Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 22:04   #141
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de verdeling int parlement is 50(VL)/50(FR) terwijl qua bevolking 60(VL)/35(FR)/5(DU) moet zijn.
de meeste ministers en staatssecretarissen in de huidige regering zijn franstalig.

ik woon tegen de taalgrens, steeds meer en meer hoor je hier Frans en ze kunnen geen letter Nederlands en doen ook geen moeite om Nederlands te spreken.

in Wallonië betalen ze veel minder belastingen dan in Vlaanderen, want Vlaanderen sponsort Wallonië. Vlaanderen betaalt zelfs de sociale zekerheid voor héél België
er is dus wel degelijk een verschil tussen Vlaanderen en Wallonië in alles.
U zou beter eens over die "grens" rijden met uw fiets inplaats van hier onwaarheden te komen verkondigen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 22:07   #142
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

voor de mensen die twijfelen dat er minder franstalige politiekers aanwezig zijn in de regering dan nederlandstalige politiekers, gelieve hier te kijken:
http://www.belgium.be/nl/over_belgie...ling_regering/

gaan we tellen: ?

- premier: CD&V: 1
- ministers:
*CD&V: 3
*MR: 3
*PS: 3
*OVLD: 4
CDH: 1
-staatssecretarissen:
*CD&V: 2
*FDF: 1
*MR: 1
*PS: 2
*CDH: 1

-> 12! van de 22 personen zijn dus afkomstig van franstalige partijen. Volgens mij is dit meer dan de helft... of is het zo dat vlaamsnationalisten niet kunnen tellen?

er zit zelf een FDFer tussen... maar daar hebben de francofone imperialisten zoals henri1, azert,..; geen problemen mee natuurlijk. Zolang vlaams-nationalisten maar geweerd worden de hypocrisie van belgië.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 14 juni 2009 om 22:07.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 22:07   #143
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U zou beter eens over die "grens" rijden met uw fiets inplaats van hier onwaarheden te komen verkondigen.
als is naar jezelf gekeken?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 22:23   #144
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je stelde "dat Franstalig België alles beslist, over heel België de baas wilt zien, "
Klopt dus duidelijk niet.
Toch even wat nuanceren.
-Het Koningshuis is Franstalig en Fransgezind, ook niet gespeend van enige politieke invloed (understatement?).
-Door het cordon sanitaire verliezen de Nederlandstaligen de laatste twintig jaar hun de facto meerderheid. Zodat de zetelverdeling van "democratische" (hun jargon) partijen een Franstalige meerderheid oplevert.
-De precaire positie van Brussel en de daar mee gepaard gaande chantagemogelijkheden maken dat het Franstalige politieke gewicht in de Belgische politiek enorm veel zwaarder is dan hen rekenkundig toekomt.
-Ook in de hoge ambtelijke top en het Belgische leger zijn de Franstaligen buitenproportioneel vertegenwoordigd. Soms ook nog voorzien van invloedrijke connecties met het Hof.
-De orientatie van Belgie op "Parijs" voor wat betreft haar buitenland-politiek is nog immer evident.
-Franstalig Belgie is op alle niveau´s nog steeds doordesemd van de "Belgique-de-papa" psychologie ("we rule this country"). Varierende van de Franstalige vrouw bij een bakkerij in pak hem beet Kortenberg, die er op staat in het Frans bediend te worden, tot aan vergaderingen op ministerieel niveau die vrijwel altijd in het Frans plaatsgrijpen omdat de aanname is van de deelnemers dat de Franstalige(n) in het gezelschap onvoldoende kennis heeft van het Nederlands. En van de Franstalige(n)zelf, dat de gesprekspartners het Frans wel vloeiend zullen beheersen.
-Hoewel de federale belastingtarieven en de sociale zekerheidstarieven gelijk zijn, is er een groot verschil in controle op misbruik. Vooral de PS speelt hier een vooraanstaande rol in. Echte aanpak van dit grootschalige misbruik is "politiek niet haalbaar" zoals dat in het parlement heet.
-De hoeveelheid geld die wordt weggehaald door de overheid bij de gemiddelde Vlaming is gevoelig hoger dan bij de gemiddelde Waal, omdat Vlamingen gemiddeld hogere inkomens (officieeel dan) genieten.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 juni 2009 om 22:24.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 22:28   #145
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

mooi verwoord Eberhard.

ik zou het echt niet beter kunnen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 22:41   #146
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Toch even wat nuanceren.
-Het Koningshuis is Franstalig en Fransgezind, ook niet gespeend van enige politieke invloed (understatement?).
-Door het cordon sanitaire verliezen de Nederlandstaligen de laatste twintig jaar hun de facto meerderheid. Zodat de zetelverdeling van "democratische" (hun jargon) partijen een Franstalige meerderheid oplevert.
-De precaire positie van Brussel en de daar mee gepaard gaande chantagemogelijkheden maken dat het Franstalige politieke gewicht in de Belgische politiek enorm veel zwaarder is dan hen rekenkundig toekomt.
-Ook in de hoge ambtelijke top en het Belgische leger zijn de Franstaligen buitenproportioneel vertegenwoordigd. Soms ook nog voorzien van invloedrijke connecties met het Hof.
-De orientatie van Belgie op "Parijs" voor wat betreft haar buitenland-politiek is nog immer evident.
-Franstalig Belgie is op alle niveau´s nog steeds doordesemd van de "Belgique-de-papa" psychologie ("we rule this country"). Varierende van de Franstalige vrouw bij een bakkerij in pak hem beet Kortenberg, die er op staat in het Frans bediend te worden, tot aan vergaderingen op ministerieel niveau die vrijwel altijd in het Frans plaatsgrijpen omdat de aanname is van de deelnemers dat de Franstalige(n) in het gezelschap onvoldoende kennis heeft van het Nederlands. En van de Franstalige(n)zelf, dat de gesprekspartners het Frans wel vloeiend zullen beheersen.
-Hoewel de federale belastingtarieven en de sociale zekerheidstarieven gelijk zijn, is er een groot verschil in controle op misbruik. Vooral de PS speelt hier een vooraanstaande rol in. Echte aanpak van dit grootschalige misbruik is "politiek niet haalbaar" zoals dat in het parlement heet.
-De hoeveelheid geld die wordt weggehaald door de overheid bij de gemiddelde Vlaming is gevoelig hoger dan bij de gemiddelde Waal, omdat Vlamingen gemiddeld hogere inkomens (officieeel dan) genieten.
plus...

Waalse wapenindustrie wil wapenlicensies leveren aan Nepal. Kan niet door een lastig regeltje over landen in oorlog of gewapende conflicten, dus wordt die bevoegdheid op een ik-en-een-gij geregionaliseerd.

Alle Vlaamse partijen willen BHV splitsen. Is ook erkend als een "extra-legaal voordeel" voor Franstaligen door het grondwettelijk hof, maar het kan toch niet rechtgezet worden omdat Franstaligen njet zeggen.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 22:55   #147
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn Limburgs zitten een pak Franse en Duitse woorden.

Dus wat is dan de conclusie ?
Voor ge over onzin en prietpraat begint verdiep u mar eens in deze site:
http://taal.phileon.nl/limburgs.php

Komt ge er wel achter dat Limburgs geen dialect van Nederlands naar o.a dit citaat uit die site:

Het Limburgs is geen dialect, maar een taal
De Limburgse taal is een zelfstandige en volwaardige, aan het Duits en Nederlands verwante taal. Het heeft een andere oorsprong dan het Nederlands en bestrijkt een vrij groot gebied. In Limburg spreken ongeveer een miljoen mensen Limburgs en het taalgebied strekt zich over drie landen uit: België, Duitsland (gemeente Zelfkant) en Nederland.(einde citaat)

Het is dus wel verwant aan het Nederlands maar geen dialect van het Nederlands. Ik ben best taal gevoelig, ben goed in grammatica en tekst ontleding en neem makkelijk dialecten over.
Maar eer ik Limburgs onder de knie had heeft lang geduurd en ik woon er al 38jaar; just omdat het geen dialect is van Nederlands maar een taal apart weliswaar verwant, maar toch.
Mijn kindere praten plat maar die zijn hier geboren.
Oud 14 juni 2009, 23:19   #148
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Voor ge over onzin en prietpraat begint verdiep u mar eens in deze site:
http://taal.phileon.nl/limburgs.php

Komt ge er wel achter dat Limburgs geen dialect van Nederlands naar o.a dit citaat uit die site:

Het Limburgs is geen dialect, maar een taal
De Limburgse taal is een zelfstandige en volwaardige, aan het Duits en Nederlands verwante taal. Het heeft een andere oorsprong dan het Nederlands en bestrijkt een vrij groot gebied. In Limburg spreken ongeveer een miljoen mensen Limburgs en het taalgebied strekt zich over drie landen uit: België, Duitsland (gemeente Zelfkant) en Nederland.(einde citaat)

Het is dus wel verwant aan het Nederlands maar geen dialect van het Nederlands. Ik ben best taal gevoelig, ben goed in grammatica en tekst ontleding en neem makkelijk dialecten over.
Maar eer ik Limburgs onder de knie had heeft lang geduurd en ik woon er al 38jaar; just omdat het geen dialect is van Nederlands maar een taal apart weliswaar verwant, maar toch.
Mijn kindere praten plat maar die zijn hier geboren.
Dus ik streef dan beter naar een onafhankelijk Limburg ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 23:37   #149
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch even wat nuanceren.
Von saksen coburgh is voor U dus van franstalige origine....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juni 2009 om 23:38.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 23:46   #150
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Von saksen coburgh is voor U dus van franstalige origine....
Misschien kunt u nog even alles nalezen en dan diep nadenken.....Als hier wordt beweerd dat het Koningshuis in Belgie Franstalig en fransgezind is, dan staat daar dus nergens dat de origine Franstalig is.
Tenzij u net als veel Franstalige Belgen denkt dat Franstaligheid genetisch bepaald is natuurlijk.
Ofwel bent u dyslexisch....de d en t fout in uw slagzin zou daar op kunnen wijzen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 00:43   #151
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunt u nog even alles nalezen en dan diep nadenken.....Als hier wordt beweerd dat het Koningshuis in Belgie Franstalig en fransgezind is, dan staat daar dus nergens dat de origine Franstalig is.
Tenzij u net als veel Franstalige Belgen denkt dat Franstaligheid genetisch bepaald is natuurlijk.
Ofwel bent u dyslexisch....de d en t fout in uw slagzin zou daar op kunnen wijzen.

Mijn slagzin in mijn profiel is zoals U kan lezen weliswaar niet van mij, daarom die dt fouten....

Er staat duidelijk bij oorspronkelijk geplaatst door Ilwill
Maar aangezien U dit geenszins opgemerkt heeft ,heb ik toch mijn twijfels over Uw capaciteiten op dat gebied...
De groeten overigens......

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 juni 2009 om 00:44.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 07:11   #152
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben misschien gene Shadowke, maar als de grote meerderheid in een gemeente een bepaalde taal spreekt, maakt even niet uit wel, dan is defakto in die gemeente die taal de voertaal.
en moet het overkoepelende bestuur dan er maar voor zorgen dat alles in die taal wordt gedaan?

maw, als in een dorp er een meerderheid is van Turkstaligen, moet de Vlaamse overheid dan alles in het Turks doen voor die gemeente, ook voor de niet-Turkstaligen?
Oud 15 juni 2009, 07:12   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
kunde wel frans spreken?
wsl niet, gelukkig maar, anders zij hij kunnen lezen hoe ze in Le Soir en La Libre over ons denken. hij zou nog wat extremer kunnen worden....
Oud 15 juni 2009, 07:14   #154
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ondervind geen minachting voor het Nederlands. Jij wel? Hoe dan?

kom dan eens naar Brussel, lees de Brusselse Franstalige kranten en ondervind de minachting voor dat salle patois die je enkel kunt blaffen. maar pas op dat ze je niet op een boot zetten om die boot te doen zinken hé.
Oud 15 juni 2009, 07:18   #155
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus ik streef dan beter naar een onafhankelijk Limburg ?
(Zucht) Das weer een conclusie die nix met mijn betoog te maken heeft.
Het ging om duidelijk te maken dat Limburgs geen Nederlands dialect is, pffffff.
Oud 15 juni 2009, 07:18   #156
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als U dat wilt doen blijft U inderdaad de vreemde eend in de bijt.
efkes resumeren wat je hier zegt hé.

dus als in een Frans dorp er een pak Engelsen komen wonen, dan wordt dat dorpje Engelstalig en zal alles in het Engels gebeuren, ook het contact met de overheid?

of is het zo dat overal ter wereld het zo is dat degene die verhuist toch zich een klein beetje probeert aan te passen en de lokale taal probeert te leren?
Oud 15 juni 2009, 07:20   #157
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
er zit zelf een FDFer tussen... maar daar hebben de francofone imperialisten zoals henri1, azert,..; geen problemen mee natuurlijk. Zolang vlaams-nationalisten maar geweerd worden de hypocrisie van belgië.
dit verdient een kaderke zè.

FDF= goed, mogen in een regering.
NVA= des duivels, moeten vernietigd worden, zijn een gevaar voor de mensen!
Oud 15 juni 2009, 18:50   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Je stelde "dat Franstalig België alles beslist, over heel België de baas wilt zien, "
Klopt dus duidelijk niet.
klopt wel. welke Vlaamse partijen eisen annexatie Waals grondgebied? vragen Waals geld?
Kan je even bij het onderwerp blijven.
Je stelde dat Franstalig België alles beslist, en je schrijft zelf dat de verdeling in het parlement 50-50 is. Dus heeft geen van beide de absolute meerderheid.
Je stelling klopt dus niet!

Citaat:
Je mag dat ook uitrekenen met een rekenmachine.
sommige namen zijn bedriegelijk: het zijn Franstaligen maar hebben een Vlaamse naam zoals Reynders, Onckelinx, ...
Je hebt gelijk, er zijn 8 Nederlandstalige ministers en 7 franstalige ministers
De staatssecretarissen veroorzaken het onevenwicht : 2 Nederlandstalige en 5 Franstalige.

Citaat:
Niet het gebied dat ze eerst willen verfransen, het gebied waar ze nu komen wonen.
Landen ligt niet in Vlaams-Brabant?
Tienen, waar ik woon, ligt wel in Vlaams-Brabant. de gemeente Landen ook.
Het spijt me voor jou dat jij in Tienen gedwongen wordt om Frans te spreken, Het deel van de bevolking die ik ken in Landen voelt zich niet gedwongen. Ook niet wanneer ze in Tienen komen.

Citaat:
Vertel het nu eens, gelden er andere belastingsvoeten?
kdenket wel, maar welke moet je hier vragen aan de financiële experts vant forum.
Neen, de belastingen zijn gelukkig nog federaal, en in het hele land gelden dezelfde belastingsvoeten.

Citaat:
En welke transfers vind je het grootste probleem?
Waarom hoor ik over deze laatste transfers bitter weinig?
notionele aftrek is een domme zet geweest, kost veel en brengt niets op.
lage vennootschapsbelasting is om bedrijven hier te houden, maar toch gaan ze op een ander omdat België politiek zeer onstabiel is en dat veroorzaakt een slecht economisch klimaat (ook slechte zet).
geen bestrijding fiscale fraude is de schuld van Reynders (ne Franstalige, vlaming-hatende Brusselaar) die er van zijn departement een puinhoop maakt
België is politiek onstabiel omdat enkele politiekers een instant staatshervorming willen, en daarbij zelfs België (inclusief Vlaanderen) in de afgrond willen duwen.
Reynders is inderdaad een Waal, maar in de eerste plaats een liberaal. Dat de liberalen niets doen tegen fiscale fraude, begrijp ik, gezien hun ideologie.
Maar De heer Carl Devlies, Staatssecretaris voor de Coördinatie van de fraudebestrijding, toegevoegd aan de Eerste Minister, en Staatssecretaris, toegevoegd aan de Minister van Justitie, wat heeft hij al gedaan?
We hadden een commissie voor fraudebestrijding. Wordt er werk gemaakt van hun aanbevelingen? Neen, integendeel, er is een wetsontwerp waardoor geen enkel "cijferberoep" (bank, notaris, advocaat, boekhouder) nog verplicht is om fraude te melden.
De fiscale fraude wordt op meer dan 15 miljard geschat.
De notionele aftrek wordt geraamd op 3 miljard euro.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 07:16   #159
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het spijt me voor jou dat jij in Tienen gedwongen wordt om Frans te spreken, Het deel van de bevolking die ik ken in Landen voelt zich niet gedwongen. Ook niet wanneer ze in Tienen komen.

laatst nog in Tienen moeten zijn. we vonden niet de weg en we stopten dan maar om het aan iemand te vragen die in z'n voortuin aan het werken was. Hij sprak enkel Frans en deed totaal geen moeite om ons in het Nederlands de weg te wijzen.

een anecdote, jawel, maar het is er toch weer één....
Oud 16 juni 2009, 12:38   #160
stropke
Minister-President

Standaard Leer eerst Nederlands !!!

Drie tattoos gevraagd, 56 'gekregen'

Meisje dient klacht in tegen tatoeëerder na 'misverstandje'

KORTRIJK - De 18-jarige Kimberley Vlaeminck uit Kortrijk heeft een klacht ingediend tegen een tatoeëerder uit Kortrijk. 'Ik had drie sterretjes gevraagd, maar die gek zette er zonder mijn toestemming 56 op mijn gezicht!'

'Zie me hier nu zitten: ik ben lelijk. Zelfs verminkt! Zo durf ik alleszins niet te gaan werken.' Kimberley Vlaeminck (18) uit Kortrijk zit er verslagen bij. Ze is in shock. 'Ik heb dit niet gewild. Echt niet', zucht ze. Zondag trok ze samen met haar vader Diego, haar vriend en haar zus naar Tatoo Box in de Steenpoort in Kortrijk. 'Ik heb altijd gekleurde puntjes naast mijn linkeroog gewild. Mijn vader wilde die betalen. Omdat iedereen in onze familie toch een tatoeage heeft.'

Bij de tatoeëerder liet kapster Kimberley Vlaeminck zich overhalen om sterretjes te kiezen in plaats van puntjes. 'Ik zei die man dat ik er drie wilde.'

Volgens Kimberley verliep de communicatie niet bijster vlot. 'Die man sprak enkel Frans. En dat was een probleem: ik spreek enkel Nederlands en een heel klein beetje Engels.'

Toen haar familie en vriend een ijsje gingen halen, bleef Kimberley alleen achter op de tatoeagestoel. 'Die man had een tekening gemaakt met meerdere sterren. Ik had hem gezegd dat ik er maar drie moest hebben. Maar hij bleef maar bezig. Zeker drie keer heb ik hem gevraagd om te stoppen. Maar hij zei telkens dat hij nog een klein beetje werk had met inkleuren. En plots vroeg hij of hij de laatste twee grote sterren ook moest inkleuren. Ik viel uit de lucht, wist niet over welke grote sterren hij het had. En net op dat moment kwam mijn vader terug binnen.'

Vader Diego kon er niet mee lachen. 'Ik vond het zelf ook niet goed. Ik denk dat ik tijdens de hele sessie even ingedut moet zijn. Ik was die ochtend dan ook al om 5 uur gaan werken', zegt Kimberley Vlaeminck.

De geviseerde tatoeëerder Rouslain Toumaniantz (37), een uitgeweken Parijzenaar die nog maar enkele maanden een shop heeft in Kortrijk, wuift dat argument weg. 'Slapen als je in je gezicht wordt getatoeëerd, dat is onmogelijk. Omdat het gewoon te veel pijn doet. Dit is een heel vreemd verhaal. Dat meisje heeft die sterren gevraagd. En ik heb ze haar gegeven. Punt aan de lijn. Ze was er overigens aanvankelijk ook héél blij mee. Alleen: dat veranderde toen ze haar vader zag.'

De tatoeëerder zegt dat hij het foutje niet zelf kan rechtzetten. 'Als ze écht van die sterren af wilt kan ze die met een laser laten weghalen. Maar ik kan het niet. Want ik heb zo'n duur toestel niet. En ik zal die behandeling ook niet betalen. De enige toegeving die ik wil doen, is korting geven. Omdat ze zo ontevreden is, moet ze van mij maar 50 euro betalen. Dat is de kostprijs voor vier sterren.'

Kimberley Vlaeminck diende zondagavond nog een klacht in bij de politie. 'Als die man inderdaad opzettelijk méér sterretjes dan gevraagd op haar gezicht zette, dan valt dat onder opzettelijke slagen en verwondingen', zegt Tom Janssens, woordvoerder van het parket van Kortrijk. 'Maar misschien gaat het om een communicatiestoornis of veranderde het meisje van mening toen haar familie het resultaat afkeurde. Dat moet het onderzoek uitwijzen.'

Het 'sterrenmeisje' heeft weinig zin in een lange procedure. 'Die sterren moéten weg. Hoe sneller, hoe liever. Want iedereen die me ziet, zegt het: zo kun je niet gaan werken. Ik durf zó niet naar buiten. Omdat ik te lelijk ben.'

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G062BFKCI

Echt diep triest, heb echt compassie.
Wel wat me enigzins verbaasd zonder enig verwijt aan die meid, is dat ze geen Frans kent. Dat een waal meestal geen vlaams kan weten we wel. Of zou ze tot de nieuwe generatie horen die ook uit protest geen frans leert.
In elk geval ontoelaatbaar wat haar is overkomen. En die Parijzenaar moet maar vlaams leren als hij hier zich wil vestigen. In drie maand kunt ge toch wel leren tot drie tellen int vlaams. Zo moeilijk is dat toch niet of wel? Weer eentje die er vanuit gaat dat we in Vlaanderen wel ons schikken en frans gaan spreken. Mijn botte !!!!
Kimberley meisje, veel sterkte.
Wel hilarisch dat haar familienaam Vlaeminck is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be