Iran werkelijk zo gevaarlijk is, vanwaar dan de continue behoefte om te liegen en te overdrijven? Is het niet gewoon dat we de publieke opinie willen voorbereiden op nog maar eens een agressieve oorlog, zoals die in Irak? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 juni 2009 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Israëlische of VS-propaganda is wellicht gestoeld op niets meer dan loze beschuldigingen. En zelfs indien dit soort van beschuldigingen al terecht zouden zijn, dan laat een consequente analyse van de situatie nog steeds geen ruimte voor een eventueel militair ingrijpen. Mij lijkt het idd voor de hand liggend dat dit soort berichten te kaderen is binnen een propagandacampagne naar de eigen bevolking toe. Kwestie van de vijand te ontmenselijken of te demoniseren vooraleer je er alle troep op los laat. Bedankt voor het artikel. Het plaatst nogmaals het MEK op een vrij duidelijke manier.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 8 juni 2009 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iark was een fout en Obama geeft het toe (dumb war, made terrorism worse etc.), en de destabilisatie in die landen is de schuld vooral van de rebellen/ de Talibans, die altijd maar verder hun invloed wil uitbreiden (Kijk maar naar hun acties in Pakistan).
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Gifgas hebben ze natuurlijk ook gewonnen. Schoon bondgenoten dat die Koerden hebben.
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bon, ik wil hier niet gaan beweren dat die ene operatie verantwoordelijk was voor de rotzooi die Irak is (er waren ook nog andere operaties, alsook milities), maar de Amerikanen afschilderen als het slachtoffer van die stoute milities is werkelijk te zot voor woorden. Ze betaalden, trainden en bewapenden hen, en vervolgens gaven ze hen een tegenstander... ![]()
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En waar komt die Taliban vandaan? Wie heeft de religieuze zotten georganiseerd, gefinancierd en bewapend tegen het communistische regering van Afghanisten?
![]() |
![]() |
#157 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pakistan. En dit was achter het vertrek van de Soviets.
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Niet enkel de Pakistani waren bereid de Taliban te financieren. De VS speelde dat spelletje ook mee, en dat tot op een bijzonder hoog niveau.
Tot 2001 was ook het Amerikaanse bedrijfsleven (o.m. Enron) niet vies van investeringen in Afghanistan. Militaire kopstukken van de Taliban (ook diegene die gelinkt werden aan Al Qaida) mochten tegen die achtergrond in de VS onderhandelen over het pijplijnproject Turkmenistan-Afghanistan-India (de zgn Dabhol-pijpleiding). Honderden miljoenen dollars werd de Taliban toegestopt in ruil voor concessierechten, om zo maar een voorbeeldje te noemen van de Amerikaanse steun aan de Taliban.(link) Als je zelf ook eens zou zoeken, vind je zeker gelijkaardige contracten en betalingen. Het boek Taliban van Ahmed Rashid is in dat opzicht een echte aanrader. Zo absurd was dat tegen die context niet. Voordien (vooral na 1979) had de VS de Taliban al financieel en militair gesteund. De Minister heeft daarover in het verleden al verschillende bronnen gegeven. Morele scrupules waren toen niet besteed aan de Amerikaanse regering. Sindsdien is er weinig veranderd. Ik twijfel er niet aan dat deze info u al langer bekend was. Nu die informatie nog integreren in je denken en je opinies. Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 8 juni 2009 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is inderdaad zo dat de VS Osama zelf heeft gecreëerd. Maar dat dateert van de periode waarin de Islam niet als een bedreiging werd gezien maar als een middel om het communisme te bestrijden. Foute inschatting blijkt nu.
Ik ben er wel niet van overtuigd dat het altijd slecht is om samen te werken met andere groepen die om andere reden hetzelfde doel willen bereiken. In casu de sovjets uit Afghanistan houden.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 9 juni 2009 om 00:00. |
![]() |
![]() |