Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2009, 19:46   #141
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Correct! En weet ge ook hoeveel 'individuele regulariseringen' er per jaar zijn? Zo'n 45.000 per jaar! Of hebt gij andere cijfers? Ik noem dat geen individuele regulariseringen maar een 'openstaande kraan' politiek of een totaal gebrek aan politiek!

Ik heb die website van fedasil gecontroleerd. Nergens staan er cijfers over het aantal asielzoekers die per Gewest toegewezen worden. Daarvoor heeft men een parlementeire vraag moeten stellen. Zolang dit land... en deze regeringen, geen cijfers durven publiceren over de asielzoekers worden wij gemanipuleerd. Wat kosten die asielzoekers aan onze economie? Wat kosten die aan Vlaanderen, Wallonië en brussel? Wedden dat hier geen cijfers van bestaan (of achtergehouden worden!)

Hier nog wat gegevens:
Naturalisaties: aanhoudende toevloed aan Nieuwe Belgen ongewijzigd Vlaams Belang eist strenge nationaliteitswetgeving

Op donderdag 2 juli 2009 stemt de Kamer van Volksvertegenwoordigers over een nieuwe reeks naturalisatiedossiers. Niet minder dan 2.121 aanvragen kregen een gunstig advies. In het ”naturalisatieboek” zitten ook dit keer weer honderden dossiers van geregulariseerden waarvan de Dienst Vreemdelingenzaken in haar advies zegt dat ze in vele gevallen geen enkele zekerheid heeft omtrent de juiste identiteit van de aanvragers.

In het "naturalisatieboek" wordt in 27% van de gevallen de naturalisatie toegekend op basis van een illegaal verblijf. De regularisaties gebeuren zowel op basis van de vreemdelingenwet van 15 december 1980 (artikel 9 paragraaf 3) als op basis van de regularisatiewet van 12 december 1999, de zgn. wet-Duquesne. Bijgevolg wordt in meer dan 1 op 4 gevallen het staatsburgerschap toegekend op basis van een illegaal verblijf op het grondgebied...

Recent werd door de minister van Binnenlandse Zaken het aantal toegekende naturalisaties in 2008 bekendgemaakt: het zijn er welgeteld 45.200 geweest. Sinds de invoering van de Snel-Belg-Wet in maart 2000 staat de teller van het gecumuleerde aantal Nieuwe Belgen tot einde 2008 op 445.143.

http://www.politiek.net/hermes/30156
Neen, ik vermoed dat je regularisatie met migratie verward.

Regularisatie 2008

1. Humanitaire redenen: 1950 dossiers
2. Langdurige asielprocedure: 1469 dossiers
3. Medische redenen: 1576 dossiers.

In totaal migreren er per jaar zo'n 80.000 ( meeste uit de EU) per jaar Bij de autochtonen niet EU is dat vooral in het kader van gezinshereniging.

Kijk hier eens voor de verdeling van de asielzoekers in de respectievelijke Federale en Rode Kruis centra.

http://www.fedasil.be/nl/home/netwerk/

Voor wat de lokale opvanginitiatieven betreft kan je stellen dat elke gemeente in België een aantal plaatsen aanbied voor materiële steun

Het prijskaartje heb ik hier vroeger al eens gepost, dat wil zeggen de werkingskosten van FEDASIL voor de opvang van asielzoekers ( staan trouwens op de site van FEDASIL hoor)
Oud 16 juli 2009, 21:16   #142
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Neen, ik vermoed dat je regularisatie met migratie verward. Regularisatie 2008:
1. Humanitaire redenen: 1950 dossiers
2. Langdurige asielprocedure: 1469 dossiers
3. Medische redenen: 1576 dossiers.
In totaal migreren er per jaar zo'n 80.000 ( meeste uit de EU) per jaar Bij de autochtonen niet EU is dat vooral in het kader van gezinshereniging.
Oh!... die 445.143 naturalisaties sinds maart 2000 zijn voor 27% (bijna een derde) van de gevallen een naturalisatie toegekend op basis van een illegaal verblijf. Dit wil zeggen dat op 8 jaar tijd zo'n 150.000 illegalen tot Belg genaturaliseerd zijn. Meer nog, in het ”naturalisatieboek” van juli 2009, zitten ook dit keer weer honderden dossiers van geregulariseerden waarvan de Dienst Vreemdelingenzaken in haar advies zegt dat ze in vele gevallen geen enkele zekerheid heeft omtrent de juiste identiteit van de aanvragers. Het is duidelijk dat uw cijfers helemaal niet kloppen met de cijfers die in het Parlement opgevraagd werden.

Recent werd door de minister van Binnenlandse Zaken het aantal toegekende naturalisaties in 2008 bekendgemaakt: het zijn er welgeteld 45.200 geweest. Neem hiervan een derde illegalen.... en we komen tot een cijfer rond de 15.000. Uw cijfers houden het bij een 4.500. Wie zal er correcte cijfers geven? Fedasil of het Parlement?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 21:20   #143
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, ik vermoed dat je regularisatie met migratie verward.
Astar, ik verwar geen migratie met regularisatie. Naturalisatie is de toekenning van de Belgische nationaliteit aan vreemdelingen, terwijl migratie de in- en uitwijking is van zowel Belgen als niet Belgen. De geregulariseerden vertegenwoordigen nog een bijkomend aantal vreemdelingen aan de naturalisaties... om in die land te mogen verblijven. Ik heb veel geleerd uit uw bijdragen... maar ik ben enigszins verwonderd over uw cijfergegevens.

De opvang van asielzoekers

Asielzoekers verblijven gedurende vier maanden eerst in een collectieve opvangstructuur (een open opvangcentrum). Daarna kunnen ze doorstromen naar een individuele opvangstructuur (een particuliere woning). Bedoeling is te vermijden dat asielzoekers, zeker families met kinderen, te lang in een centrum moeten verblijven.

Dat is correct! Daarom gaat men elk jaar een 15.000 asielzoekers zo snel mogelijk de Belgische nationaliteit geven... dan is de zaak opgelost.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 16 juli 2009 om 21:31.
Oud 16 juli 2009, 21:28   #144
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oh!... die 445.143 naturalisaties sinds maart 2000 zijn voor 27% (bijna een derde) van de gevallen een naturalisatie toegekend op basis van een illegaal verblijf. Dit wil zeggen dat op 8 jaar tijd zo'n 150.000 illegalen tot Belg genaturaliseerd zijn. Meer nog, in het ”naturalisatieboek” van juli 2009, zitten ook dit keer weer honderden dossiers van geregulariseerden waarvan de Dienst Vreemdelingenzaken in haar advies zegt dat ze in vele gevallen geen enkele zekerheid heeft omtrent de juiste identiteit van de aanvragers. Het is duidelijk dat uw cijfers helemaal niet kloppen met de cijfers die in het Parlement opgevraagd werden.

Recent werd door de minister van Binnenlandse Zaken het aantal toegekende naturalisaties in 2008 bekendgemaakt: het zijn er welgeteld 45.200 geweest. Neem hiervan een derde illegalen.... en we komen tot een cijfer rond de 15.000. Uw cijfers houden het bij een 4.500. Wie zal er correcte cijfers geven? Fedasil of het Parlement?
Remmen

Naturalisatie is iets anders he, dat zijn mensen die al een verblijfsvergunning hebben.

Enkel vreemdelingen met volgende verblijfstatus komen in aanmerking om een naturalisatieverzoek in te dienen:

1. een identiteitskaart voor vreemdeling (gele kaart); of
2.een bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister voor beperkte of onbeperkte duur (witte kaart); of
3. een verblijfskaart van een onderdaan van een lidstaat der EEG (blauwe kaart)

Het zou mij trouwens absoluut verbazen dat illegalen genaturaliseerd worden, mij is geen geval bekend.

Regularisatie is voor mensen die geen papieren hebben, zij worden toegekend op basis van humanitaire of medische redenen.
De cijfers die ik geef zijn van definitief geregulariseerde, en niet van diegene die een aanvraag hebben ingediend he......want dan spreken we inderdaad over veeeeeeele tienduizenden.

Ik weet het, het is misschien redelijk verwarrend.....en bedankt voor het complimentje he

Laatst gewijzigd door Astar : 16 juli 2009 om 21:31.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 21:38   #145
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Astar, ik verwar geen migratie met regularisatie. Naturalisatie is de toekenning van de Belgische nationaliteit aan vreemdelingen, terwijl migratie de in- en uitwijking is van zowel Belgen als niet Belgen. De geregulariseerden vertegenwoordigen nog een bijkomend aantal vreemdelingen aan de naturalisaties... om in die land te mogen verblijven. Ik heb veel geleerd uit uw bijdragen... maar ik ben enigszins verwonderd over uw cijfergegevens.

De opvang van asielzoekers

Asielzoekers verblijven gedurende vier maanden eerst in een collectieve opvangstructuur (een open opvangcentrum). Daarna kunnen ze doorstromen naar een individuele opvangstructuur (een particuliere woning). Bedoeling is te vermijden dat asielzoekers, zeker families met kinderen, te lang in een centrum moeten verblijven.

Dat is correct! Daarom gaat men elk jaar een 15.000 asielzoekers zo snel mogelijk de Belgische nationaliteit geven... dan is de zaak opgelost.
Dat doorstromen van asielzoekers naar individuele opvangstructuur (lokale opvanginitiatieven) na 4 maanden (in praktijk duurt het veel langer) is een nieuwe regeling om plaats te maken in de opvangcentra en de asielzoekers een "klein" beetje meer privacy te geven. Je moet het een beetje voorstellen als een huis waar in de slaapkamer een familie verblijft, in de andere kamer misschien 2 alleenstaande mannen en in een andere kamer misschien nog een koppel. De asielzoekers worden daar opgevangen met materiële steun dus geen financiële steun. Juist zoals in een opvangcentrum maar dan kleinschalig.

Laatst gewijzigd door Astar : 16 juli 2009 om 21:38.
Oud 16 juli 2009, 21:42   #146
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het zou mij trouwens absoluut verbazen dat illegalen genaturaliseerd worden, mij is geen geval bekend. Regularisatie is voor mensen die geen papieren hebben, zij worden toegekend op basis van humanitaire of medische redenen.
Mensen zonder papieren bestaan niet. Als ze geen papieren hebben dan is dit om op illegale wijze en met voorbedachte rade toegang tot het land te krijgen en dus bedrog te plegen.

Ik merk een tegenspraak op. Mensen zonder papieren hebben geen identiteit. Dus kunnen ze volgens uw criteria nooit aan een regularisatie of naturalisatie geraken. Hoe kan men iemand reguleren, wanneer deze persoon geen identiteit heeft. Het feit dat de overheid die mensen toch regulariseert en zelfs naturaliseert (zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=140), wijst alleen op onbekwaamheid, medeplichtigheid of gewoon onverschilligheid van diezelfde overheid.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 16 juli 2009 om 21:50.
Oud 16 juli 2009, 21:47   #147
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat doorstromen van asielzoekers naar individuele opvangstructuur (lokale opvanginitiatieven) na 4 maanden (in praktijk duurt het veel langer) is een nieuwe regeling om plaats te maken in de opvangcentra en de asielzoekers een "klein" beetje meer privacy te geven. Je moet het een beetje voorstellen als een huis waar in de slaapkamer een familie verblijft, in de andere kamer misschien 2 alleenstaande mannen en in een andere kamer misschien nog een koppel. De asielzoekers worden daar opgevangen met materiële steun dus geen financiële steun. Juist zoals in een opvangcentrum maar dan kleinschalig.
Ik neem aan dat de uitgeprocedeerden dan ook onmiddellijk het land verlaten...Ik heb er in ieder geval nooit iets van gehoord of gelezen. Mijn vraag: wat is de kans dat uitgeprocedeerden (na 4 maanden?) onmiddellijk het land verlaten? Ik neem aan dat de uitwijzingsprocedure nog langer verloopt... dus die 4 maanden zijn zeker niet voldoende. Gevolg: overbevolking! ik merk op dat Fedasil het alleen heeft over vrijwillige terugkeer. Wat gebeurt er met diegenen die niet vrijwillig terugkeren? Of gaan ze illegaal onderduiken bij de hoop die er al is. Na een paar jaar worden ze toch automatisch geregulariseerd of genaturaliseerd.... dus waarom zouden ze... Graag cijfers hierover.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 16 juli 2009 om 21:55.
Oud 17 juli 2009, 07:11   #148
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat de uitgeprocedeerden dan ook onmiddellijk het land verlaten...Ik heb er in ieder geval nooit iets van gehoord of gelezen. Mijn vraag: wat is de kans dat uitgeprocedeerden (na 4 maanden?) onmiddellijk het land verlaten? Ik neem aan dat de uitwijzingsprocedure nog langer verloopt... dus die 4 maanden zijn zeker niet voldoende. Gevolg: overbevolking! ik merk op dat Fedasil het alleen heeft over vrijwillige terugkeer. Wat gebeurt er met diegenen die niet vrijwillig terugkeren? Of gaan ze illegaal onderduiken bij de hoop die er al is. Na een paar jaar worden ze toch automatisch geregulariseerd of genaturaliseerd.... dus waarom zouden ze... Graag cijfers hierover.
Hier over bestaan geen cijfers.
En dit is niet de fout van de ene of andere dienst, maar van de politici.
Men gaat politiek veel te laks om met deze criminelen en helpt hen zelfs vaak om het hen gemakkelijker te maken om hier te kunnen verblijven.

Zo hebben we weer eens een prachtig voorbeeld in de Brusselse rand, Fortis aan de overheid vraagt om zijn gebouwen te ontruimen met meer dan 500 illegalen in.
Wat doet de overheid, ze gaat hen vriendelijk en beleeft vragen of ze zich willen inschrijven, zodat de overheid een nieuwe verblijfplaats voor hen kan zoeken en alles in orde kan brengen om hen een verblijfsvergunning te geven.

Men weet nu dus wie zijn en met hoeveel, maar men pas opnieuw de wetten van dit land niet toe.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 08:06   #149
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mensen zonder papieren bestaan niet. Als ze geen papieren hebben dan is dit om op illegale wijze en met voorbedachte rade toegang tot het land te krijgen en dus bedrog te plegen.

Ik merk een tegenspraak op. Mensen zonder papieren hebben geen identiteit. Dus kunnen ze volgens uw criteria nooit aan een regularisatie of naturalisatie geraken. Hoe kan men iemand reguleren, wanneer deze persoon geen identiteit heeft. Het feit dat de overheid die mensen toch regulariseert en zelfs naturaliseert (zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=140), wijst alleen op onbekwaamheid, medeplichtigheid of gewoon onverschilligheid van diezelfde overheid.
Juist, toch een bemerking. Iemand die geregulariseerd wordt heeft 1 jaar de tijd om de nodige ID voor te leggen en moet werk vinden binnen het jaar. Wat je aanhaalt van mensen zonder papieren is juist, de meeste asielzoekers doen dit om "het gevecht te vertragen" ...... wil er wel bij zeggen dat de meeste vluchtelingen staan te zwaaien met hun papieren als ze asiel aanvragen.
Oud 17 juli 2009, 08:19   #150
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De meesten procederen 4 to 10 maanden in de asielprocedure, alle beroepen inbegrepen.
De medewerkers van het opvangcentrum delen de beslissing mee en opteren ogenblikkelijk voor de vrijwillige terugkeer met het IOM. Over vrijwillige terugkeer vind je heel wat info op de site van FEDASIL en het IOM.

Het is belangrijk te weten dat er heel wat asielzoekers wel degelijk vrijwillig terugkeren ( vertrekpremie, vluchten die gereserveerd worden, zorgen voor "opvang" en registratie in het thuisland.

Diegene die niet kiezen voor vrijwillige terugkeer zullen dus zelf het bevel om het grondgebied te verlaten moeten uitvoeren. En moeten ook de opvangcentra verlaten.

Als je vervolgens illegaal op het grondgebied verblijft loop je natuurlijk de kans om "gedwongen" gerepatrieerd te worden.

Maar er is een "haak" want alhoewel we alleenstaande mannen en vrouwen en koppels uitwijzen is het een pak moeilijker als het over families gaat met kinderen. Die families kunnen via een procedure ( KB opvang van illegalen) toch in de opvangcentra blijven tot dat ze gerepatrieerd worden........als je dan die groep "stiefmoederlijk" behandeld krijg je de problemen die we nu kennen.

Ook moet er werk gemaakt worden van meervoudige asielaanvragen, iemand die voor de 5de keer en meer asiel komt aanvragen mag je geen opvang meer geven.

Laatst gewijzigd door Astar : 17 juli 2009 om 08:20.
Oud 17 juli 2009, 08:22   #151
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hier over bestaan geen cijfers.
En dit is niet de fout van de ene of andere dienst, maar van de politici.
Men gaat politiek veel te laks om met deze criminelen en helpt hen zelfs vaak om het hen gemakkelijker te maken om hier te kunnen verblijven.

Zo hebben we weer eens een prachtig voorbeeld in de Brusselse rand, Fortis aan de overheid vraagt om zijn gebouwen te ontruimen met meer dan 500 illegalen in.
Wat doet de overheid, ze gaat hen vriendelijk en beleeft vragen of ze zich willen inschrijven, zodat de overheid een nieuwe verblijfplaats voor hen kan zoeken en alles in orde kan brengen om hen een verblijfsvergunning te geven.

Men weet nu dus wie zijn en met hoeveel, maar men pas opnieuw de wetten van dit land niet toe.
Toch wel raadpleeg de site van FEDASIL ( statistieken) en de site van IOM maar eens.
Oud 17 juli 2009, 08:30   #152
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meesten procederen 4 to 10 maanden in de asielprocedure, alle beroepen inbegrepen.
De medewerkers van het opvangcentrum delen de beslissing mee en opteren ogenblikkelijk voor de vrijwillige terugkeer met het IOM. Over vrijwillige terugkeer vind je heel wat info op de site van FEDASIL en het IOM.

Het is belangrijk te weten dat er heel wat asielzoekers wel degelijk vrijwillig terugkeren ( vertrekpremie, vluchten die gereserveerd worden, zorgen voor "opvang" en registratie in het thuisland.

Diegene die niet kiezen voor vrijwillige terugkeer zullen dus zelf het bevel om het grondgebied te verlaten moeten uitvoeren. En moeten ook de opvangcentra verlaten.

Als je vervolgens illegaal op het grondgebied verblijft loop je natuurlijk de kans om "gedwongen" gerepatrieerd te worden.

Maar er is een "haak" want alhoewel we alleenstaande mannen en vrouwen en koppels uitwijzen is het een pak moeilijker als het over families gaat met kinderen. Die families kunnen via een procedure ( KB opvang van illegalen) toch in de opvangcentra blijven tot dat ze gerepatrieerd worden........als je dan die groep "stiefmoederlijk" behandeld krijg je de problemen die we nu kennen.

Ook moet er werk gemaakt worden van meervoudige asielaanvragen, iemand die voor de 5de keer en meer asiel komt aanvragen mag je geen opvang meer geven.
en doe ze werken, maak er inderdaad een soort 'strafkamp' van op die manier. Maar bekijk het zo: als je economische vluchteling bent, krijg je een opleiding dat je hier maar kunt vertoeven in Belgie als je werkt. Als je een politieke vluchteling bent, ga je met plezier hier werken en bezighouden een kwestie van uw problemen te vergeten en ondertussen uw zekerheid te hebben dat je hier mag blijven
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 08:40   #153
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en doe ze werken, maak er inderdaad een soort 'strafkamp' van op die manier. Maar bekijk het zo: als je economische vluchteling bent, krijg je een opleiding dat je hier maar kunt vertoeven in Belgie als je werkt. Als je een politieke vluchteling bent, ga je met plezier hier werken en bezighouden een kwestie van uw problemen te vergeten en ondertussen uw zekerheid te hebben dat je hier mag blijven
Economische vluchtelingen kunnen er "in principe" niet zijn in België aangezien er nog altijd een migratiestop van toepassing is. Het is juist vanwege de migratiestop dat deze "economische vluchtelingen" via de asielprocedure proberen om in Belgie een verblijfsvergunning te krijgen.
Aangezien de asielprocedure totaal andere criteria hanteert mag je dan ook niet verschieten dat zoveel asielzoekers negatieve beslissingen krijgen.

Vluchtelingen, en dat is niet alleen om politieke redenen worden erkend en zullen (misschien) met plezier gaan werken
Oud 17 juli 2009, 09:14   #154
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel raadpleeg de site van FEDASIL ( statistieken) en de site van IOM maar eens.
Cijfers van vrijwillige terugkeer zijn terug te vinden. Maar wat met degenen die niet vrijwillig terugkeren, en vooral, over hoeveel spreekt men. En wat gebeurt er met hun (buiten een schrijven dat ze het land moeten verlaten) ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 09:25   #155
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Cijfers van vrijwillige terugkeer zijn terug te vinden. Maar wat met degenen die niet vrijwillig terugkeren, en vooral, over hoeveel spreekt men. En wat gebeurt er met hun (buiten een schrijven dat ze het land moeten verlaten) ?
Gedwongen repatriëring is goed voor zo'n 6000 uitgeprocedeerde of illegalen per jaar. Dat zijn vooral alleenstaande mannen en vrouwen. De gezinnen werden vroeger ook zonder pardon opgesloten en gerepatrieerd.
Het is vooral de laatste groep die de laatste 2 jaar " stiefmoederlijk" behandeld wordt, denk maar aan de protesten aan de gesloten centra, en hoe gevoelig het wel ligt in de publieke opinie als er een familie gerepatrieerd moest worden.

Vooral het laatste is een van de redenen dat de opvangcentra vol zitten omdat België die mensen moet opvangen.

De huizen waar illegalen in onder gebracht worden in afwachting van repatriëring , eergisteren nog veel commotie rond de opening van woningen in Sint Gillis Waas, zijn een alternatief voor opsluiting van gezinnen in gesloten centra.

Laatst gewijzigd door Astar : 17 juli 2009 om 09:26.
Oud 17 juli 2009, 09:32   #156
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard 500 €/dag !?

En dat terwijl een dag volpension in een Hollandse gevangenis maar 167 € kost ! En in die prijs zit dan nog een full time cipier !

Zoek je logies in een leuk bastion
met de charme van tralies en beton ?
Kijk niet op een cent :
boek een arrangement !
BONGO komt wel met een BAJES-bon.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 09:48   #157
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedwongen repatriëring is goed voor zo'n 6000 uitgeprocedeerde of illegalen per jaar. Dat zijn vooral alleenstaande mannen en vrouwen. De gezinnen werden vroeger ook zonder pardon opgesloten en gerepatrieerd.
Het is vooral de laatste groep die de laatste 2 jaar " stiefmoederlijk" behandeld wordt, denk maar aan de protesten aan de gesloten centra, en hoe gevoelig het wel ligt in de publieke opinie als er een familie gerepatrieerd moest worden.

Vooral het laatste is een van de redenen dat de opvangcentra vol zitten omdat België die mensen moet opvangen.

De huizen waar illegalen in onder gebracht worden in afwachting van repatriëring , eergisteren nog veel commotie rond de opening van woningen in Sint Gillis Waas, zijn een alternatief voor opsluiting van gezinnen in gesloten centra.
Volgens fedasil, 929 gevallen (personen ?) van jan-apr.
Maar er zijn alleen cijfers van de vrijwillige vertrekken. Geen cijfers van degenen die weigeren, of "stiefmoederlijk" behandeld worden.
Trouwens overdrijf de gevoeligheid van de publieke opinie niet. Het is de (gesubsidieerde) media, die het tot haar taak heeft genomen, om het volk zodanig trachtten op te voeden, dat ze het triestig moeten vinden.
Maar als over dit onderwerp een referendum zou worden gehouden, denk dat ge nog verrast zou kunnen zijn van de uitslag.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 10:11   #158
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Volgens fedasil, 929 gevallen (personen ?) van jan-apr.
Maar er zijn alleen cijfers van de vrijwillige vertrekken. Geen cijfers van degenen die weigeren, of "stiefmoederlijk" behandeld worden.
Trouwens overdrijf de gevoeligheid van de publieke opinie niet. Het is de (gesubsidieerde) media, die het tot haar taak heeft genomen, om het volk zodanig trachtten op te voeden, dat ze het triestig moeten vinden.
Maar als over dit onderwerp een referendum zou worden gehouden, denk dat ge nog verrast zou kunnen zijn van de uitslag.
Wat betreft de media heb je gelijk, wordt er soms een beetje moe van

Wat betreft de uitgeprocedeerden :

In 2008 waren er 12252 asielzoekers met een asielaanvraag, iets minder dan 9000 asielaanvragers hebben in datzelfde jaar een beslissing gekregen.
Ongeveer 15% (tendens stijgend) is erkend als vluchteling of heeft de subsidiaire bescherming gekregen.
Dat wil zeggen dat 85% van alle asielaanvragen besloten wordt met een weigering verblijf.

Van die 85% zijn er een kleine 3000 die vrijwillig terugkeren, alhoewel erbij moet gezegd worden dat het niet allemaal asielzoekers geweest zijn maar gewoon illegalen.
Per jaar worden dan nog eens 6000 mensen (uitgeprocedeerde asielzoekers of gewoon illegalen) gedwongen gerepatrieerd maar dat cijfer mag je niet vergelijken met die 12252 want het gaat hier dikwijls over uitgeprocedeerden die al voor 2008 uitgeprocedeerd waren.

Is dat een beetje duidelijk ?

Laatst gewijzigd door Astar : 17 juli 2009 om 10:14.
Oud 17 juli 2009, 11:09   #159
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En dat terwijl een dag volpension in een Hollandse gevangenis maar 167 € kost ! En in die prijs zit dan nog een full time cipier !
Maar dan wel een Hollander!
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:33   #160
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar er zelfs geen cijfers bestaan hoeveel illegalen er dagelijks binnen komen, is het onmogelijk om cijfer te hebben over hoeveel er terug vertrekken.
België weet gewoon niet om hoeveel mensen het gaat.

Een tijdje geleden werd er zelfs nog vastgesteld dat een Marokkaan reeds 35 jaar illegaal in het land was, maar wel steeds in het officieele arbeidssysteem actief was en zelfs over wettelijke ziekenkasboekje en syskaart beschikte en officieel ingeschreven was in zijn gemeente. Hij had zelfs een officieel rijbewijs afgeleverd door de politie nog in de tijd dat hij het was gaan halen.

Hij kwam er zelf achter dat hij illegaal in het land was toen hij werktijdverkorting aanvroeg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be