Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 10:53   #141
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ach ja wanneer dan wel? Ik zie enkel wat mensen die makkelijk populistisch stemmen halen en hun zakken blijven vullen.

Het echte zakken vullen (in de politiek) gebeurt hier (kijk bij "ministers": http://forum.politics.be/showthread.php?t=121914
En het echte zakken vullen buiten de politiek gebeurt mbv de juiste partijkaart bij de semi-overheid (kijk maar even naar de NMBS, etc,etc)

Maar dat zijn vrienden van je geloof ik....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 10:54   #142
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
U kan heel weinig verwachten aangezien U niets anders doet dan uw haat tegen het Vlaams Belang langs deze weg hier te ventileren.
Helemaal niet, indien je eens zou lezen wat ik schrijf ipv elkeen die durft kritiek op VB geven als VB hater te bestempelen zou je zien dat ik vind dat het VB bepaalde van hun mensen zou moeten buitengooien, een kern van racisten (zoals de winter en annemans) dan kan de rest verder met valkeniers, morel en zelfs van hecke heb ik weinig tot geen problemen.

Citaat:
Wanneer U eens eerlijk zou WILLEN zijn, en de werking van de parlementarieërs naast elkaar zou leggen, dan zou U zo geen domme dingen verder verkondigen. de hardst werkende partij is wel het Vlaams Belang. eveneens in het Europees parlement. Maar U WIL zich zelfs de moeite niet doen om het eens op te zoeken. en dit getuigt van naiviteit of regelrechte domheid!
Het ging hier over vlaanderen en belgie en over de strijd voor meer vlaams zelfbestuur en daar schiet het VB schromelijk tekort. Door de historische vergissing van hun migrantenstandpunten te koppelen aan "de vlaamse strijd" om stemmen te halen en door enkele radicale in de partij te halen/laten zijn 20 jaar lang een heleboel stemmen gewoonweg verloren gegaan.

En ja, in de EU zijn de VB'ers van diegene die het meeste aanwezig en bezig zijn in het EU parlement.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 24 juni 2009 om 10:59.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 10:56   #143
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind dat het VB bepaalde van hun mensen zou moeten buitengooien, een kern van racisten (zoals de wever en annemans)
Tilt u nog altijd zwaar aan die foto met Le Pen en de uitspraken over Patrick Janssens en de holocaust?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 10:58   #144
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het echte zakken vullen (in de politiek) gebeurt hier (kijk bij "ministers": http://forum.politics.be/showthread.php?t=121914
En het echte zakken vullen buiten de politiek gebeurt mbv de juiste partijkaart bij de semi-overheid (kijk maar even naar de NMBS, etc,etc)

Maar dat zijn vrienden van je geloof ik....

http://www.standaard.be/extra/financieelrapport2009/

En ik van dat eigenlijk een schande voor alle politici inclusief die van het VB hoor .

En nee je kent me niet hou je commentaar dus wat ik zou denken maar voor je.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 24 juni 2009, 11:00   #145
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Tilt u nog altijd zwaar aan die foto met Le Pen en de uitspraken over Patrick Janssens en de holocaust?
Dat moet natuurlijk de winter zijn, heb het aangepast bedankt om het te melden.

En ik denk dat ik beide al eens uitgelegd heb.

Laatst gewijzigd door k9 : 24 juni 2009 om 11:18.
Oud 24 juni 2009, 11:30   #146
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik van dat eigenlijk een schande voor alle politici inclusief die van het VB hoor .
Ik krijg bij jou voortdurend de indruk dat je het alleen een schande vindt voor VB politici, terwijl je samen met je mede Forumleden kan vaststellen dat de Belgische ministerssalarissen tot de hoogste in de wereld behoren.
En dat de benoemingen voor lucratieve semi-overheidsfuncties op basis van partijkaart gebeuren.

In beide gevallen treffen we geen VBers aan.

Verblind door haat?
Oud 24 juni 2009, 11:34   #147
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg bij jou voortdurend de indruk dat je het alleen een schande vindt voor VB politici, terwijl je samen met je mede Forumleden kan vaststellen dat de Belgische ministerssalarissen tot de hoogste in de wereld behoren.
En dat de benoemingen voor lucratieve semi-overheidsfuncties op basis van partijkaart gebeuren.

Verblind door haat?
De gouverneur van de Nationale Bank van België verdient 4 maal meer dan zijn Amerikaanse tegenhander, als dat niet om te lachen is ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 11:39   #148
k9

Standaard

Citaat:

Verblind door haat?
Deze topic gaat dan ook over het VB, begin gerust een topic over de hoge lonen van politici en ik zal mijn vet eens geven over een zeker M vanderpporten die 350k verdiend wat compleet en totaal absurd is en eigenlijk niks meer dan diefstal, of over al de cumul of over de idd lucratieve semi-overheidsfuncties . Gisteren zei ik nog tegen mijn vrouw toen het ging over hoe van Miert protesteerde dat er niet genoeg sp'ers benoemd werden op zo'n postjes dat het toch wel erg is dat zelfs nu nog men daar trots op it terwijl dit hele systeem zo'n schande is.

En zoals ik al zei:

Helemaal niet, indien je eens zou lezen wat ik schrijf ipv elkeen die durft kritiek op VB geven als VB hater te bestempelen zou je zien dat ik vind dat het VB bepaalde van hun mensen zou moeten buitengooien, een kern van racisten (zoals de winter en annemans) dan kan de rest verder met valkeniers, morel en zelfs van hecke heb ik weinig tot geen problemen.

Oud 24 juni 2009, 12:01   #149
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze topic gaat dan ook over het VB, begin gerust een topic over de hoge lonen van politici en ik zal mijn vet eens geven over een zeker M vanderpporten die 350k verdiend wat compleet en totaal absurd is en eigenlijk niks meer dan diefstal, of over al de cumul of over de idd lucratieve semi-overheidsfuncties . Gisteren zei ik nog tegen mijn vrouw toen het ging over hoe van Miert protesteerde dat er niet genoeg sp'ers benoemd werden op zo'n postjes dat het toch wel erg is dat zelfs nu nog men daar trots op it terwijl dit hele systeem zo'n schande is.

En zoals ik al zei:

Waarom bestempelt U die mensen als rasist? Omdat ze de waarheid durven zeggen over de criminaliteitcijfers van de allochtonen in de algemene cijfers. is men rasist als men de zaken durft aankaarten?
alleen met de kop in het zand, en nawauwelen wat de "correcten" zeggen. dan kan men natuurlijk geen rasist zijn. ik denk, wanneer U de cijfers zou gelezen hebben over de mening van de Vlaamse bevolking over de Islam, U het land zou verlaten. De Vlaming is realist, en geen rassist.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:04   #150
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Demol stapt uit bestuur Vlaams Belang

BRUSSEL -

Johan Demol, de Brusselse lijsttrekker van Vlaams Belang, heeft ontslag genomen uit het partijbestuur. Er is geen hoop meer op een toekomst voor de partij, zegt hij in een interview met Humo. 'De boodschap van de partij is niet aantrekkelijk meer, en iedereen wordt versmacht in de machtsstructuren.'

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090622_047

Het heeft nog lang geduurd !

wie is de volgende ?
Of de ratten verlaten het zinkende schip.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:12   #151
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Het zijn weer zware tijden voor de haatsmurfen.

Doet mij zo'n beetje denken aan de flaktorens in Berlijn...met alles hebben ze erop geschoten, gedynamiteerd, gebeukt en ondermijnd...en het enige wat ze bereikten was dat het stof van de muren viel...

20 jaar haat en "werkelijk álle middelen"...en ja hoor...het werkt...er stapt iemand van het hoofdbestuur naar het dagelijkse bestuur...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 juni 2009 om 12:13.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:34   #152
k9

Standaard

Citaat:
Waarom bestempelt U die mensen als rasist? Omdat ze de waarheid durven zeggen over de criminaliteitcijfers van de allochtonen in de algemene cijfers. is men rasist als men de zaken durft aankaarten?
Neen want ik zeg dat ook, ik noem hen racist omdat ze domme en verkeerde veralgemeningen gebruiken.

Enkele voorbeelden :

De commentaar van het "pensioen in de pocket van mohamed", onjuist de meeste allochtonen werken net zo goed als de meeste autochtonen en zorgen voor inkomsten voor de staat. Correct was geweest dat het verschil tussen bijdragen van autochtonen en bepaalde allochtoonse groepen te groot is.

"Alle mensen die via gezinshereniging naar hier komen zijn primitieven". Gewoon een debiele/racistische uitspraak er zijn idd mensen van een andere cultuur bij die soms moeite hebben met de cultuur hier.

"Alle vreemdelingen in belgie zijn een last voor belgie" even grote racistische onzin, er zijn problemen/last met enkele niet allemaal.

Zoals ik het zeg zal het ongeveer kloppen, maar ja daar haalt het VB niet zijn stemmen mee he? Dan worden ze door een deel van huh kiezers als sofites omschreven en verliezen ze stemmen en dat willen ze niet.

Citaat:
alleen met de kop in het zand, en nawauwelen wat de "correcten" zeggen. dan kan men natuurlijk geen rasist zijn. ik denk, wanneer U de cijfers zou gelezen hebben over de mening van de Vlaamse bevolking over de Islam, U het land zou verlaten. De Vlaming is realist, en geen rassist.
De meeste van die kennen amper wat de islam is en kennen geen moslims (of beseffen het niet dat ze er wel kennen) de vlmaing is ongeintreseerd daarin.

Ik zeg trouwens nergens dat "de vlmaing" racist is, weet niet waar je dat haalt (alhoewel elkeen die iets durft zeggen tegen VB is automatisch zo volgens sommige)

Oud 24 juni 2009, 12:39   #153
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het zijn weer zware tijden voor de haatsmurfen.

Doet mij zo'n beetje denken aan de flaktorens in Berlijn...met alles hebben ze erop geschoten, gedynamiteerd, gebeukt en ondermijnd...en het enige wat ze bereikten was dat het stof van de muren viel...

20 jaar haat en "werkelijk álle middelen"...en ja hoor...het werkt...er stapt iemand van het hoofdbestuur naar het dagelijkse bestuur...
tiens :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...s-Belang.dhtml

Vlaams Belangvoorzitter Bruno Valkeniers betreurt dat Brussels lijsttrekker Johan Demol de interne analyse over de verkiezingsresultaten niet heeft afgewacht om uit het partijbestuur te stappen. Op basis van die analyse wil Valkeniers de vernieuwing in de partij doorvoeren.

Oud 24 juni 2009, 12:45   #154
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen want ik zeg dat ook, ik noem hen racist omdat ze domme en verkeerde veralgemeningen gebruiken.

Enkele voorbeelden :

De commentaar van het "pensioen in de pocket van mohamed", onjuist de meeste allochtonen werken net zo goed als de meeste autochtonen en zorgen voor inkomsten voor de staat. Correct was geweest dat het verschil tussen bijdragen van autochtonen en bepaalde allochtoonse groepen te groot is.

"Alle mensen die via gezinshereniging naar hier komen zijn primitieven". Gewoon een debiele/racistische uitspraak er zijn idd mensen van een andere cultuur bij die soms moeite hebben met de cultuur hier.

"Alle vreemdelingen in belgie zijn een last voor belgie" even grote racistische onzin, er zijn problemen/last met enkele niet allemaal.

Zoals ik het zeg zal het ongeveer kloppen, maar ja daar haalt het VB niet zijn stemmen mee he? Dan worden ze door een deel van huh kiezers als sofites omschreven en verliezen ze stemmen en dat willen ze niet.

De meeste van die kennen amper wat de islam is en kennen geen moslims (of beseffen het niet dat ze er wel kennen) de vlmaing is ongeintreseerd daarin.

Ik zeg trouwens nergens dat "de vlmaing" racist is, weet niet waar je dat haalt (alhoewel elkeen die iets durft zeggen tegen VB is automatisch zo volgens sommige)
allerbeste vriend. mijn schoondochter is marokaanse (in nederland). ze is er gekomen als een modepop. en nu loopt ze ook in een soepjurk, en spreekt alleen nog over de islam, en hoe goed die wel is voor alle mensen. kleinkind gaat naar school (nederland) en looptreeds te zwaaien met een denkbeeldig mes. kst, dood, krst dood. en dan stel IK mij bedenkingen. wanneer het reeds gebeurt in een gemengt huwelijk dat men die gasten (9jaar) al niet onder controle heeft. na ja, slaap maar rustig verder.
Oud 24 juni 2009, 12:52   #155
k9

Standaard

Citaat:
allerbeste vriend. mijn schoondochter is marokaanse (in nederland). ze is er gekomen als een modepop. en nu loopt ze ook in een soepjurk, en spreekt alleen nog over de islam, en hoe goed die wel is voor alle mensen. kleinkind gaat naar school (nederland) en looptreeds te zwaaien met een denkbeeldig mes. kst, dood, krst dood. en dan stel IK mij bedenkingen. wanneer het reeds gebeurt in een gemengt huwelijk dat men die gasten (9jaar) al niet onder controle heeft. na ja, slaap maar rustig verder.
Grappig ipv inhoudelijk te antwoorden kom je af met 1 of ander verhaaltje.

Je vraag ging over het VB ik gaf je antwoord waarom ik denk dat delen van het VB racistisch is antwoord dan daarop.

Als over je schoondochter: dat is toch haar keuze?
Kleinkind: toen ik 9 was had ik zelfs een stok als denkbeeldig zwaard, de tuin heeft er hevig onder geleden .

Oud 24 juni 2009, 13:00   #156
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Grappig ipv inhoudelijk te antwoorden kom je af met 1 of ander verhaaltje.

Je vraag ging over het VB ik gaf je antwoord waarom ik denk dat delen van het VB racistisch is antwoord dan daarop.

Als over je schoondochter: dat is toch haar keuze?
Kleinkind: toen ik 9 was had ik zelfs een stok als denkbeeldig zwaard, de tuin heeft er hevig onder geleden .
mijn "verhaaltje" toont aan dat die mensen zich NOOIT zullen integreren. en wat het Vl B betreft zij zeggen alleen hetgene wat ik met mijn "verhaaltje bevestig zie. dus niets rasisme maar alleen de realiteit!
Oud 24 juni 2009, 13:13   #157
k9

Standaard

Citaat:
mijn "verhaaltje" toont aan dat die mensen zich NOOIT zullen integreren. en wat het Vl B betreft zij zeggen alleen hetgene wat ik met mijn "verhaaltje bevestig zie. dus niets rasisme maar alleen de realiteit!
Jouw oncontroleerbaar verhaaltje toont juist niks aan. Dit gaat over 2 moslims op de miljoenen in europa. 1 dan nog een kind, de ander doet niks mis buiten moslims zijn blijkbaar.

Daarnaast spreekt het VB niet enkel over moslims merk op dat die commentaren nergens islam gebruiken het gaat steeds in heel algemene termen over migranten, dus ook niet moslims.

Oud 24 juni 2009, 13:18   #158
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klinkt al een stuk genuanceerder.
Oud 24 juni 2009, 13:22   #159
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zoals ik al zei:

Ik zie bij Dewinter vooral islamofobie en geen racisme.

Maar nu we het toch over racisme hebben....

Wie zouden toch de racisten zijn in Belgie?

Als ik stel droog vaststel:
Dat we mogen constateren dat dertig jaar fanatiek anti-racisme, voor de "allochtonen" zelf weinig heeft opgeleverd. Voor de "anti-racisten" (a.k.a de witte medemens) zelf des te meer.
Er zijn in Belgie vele banen van 100.000 € en meer te vergeven bij de overheid en semi-overheid. Maar zie jij de gekleurde medemens bij de Omroep, ziekenhuisbesturen, legertop, onderwijsraden, ministers, staatssecretarissen, NMBSgedelegeerden, politiecommissarissen, zorginstellingsdirecteuren, bestuur van de Nationale Bank, Biac, hoge gemeenteambtenaren, brandweercommandanten, museumdirecteuren, strafrechters, politierechters, aanklagers, notarissen, gouverneurs, gevangenisdirecteuren, kabinetswoordvoerders, welzijnsorganisatiebestuurders, netwerkbeheerders, OCMWdirecteuren, bestuurders van het Nationaal Instituut voor de Statistiek, universiteitsbestuurders, en ga zo maar door.

Uitsluitend witte mensen op alle belangrijke posten in Belgie.

Blijkbaar vindt jij verondersteld theoretisch racisme op grond van ongenuanceerde uitlatingen van een VBer (alleen van hen?), zwaarwegender dan de keiharde realiteit (Uitsluitend witte mensen op alle belangrijke posten in Belgie.).

Wanneer ga je de machthebbers zelf hierop aanvallen?

Het antwoord wat je toentertijd stamelde was iets met "klassenstrijd".

Zolang jij of anderen op dit Forum het niet helder uitgelegd krijgen waarom "anti"-racisten uitsluitend witte mensen benoemen op lucratieve posten, vind ik elke kritiek op VB of aanverwante artikelen, HYPOCRIET.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 juni 2009 om 13:23.
Oud 24 juni 2009, 13:31   #160
k9

Standaard

Citaat:
Dat klinkt al een stuk genuanceerder.
Dat is niks genuanceerder dat veranderd niks aan het VB zelf, ze zitten in een makkelijke positie: 130-150k per jaar af en toe eens wat racistische commentaar en kappen op de franstaligen en hun postje is weer veilig voor enkele jaren.

Er zijn er die het daar goed menen maar er zijn er ook die nog veel grotere zakken en poenscheppers zijn als "mohamed" of andere politici.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be