![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat t'serclaes zich toch vergist. Er is bij mijn weten in Waals Brabant geen enkele vraag om bij bruxelles geannexeerd te worden. t' serclaes probeert gewoon op aloude belgicistische wijze angst te zaaien. Niks van aantrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat het daar dan ongeveer bij blijft, en wat Gatz betreft, hielenlikker van het Brussels establishment, daar heb ik toch mijn twijfels bij. Je mag er niet van uit gaan dat de grote massa staat te springen en dat doe jij helaas veel te veel. Onderschat de belgicistische contracampagnes van de afgelopen decennia niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie hier zwaar op zijn bakkes gaat, zijn degenen die Tobback duidelijk niet kennen. Die man heeft zijn orangistische sympathieën nooit verborgen.
Een paar voorbeelden: Citaat:
Citaat:
Citaten genoeg hoor... Het belet hem uiteraard niet ondertussen gewoon regimeslaaf te zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Onzin. Zoals Shadowke al zei zitten tussen die 65% een hele hoop mensen wie het geen zak kan schelen of ze nu in Vlaanderen of in belgië wonen, en een stem op CD&V of LDD bijvoorbeeld is nu toch niet direct belgicistisch te noemen. Marginaal betekent een petieterige minderheid die zo klein is dat er geen rekening mee gehouden hoeft te worden, en met die 35% wordt dus wel degelijk rekening gehouden, een deel van hen mag zelfs mee regeren. Als de term "marginaal" op iemand van toepassing is is het op de linkse Vlaamse beweging. En daar verkneukel ik me niet over, ik zou liever hebben dat zij het wat beter deden. Dus doe daar misschien eens iets aan in plaats van op bondgenoten te schieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Gouverneur
|
![]() Dank u?
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die aanpassing kan er komen er langs de ganbare procedures en dan moeten de beslissers in de Belgische regering zitten ofwel langs een revolutie en dan speelt het allemaal geen rol meer.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementslid
|
![]() Arnold Peeters i.s.m. het IJzerbedevaartcomité organiseert op 11 Juli een Vlaanderen is van iedereen-actie!
Afspraak: Zaterdag 11 juli 2008 op de hoek van het Astridplein en de Carnotstraat (aan de grote bushalte tegenover het Astrid Park Plaza Hotel) om 11 uur, met een oude bakfiets vol zonnebloemen, wereldballons, kleurrijke wereldmuziek en het toepasselijke Nederlandstalige lied “Iedereen is van de wereld” van The Scene. Van daaruit gaat het richting De Coninckplein. Voor de zevende keer op rij organiseer ik op 11 juli, de feestdag van de Vlaamse Gemeenschap, samen met het IJzerbedevaartcomité een ‘zonnebloemactie’. De boodschap van deze actie is de volgende: ”In Vlaanderen telt iedereen mee”! Een pleidooi om van Vlaanderen een samenleving te maken die werk maakt van het bestrijden van sociale onrechtvaardigheid, racisme, discriminatie, uitsluiting en geweld. Een Vlaanderen gebouwd op solidariteit, vrede, vrijheid en verdraagzaamheid. Vlaming zijn heeft niets te maken met etnische afkomst maar alles met de wil om samen, op basis van politieke burgerschap, een samenleving op te bouwen. Een duidelijke boodschap dus: In Vlaanderen telt iedereen mee ! Naar aanleiding van het feest van de Vlaamse Gemeenschap trek ik dan ook telkens naar één van de vele wijken in Antwerpen met een diverse bevolking (allochtonen, autochtonen, kansrijken en kansarmen) en wil alle mensen die er wonen een hart onder de riem steken door hen een zonnebloem te schenken. Graag zou ik er dit jaar een extra talrijke én kleurrijke actie van willen maken. Vandaar deze oproep via facebook. Daarom ook de oproep naar 'kleurrijke Vlamingen' om een handje te helpen bij het uitdelen van deze zonnebloemen. Zo kunnen we Vlaanderen op 11 juli écht duidelijk maken dat we samen werk willen maken van deze kleurrijke samenleving! Dat we samen, Vlamingen en medeburgers van andere nationaliteiten, willen bouwen aan een kleurrijke, warme, verdraagzame en respectvolle samenleving. Ook willen we de actie in Antwerpen méér kleur geven door aan voorbijgangers te vragen mee hun duim in kleurrijke verf te plaatsen en een afdruk te plaatsen op een blanco silhouet van de vlag van de Vlaamse Gemeenschap. Om op die manier symbolisch mee te "Duimen voor een kleurrijk Vlaanderen!”, een “Vlaanderen waar iedereen meetelt”! Graag wil ik daarom een warme oproep doen om op zaterdag 11 juli aan deze actie mee te werken. Ook vrienden en familie zijn vanzelfsprekend welkom! (geef indien mogelijk een seintje vooraf wanneer je komt) Meer info: www.kleurrijkvlaanderen.eu Op Facebook : http://www.facebook.com/event.php?ei...8424578&ref=nf Extra nieuws!!! We krijgen zonet het bericht dat we bij onze actie muzikale begeleiding krijgen van de Global Peace Band o.l.v. Eric Baranyanka (bekend van o.a. Ketnet) ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EEN WOORD HEB IK DAAR VOOR. SCHANDALIG. HET LIJKT WEL EEN AFFICHE VOOR EEN OF ANDER R&B FESTIVAL. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 juli 2009 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Zullen ze misschien eindelijk hun verstarde jaren '30 imago verliezen. Inderdaad goede zaak. De herdenking van onze geschiedenis is voor iedereen, dat men dat eens leert.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 juli 2009 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Morgen is het 11 juli. Eens benieuwd hoeveel mensen er zullen zijn in Steenstrate en in Diksmuide. Laat ons schatten voor het totaal van de twee manifestaties: 9000 man. Dat is mijn inschatting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen vieren 11 juli elders, system. In Brugge staat al een podium klaar op Grote Markt. IJzerbedevaart is een belangrijke herdenking, maar het zegt de moderne Vlaming weinig meer dan relatief verre geschiedenis.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 juli 2009 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jaja, dat zal wel. En er zijn op 11 juli ook pensenkermissen in sommige dorpen die door de overheid betaald worden . Betaald plezier dus. Maar betaald plezier is nog geen spontaan plezier. Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2009 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |