![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat de enige partijen die federaal iets te verliezen hebben OVLD en CD&V zijn. Alleen al hiervoor is de SP.A de meest logische keuze. OVLD wou, bij monde van Verhofstadt, plat op de buik gaan om toch maar te mogen deelnemen aan de macht. Gelukkig zagen SP?.A, N-VA en CD&V dit tijdig in en trapten ze niet in de Open Valkuil van de LD.
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In deze draad werd eerst het Weverke, dan de (k)open VLD en wellicht ook het Blok verweten een strategische foute keuze gemaakt te hebben, door de brulkikker De Dekker niet in hun rangen op te nemen.
Maar dat is helemaal geen foute keuze !! Het had misschien nu enkele stemmen ekstra opgeleverd, maar daarna heel veel interne ruzie ... en de teloorgang. Het is ook al genoeg herhaald: de (k)open VLD zijn en blijven de grootste pest voor Vlaanderen. Heel eigenaardig, want ze hebben heel wat volk weggezogen uit de VU destijds. (De sp heeft ook geen beste Vlaamse reputasie; maar ik vermoed dat een aantal van hun kopstukken het grondig beu zijn dat de PS zo diktatioriaal optreedt naar hun noordelijke zusterpartij, terwijl eigenlijk heel wat bescheidenheid zou passen na al die mislukte pogingen om de boel een beetje proper te maken.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Ze moesten zich schamen zichzelf Vlaming te noemen. |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier kan ik het alleen maar mee ens zijn. Maar buiten die twee zijn er wel een pak meer geweest die van de politieke kweekschool, die de VU toch was, overgelopen zijn naar andere partijen. Ik vrees dat ik er een pak zal vergeten. Groen: Staes. SP.A: Bert Bleiter OVLD: Magriet Hermans, Patrik Vankrunkelsven, Gabriels, Somers CD&V: Sauwens VB: Een hele resem
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door system : 21 juni 2009 om 09:52. |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er is nog iets anders dat als een zwaard van Damocles boven deze nieuwe Vlaamse regering hangt. Immers, vergeet niet dat Peeters en zijn 'regering' een zeker palmares konden voorleggen omdat ze centen hadden, omdat de economie vrij goed liep. Maar dat is nu niet meer het geval. Diezelfde Peeters heeft nu geen centen meer. Integendeel hij heeft te weinig in kas, zeker voor de volgende jaren. En nu zullen we eens zien hoe goed Peeters kan besturen. Besturen met zijn zakken vol geld is natuurlijk gemakkelijk. Dat kan iedereen wel ongeveer. Weldra komt het uur der waarheid en zullen we moeten gaan vaststellen of de SPa de besparingen al dan niet gaat slikken die de twee andere vrij rechtse partijen zullen voorleggen. Want als de SPa dat laatste zal doen om aan de macht te blijven, dan zal ze wéér stemmen verliezen. Laatst gewijzigd door system : 21 juni 2009 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen belgië ? Binnen de BeNeLux ? Binnen Europa ? In de wereld ? |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mag ik jouw glazen bol ook eens lenen aub, ik zou de lotto willen winnen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U leest weer eens wat u wilt lezen en niet wat er staat. Ik zeg niet dat de regering slecht gaat regeren. Ik zeg alleen dat iedereen 'goed' kan regeren wanneer hij slechts hoeft te graaien in de staatskas. Wat dus het geval was bij de vorige regering Peeters. En nu zullen we dus zien of Peeters goed kan regeren wanneer er 100.000den werklozen bij zullen komen. Laatst gewijzigd door system : 21 juni 2009 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we zullen dus moeten afwachten. ik heb er een goed oog op, jij duidelijk niet....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Ik zeg dat de kans er dik in zit dat Dewever de stekker gaat uittrekken wanneer het hem niet meer bevalt. Maar zelfs als hij dat niet zou doen, dan wil ik nog eens zien hoe de partijen zich gaan verhouden tot mekaar indien de economische crisis zich aanscherpt. Wat natuurlijk niet te verhopen is, maar wel waarschijnlijk is volgens allerhande experts, tenminst toch nog voor een tijdje.
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen al wat gij daar ook opgesomd hebt ? Ik wil hier maar mee aantonen dat ge geen elementen aanhaalt in deze diskussie. Is daar nog niet genoeg over gefilozofeerd in andere draden, om dat hier nog eens te herhalen? Omdat je graag de diskussie vergiftigt?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk Henri, wilt ge het niet begrijpen of kunt ge het niet begrijpen. De stelling was: ze hebben hun principes verraden omwille van macht en geldgewin. Als het hen enkel om principes te doen was, hadden ze bij de N-VA moeten blijven, maar dan bestond er voor hen waarschijnlijk geen mogelijkheid voor een politieke carrière van enige omvang.
Ze hebben eieren voor hun geld gekozen, hun principes waren plots van ondergeschikt belang. Daarvoor zouden ze zich moeten schamen. |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen zijn kroketten en wij zijn frieten. Wie legt dat nu op hetzelfde bord? Zelfs al zijn we beiden patatten. |
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zal een schitterende ploeg zijn die Vlaanderen goed zal leiden. Vakmannen die N-VA'ers. |
|
![]() |