![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dat je veel vergeet, al dan niet opzettelijk , lijkt me wel overduidelijk bewezen. Net zoals je veelvuldige persoonlijke stalkaanvallen en toch wel obsessief paranoiagedrag.
Maar je raaskalt toch echt hoor. Mods zullen bevestigen dat ik geen andere nicks nodig heb. In tegenstelling tot sommige anderen ![]()
Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 juni 2009 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat moet je hier eens proberen. Je kan stellen: ze zijn met de knuppel bewerkt en gearresteerd, maar dat gebeurt overal. Ik heb het hier zelf al meermaals meegemaakt. Niet één keer, geen vijf keer maar minstens twintig keer. Vandaag is er naar verluidt (altijd naar verluidt) zelfs geschoten en een dode gevallen. Deed me denken aan Genua, Londen Göteborgh of de verkiezingen hier voor het algemeen stemrecht. Af en toe wordt er eens iemand doodgeschoten bij een betoging. Dat is geen toonbeeld van democratie, da's waar, maar het is er evenmin de absolute negatie van. Citaat:
Citaat:
Ik ben voor een vernieuwing en een tweede fase van de revolutie in Iran - zoals ik dat overal en altijd ben - maar dat hoeft wat mij betreft niet per sé via verkiezingen te gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inmiddels wel berichten over schiet en dood in het nieuws op Nederlandse Radio-1 die/dat naar mijn ervaring weinig missers maakt.
Erg, dat zou het mij niet waard zijn.
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens het volk 'neen' stemt, dan moet het opnieuw, tot ze 'ja' hebben geantwoord. ![]() ![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, het zijn de gekke middeleeuwse mullah's met hun Tulbans die Achmedinejad zowiezo aan de macht houden. De echte uitslag van de stemming telt helemaal niet.
Laatst gewijzigd door Antoon : 16 juni 2009 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Meestal staan er in zijn berichten, wat het onderwerp van deze draad ook moge zijn, allerlei onzin over de zionisten, over de yankees, over de U.S. en soms ook Bush. Allemaal boosdoenders. 2) Als je een van die berichten tegenspreekt of in vraag stelt, dan krijg je een scheldtirade en/of een persoonlijke aanval met de boodschap dat je waarschijnlijk beledigd bent of zoiets, dikwijls gekleurd met een aantal smilies. Indien de twee bovenstaande voorwaarden zijn voldaan, dan ben je inderdaad verzeild geraakt in een zinloze discussie met ex-Bruut Geweld. Dit ter informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat misschien uit de rellen afgeleid kan worden, is dat de hoofdstad anders dan de rest van het land gestemd heeft. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 16 juni 2009 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Het is zover; méér schiet-en-dood.
Formeel aanbod tot her-telling van stemmen kan ik niet anders zien dan een zwaktebod, feitelijk toegeven DAT er gefraudeerd is/wordt. Natuurlijk hebben de iets meer vrijheidsgezinden (paradoxaal toch moslims blijvend) hier geen enkel vertrouwen in. Desondanks vind ik het onbegrijpelijk dat mensen zich voor ideeën/idealen opofferen, laten doodschieten; doodzijn kun je nog eeuwen. Maargoed, ik ben dan ook een Ongelovige en zou slechts een manier gezocht hebben om uit dat griezelige gebied weg te komen.
![]() |
#150 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Klopt, "gelovigen" bestaan in maten en soorten.
![]() |
#152 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Voor mij een reden te meer om daar niet te zijn.
![]() |
#154 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Is het mogelijk dat er fraude is gepleegd? Natuurlijk wel, dat is nooit uit te sluiten. Is het daadwerkelijk een feit dat er fraude is gepleegd? Dat weet ik niet en dat weet niemand, buiten een handvol Iraniërs. Mogelijkheid en feitelijkheid zijn twee niet te verwarren begrippen. Onschuldig tot schuld bewezen is, één van de weinige drogreden die algemeen erkend is als argument. En momenteel zie ik geen bewijzen die Ahmadinejad van onschuld ontslaan. De verwerpelijke ideeën die tot het wereldbeeld van de man behoren veranderen daar niets aan. Maar ja, aan de Iraanse ambassades weten die tientallen betogers het zeker. 'Er is gefraudeerd!'. Op grond van welke gegevens baseren ze dat? Ik hoop toch niet op de povere en ontoereikende journalistiek over de toestand die bericht van duizenden, nee tienduizenden, of wacht honderdduizenden, ts ik bedoelde miljoen Iraniërs die op straat komen in Teheran? (Volgens nieuwe inlichtingen is de protestgroep trouwens tot een miljard Iraniërs gegroeid) Wij moeten is leren dat andere volkeren zich ideeën kunnen toegeëigend hebben die ver de grens overschrijden van wat wij als aanvaardbaar beschouwen. Alleszins is het de boodschap om af te wachten voor we een oordeel kunnen vellen of die verkiezingen nu al dan niet koosjer waren of niet. Laatst gewijzigd door Hans Jozef : 16 juni 2009 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt een hertelling. Het is me niet duidelijk of Mousavi dit eigenlijk wel wil. Een hertelling kan een uitkomst bieden mits voldoende controles ingebouwd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kennis van me produceert nu net een documentaire over de vrouwen in de verkiezingen in Iran. Het team is ter plaatse sinds enige tijd. Benieuwd wat hun resultaat is.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2009 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat zelden werkelijk om de mensenrechten in de corporatieve media, spijtig genoeg. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2009 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
iraniers stemmen masaal voor de huidige president, da weet iedereen, maar mousavi heeft eerlijk gezegd goede ideeën, hij is economisch meer linkser dan de huidige president. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Burgemeester
|
![]() Mousavi is denk ik wel de winnaar. Als je ziet dat er alleen al in Teheran ruim 1.000.000 betogers de straat op zijn gegaan ... dan denk ik dat Ahmadinedjad ten onrecthte op de "troon" zit.
|
![]() |
![]() |