![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nah; 't is een paperavondje!
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() Nee, ik had het over geld in tegenwoordige zin.
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geld is maar een ruilmiddel, hoor. Of je het nu over 'geld verdienen' hebt, of over de goederen die je daarmee gaat kopen, maakt niet uit.
Dus: Indien men tegenwoordig niet beschikt over geld is men tot zo goed als niets in staat. Geen huis, geen elektriciteit, geen kleren, geen voedsel en geen water (!).Het is dus een verplichting. Een indirecte verplichting misschien, maar het is zoals het is. is hetzelfde als Indien men tegenwoordig niet beschikt over goederen om daarmee te ruilen met andere mensen is men tot zo goed als niets in staat. Geen huis, geen elektriciteit, geen kleren, geen voedsel en geen water (!).Het is dus een verplichting. Een indirecte verplichting misschien, maar het is zoals het is.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 juni 2009 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat meteen de vraag oproept waarom ze het uit het zicht gehaald hebben? De schrik dat we zien hoeveel allochtonen stempelen? Nu werkloosheid is er en zal er altijd zijn. Het aanschuiven zorgt er alleen maar voor dat men zich dagelijks ergert aan de werkloosheid, en idd een stukje van de vernedering voelt/ zich spiegelt aan de anderen en tracht een uitweg te vinden. Bovendien men kan stempelen moderniseren met een werkgevers-balie en informatie punt, een lijstje van mogelijke werkgevers volgens profiel afgeven en korte boodschappen uitdragen. Men kan er een wiscomputer neerzetten of iets dergelijks of mensen die helpen met zulke zaken. Of men kan gewoon niks doen zoals nu en iedere seconde 800 euro verder blijven wegtikken.
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Belg heeft meer schuld dan Amerikaan"
De Belgische staatsschuld heeft begin deze maand de symbolische grens van de 300 miljard euro overschreden. Dat meldt de N-VA. Volgens de partij heeft ons land per inwoner nu een grotere staatsschuld dan de Verenigde Staten. Kamerfractieleider Jan Jambon van de N-VA rekende uit dat de Belgische schuld 28.125 euro per inwoner bedraagt. "Zelfs de Verenigde Staten, sinds de beruchte National Debt Clock bekend om hun fenomenale schuld, scoren lager met 26.047 euro staatsschuld per inwoner", aldus Jambon. De National Debt Clock die op Times Square in New York City sinds 1989 de Amerikaanse staatsschuld bijhoudt, slaagt daar nog nauwelijks in omdat de schuld te hoog is opgelopen. Oproep Jambon roept premier Leterme nu op om opnieuw begrotingsdiscipline aan de dag te leggen en voor 2009 niet opnieuw een tekort toe te laten zoals voor 2008 gebeurd is. "De federale regering kan alvast beginnen met niet langer uitgaven te doen op bevoegdheidsdomeinen van de deelstaten", aldus Jambon. Ingrepen De reden voor de gestegen staatsschuld is volgens de N-VA het overheidsingrijpen in financiële instellingen. "Eind september stond de teller nog 295,355 miljard euro in het rood. Door het ingrijpen in Fortis, Dexia, Ethias en KBC tastte de federale overheid in oktober voor ongeveer 20 miljard euro in de geldbuidel. Niettegenstaande de Europese afspraak om deze 'investeringen' niet in de begroting te hoeven inschrijven, komt deze 20 miljard euro uiteraard wel op conto van ons nationaal schuldsaldo." Onbegrijpelijk Jambon noemt het onbegrijpelijk dat in het licht van de cijfers de federale regering van plan is om de begrotingsdiscipline dit jaar te laten varen. "Nadat de begroting van 2008 wellicht zal eindigen op een tekort van ongeveer 0,4 pct, voorspelt de Europese Commissie voor de begroting van 2009 al een tekort van maar liefst 1,4 pct." Sneeuwbaleffect "Een land met zo'n torenhoge staatsschuld als België kan het zich niet permitteren om opnieuw extra schulden te maken" aldus Jambon. "Bovendien worden de begrotingsoefeningen van de komende jaren alsmaar moeilijker, want meer schulden maken betekent elk jaar meer en meer rentelasten betalen. Dat is het gevaarlijke sneeuwbaleffect." (belga/mvl)
![]() |
#149 |
Vreemdeling
|
![]() De stempelplicht is juist afgeschaft om te kunnen liegen over de werkelijke werkloosheidcijvers. Komt nog bij dat ze een ambtenaar moeten aanwerven om al die stempels te zetten, en daar hebben ze nu net geen geld voor om die man aan te werven. Als 600000 mensen alle dagen naar de dop rijden met hun auto om een stempel op te halen zou dat zorgen voor een enorm verkeersinfarkt waardoor de weinige mensen die nog wel een baan hebben te laat op hun werk zouden komen waardoor ze ontslagen zullen worden door hun baas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de ambtenaars voor de stempels waren mensen die meestal ergens op de gemeente werkten. Die zijn er nog altijd, of anderen in de plaats. Trouwens er zijn stempelaars genoeg om die taak aan te geven.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand echt wilt gaan studeren maar dit niet kan betalen, dan kan die persoon altijd een bijberoep nemen. Er zijn honderden (of mss wel duizenden) studenten die dit doen in België en elders. Laatst gewijzigd door Savatage : 15 juni 2009 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik scholier was op mijn 16e en 17e ging ik de grote vakantie vaak als jobstudent werken voor een recreatiedomein. Die functie hield o.a. in dat ik regelmatig vuil moest prikken in een vuilzak. Tientallen andere jobstudenten deden dit ook en niemand maakte er een probleem van. Ik snap niet goed waarom je zo neerkijkt op bepaalde jobs. Iemand die zo'n job fulltime beoefent staat mijns inziens veel hoger op de sociale trap dan iemand die de ganse dag thuis werkloos zit te zijn en niets doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() niet zwanzen savatage, het is niet te combineren met om het even welke studie
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 15 juni 2009 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met welke studie valt het dan niet te combineren? Je hebt studenten op elke richting die het op die manier doen (check gerust een willekeurig online studentforum). De meesten verdienen bij met een job in de horeca, s'nachts dus. Waarom zou dat niet te combineren zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
geneeskunde. De laatste 3 jaar stage + wachten
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel dan, dat toont toch net aan dat het wel te combineren valt met je studie als je het zelf hebt gedaan. Waarom zou het niet te combineren zijn met de stage?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() ik ben dan ook vol met het hoofd tegen de muur gelopen in mijn zesde jaar. Het is niet te combineren, ik heb het geluk gehad de juiste mensen te leren kennen die mij een handje geholpen hebben.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Een degelijke studie (dus niet iets waar je ooit eens naar de les moet en vdr kan zitten vertieren in de Salamander) valt niet te combineren met een fulltime job.
Niet. Neen. En verder maak ik hier geen woorden meer aan vuil. Dit levert mij niks op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |