Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2009, 11:48   #141
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Daarom dat uw strategie ook zal falen want voor anderen is het zien dragen van een hoofddoek of een hanenkam ook een gigantisch probleem (ik impliceer absoluut niet dat dit terecht is). Voor deze personen gaat het immers ook over symbolen en aangezien u aangeeft dat het onmogelijk is om hierover een compromis te sluiten, kan dit enkel ontaarden in chaos en radicalisering.
En voor wie is dat dan wel een probleem? Zien er nog zoveel islamophoben in belgie?

Citaat:
Een eigenschap van de mens die vele toegevingen krijgt, is nu eenmaal dat op het moment deze toegevingen ooit stoppen, dit gepaard gaat met veel tegenstand.
En waar zouden moslims dan wel zoveel toegekregen hebben?

Citaat:
De één vindt het bv. absoluut niet kunnen dat holebi's in het openbaar hun geaardheid tonen terwijl dit voor anderen dan weer geen enkel probleem vormt. Ofwel wordt dienaangaande een compromis gesloten ofwel respecteert men de symboolwaarde van de overtuiging dezer twee groepen en creëert men een onleefbare situatie.
Daar word gewoon de wet gevolg en daar mag dat in (binnen het fatsoen) daar hoef je geen compromis voor te hebben.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 11:51   #142
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik wil van u twee dingen weten:

1. Wat is uw definitie van faciliteiten?

2. Kan u mij bronnen geven van de door u aangehaalde, objectief vastgestelde Feiten?
Het is in ieder geval duidelijk dat faciliteiten niet gelden voor nieuwkomers/immigranten.
Faciliteiten, zijn rechten op taal en cultuurgebied ,die gelden voor de bevolking die in het gebied wonen, voor het vastleggen van de grenzen.
Vlamingen die in Wallonie gaan wonen, hebben toch ook geen faciliteiten ,zoals recht op eigen scholen en eigen taal in openbaar bestuur.
De Franstaligen die in Vlaanderen gaan wonen hebben dat ook niet, dus ook geen Arabieren of andere volken.
Godsdienst vrijheid is een andere zaak.Dat is geen faciliteit

Laatst gewijzigd door Sidharta : 26 juni 2009 om 11:53.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:14   #143
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En voor wie is dat dan wel een probleem? Zien er nog zoveel islamophoben in belgie?
Ongetwijfeld en dat is uiteraard een idiotie, net zoals het blindelings aanbidden van een denkbeeldig wezen een idiotie is. Ik zie echter niet in waarom de ene idiotie volledig de kop dient ingedrukt te worden terwijl de andere idiotie zoveel mogelijk moet gestimuleerd worden maar dat beschouw ik uiteraard als mijn eigen persoonlijke individuele mening die ondergeschikt is aan het compromis dat in een werkbare samenleving gevonden wordt.

Citaat:
Daar word gewoon de wet gevolg en daar mag dat in (binnen het fatsoen) daar hoef je geen compromis voor te hebben.
Een wet is altijd een compromis waarbij ieders belang wordt afgewogen en uiteindelijk wordt geopteerd voor het algemene belang van de samenleving dat idealiter zoveel mogelijk individuele belangen omvat.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:14   #144
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Over welke godsdienstvrijheid spreken we hier ? Die in de Belgische grondwet? Die in de Nederlandse grondwet ? Die in de universele rechten van de mens ?
Oud 26 juni 2009, 13:28   #145
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Over welke godsdienstvrijheid spreken we hier ? Die in de Belgische grondwet? Die in de Nederlandse grondwet ? Die in de universele rechten van de mens ?
Zeker niet over de universele.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 20:53   #146
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Daarom dat uw strategie ook zal falen want voor anderen is het zien dragen van een hoofddoek of een hanenkam ook een gigantisch probleem (ik impliceer absoluut niet dat dit terecht is). Voor deze personen gaat het immers ook over symbolen en aangezien u aangeeft dat het onmogelijk is om hierover een compromis te sluiten, kan dit enkel ontaarden in chaos en radicalisering.

Een eigenschap van de mens die vele toegevingen krijgt, is nu eenmaal dat op het moment deze toegevingen ooit stoppen, dit gepaard gaat met veel tegenstand. Het is dan ook nodig om op tijd die duidelijke grens te trekken en de vraag welke grens al dan niet absurd of nutteloos is, kan enkel beantwoord worden op basis van een compromis want daarop is elke samenleving vooralsnog gebaseerd daar geen enkele samenleving kan functioneren door elk symbool van elk individu compromisloos te respecteren.
De één vindt het bv. absoluut niet kunnen dat holebi's in het openbaar hun geaardheid tonen terwijl dit voor anderen dan weer geen enkel probleem vormt. Ofwel wordt dienaangaande een compromis gesloten ofwel respecteert men de symboolwaarde van de overtuiging dezer twee groepen en creëert men een onleefbare situatie.
Het effect van geconfronteerd worden met een onwelgevallig symbool is niet hetzelfde als wat er gevoelsmatig gebeurd bij iemand wiens symbool verboden wordt.

De situatie waarin je geconfronteerd wordt met een symbool dat een conflicterend wereldbeeld vertegenwoordigd is veel minder bedreigend en ingrijpend, dan de situatie waarin jouw persoonlijk symbool met bijhorend wereldbeeld gewoonweg verboden wordt.

Symbolen verbieden is contraproductief en zorgt voor een aanwakkering van hetgeen je kwijt wil, wanneer we dit niet doen blijven we echter nog altijd achter met het door u aangehaalde probleem.

Het grote verschil is dat we de schaal en intensiteit van het probleem gereduceerd hebben tot een minimum: in plaats van een meute kwaaie moslims hebben we een handjevol flauwe zeurpieten.

Laatst gewijzigd door IronChef : 26 juni 2009 om 20:53.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:15   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Is er al zicht op de eerste letter van iets wat zou kunnen doorgaan voor een diagnose?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:38   #148
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Is er al zicht op de eerste letter van iets wat zou kunnen doorgaan voor een diagnose?
Schizofrenie gecombineerd met obsessief-compulsieve stoornissen.
Oud 26 juni 2009, 21:41   #149
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet begrijp is dat geen enkele iman dit zegt:

" Beste meisjes, vrouwen

Gezien wij met onze religie voor 'vrede' staan en voor 'onderwerping', laat ons dan onze goede wil tonen en geen enkele reden geven aan mensen die ons geloof niet genegen zijn, om aanstoot te nemen aan onze religie.

Laat ons het hoofd buigen omwille van de vrede en afzien van het dragen van de hoofddoek binnen de schoolmuren, zodat iedereen kan zien dat wij weldegelijk van goede wil zijn om de vrede te bewaren.

Uw Iman, Allah is groot."

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:42   #150
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schizofrenie gecombineerd met obsessief-compulsieve stoornissen.
Dit lijkt me een zeer goede diagnose om aan te geven wat er aan de hand is met "ons" land. Nu nog een remedie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 26 juni 2009, 21:44   #151
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat geen enkele iman dit zegt:

" Beste meisjes, vrouwen

Gezien wij met onze religie voor 'vrede' staan en voor 'onderwerping', laat ons dan onze goede wil tonen en geen enkele reden geven aan mensen die ons geloof niet genegen zijn, om aanstoot te nemen aan onze religie.

Laat ons het hoofd buigen omwille van de vrede en afzien van het dragen van de hoofddoek binnen de schoolmuren, zodat iedereen kan zien dat wij weldegelijk van goede wil zijn om de vrede te bewaren.

Uw Iman, Allah is groot."

Paulus.

Er zijn wel meer dingen die jij niet begrijpt.
Oud 26 juni 2009, 21:57   #152
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit lijkt me een zeer goede diagnose om aan te geven wat er aan de hand is met "ons" land. Nu nog een remedie.
Dat gaat al wat moeilijker worden, vrees ik.
Oud 26 juni 2009, 21:58   #153
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat al wat moeilijker worden, vrees ik.
Probleem is dat het land hiermee in feite ontoerekeningsvatbaar verklaard kan worden...
Oud 26 juni 2009, 22:01   #154
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Probleem is dat het land hiermee in feite ontoerekeningsvatbaar verklaard kan worden...
Collocatie van de huidige politieke klasse lijkt me een mooi begin.

Laatst gewijzigd door IronChef : 26 juni 2009 om 22:04.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 22:03   #155
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Collocatie van de huidige politieke klasse lijkt me een mooi begin.
Briljant idee!
Oud 26 juni 2009, 22:30   #156
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer dingen die jij niet begrijpt.
Dat is juist. Net als iedereen kan ik niet alles begrijpen. Dat heb je goed gezien.

Mag ik veronderstellen dat jij het wél begrijpt en het ook eens uitlegt? Zo kan ik misschien wél iets bijleren.

Paulus
Oud 26 juni 2009, 22:57   #157
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is juist. Net als iedereen kan ik niet alles begrijpen. Dat heb je goed gezien.

Mag ik veronderstellen dat jij het wél begrijpt en het ook eens uitlegt? Zo kan ik misschien wél iets bijleren.

Paulus
Dat kan ik niet, je bent al te ver heen.

Het zou levensgevaarlijk zijn om je nu nog los te koppelen van de matrix.
Oud 26 juni 2009, 23:08   #158
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan ik niet, je bent al te ver heen.

Het zou levensgevaarlijk zijn om je nu nog los te koppelen van de matrix.
Ik ben er van overtuigd dat u in deze posting meer vertelt over uzelf dan over mij. Enfin, je kunt het dus inderdaad niet uitleggen aan dit forum. Zoveel is duidelijk.

Paulus.
Oud 26 juni 2009, 23:39   #159
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat u in deze posting meer vertelt over uzelf dan over mij. Enfin, je kunt het dus inderdaad niet uitleggen aan dit forum. Zoveel is duidelijk.

Paulus.
Er valt nu eenmaal niet veel uit te leggen als het gaat over geloofszever... jij zou toch beter moeten weten ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:58   #160
Luddo
Minister

Standaard

Hoe staat de overheid in moslimlanden tegenover de aanwezigheid van andersgelovigen in hun land??? Misschien zou dit een goede maatstaf zijn, een soort wederkerigheid???

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be