![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je pro-Israel of pro-Palestina? | |||
Ik ben uitgesproken pro-Israel. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Ik ben lichtelijk Pro-Israel |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Ik ben neutraal. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 30,61% |
Ik ben lichtelijk pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Ik ben uitgesproken pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 28,57% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Grappig ook dat zionisten meestal ook het hardst fulmineren tegen de religieuze achterlijkheid van de moslims. Pot - ketel - zwart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Grappig ook dat de liberale democratie die Israël zou moeten zijn haar legitimatie onttrekt aan een "heilig boek".
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level. Laatst gewijzigd door KaliYuga : 13 juni 2009 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Nochtans woonden er al Joodse nomadenstammen in Jeruzalem duizenden jaren voor de geboorte van Christus. Volgens mijn informatie was er toen nog geen sprake van 'palestijnen'.... Het is maar hoe ver je in de tijd wil teruggaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#145 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En volgens mijn bronnen ging de merendeel in diaspora na de Joodse Opstand vs. Rome. Dat was zo'n 2000 jaar terug, heel actueel dus...
Ook niet de Khazaren vergeten, die vanuit een puur etnische optiek niet écht joden zijn.
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Of je nu 5, 10 of 20 jaar bent weggeweest. Het land waar je geboren bent blijft het land waar je recht op hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 2000 jaar is nog net iets anders dan 20 jaar, me dunkt.
En serieus, wat voor een volksverhuizingen zouden we dan niet krijgen moest iedereen zo redeneren..
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level. Laatst gewijzigd door KaliYuga : 13 juni 2009 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Onzin, ondanks de massale diaspora zijn er steeds Joden blijven wonen in het gebied. Dit was ook zo tijdens het Britse bestuur in palestina. Maar eigenlijk gaat het daar helemaal niet op. Ik wou gewoon aantonen dat de palestijnen minder aanspraak kunnen maken op deze gebieden dan de Joden.
Laatst gewijzigd door Blackwater Inc : 13 juni 2009 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Blackwater Inc" is een forumtroll. De nick zegt het al.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Uw redenatie kan italië dan ook half europa gaan opeisen omdat zij er 2000 jaar geleden een romeins rijk hadden gevestigd.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is eigenlijk een nederlaag dat er een tweestaten oplossing moet komen, maar deze is wel het meest rechtvaardig. Beide partijen hebben zaken gedaan waarop ze niet trots kunnen zijn. De Israëliërs hebben absoluut recht om te wonen in Israel, maar met de vele illegale nederzettingen heb ik wel grote problemen. Verder is de woede van de Palestijnen nu ook weer niet zo raar, zij hebben ook al generaties lang daar gewoond, maar zijn uit vrije wil of gedwongen verhuisd naar kampen of andere landen, voor hen was het ook thuis. Dit praat de spiraal van geweld absoluut niet goed in tegendeel zelfs. Ergens is het ook een falen van West Europa door WO2; in WO1 vochten katholieken, protestanten en joden aan beide kanten mee en waren er trots op dat ze Fransman, Brit óf Duitser waren. Uiteraard hebben er altijd joden in 'het heilige land (neutralere term)' gewoond, maar na de Romeinse keizer Titus was er wel een diaspora en daarnaast leefden de voorouders van de Palestijnen ook al generaties lang in die regio. In een ideale wereld had dit een staat moeten worden, maar een tweestaten oplossing met de grenzen van 1967 (meen ik) is een goede tweede keus. Zoals de zaken er nu voor staan ben ik wel pro Israël, maar vind ik tevens dat de Palestijnen recht hebben op een levensvatbare staat en ik hoop dat men dat in Israël ook beseft (daar twijfel ik wel eens aan; het lijkt me logisch dat hoe meer welvaart hoe minder onvrede...).
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 juni 2009 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs als het ne linkse is die wat leven in de brouwerij wil brengen: hou er aub mee op, ik discussieer liever met mensen die "in het echt" dezelfde mening hebben. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 juni 2009 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is alles wat je nog hebt om de complexe realiteit buiten te houden.
![]() |
![]() |
#157 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nagel op de kop.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Burger
|
![]() Net een paar Romeinen die de buren hebben buiten gesmeten en hun intrek hebben genomen. Logisch toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder enige twijfel pro-israël
De democratie in een zee van dictatoriale regimes. Israël is al een natie dat sinds zijn hergeboorte in 1948 onder de permanente dreiging van vernietiging ligt. Het is een land dat ondanks die dreiging enorme innovatie in de wetenschap heeft bereikt. Ronald Reagan zei dat de VS "the shining city on the hill" was. Israël is dat zeker ook in mijn opinie.
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |