![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() Oh ja? Als je teveel kritiek hebt op de moslimlanden dan ben je politiek niet correct of een racist. Wie is er dan onverdraagzaam? Volgens mij is geen enkel regime perfect. 't Is altijd wel iets. Dergelijke "discussies" zijn in mijn ogen heel onnozel, want het brengt je geen stap verder. 't Probleem is niet die misdaden van het westen, 't probleem is dat de moslims hier speciale rechten eisen en massaal huwelijkspartners uit hun land van herkomst naar hier halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten tijde van de crisis in Kosovo vroeg ik me vooral af, waarom daar altijd sprake was over 'etnische albanezen'!
Net zoals men in Borgerhout zal spreken over 'etnische Marokkanen', in Gent over 'etnische Turken', in Brussel over 'etnische vanalles'? IK BEN allochtoon! Ik ben helemaal niet 'etnisch' iets anders! Ik woon in Belgie, ben geboren in Brugge (THE place to be born) en ben gewoon Vlaming en Belg! Is dat zo moeilijk? Ik voel helemaal geen 'etnische' verbondenheid met de nazaten van de buren van mijn overgrootmoeder! Noch met de nazaten van de buren van mijn andere grootmoeder! Maar ik ben dan ook geen moslim, die de behoefte heeft om de mensen in blokjes onder te verdelen: de moslims, de mensen van het boek (gaan er nog net door) en de �*nderen! Over racisme gesproken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Je leest niet alles wat er staat. Ik heb letterlijk gezegd dat ik het niet wil goedpraten. Alleen: is het rechtvaardig en redelijk om te eisen dat de Serviërs zulke grote delen van hun land afstaan? Trouwens, over hypocritie gespoken: Wil Turkije Koerdistan afstaan misschien???
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het helemaal niet over de PKK. Ik heb het over een onafhankelijk Koerdistan. Dat is iets anders. Met "die grote delen" die Servië moest afstaan, bedoelde ik ook Kroatië.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ja en deze mensen uit elkaar halen door het land te delen zou pas een grote fout zijn in naam van de mensheid!!!! Maar natuurlijk moet Turkije hen ook meer rechten geven en ook afnemen, bijv. in Koerdische gebieden is electriciteit,water,... goedkoper zodat ze zich niet gediscrimineerd moeten voelen en omdat ze arm zijn maar dat is discrinatie t.o.v de andere volkeren!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() In één van mijn vorige berichten noemde ik wél degelijk de Kroaten. Trouwens, net het feit dat ik later de Kroaten niet meer noemde, betekent dat je dergelijke conclusies niet mag trekken. Op die manier ruk je alles uit zijn verband. Dat is niet correct. Wat betreft de Koerden: velen zijn naar het buitenland gevlucht. Wat jij hier allemaal schrijft, is het punt niet. Het gaat hem over onafhankelijkheid voor Koerdistan ja of neen. Het feit dat Turkije géén grondgebied wilt afstaan (op Cyprus trouwens ook niet), maakt jouw berichten hypocriet. De Serviërs moeten grondgebied afstaan, maar de Turken moeten Koerdistan en Cyprus niét afstaan. Dat is hypocriet. Punt. Als de Serviërs dat moeten doen, dan zou Turkije het goede voorbeeld kunnen geven, niet? Over de verschillen tussen Koerden en Turken kan je vast discussiëren. Feit is dat er verschillen zijn. In '99 waren er trouwens rellen tussen Turken en Koerden in Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ken persoonlijk een aantal Koerdische vluchtelingen, en zij zeggen ook dat ze gevlucht zijn omdat ze zogezegd door Turkije gefolterd zijn,...
Maar wat die mij vertellen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jaren geleden toonde men op panorama van de toenmalige brt 2 een reportage over Turkije. We zagen reusachtige letters staan op een stuwdam. De vertaling bleek te zijn : "Gelukkig is hij die zich Turk kan noemen".
Vreemd dat ik bijvoorbeeld blij ben met ongelukkig zijn...... En Turk4Ever ik praat nergens om heen jij wilt niet antwoorden. Bovendien kom je af met romantische onzin waarmee je zelfs in Turkije niet veel mee kunt doen. Vlamingen zullen ook wel Waals bloed en hebben en vice versa. Maar dat neemt niet weg dat ze omwille van de taal en andere culturele verschillen toch liever een eigen staat willen. Het zelfde gaat op voor de Koerden. Er zijn iraakse, syrische, iraanse,turkse koerden en ze zullen wel veel kenmerken gemeen hebben met de volkeren die hun geabsorpeerd hebben. Neemt niet weg dat ze toch een eigen staat willen he om al deze Koerden te verenigen. En of ze nu meer tot de turkse volkeren behoren of meer tot de kaukasus speelt voor hun onafhankelijkheids drang geen rol. KOERDISTAN KOERDS.
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Tur for ever laat de rassisten voor wat ze zijn . Go to Tukey
Arkadeshes tammam |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Als de Turken buiten Europa zouden gebleven zijn zouden jullie nu ook niet hebben moeten bleiren over vervolgde moslims in Europa. 2. Jullie zijn goed bezig om van West-Europa één grote Balkan te maken. Get the picture? Denk maar niet dat wij in West-Europa beschaafder zijn dan de Serviërs hoor. Wij zijn ook maar mensen, niet beter en slechter dan andere mensen. Wij hebben dezelfde menselijke reacties, en wij zijn geen superwezens die een multi-culturele samenleving vereist. Dat soort mens moet nog uitgevonden worden. Een normaal doorsnee mens wil zich thuis voelen in zijn eigen land, in zijn eigen buurt, in zijn eigen straat. In onze steden is het nu zo dat de nog overblijvende oorspronkelijke bevolking een vreemde in eigen straat is geworden. Dat kan nooit goed aflopen. Waar onze toekomst naartoe gaat? Heel eenvoudig: kijk naar de multi-culturele paradijzen Israël/Palestina, kijk naar Libanon, kijk naar de Balkan. Zo zal onze samenleving er over niet al te lange tijd uitzien. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit is juist de grote tegenstelling: Attatürk wou wel westers zijn, maar inspireerde zich juist op de slechte vorm van nationalisme: het staatsnationalisme zoals dat in Frankrijk van die tijd opgeld deed. Dus één natie = één taal. En net zoals in Frankrijk de minderheden, hun talen en hun cultuur werden onderdrukt, zo deed ook Attatürk met alwie geen Turk wou zijn. In navolging van hun grote leider denkt de overgrote meerderheid van de Turken nog altijd op die manier. ![]() Citaat:
http://www.library.cornell.edu/colld...t/turkterm.htm ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen224.html http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen233.html Goedkoper water? In de bergdorpen van Koerdistan is er helemaal geen stromend water, laat staan dat er leidingwater is! Wat een onzin! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Koerdische jongens ook in het Turkse leger meevechten is heel normaal: er is in Turkije dienstplicht. Uw opvatting over Joegoeslavië is bijzonder vreemd. Laten we het daarom bij de zaak houden: de Koerden en hoe de Turkse staat en de Turken hiermee omgaan. Ideaal startpunt om wat over de Koerden te weten te komen: http://www.kurdish.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Turkse staat ging zelfs nog verder: alle Koerdische plaatsnamen werden verturkst of waar dat ietsje moeilijker ging gaf men gewoon een nieuwe Turkse naam. http://www.geocities.com/agirekurdistan/hrdenied.html |
|
![]() |
![]() |