Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 23:42   #141
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee, andersom; zijn er moordende "geheelonthouders" bekend, als percentage van enig gewicht?
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/m...eheelonthouder
Oud 24 juli 2009, 00:58   #142
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ha, had ik zelf gekund ... inderdaad een link aangetroffen die (indirect) zo goed als aantoont dat er lichamelijk "cleane" moordenaars moeten bestaan (o.a Theo van Gogh was waarschijnlijk slachtoffer van 1 van zulken).
http://www.drugsdiscriminatie.be/alcohol.htm
Oud 24 juli 2009, 11:24   #143
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zeer vreemd, mijn beste Savatage daarvoor had je zelf geen enkel probleem met die samplegrootte = 1 als je naar Nederland verwees

Of werd er dan plots gerekend in aantal (grens)gemeenten ?
En in welke studie waar ik naar verwezen heb wordt er dan naar Nederland verwezen als bewijs dat het legalisatiebeleid gefaald heeft?

De meeste voorstanders van een algemene legalisering verwijzen naar NLD om te verwijzen hoe succesvol het daar wel niet geweest is. Ik repliceer daarop dat het in Nederland helemaal niet zo positief is verlopen en dat de gevolgen er ook naar zijn. Ik denk niet dat ik hier al ergens een studie heb aangehaald die nog niet voldoet aan de meest basic statistische vereisten ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:29   #144
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Volgens mij bedoelt ie gewoonweg dat de kans, indien er geen war on drugs beleid was geweest, wel heel erg groot was dat die personen per ongeluk hadden kunnen neergeschoten worden door één of andere blower
Neen, ik bedoel dat die mensen geen fluit te maken hebben met "drugs" of een "war on drugs". Dat is net hetzelfde als een site opstarten met dodelijke slachtoffers van auto-ongelukken op de autosnelweg tijdens politie-achtervolgingen, en dan een website opstarten met de naam "victims of the war on hard driving" ...

Het is bovendien bijzonder respectloos (en smakeloos) om de lijken van die slachtoffers te recupereren om je politieke kraampje te verkondigen.
Oud 26 juli 2009, 09:22   #145
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De politici zouden beter hun verantwoordelijkheid eens opnemen te Nederland door een punt te zetten achter hun mislukte drugsbeleid. Maak softdrugs terug illegaal, sluit elke coffeeshop in het land en voer een zero tolerance beleid in t.o.v. drugsdealers en mensen die drugs in het openbaar consumeren.
tja, als je het belgische criminele milieu wilt laten floreren meten we zeker deze weg opgaan. Waar heeft de drooglegging van alcohol in Amerika toe geleid? Juist...gouden tijden voor de maffia...
Ken je dat spreekwoord over de ezel en de steen....zeer toepasselijk.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 11:46   #146
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
tja, als je het belgische criminele milieu wilt laten floreren meten we zeker deze weg opgaan. Waar heeft de drooglegging van alcohol in Amerika toe geleid? Juist...gouden tijden voor de maffia...
Ken je dat spreekwoord over de ezel en de steen....zeer toepasselijk.
Kan je niet vergelijken met de huidige situatie in België of Nederland. In zowat elk Europees land is softdrugs illegaal en dat werkt beter dan het beleid in Nederland.
Oud 27 juli 2009, 12:09   #147
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je niet vergelijken met de huidige situatie in België of Nederland. In zowat elk Europees land is softdrugs illegaal en dat werkt beter dan het beleid in Nederland.
Ja en daardoor floreert het illegale circuit. Ik heb van't weekend nog eens de kans gehad met een blower te praten .. de prijs per gram is nu 12 euro in a'dam ... knap beleid vroeger was het 50-80 bfr (1.5-2 euro/gram). Het is ondertussen veel makkelijker aan cocaïne of xtc en zelfs heroïne te raken dan aan een fuckin' joint... echt knap van de "media" en "beleidsmakers". Trouwens je vergeet Portugal weer te noemen en waarschijnlijk nog een hoop landen waar gebruik oogluikend toegestaan wordt.
Oud 29 juli 2009, 00:06   #148
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Trouwens je vergeet Portugal weer te noemen en waarschijnlijk nog een hoop landen waar gebruik oogluikend toegestaan wordt.
Idd... zelfs Amerika lijkt langzaamaan te veranderen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 15:10   #149
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

gezien de vs de grootste producent van marihuana is, zal het gebruik van deze gezonde en gebruiksvriendelijke drug daar wel goed ingeburgerd zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 15:54   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
gezien de vs de grootste producent van marihuana is, zal het gebruik van deze gezonde en gebruiksvriendelijke drug daar wel goed ingeburgerd zijn.
Zouden ze de rook daar ondertussen al inhaleren?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:41   #151
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Amerikanen gebruiken pijpjes é, enkel in europa is het de gewoonte van daar slechte tabak tussen te draaien
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 21:54   #152
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Amerikanen gebruiken pijpjes é, enkel in europa is het de gewoonte van daar slechte tabak tussen te draaien
Ik steun trouwens volledig het concept van vaporiseren.
Ze zouden het ook beter eens beginnen doen voor gewone toebak. Dan is heel het rookprobleem in de horeca mee opgelost.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:34   #153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En in welke studie waar ik naar verwezen heb wordt er dan naar Nederland verwezen als bewijs dat het legalisatiebeleid gefaald heeft?

De meeste voorstanders van een algemene legalisering verwijzen naar NLD om te verwijzen hoe succesvol het daar wel niet geweest is. Ik repliceer daarop dat het in Nederland helemaal niet zo positief is verlopen en dat de gevolgen er ook naar zijn. Ik denk niet dat ik hier al ergens een studie heb aangehaald die nog niet voldoet aan de meest basic statistische vereisten ...
Ik denk dat je hier zelfs nog nooit een studie hebt aangehaald.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:51   #154
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik bedoel dat die mensen geen fluit te maken hebben met "drugs" of een "war on drugs". Dat is net hetzelfde als een site opstarten met dodelijke slachtoffers van auto-ongelukken op de autosnelweg tijdens politie-achtervolgingen, en dan een website opstarten met de naam "victims of the war on hard driving" ...

Het is bovendien bijzonder respectloos (en smakeloos) om de lijken van die slachtoffers te recupereren om je politieke kraampje te verkondigen.
Dat ze geen fluit te maken hebben met drugs is voor de meesten correct; maar ze zijn wel slachtoffers van die "war on drugs".
Stierven ze niet tijdens de "war on drugs"? Indien er geen "war on drugs" was waren ze evengoed neergeschoten?

Als men ons wijsmaakt dat drugs verboden zijn om doden te voorkomen, en er vallen zoveel doden door de "war on drugs" mag men dit toch tenminste onder de aandacht brengen en aanklagen!

P.S.
Citaat:
Je link geeft dit als resultaat :
"Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm. Soms gebeurt het dat de zoekmodule zichzelf heeft uitgeschakeld, in dat geval moet u eventjes wachten. Er wordt ieder uur op het uur gecontroleerd of de zoekfunctie nog werkt. Probeer het dus nogmaals vijf minuutjes na het uur, indien het dan nog niet werkt kun je terecht in Suggesties & Mededelingen. "

Vertel eens met je eigen woorden, over welke waanideeën heb je het?
Hoe promoot ik drugs? Met 1 quote ben ik tevreden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be