Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2009, 11:36   #141
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Moet belgie dat gratis doen ?
Ja, en ik kan er ook nog bij zeggen dat België een van de "minst interessante" landen is als het gaat over opvang.
In 2000 is België overgestapt van opvang met financiële uitkering naar materiële uitkering ( opvangcentra).
Dat heeft geresulteerd in een daling van 25.000 asielzoekers per jaar.

Waarom België nu terug in "de lift" zit heb ik hier al eerder gepost.
Oud 28 augustus 2009, 13:53   #142
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Is volgens u een periode van 3 tot 8 maanden niet vlug genoeg, als u weet dat er op dit ogenblik zo'n 2000 asielaanvragen per maand zijn ?
Ik vindt dat een heel redelijke termijn hoor.

En over het vlugger terug............waarom denkt u dat 90% van alle asielzoekers zonder documenten asiel aanvraagt........juist......om de terugkeer te bemoeilijken.
Dit is trouwens maar 1 van de redenen waarom terugkeer in heel veel gevallen bemoeilijkt wordt.
Verdraagzaamheid en begrip willen nog niet zeggen: laxisme.

Het aantal ‘Agentenfunctionarissen’ dient aangepast aan het taakvolume, indien het andersom niet kan. Een precies nauw uitgewerkt ‘Asielbeleid’, kan procedureel op een vrij vlotte manier fungeren.

Waarom de belemmerende factoren van dit 'proces' niet bij wet aan banden leggen? ((Incluis de slimmekes die opzettelijk (zo gezegd) hun papieren in hun thuisland hebben gelaten enz.))

Men dient er vooral mee te stoppen om op de hoofden van de asielaanvragers, Politieke spelletjes te spelen. Goede evenwichtige richtlijnen, een humanistische maar niettemin kordate aanpak en met iets steun en begrip van ‘Justitie’ is de zaak zo geklonken. (Wanneer gaan wij het uiteindelijk leren, met elkaar samen te werken inplaats van elkaars stokken in de wielen te steken)

Dit alles cijfert niet weg, dat men met de slachtoffers van deze menselijke onwettendheid en/of tekortkoming, geen begrip kan hebben. Daarom even deze 'inbeeldigsoefening'; Als U meent dat, niet lang zijn; tussen 3 en 8 maanden lang, angstig wachtend, zonder enige bestaanszekerheid en absoluut onwetend van wie het uiteindelijk gaat halen (uw advokaat of de Staat). Bovendien panikerig afwachtend wat het na afloop zal zijn: ofwel buitengesmeten ofwel, overgelaten aan de 'Goodwill' van de 'Jungle' van ons tamelijk 'wrede' consumptiemaatschappij, Probeer eens, (voor de lol) een paar maanden in den 'bak' te gaan zitten - geloof mij vrij: het is minder pijnlijk dan wat deze 'Wispelturige' Begische staat deze 'pechvogels' bewust of onbewust aandoet.

‘Daydreams’ of?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 14:22   #143
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Dit duidt slecht op de geestesgesteldheid bij deze mensen. Een soort van 'overlevingsinstinct'.
De oorzaak hiervan is wel de uiterste beduchtheid/vrees, waarmee die mensen dagdagelijks verplicht zijn te moeten leven.

Hoe zou U zich voelen moest men uw leven op 'arbitraire' manier, zomaar voor onbepaalde duur 'schorsen'.

Wie heeft er belang aan deze ongezonde situatie, die nu al zo vele jaren aansleept.
Nogmaals en deze keer voor al aangekaarte en begrijpbare redenen alsook 'Psychische': Het moet veel vlugger kunnen, blijven of terug - 'short and quickly'.
Vogelpik ?
Trouwens men zou beter eens een beeld maken van de doorsneeasielzoeker. Denk dat we nog leuke dingen zouden teweten komen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 16:45   #144
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Verdraagzaamheid en begrip willen nog niet zeggen: laxisme.

Het aantal ‘Agentenfunctionarissen’ dient aangepast aan het taakvolume, indien het andersom niet kan. Een precies nauw uitgewerkt ‘Asielbeleid’, kan procedureel op een vrij vlotte manier fungeren.

Waarom de belemmerende factoren van dit 'proces' niet bij wet aan banden leggen? ((Incluis de slimmekes die opzettelijk (zo gezegd) hun papieren in hun thuisland hebben gelaten enz.))

Men dient er vooral mee te stoppen om op de hoofden van de asielaanvragers, Politieke spelletjes te spelen. Goede evenwichtige richtlijnen, een humanistische maar niettemin kordate aanpak en met iets steun en begrip van ‘Justitie’ is de zaak zo geklonken. (Wanneer gaan wij het uiteindelijk leren, met elkaar samen te werken inplaats van elkaars stokken in de wielen te steken)

Dit alles cijfert niet weg, dat men met de slachtoffers van deze menselijke onwettendheid en/of tekortkoming, geen begrip kan hebben. Daarom even deze 'inbeeldigsoefening'; Als U meent dat, niet lang zijn; tussen 3 en 8 maanden lang, angstig wachtend, zonder enige bestaanszekerheid en absoluut onwetend van wie het uiteindelijk gaat halen (uw advokaat of de Staat). Bovendien panikerig afwachtend wat het na afloop zal zijn: ofwel buitengesmeten ofwel, overgelaten aan de 'Goodwill' van de 'Jungle' van ons tamelijk 'wrede' consumptiemaatschappij, Probeer eens, (voor de lol) een paar maanden in den 'bak' te gaan zitten - geloof mij vrij: het is minder pijnlijk dan wat deze 'Wispelturige' Begische staat deze 'pechvogels' bewust of onbewust aandoet.

‘Daydreams’ of?
Die "slimmekes" die opzettelijk zonder papieren naar België komen vertegenwoordigen zo'n 90% van alle asiel aanvragen.......daarom duurt het ook een tijdje alvorens vaststaat "wie wie is en vanwaar wie komt". De "echte" vluchtelingen moeten alles behalve lang wachten op hun besliising want de meeste van hen staan "te zwaaien" met hun papieren van het thuisland.

Asielzoekers zitten alles behalve "in de bak" he.........ik nodig u uit om eens een opvangcentrum te bezoeken en misschien ook eens een kijkje te nemen op het CGVS Commissariaat voor Vluchtelingen en Staatloze die belast zijn met het onderzoek dat zijn alles behalve " Agentenfunctionarissen" zoals u stelt.

Wat betreft uw vermelding over de politieke spelletjes ga ik volledig akkoord.
Oud 28 augustus 2009, 17:21   #145
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Opvangcentra zijn inderdaad niet niets!!
Wat zelfs oorspronkelijk goed was voor onze soldaten en rijkswachters moet absoluut eerst verbouwd worden ( lees luxueuzer worden) voor de migranten!
Ik vraag mij , na verschillende bezoeken aan Kapellen en na gezien te hebben hoe het daar draait( of misdraait) waarom men die bewoners niet een taak kan geven zodat ze bv zelf kunnen instaan voor onderhoud, koken, poetsen schilderen.

Misschien zouden ze dan wat meer eerbied en respect hebben voor wat hen nu maar zo in de schoot wordt geworpen en leren ze min of meer een werkritme aan . Laat ons zeggen een wederdienst voor wat ze ontvangen en een stap vooruit voor hun integratie.

Bovendien zouden ze niet ganse dagen doelloos door de straten zwerven , winkelcentra onveilig maken en hun voeten vegen aan alle verkeersvoorschriften en normale omgangsvormen.

Zou men hen niet kunnen leren dat men respect moet hebben voor de zaken die ze gratis mogen gebruiken? Respect voor de eigendommen van de dorpsbewoners?
Respect voor de nachtrust van diegenen die 's morgens vroeg moeten opstaan om te gaan werken?

Ik vraag mij af waarom men niet telkens de bewoners erop wijst dat hier misschien andere gewoonten heersen en dat ze de plaatselijke wetten en regels moeten respecteren als ze hier willen blijven!!

Laatst gewijzigd door omaplop : 28 augustus 2009 om 17:23.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 19:24   #146
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Opvangcentra zijn inderdaad niet niets!!
Wat zelfs oorspronkelijk goed was voor onze soldaten en rijkswachters moet absoluut eerst verbouwd worden ( lees luxueuzer worden) voor de migranten!
Ik vraag mij , na verschillende bezoeken aan Kapellen en na gezien te hebben hoe het daar draait( of misdraait) waarom men die bewoners niet een taak kan geven zodat ze bv zelf kunnen instaan voor onderhoud, koken, poetsen schilderen.

Misschien zouden ze dan wat meer eerbied en respect hebben voor wat hen nu maar zo in de schoot wordt geworpen en leren ze min of meer een werkritme aan . Laat ons zeggen een wederdienst voor wat ze ontvangen en een stap vooruit voor hun integratie.

Bovendien zouden ze niet ganse dagen doelloos door de straten zwerven , winkelcentra onveilig maken en hun voeten vegen aan alle verkeersvoorschriften en normale omgangsvormen.

Zou men hen niet kunnen leren dat men respect moet hebben voor de zaken die ze gratis mogen gebruiken? Respect voor de eigendommen van de dorpsbewoners?
Respect voor de nachtrust van diegenen die 's morgens vroeg moeten opstaan om te gaan werken?

Ik vraag mij af waarom men niet telkens de bewoners erop wijst dat hier misschien andere gewoonten heersen en dat ze de plaatselijke wetten en regels moeten respecteren als ze hier willen blijven!!
Uw bemerkingen typeren zeer goed de reacties van de mensen die in de onmiddellijke buurt van de opvangcentra wonen. Dit is trouwens een fenomeen dat zich rond alle opvangcentra voordoet. Het is inderdaad zo dat de meeste asielzoekers het niet zo nauw nemen met de aan hun aangeboden infrastructuur. Strenge regels en voorschriften in de opvangcentra zijn dan ook een gevolg daarop wat dan weer resulteert in onbegrip van de bewoners in het opvangcentra.

Wat betreft het poetsen kan ik u garanderen dat de bewoners instaan voor het onderhoud van de gebouwen en andere infrastructuur, ook worden er lessen maatschappelijke vorming gegeven om de bewoners wegwijs te maken in het verkeer en onze gebruiken en gewoonten in België, dat niet elke bewoner daar oren naar heeft is een spijtige zaak.

Laatst gewijzigd door Astar : 28 augustus 2009 om 19:38.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 20:21   #147
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom even deze 'inbeeldigsoefening'; Als U meent dat, niet lang zijn; tussen 3 en 8 maanden lang, angstig wachtend, zonder enige bestaanszekerheid en absoluut onwetend van wie het uiteindelijk gaat halen (uw advokaat of de Staat). .
Net ontsnapt aan de gruwelen in mijn thuisland zou dat werkelijk een verademing zijn.
Verwachtend dat ik elk ogenblik door de mand kan vallen moet het inderdaad een eeuwigheid lijken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 08:12   #148
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is volgens u een periode van 3 tot 8 maanden niet vlug genoeg, als u weet dat er op dit ogenblik zo'n 2000 asielaanvragen per maand zijn ?
Ik vindt dat een heel redelijke termijn hoor.

En over het vlugger terug............waarom denkt u dat 90% van alle asielzoekers zonder documenten asiel aanvraagt........juist......om de terugkeer te bemoeilijken.
Dit is trouwens maar 1 van de redenen waarom terugkeer in heel veel gevallen bemoeilijkt wordt.

Niet alleen om de terugkeer te bemoeilijken hoor.
Een sans papier kan liegen over:
- vanwaar hij komt
- zijn politieke achtergrond
- zijn leeftijd
- zijn.......

Alles wordt hem door de mensensmokkelaars ingefluisterd.
Oud 29 augustus 2009, 16:42   #149
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Niet alleen om de terugkeer te bemoeilijken hoor.
Een sans papier kan liegen over:
- vanwaar hij komt
- zijn politieke achtergrond
- zijn leeftijd
- zijn.......

Alles wordt hem door de mensensmokkelaars ingefluisterd.
Dat is correct, maar tijdens het onderzoek val je toch door de mand hoor als je de waarheid niet spreekt.
Oud 29 augustus 2009, 19:07   #150
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is correct, maar tijdens het onderzoek val je toch door de mand hoor als je de waarheid niet spreekt.
Ik heb indertijd sans papiers opgevangen. De mensen worden echt goed ingelicht en geïnformeerd. Het ging zelfs zover dat ze brieven van ginder, waar ze nooit gewoond hebben, ontvingen. Om het allemaal nog iets geloofwaardiger te maken werden de brieven gestuurd onder "schuilnamen".

Niet vergeten dat de mensenmaffia maar kan blijven bestaan als er kans op succes is. Als de "vluchtelingen" zeer snel nadat ze vertrokken zijn terug thuis zijn, is de kans dat de maffia nog kandidaat gelukszoekers vindt zeer klein.
Oud 30 augustus 2009, 00:25   #151
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Laat ons die mens ineens ook een sociale woning en dop geven.
Waarom geen job ? Bij de politie bvb ? Hij heeft toch ervaring in mensen ondervragen enzo ?
Of anders voer je de doodstraf terug in, en dan kan hij officiële beul worden.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 00:31   #152
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G832E2CSQ

Een 31-jarige Irakees die toegaf dat hij onder het regime van Saddam Hoessein mensen halfdood folterde, is in ons land ondergedoken. De Belgische politie probeerde de man, die asiel hoopte te krijgen, al meermaals het land uit te zetten. Maar omdat hij door andere landen telkens weer naar België wordt teruggestuurd, is hij dan maar op vrije voeten gesteld.

Men is goed op weg om bijna iedere belg een afkeer te laten krijgen van de gebruikte procedures
Na de genocide in Rwanda zijn er ook zo een hoop moordenaars hier binnengewaaid, ook allemaal asiel verkregen. Kindsoldaten uit Afrika lopen er ook rond in de Brusselse metro, in hun land gezochte oorlogsmisdadigers uit Joegoslavië , ex-agenten van de Securitate, van alles...Allemaal op kosten van die stomme Belgskes, die maar blijven stemmen op de verkeerde partijen.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 06:38   #153
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Na de genocide in Rwanda zijn er ook zo een hoop moordenaars hier binnengewaaid, ook allemaal asiel verkregen. Kindsoldaten uit Afrika lopen er ook rond in de Brusselse metro, in hun land gezochte oorlogsmisdadigers uit Joegoslavië , ex-agenten van de Securitate, van alles...Allemaal op kosten van die stomme Belgskes, die maar blijven stemmen op de verkeerde partijen.
Ja je begrijpt niet waarom de mensen VB blijven stemmen. Gelukkig was het de laatste keer al veel minder.
Oud 30 augustus 2009, 14:03   #154
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht

1 /Vogelpik ?

2/Trouwens men zou beter eens een beeld maken van de doorsneeasielzoeker.
3/Denk dat we nog leuke dingen zouden teweten komen.
1 /Moest U mijn 'posts' in deze 'threat' gelezen hebben, zou U waarschijnlijk tot een ander besluit zijn gekomen.

2/ Tja, als dit meer klaarheid brengt in deze polemiek. Heb er toch twijfels bij!

3/ Leuk!!! U zegt 'leuk' ? Op deze vraag, heb ik geen beleeft antwoord.
Oud 30 augustus 2009, 14:39   #155
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die "slimmekes" die opzettelijk zonder papieren naar België komen vertegenwoordigen zo'n 90% van alle asiel aanvragen.......daarom duurt het ook een tijdje alvorens vaststaat "wie wie is en vanwaar wie komt". De "echte" vluchtelingen moeten alles behalve lang wachten op hun besliising want de meeste van hen staan "te zwaaien" met hun papieren van het thuisland.

Asielzoekers zitten alles behalve "in de bak" he.........ik nodig u uit om eens een opvangcentrum te bezoeken en misschien ook eens een kijkje te nemen op het CGVS Commissariaat voor Vluchtelingen en Staatloze die belast zijn met het onderzoek dat zijn alles behalve " Agentenfunctionarissen" zoals u stelt.

Wat betreft uw vermelding over de politieke spelletjes ga ik volledig akkoord.
Ik heb nergens geschreven dat men de asielzoekers in den 'bak' steekt.
U heeft gewoon mijn 'voorstel' uit de context gehaald,

Voor het overige, begrijp ik uw standpunt al te best maar, het heeft helaas niet veel betrekking met de meningsverwoording ter zake.

Men dient gewoon in alle kalmte, op een billijke en menslievende manier de zaak strak, scherp en kordaat aan te pakken. (without mercy)

De 10%, welke rechtsgeldig in aanmerking komt: blijft - en, als werkelijk blijkt dat 90% van de overigen niet in het canvas passen: Eruit, zonder verder proces en/of discussie.

Indien de 'Agentfiunctionarissen' het niet aankunnen of niet streng genoeg kunnen/mogen of willen optreden: bij negatieve 'evaluatie' eruit en anderen, betere.

Ofwel: Eventueel beroep doen op de privé sector: 'Profs'. zijn wel duurder maar werken veel sneller.
Oud 30 augustus 2009, 14:39   #156
BlueThunder
Banneling

Standaard

Triest aan heel dat asielgedoe, dat vele advocaten bij die handel al jaren zijn betrokken, de ellende in stand wordt gehouden, het is als een webn huisjesmelkerij, uitbuiten van die mensen voor een appel en een ei, koppelbazen, betrokken politici, omkoping, tienduizenden euro's,... het zou allemaal veel simpeler kunnen.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 15:29   #157
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat men de asielzoekers in den 'bak' steekt.
U heeft gewoon mijn 'voorstel' uit de context gehaald,

Voor het overige, begrijp ik uw standpunt al te best maar, het heeft helaas niet veel betrekking met de meningsverwoording ter zake.

Men dient gewoon in alle kalmte, op een billijke en menslievende manier de zaak strak, scherp en kordaat aan te pakken. (without mercy)

De 10%, welke rechtsgeldig in aanmerking komt: blijft - en, als werkelijk blijkt dat 90% van de overigen niet in het canvas passen: Eruit, zonder verder proces en/of discussie.

Indien de 'Agentfiunctionarissen' het niet aankunnen of niet streng genoeg kunnen/mogen of willen optreden: bij negatieve 'evaluatie' eruit en anderen, betere.

Ofwel: Eventueel beroep doen op de privé sector: 'Profs'. zijn wel duurder maar werken veel sneller.
Al eens over nagedacht waar je iemand zonder papieren ""snel" naartoe stuurt .......? Waarom komen asielzoekers zonder papieren toe in Europa denkt u ?
Oud 31 augustus 2009, 13:38   #158
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Al eens over nagedacht waar je iemand zonder papieren ""snel" naartoe stuurt .......? Waarom komen asielzoekers zonder papieren toe in Europa denkt u ?
Jij leest ook uitsluitend wat in uw kraam past hé.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 31 augustus 2009 om 13:48.
Oud 7 september 2009, 12:33   #159
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Veel oorlogsmisdadigers onder asielzoekers in Nederland

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...-Nederland.htm

Hoe zou dat bij ons zijn?
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 20:20   #160
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2/ Tja, als dit meer klaarheid brengt in deze polemiek. Heb er toch twijfels bij!
Vind gewoon dat de belastingsbetaler daar recht op heeft, indien hij erachter vraagt. Hij zal dan zelf wel beslissen of dit meer klaarheid brengt in deze polemiek, of niet.
Voor mij is de doornseeasielzoeker nog altijd een gelukszoeker, die in zijn thuisland tot de middenklasse behoort, alwaar hij de echte armen aan hun lot overlaat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be