Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2002, 03:06   #141
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Iets vaststellen is geen hypocrisie.
Mohamedanen gaan niet zover omdat ze de middelen niet hebben. Ze hebben weinig macht. Maar ook zij zijn geen engeltjes. De genocide op de armeniers is ook een afslachting.
Nu mohamedanen in de OPPOSITIE zitten ten op zichte van de macht van het westen lopen ze mee in betogingen met linkse groepen. In hun eigen land zijn de meeste mohamedanen verstoken van ellementaire behoeften zoals onderwijs , vrijheid van overtuiging ( dus ook het recht om van godsdienst te veranderen of er volledig aan te verzaken). Dat is pas hypocrisie om naar zulke dingen maar niet te kijken. Macht corrumpteert en het westen heeft al heel lang macht. Islam heeft geen macht meer. Door een hoge nataliteit , activisme, en de doodstraf op afvalligheid blijven ze in aantal groeien maar ooit komt de tijd..........
Waarom praat je eromheen torvicx. Ik geef toe dat de regimes van de islamitische landen verre van perfect zijn. Dat geeft geen recht om om de grootste gruweldaden allertijden heen te kijken. Iedereen moet eerst naar zichzelf kijken voordat ze de vinger naar anderen wijzen. Als iedereen zich met zichzelf bezig zou houden, zouden er veel minder problemen in de wereld zijn. Voortdurend elkaar beschuldigen kan maar tot een ding leiden: een allesomvattende oorlog. Wie wilt dat hebben? Hebben de mensen dan niets van de geschiedenis geleerd? Is verdraagzaamheid dan zo moeilijk?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 15:04   #142
Stefanie
Minister-President

Standaard

Oh ja? Als je teveel kritiek hebt op de moslimlanden dan ben je politiek niet correct of een racist. Wie is er dan onverdraagzaam? Volgens mij is geen enkel regime perfect. 't Is altijd wel iets. Dergelijke "discussies" zijn in mijn ogen heel onnozel, want het brengt je geen stap verder. 't Probleem is niet die misdaden van het westen, 't probleem is dat de moslims hier speciale rechten eisen en massaal huwelijkspartners uit hun land van herkomst naar hier halen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 15:33   #143
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Die moslims willen dat stuk van Bosnië, ze willen Kosovo én ze willen meer rechten in Macedonië.
En ook een stuk van Griekenland (Epiros), een deel van Montenegro en dan nog eens een deel van Servië.

Willen jullie zeggen dat het de schuld van de moslims was dat ze afgeslacht werden door de Serviers??? Jullie willen de beestachtige genocide van de Bosniers door de Serviers goedpraten. De Serviers hebben niet alleen Bosniers vermoord maar ook Croaten.
Oud 29 december 2002, 15:41   #144
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ten tijde van de crisis in Kosovo vroeg ik me vooral af, waarom daar altijd sprake was over 'etnische albanezen'!

Net zoals men in Borgerhout zal spreken over 'etnische Marokkanen', in Gent over 'etnische Turken', in Brussel over 'etnische vanalles'?

IK BEN allochtoon!
Ik ben helemaal niet 'etnisch' iets anders! Ik woon in Belgie, ben geboren in Brugge (THE place to be born) en ben gewoon Vlaming en Belg!

Is dat zo moeilijk?
Ik voel helemaal geen 'etnische' verbondenheid met de nazaten van de buren van mijn overgrootmoeder! Noch met de nazaten van de buren van mijn andere grootmoeder!

Maar ik ben dan ook geen moslim, die de behoefte heeft om de mensen in blokjes onder te verdelen: de moslims, de mensen van het boek (gaan er nog net door) en de �*nderen! Over racisme gesproken!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 15:41   #145
Stefanie
Minister-President

Standaard

Je leest niet alles wat er staat. Ik heb letterlijk gezegd dat ik het niet wil goedpraten. Alleen: is het rechtvaardig en redelijk om te eisen dat de Serviërs zulke grote delen van hun land afstaan? Trouwens, over hypocritie gespoken: Wil Turkije Koerdistan afstaan misschien??? Oh, nee, Turken en Koerden zijn één en het zelfde volk. Ja, op die manier...
Oud 29 december 2002, 15:52   #146
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je leest niet alles wat er staat. Ik heb letterlijk gezegd dat ik het niet wil goedpraten. Alleenl: is het rechtvaardig en redelijk om te eisen dat de Serviërs zulke grote delen van hun land afstaan? Trouwens, over hypcotie gespoken: Wil Turkije Koerdistan afstaan misschien??? Oh, nee, Turken en Koerden zijn één en het zelfde volk. Ja, op die manier...
Jullie weten helemaal niets over de situatie in Turkije. De meeste Koerden in Turkije zijn TEGEN de PKK. Veel Koerden voelen zich Turks. Ik heb zelf ook Koerdisch bloed. De Koerden hebben zelfs in het leger meegevochten tegen de PKK. Bovendien heeft Servie ook stukken grond afgestaan aan Croatie en Slovenie. Waarom zeg jij hier niets over?????
Oud 29 december 2002, 16:18   #147
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ik heb het helemaal niet over de PKK. Ik heb het over een onafhankelijk Koerdistan. Dat is iets anders. Met "die grote delen" die Servië moest afstaan, bedoelde ik ook Kroatië. Met jou valt duidelijk niet te praten. Waar haal je het toch in je hoofd dat ik Kroatië buiten beschouwing liet??? Waar h�*�*l je het???
Oud 29 december 2002, 16:32   #148
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het helemaal niet over de PKK. Ik heb het over een onafhankelijk Koerdistan. Dat is iets anders. Met "die grote delen" die Servië moest afstaan, bedoelde ik ook Kroatië. Met jou valt duidelijk niet te praten. Waar haal je het toch in je hoofd dat ik Kroatië buiten beschouwing liet??? Waar h�*�*l je het???
Je hebt het ook niet over Croatie gehad. Vandaar. Waarom valt er niet met mij te praten? Ik gebruik toch geen beledigende woorden? De meeste Koerden voelen zich Turkse en willen geen eigen land. In cultureel opzicht verschillen we bijna niets van elkaar. Koerden en Turken hebben ook dezelfde namen. Het verschil tussen Turken en Koerden is kleiner dan het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders. De meeste Koerden hebben Turks bloed en de meeste Turken hebben ook Koerdisch bloed.
Oud 29 december 2002, 16:38   #149
Musti
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Je hebt het ook niet over Croatie gehad. Vandaar. Waarom valt er niet met mij te praten? Ik gebruik toch geen beledigende woorden? De meeste Koerden voelen zich Turkse en willen geen eigen land. In cultureel opzicht verschillen we bijna niets van elkaar. Koerden en Turken hebben ook dezelfde namen. Het verschil tussen Turken en Koerden is kleiner dan het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders. De meeste Koerden hebben Turks bloed en de meeste Turken hebben ook Koerdisch bloed.

Ja en deze mensen uit elkaar halen door het land te delen zou pas een grote fout zijn in naam van de mensheid!!!!
Maar natuurlijk moet Turkije hen ook meer rechten geven en ook afnemen, bijv. in Koerdische gebieden is electriciteit,water,... goedkoper zodat ze zich niet gediscrimineerd moeten voelen en omdat ze arm zijn maar dat is discrinatie t.o.v de andere volkeren!!
Musti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 16:45   #150
Stefanie
Minister-President

Standaard

In één van mijn vorige berichten noemde ik wél degelijk de Kroaten. Trouwens, net het feit dat ik later de Kroaten niet meer noemde, betekent dat je dergelijke conclusies niet mag trekken. Op die manier ruk je alles uit zijn verband. Dat is niet correct. Wat betreft de Koerden: velen zijn naar het buitenland gevlucht. Wat jij hier allemaal schrijft, is het punt niet. Het gaat hem over onafhankelijkheid voor Koerdistan ja of neen. Het feit dat Turkije géén grondgebied wilt afstaan (op Cyprus trouwens ook niet), maakt jouw berichten hypocriet. De Serviërs moeten grondgebied afstaan, maar de Turken moeten Koerdistan en Cyprus niét afstaan. Dat is hypocriet. Punt. Als de Serviërs dat moeten doen, dan zou Turkije het goede voorbeeld kunnen geven, niet? Over de verschillen tussen Koerden en Turken kan je vast discussiëren. Feit is dat er verschillen zijn. In '99 waren er trouwens rellen tussen Turken en Koerden in Duitsland.
Oud 29 december 2002, 16:49   #151
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar natuurlijk moet Turkije hen ook meer rechten geven en ook afnemen, bijv. in Koerdische gebieden is electriciteit,water,... goedkoper zodat ze zich niet gediscrimineerd moeten voelen en omdat ze arm zijn maar dat is discrinatie t.o.v de andere volkeren!!
Ja, maar dat kan je alleen doen als de lonen daar even hoog zijn als in de rest van Turkije. Als je echter lage lonen wilt, is het beter om stroom en water daar goedkoper te maken. Je kan natuurlijk ook subsidies geven op basis van inkomen, zonder onderscheid te maken. Of het nu om Koerden gaat of niet.
Oud 29 december 2002, 16:49   #152
Musti
Vreemdeling

Standaard

Ik ken persoonlijk een aantal Koerdische vluchtelingen, en zij zeggen ook dat ze gevlucht zijn omdat ze zogezegd door Turkije gefolterd zijn,...
Maar wat die mij vertellen , sommige waren lid van PKK, daarom waren ze gevlucht andere door economische redenen maar als ze dan vertellen hoe ze "België gekloot hebben" dan lachen ze zich ziek, dan krijg ik ook de neiging om VB te stemmen!!
Musti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 19:43   #153
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Jaren geleden toonde men op panorama van de toenmalige brt 2 een reportage over Turkije. We zagen reusachtige letters staan op een stuwdam. De vertaling bleek te zijn : "Gelukkig is hij die zich Turk kan noemen".

Vreemd dat ik bijvoorbeeld blij ben met ongelukkig zijn......

En Turk4Ever ik praat nergens om heen jij wilt niet antwoorden. Bovendien kom je af met romantische onzin waarmee je zelfs in Turkije niet veel mee kunt doen. Vlamingen zullen ook wel Waals bloed en hebben en vice versa. Maar dat neemt niet weg dat ze omwille van de taal en andere culturele verschillen toch liever een eigen staat willen. Het zelfde gaat op voor de Koerden. Er zijn iraakse, syrische, iraanse,turkse koerden en ze zullen wel veel kenmerken gemeen hebben met de volkeren die hun geabsorpeerd hebben. Neemt niet weg dat ze toch een eigen staat willen he om al deze Koerden te verenigen. En of ze nu meer tot de turkse volkeren behoren of meer tot de kaukasus speelt voor hun onafhankelijkheids drang geen rol. KOERDISTAN KOERDS.

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 20:39   #154
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Tur for ever laat de rassisten voor wat ze zijn . Go to Tukey
Arkadeshes tammam
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 21:53   #155
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Die moslims willen dat stuk van Bosnië, ze willen Kosovo én ze willen meer rechten in Macedonië.
En ook een stuk van Griekenland (Epiros), een deel van Montenegro en dan nog eens een deel van Servië.

Willen jullie zeggen dat het de schuld van de moslims was dat ze afgeslacht werden door de Serviers??? Jullie willen de beestachtige genocide van de Bosniers door de Serviers goedpraten. De Serviers hebben niet alleen Bosniers vermoord maar ook Croaten.
Feit is :

1. Als de Turken buiten Europa zouden gebleven zijn zouden jullie nu ook niet hebben moeten bleiren over vervolgde moslims in Europa.

2. Jullie zijn goed bezig om van West-Europa één grote Balkan te maken.

Get the picture?

Denk maar niet dat wij in West-Europa beschaafder zijn dan de Serviërs hoor. Wij zijn ook maar mensen, niet beter en slechter dan andere mensen. Wij hebben dezelfde menselijke reacties, en wij zijn geen superwezens die een multi-culturele samenleving vereist.

Dat soort mens moet nog uitgevonden worden. Een normaal doorsnee mens wil zich thuis voelen in zijn eigen land, in zijn eigen buurt, in zijn eigen straat.

In onze steden is het nu zo dat de nog overblijvende oorspronkelijke bevolking een vreemde in eigen straat is geworden. Dat kan nooit goed aflopen.

Waar onze toekomst naartoe gaat? Heel eenvoudig: kijk naar de multi-culturele paradijzen Israël/Palestina, kijk naar Libanon, kijk naar de Balkan. Zo zal onze samenleving er over niet al te lange tijd uitzien.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 22:39   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Jaren geleden toonde men op panorama van de toenmalige brt 2 een reportage over Turkije. We zagen reusachtige letters staan op een stuwdam. De vertaling bleek te zijn : "Gelukkig is hij die zich Turk kan noemen".
Het opschrift luidde ongetwijfeld: "Ne mutlu Türküm diyene." En is van niemand minder dan Attatürk. Dit lijkt mooi, maar het heeft in het verleden aanleiding gegeven tot de wreedste vervolgingen tegen niet-Turkse volkeren die door het toeval en de wisselvalligheden van de geschiedenis onder het Turkse juk moesten zuchten. Wie niet verturkst wilde worden en opkwam voor eigen culturele rechten (of meer), ondervond heel vlug het ongeluk geen Turk te zijn of zich geen Turk te willen noemen. We kennen ondertussen al het lijstje: Armeniërs, Grieken, Assyriërs en later (want eerst deden die het vuile werk van de Turk tegen de Assyriërs en Armeniërs) de Koerden.

Dit is juist de grote tegenstelling: Attatürk wou wel westers zijn, maar inspireerde zich juist op de slechte vorm van nationalisme: het staatsnationalisme zoals dat in Frankrijk van die tijd opgeld deed. Dus één natie = één taal. En net zoals in Frankrijk de minderheden, hun talen en hun cultuur werden onderdrukt, zo deed ook Attatürk met alwie geen Turk wou zijn. In navolging van hun grote leider denkt de overgrote meerderheid van de Turken nog altijd op die manier.

Citaat:
En Turk4Ever ik praat nergens om heen jij wilt niet antwoorden. Bovendien kom je af met romantische onzin waarmee je zelfs in Turkije niet veel mee kunt doen. Vlamingen zullen ook wel Waals bloed en hebben en vice versa. Maar dat neemt niet weg dat ze omwille van de taal en andere culturele verschillen toch liever een eigen staat willen. Het zelfde gaat op voor de Koerden. Er zijn iraakse, syrische, iraanse,turkse koerden en ze zullen wel veel kenmerken gemeen hebben met de volkeren die hun geabsorpeerd hebben. Neemt niet weg dat ze toch een eigen staat willen he om al deze Koerden te verenigen. En of ze nu meer tot de turkse volkeren behoren of meer tot de kaukasus speelt voor hun onafhankelijkheids drang geen rol. KOERDISTAN KOERDS.
Volgens de Turken zijn de Koerden Bergturken die denken dat ze een apart volk zijn omdat ze een of ander afwijkend "dialect" spreken. Daarom hebben ze volgens de Turken geen recht op een of andere Koerdische staat: ze zijn immers Turken. Punt uit, andere lijn. Zo simpel is de Turkse logica. En bedenken we dan dat een land met dergelijke opvattingen zich democratisch noemt en bij de EU wil...

http://www.library.cornell.edu/colld...t/turkterm.htm

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2002, 23:05   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musti
Ja en deze mensen uit elkaar halen door het land te delen zou pas een grote fout zijn in naam van de mensheid!!!!
Hebben de Turken dan nog nooit gehoord over zelfbeschikkingsrecht? Zo stilaan heb ik de indruk dat de Turken nog blijven steken zijn bij een 19e eeuws staatsnationalisme. Stel je eens voor dat er aan de grenzen van Turkije zo geraakt worden! De Turk mag er nog niet aan denken! Nochtans vallen de huidige grenzen van Turkije met geen enkele volkskundige afbakening samen (en dat was zeker het geval toen die grenzen werden vastgesteld). Ondertussen heeft men bijna al de Grieken buiten gejaagd (afgezien van een superkleine minderheid te Constantinopel die men sedert de jaren zestig ook probeert buiten te pesten), met de Armeniërs heeft men bijzonder bloedig afgerekend, zodat men in het noord-oosten van Turkije nauwelijks nog een Armeniër nog aantreft (er wonen er nu nog enkele in Constantinopel), en tegen die verdomde christelijke Assyriërs die ook hun eigen staat wilden heeft men de Koerden ingezet door hen te vertellen over heilige oorlog en zo... En nu is het de beurt aan de Koerden.

http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen224.html
http://www.press.uchicago.edu/Images...hewsen233.html

Goedkoper water? In de bergdorpen van Koerdistan is er helemaal geen stromend water, laat staan dat er leidingwater is! Wat een onzin!

Oud 29 december 2002, 23:20   #158
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goedkoper water? In de bergdorpen van Koerdistan is er helemaal geen stromend water, laat staan dat er leidingwater is! Wat een onzin!
Oeps. Dat wist ik niet.
Oud 29 december 2002, 23:23   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie weten helemaal niets over de situatie in Turkije. De meeste Koerden in Turkije zijn TEGEN de PKK. Veel Koerden voelen zich Turks. Ik heb zelf ook Koerdisch bloed. De Koerden hebben zelfs in het leger meegevochten tegen de PKK. Bovendien heeft Servie ook stukken grond afgestaan aan Croatie en Slovenie. Waarom zeg jij hier niets over?????
Daar zijn de Turken weer met hun bij zichzelf ingebeelde werkelijkheid. Merkwaardig is het toch wel dat er in Duitsland, waar er zoveel Koerden wonen (ongeveer een half miljoen), zoveel pro-Koerdische betogingen zijn, zoveel pro-PKK betogingen. Merkwaardig toch. Het spreekt de bewering volledig tegen als zouden de Koerden zich Turks voelen.

Dat Koerdische jongens ook in het Turkse leger meevechten is heel normaal: er is in Turkije dienstplicht.

Uw opvatting over Joegoeslavië is bijzonder vreemd. Laten we het daarom bij de zaak houden: de Koerden en hoe de Turkse staat en de Turken hiermee omgaan.

Ideaal startpunt om wat over de Koerden te weten te komen:

http://www.kurdish.com/
Oud 29 december 2002, 23:36   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koerden en Turken hebben ook dezelfde namen.
Wat een giller! U denkt zeker de mensen hier te kunnen bedriegen? Waarom hebben Turken en Koerden dezelfde namen? Heel simpel: omdat de Koerden bij wet verplicht zijn hun kinderen een Turkse naam te geven. Het is echter zo dat de Koerden aan hun kinderen ook een Koerdische naam geven die dan in het dorp gebruikt wordt. Hierdoor hebben alle Koerden op hun identiteitspapieren een Turkse naam prijken, terwijl de Koerden onder elkaar niet-officiële en verboden Koerdische namen gebruiken.

De Turkse staat ging zelfs nog verder: alle Koerdische plaatsnamen werden verturkst of waar dat ietsje moeilijker ging gaf men gewoon een nieuwe Turkse naam.

http://www.geocities.com/agirekurdistan/hrdenied.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be