![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, en ik kan er ook nog bij zeggen dat België een van de "minst interessante" landen is als het gaat over opvang.
In 2000 is België overgestapt van opvang met financiële uitkering naar materiële uitkering ( opvangcentra). Dat heeft geresulteerd in een daling van 25.000 asielzoekers per jaar. Waarom België nu terug in "de lift" zit heb ik hier al eerder gepost.
![]() |
#142 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het aantal ‘Agentenfunctionarissen’ dient aangepast aan het taakvolume, indien het andersom niet kan. Een precies nauw uitgewerkt ‘Asielbeleid’, kan procedureel op een vrij vlotte manier fungeren. Waarom de belemmerende factoren van dit 'proces' niet bij wet aan banden leggen? ((Incluis de slimmekes die opzettelijk (zo gezegd) hun papieren in hun thuisland hebben gelaten enz.)) Men dient er vooral mee te stoppen om op de hoofden van de asielaanvragers, Politieke spelletjes te spelen. Goede evenwichtige richtlijnen, een humanistische maar niettemin kordate aanpak en met iets steun en begrip van ‘Justitie’ is de zaak zo geklonken. (Wanneer gaan wij het uiteindelijk leren, met elkaar samen te werken inplaats van elkaars stokken in de wielen te steken) Dit alles cijfert niet weg, dat men met de slachtoffers van deze menselijke onwettendheid en/of tekortkoming, geen begrip kan hebben. Daarom even deze 'inbeeldigsoefening'; Als U meent dat, niet lang zijn; tussen 3 en 8 maanden lang, angstig wachtend, zonder enige bestaanszekerheid en absoluut onwetend van wie het uiteindelijk gaat halen (uw advokaat of de Staat). Bovendien panikerig afwachtend wat het na afloop zal zijn: ofwel buitengesmeten ofwel, overgelaten aan de 'Goodwill' van de 'Jungle' van ons tamelijk 'wrede' consumptiemaatschappij, Probeer eens, (voor de lol) een paar maanden in den 'bak' te gaan zitten - geloof mij vrij: het is minder pijnlijk dan wat deze 'Wispelturige' Begische staat deze 'pechvogels' bewust of onbewust aandoet. ‘Daydreams’ of? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens men zou beter eens een beeld maken van de doorsneeasielzoeker. Denk dat we nog leuke dingen zouden teweten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Asielzoekers zitten alles behalve "in de bak" he.........ik nodig u uit om eens een opvangcentrum te bezoeken en misschien ook eens een kijkje te nemen op het CGVS Commissariaat voor Vluchtelingen en Staatloze die belast zijn met het onderzoek dat zijn alles behalve " Agentenfunctionarissen" zoals u stelt. Wat betreft uw vermelding over de politieke spelletjes ga ik volledig akkoord.
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Opvangcentra zijn inderdaad niet niets!!
Wat zelfs oorspronkelijk goed was voor onze soldaten en rijkswachters moet absoluut eerst verbouwd worden ( lees luxueuzer worden) voor de migranten! Ik vraag mij , na verschillende bezoeken aan Kapellen en na gezien te hebben hoe het daar draait( of misdraait) waarom men die bewoners niet een taak kan geven zodat ze bv zelf kunnen instaan voor onderhoud, koken, poetsen schilderen. Misschien zouden ze dan wat meer eerbied en respect hebben voor wat hen nu maar zo in de schoot wordt geworpen en leren ze min of meer een werkritme aan . Laat ons zeggen een wederdienst voor wat ze ontvangen en een stap vooruit voor hun integratie. Bovendien zouden ze niet ganse dagen doelloos door de straten zwerven , winkelcentra onveilig maken en hun voeten vegen aan alle verkeersvoorschriften en normale omgangsvormen. Zou men hen niet kunnen leren dat men respect moet hebben voor de zaken die ze gratis mogen gebruiken? Respect voor de eigendommen van de dorpsbewoners? Respect voor de nachtrust van diegenen die 's morgens vroeg moeten opstaan om te gaan werken? Ik vraag mij af waarom men niet telkens de bewoners erop wijst dat hier misschien andere gewoonten heersen en dat ze de plaatselijke wetten en regels moeten respecteren als ze hier willen blijven!! Laatst gewijzigd door omaplop : 28 augustus 2009 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat betreft het poetsen kan ik u garanderen dat de bewoners instaan voor het onderhoud van de gebouwen en andere infrastructuur, ook worden er lessen maatschappelijke vorming gegeven om de bewoners wegwijs te maken in het verkeer en onze gebruiken en gewoonten in België, dat niet elke bewoner daar oren naar heeft is een spijtige zaak.
Elke vluchteling is asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is vluchteling. Laatst gewijzigd door Astar : 28 augustus 2009 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwachtend dat ik elk ogenblik door de mand kan vallen moet het inderdaad een eeuwigheid lijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen om de terugkeer te bemoeilijken hoor. Een sans papier kan liegen over: - vanwaar hij komt - zijn politieke achtergrond - zijn leeftijd - zijn....... Alles wordt hem door de mensensmokkelaars ingefluisterd.
![]() |
![]() |
#149 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is correct, maar tijdens het onderzoek val je toch door de mand hoor als je de waarheid niet spreekt.
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat de mensenmaffia maar kan blijven bestaan als er kans op succes is. Als de "vluchtelingen" zeer snel nadat ze vertrokken zijn terug thuis zijn, is de kans dat de maffia nog kandidaat gelukszoekers vindt zeer klein.
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2/ Tja, als dit meer klaarheid brengt in deze polemiek. Heb er toch twijfels bij! 3/ Leuk!!! U zegt 'leuk' ? Op deze vraag, heb ik geen beleeft antwoord. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U heeft gewoon mijn 'voorstel' uit de context gehaald, Voor het overige, begrijp ik uw standpunt al te best maar, het heeft helaas niet veel betrekking met de meningsverwoording ter zake. Men dient gewoon in alle kalmte, op een billijke en menslievende manier de zaak strak, scherp en kordaat aan te pakken. (without mercy) De 10%, welke rechtsgeldig in aanmerking komt: blijft - en, als werkelijk blijkt dat 90% van de overigen niet in het canvas passen: Eruit, zonder verder proces en/of discussie. Indien de 'Agentfiunctionarissen' het niet aankunnen of niet streng genoeg kunnen/mogen of willen optreden: bij negatieve 'evaluatie' eruit en anderen, betere. Ofwel: Eventueel beroep doen op de privé sector: 'Profs'. zijn wel duurder maar werken veel sneller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Triest aan heel dat asielgedoe, dat vele advocaten bij die handel al jaren zijn betrokken, de ellende in stand wordt gehouden, het is als een webn huisjesmelkerij, uitbuiten van die mensen voor een appel en een ei, koppelbazen, betrokken politici, omkoping, tienduizenden euro's,... het zou allemaal veel simpeler kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementslid
|
![]() Jij leest ook uitsluitend wat in uw kraam past hé.
Laatst gewijzigd door bruggeman : 31 augustus 2009 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Staatssecretaris
|
![]() Veel oorlogsmisdadigers onder asielzoekers in Nederland
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...-Nederland.htm Hoe zou dat bij ons zijn?
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is de doornseeasielzoeker nog altijd een gelukszoeker, die in zijn thuisland tot de middenklasse behoort, alwaar hij de echte armen aan hun lot overlaat. |
|
![]() |
![]() |