Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2009, 21:59   #141
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mijn goedvoelen ligt gelukkig niet in uw handen, de laatste maanden maakt vooral mijn oncoloog dit uit, maar dit terzijde gelaten...
Toch niet ernstig mogen we hopen?
Oud 26 juli 2009, 22:20   #142
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De gaskamers was natuurlijk een epische overdrijving,
Ach, het is nu opeens een epische overdrijving geworden.
Citaat:
maar de vergelijking met de jaren '30 is wel degelijk gerechtvaardigd: vandaag zijn de moslims de zondebok zoals toen de joden.
Neen, is het niet noch zijn ze het.
Citaat:
Opkomen tegen de predikers van de haat is niet laag bij de gronds, maar een plicht voor ieder fatsoenlijk mens.
Dat laag bij de gronds is van toepassing op die sneer naar Alice. Dat weet je maar al te goed. Verder hangt het er maar vanaf welke definitie je hanteert inzake "predikers van de haat'.
Citaat:
Eerlijk gezegd: ja. En jij?
Doe niet zo belachelijk.
Citaat:
Het is geen argumentatie. Het is een vraag, of je ideologisch bent opgeschoven of niet. Dat is ook geen verwijt, je mag gerust van gedacht veranderen. Onnodig om zo gepikeerd defensief te doen!
Waarom zou ik ideologisch zijn opgeschoven? Is het nog nooit bij je opgekomen dat iemand én links én anti-theist kan zijn? Is dat iets nieuws of zo?
Citaat:
De islam is mijn onderwerp niet. Ik hou mij niet bezig met religieuze vooroordelen & andere onzin.
Hoezo? Zonet beweerde je namelijk islamkritisch te zijn, nog méér zelfs dan de religiekritische mensen van Ya Basta... Nu is het opeens je onderwerp niet? Weet je zelf nog wat je allemaal beweert?

Trouwens, gelet op een religieuze opleving wereldwijd - wat trouwens niet alleen de islam betreft - is het misschien interessant om het wél je onderwerp te maken.
Citaat:
Doe eens niet zo gefrustreerd, zeg... Het gaat niet om complottheoriën, gewoon een vraag die ik me stel. Ben je overgelopen naar de islambashers of wens je gewoon wat Kallikles te bashen?
Noch de islambashers - die voornamelijk toch alleen maar interesse betonen in iemands huidskleur - noch jouw persoon zijn interessant genoeg om er veel tijd of aandacht aan te besteden. Je kunt jezelf dus die vraag besparen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 juli 2009 om 22:30.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 22:24   #143
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met deze hele discussie is de vraag wie de nieuwe nazi's zijn; de moslims, of de bestrijders ervan. We moeten stellen dat er in de Islam een welgewortelde doctrine is van Jihad en Sharia-oplegging waar een deel van de moslimpopulatie aanhanger van is en de gehele moslimpopulatie vatbaar voor is.

Niets is gevaarlijker dan absoluut geloof in God.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 22:47   #144
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ach, het is nu opeens een epische overdrijving geworden.
Doe niet zo belachelijk. Zij die haat spuien tegen één bepaalde groep gebruiken hetzelfde populisme dat de nazi's zo succesvol maakte in de jaren '30. Het is aan de predikers van de haat om aan te tonen dat hun bedoelingen vredelievender zijn dan toen.

Citaat:
Neen, is het niet noch zijn ze het.
Dus jij ontkent de stigmatisering van moslims in de media en de discriminatie waarmee zij te kampen hebben? Op welke planeet leef jij? Ik zou zeggen: ga eens solliciteren met een hoofddoek en je zal direct begrijpen wat ik bedoel.

Citaat:
Dat laag bij de gronds is van toepassing op die sneer naar Alice. Dat weet je maar al te goed. Verder hangt het er maar vanaf welke definitie je hanteert inzake "predikers van de haat'.
Predikers van de haat zijn zij die moslims, joden, christenen en atheisten tegen elkaar opzetten en conflicten trachten uit te lokken. Predikers van de haat zijn zij die stigmatiseren.

Citaat:
Doe niet zo belachelijk.
Ok, ik stuur je via PB de namen van de Ya Basta!-ers die binnenkort bij mij komen barbecuen.

Citaat:
Waarom zou ik ideologisch zijn opgeschoven? Is het nog nooit bij je opgekomen dat iemand én links én anti-theist kan zijn?
Ahum, er is een verschil tussen anti-theist zijn, en prediker van de haat te zijn. Dat laatste is trouwens

Citaat:
Is dat iets nieuws of zo? Hoezo? Zonet beweerde je namelijk islamkritisch te zijn, nog méér zelfs dan de religiekritische mensen van Ya Basta...
De mensen van Ya Basta! zijn nogal "politiek correct". In naam van het niet stigmatiseren van moslims de ogen sluiten voor het moslimfundamentalisme in Molenbeek enzo.

Citaat:
Nu is het opeens je onderwerp niet? Weet je zelf nog wat je allemaal beweert?
Ja, ik denk genuanceerd en subtiel. Ik heb al eens een boek filosofie opengeslagen. Zou jij misschien ook eens moeten doen, i.p.v. the Brussels Journal en Fox News af te schuimen.

Citaat:
Trouwens, gelet op een religieuze opleving wereldwijd - wat trouwens niet alleen de islam betreft - is het misschien interessant om het wél je onderwerp te maken.
Wat mensen geloven is mijn zaak niet. Ik maak me alleen ongerust over de toenemende bedreiging van onze vrijheid door de corrupte verkopers die ons regeren.

Citaat:
Noch de islambashers - die voornamelijk toch alleen maar interesse betonen in iemands huidskleur - noch jouw persoon zijn interessant genoeg om er veel tijd of aandacht aan te besteden. Je kunt jezelf dus die vraag besparen.
Hou eens op met dat gefrustreerd natrappen, zeg... Mijn persoon ken je niet, dus onthou je maar van uitspraken daarover.

Wat de islambashers zijn, die zijn "interessant" inzoverre dat zij als nuttige idioten oorlogen legitimeren waarbij heel grote aantallen mensen worden vermoord, gefolterd, verkracht, ....
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 04:51   #145
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik denk genuanceerd en subtiel. Ik heb al eens een boek filosofie opengeslagen. Zou jij misschien ook eens moeten doen, i.p.v. the Brussels Journal en Fox News af te schuimen.
Om het met je eigen woorden te zeggen :
Citaat:
Hou eens op met dat gefrustreerd natrappen, zeg... Mijn persoon ken je niet, dus onthou je maar van uitspraken daarover.
Maar weinig zin in dit soort spelletjes. Veel succes nog met je barbecue.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 juli 2009 om 04:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 09:06   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amai Esperanza, bedankt het zo voor me op te nemen ,en hoe je hier onze Kallikles met een beweging het zwijgen oplegt is leerzaam!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 12:52   #147
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wie ziet de vrouw nu als minderwaardig? waarom zouden ze zoiets niet durven? zijn dat allemaal schapen zonder eigen gedachte ofzo? Ik zie vrouwen wel sterker dan dat.
neem de kracht van onderdrukking, voeg daar peer pressure aan toe, overgiet het met een sausje van onderliggende smeulende dreiging en je hebt je schaap.......
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 23:16   #148
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Maar weinig zin in dit soort spelletjes. Veel succes nog met je barbecue.
Ik stel vast dat je die ene sarcastische uitspraak citeert, maar voor de rest al mijn argumenten negeert. Dat is niet toevallig ook de discussieerstijl van de foben op dit forum. Ik neem daar akte van.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 01:20   #149
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat je die ene sarcastische uitspraak citeert, maar voor de rest al mijn argumenten negeert. Dat is niet toevallig ook de discussieerstijl van de foben op dit forum. Ik neem daar akte van.
En ik dat jij niet beoordeelt wilt worden maar ondertussen zelf graag oordeelt!
Jij "kent" mijn persoon ook helemaal niet Kallikles maar vergelijkt me wel met Nazi's!
Oud 29 juli 2009, 12:24   #150
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Doe niet zo belachelijk. Zij die haat spuien tegen één bepaalde groep gebruiken hetzelfde populisme dat de nazi's zo succesvol maakte in de jaren '30. Het is aan de predikers van de haat om aan te tonen dat hun bedoelingen vredelievender zijn dan toen.
voor mij is er een groot verschil tussen de situatie met hitler en de joden en de hedendaagse islam en de westerlingen. de joden vormden niet de wereldwijde bedreiging die de islamieten nu vormen. dat maakt dat de vergelijking tussen de huidige critici van de islam en hitler op z'n minst gezegd onjuist is. ik hou helemaal niet van de islam en vooral dan niet van het onderdrukkende aspect ervan maar NOOIT OFTE NIMMER zal ik de gaskamers als oplossing voor het probleem zien! en ik denk met mij 99% van de islamcritici!
en indien wij onze vredelievende bedoelingen moeten kenbaar maken, mag ik dan aub hetzelfde vragen van alle islamaanhangers? moesten bijvoorbeeld de gematigde moslims meer van zich afbijten en zich distantiëren van alle extremisme binnen hun geloof, zou het aantal islamcritici al sterk afnemen; daar twijfel ik geen seconde aan.
Oud 29 juli 2009, 12:33   #151
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
voor mij is er een groot verschil tussen de situatie met hitler en de joden en de hedendaagse islam en de westerlingen. de joden vormden niet de wereldwijde bedreiging die de islamieten nu vormen. dat maakt dat de vergelijking tussen de huidige critici van de islam en hitler op z'n minst gezegd onjuist is. ik hou helemaal niet van de islam en vooral dan niet van het onderdrukkende aspect ervan maar NOOIT OFTE NIMMER zal ik de gaskamers als oplossing voor het probleem zien! en ik denk met mij 99% van de islamcritici!
en indien wij onze vredelievende bedoelingen moeten kenbaar maken, mag ik dan aub hetzelfde vragen van alle islamaanhangers? moesten bijvoorbeeld de gematigde moslims meer van zich afbijten en zich distantiëren van alle extremisme binnen hun geloof, zou het aantal islamcritici al sterk afnemen; daar twijfel ik geen seconde aan.
De media geeft jammer genoeg weinig of geen aandacht aan de gematigde moslims, althans niet in het westen, de reden daarvoor laat ik in het midden
Oud 29 juli 2009, 12:36   #152
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Nochtans draagt slechts een minderheid van de moslimvrouwen een hoofddoek. Tot spijt van de haatpropagandisten als Alice natuurlijk. Die zouden het liefst alle moslims een ster opplakken en dan hop, de gaskamers binnen.
da's grof, héél grof zelfs. welke logica doet jou de deductie maken dat een islamcriticus een voorstander van de gaskamer is???
trouwens, je noemt mensen die kritiek geven foben (islamofoben); gezien het feit dat ons democratisch stelsel wel degelijk bedreigd wordt door een steeds meer uitbreidende islam en gezien het feit dat een fobie een angst is die niet in verhouding staat tot de reële bedreiging ("een fobie is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat"), hoe kan je de islamcritici dan islamofoben noemen?
Oud 29 juli 2009, 12:54   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
De media geeft jammer genoeg weinig of geen aandacht aan de gematigde moslims, althans niet in het westen, de reden daarvoor laat ik in het midden
Ik niet, gematigde moslims durven zelden in het openbaar voor hun mening uitkomen omdat andere gelovigen dit als kritiek kunnen zien, het is nu eenmaal niet "bon ton" om je gedacht openlijk te spreken, dat wordt al snel als onrespectvol gezien...dus hoor je gematigden niet, ookal zijn die er zeker!
Oud 29 juli 2009, 12:56   #154
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik niet, gematigde moslims durven zelden in het openbaar voor hun mening uitkomen omdat andere gelovigen dit als kritiek kunnen zien, het is nu eenmaal niet "bon ton" om je gedacht openlijk te spreken, dat wordt al snel als onrespectvol gezien...dus hoor je gematigden niet, ookal zijn die er zeker!
en dat is intriest want een samenleving met gematigde moslims beschouw ik wel als doenbaar! maar de constante dreiging van geweld legt de gematigde moslims spijtig genoeg het zwijgen op.
Oud 29 juli 2009, 13:03   #155
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dit klopt niet, de media willen de gematigde moslims niet eens horen of uitnodigen of vragen stellen, ik zeg overal mijn mening luidop op een beleefde en respectvolle manier, ik hoef geen rekening te houden met achterlijke mensen die vinden dat vrouwenbesnijdenis, zelfmoordaanslagen en dergelijke kunnen, aub zeg!

En zo denkt iedereen er in mijn omgeving over, het is net andersom, de media moet stoppen met de kakkerlakken (aan beide zijden bedoel ik dan) zoveel aandacht te geven, maar ach jah, mensen houden nu eenmal van sensatie...
Oud 29 juli 2009, 13:10   #156
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
idd, zowel de pers als de gematigden zelf zijn in fout, wel in fout is een groot woord vermits ik het kan verstaan dat de gematigden de dreiging van het geweld ernstig nemen....volgens mij hebben de gematigden binnen de islam evenveel uitstaan met de extremisten binnen die godsdienst als wij (niet-moslims) maar vermits de islam gestructureerd is zoals de maffia (je komt er niet levend uit) zwijgen zij liever. en ja, de pers moest meer tijd besteden aan de mensen die het wel willen doen werken maar is dat niet de trend binnen de berichtgeving....het goede nieuws haalt zelden de kranten....
Oud 29 juli 2009, 13:13   #157
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit klopt niet, de media willen de gematigde moslims niet eens horen of uitnodigen of vragen stellen, ik zeg overal mijn mening luidop op een beleefde en respectvolle manier, ik hoef geen rekening te houden met achterlijke mensen die vinden dat vrouwenbesnijdenis, zelfmoordaanslagen en dergelijke kunnen, aub zeg!

En zo denkt iedereen er in mijn omgeving over, het is net andersom, de media moet stoppen met de kakkerlakken (aan beide zijden bedoel ik dan) zoveel aandacht te geven, maar ach jah, mensen houden nu eenmal van sensatie...
Dan hebben we andere ervaringen, heb nog debatavonden georganiseerd rond media en moslims, de klacht van journalisten was duidelijk, iemand vinden die goed Nederlands spreekt, kennis van zaken heeft,en durft zijn mening geven zijn met kaarsjes te zoeken! Uit de zaal kwam hierop weinig reactie...het publiek bestond uit Marokkanen en Turken, zelf ondervond ik ook steeds problemen om iemand zover te krijgen dat hij of zij met hun hoofd en mening in de krant wilden!
Maar fijn dat jij dit wel durft!
Oud 29 juli 2009, 13:30   #158
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dan hebben we andere ervaringen, heb nog debatavonden georganiseerd rond media en moslims, de klacht van journalisten was duidelijk, iemand vinden die goed Nederlands spreekt, kennis van zaken heeft,en durft zijn mening geven zijn met kaarsjes te zoeken! Uit de zaal kwam hierop weinig reactie...het publiek bestond uit Marokkanen en Turken, zelf ondervond ik ook steeds problemen om iemand zover te krijgen dat hij of zij met hun hoofd en mening in de krant wilden!
Klacht van de journalisten? Zijn die journalisten niet bekwaam of zo? Of willen ze niet bekwaam zijn? Ooit werden mij ook vragen gesteld door een cameraploeg over islam gerelateerde zaken, nooit op TV geweest, waarschijnlijk niet sensationeel genoeg.

Debatavonden? aub èh zeg, mooi initiatief dat wel, in een andere topic zei ik nog dat ik niet kan vechten tegen petrodollars, in deze zaak komt het op hetzelfde neer...
Oud 29 juli 2009, 15:19   #159
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja gematigde standpunten hebben geen nieuwswaarde. journalisten zoeken altijd de mensen uit die "interessant" zijn. gematigden zijn maar "gewoontjes"

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 15:26   #160
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klacht van de journalisten? Zijn die journalisten niet bekwaam of zo? Of willen ze niet bekwaam zijn? Ooit werden mij ook vragen gesteld door een cameraploeg over islam gerelateerde zaken, nooit op TV geweest, waarschijnlijk niet sensationeel genoeg.

Debatavonden? aub èh zeg, mooi initiatief dat wel, in een andere topic zei ik nog dat ik niet kan vechten tegen petrodollars, in deze zaak komt het op hetzelfde neer...
Die journalisten zijn wel bekwaam maar veel moslims geven in het openbaar liever geen mening over islam gerelateerde zaken, vandaar het speelveld voor "woordvoerders a la Nourdine...heeft u veel moslims gehoord die bereid waren om te zeggen dat hoofddoeken helemaal geen verplichting zijn??
Ik denk niet dat dollars daarmee te maken hebben, wel angst om problemen te krijgen in eigen groep...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be