![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Staatssecretaris
|
![]() als we de zaken even nuchter op een rij zetten
de imam verklaart dat men zonder hoofddoek geen echte moslim is dat de hoofddoek nodig is om moslima te zijn met andere woorden de hoofddoek is een religieus symbool (ik ben een, goede, moslima) Laat nu in de grondregels van het GO staan dat het NEUTRAAL moet zijn. Hoe kan men dan het dragen van uiterlijke kentekens van een godsdienst, overtuiging tolereren????
![]() |
![]() |
#142 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stel dat de hoofddoek (en alle andere uiterlijke religieuze kenmerken) verboden zou zijn in alle onderwijsnetwerken, en iemand zou nog weigeren om voor die reden naar school te gaan, (en zichzelf uit te sluiten) dan kunnen de ouders gesanctioneerd worden voor het niet naleven van de schoolplicht. Dat zijn dus de consequenties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer de school een uniform voorschrijft dan draag je dat uniform of je zoekt elders een andere school waar er geen uniform voorgeschreven is. Wanneer hoofddeksels in de klas niet zijn toegestaan zijn ze niet toegestaan,punt uit. Zo niet, wanneer ze aan hen moeten toestaan een vod op hun kop te dragen in de klas, moet Jantje ook mogen zijn pet op zetten en Paul zijn cowboyhoed en misschien is er wel eentje die een sombrero op wil of een hoge hoed of een indianengedrocht. Dan is het geen school meer maar een carnavalsvereniging. Maar het zou me totaal niet verbazen dat ze ook hier weer zouden aan toegeven onder de druk van dat zootje hoor en dan kunnen wij uit protest onze kinderen tuis gaan houden van de school of anders onze snadder houden en weer maar eens slikken zoals gewoonlijk. Laatst gewijzigd door Garry : 9 september 2009 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leerkrachten die er dagdagelijks tussen staan, spreken een andere taal !!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn echtgenote heeft dit jaar het genoegen van ook in een klas vanuit het beroeps les te mogen geven, Belgskes. Die mag je ook allemaal door de vleesmolen draaien hoor, dan zijn ze nog voor iets goed. Dan kunt ge er hondeneten van maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is ronduit schandalig dat dez mensen dit durven eisen. Onze waarden, vrijheden en wetten zijn de enige reden dat zij hier nog mogen rondlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij speelt het cordon van het VB ook een grote rol. Je ziet wel hoe, als het erop aan komt, individuen zoals Patrick Janssen plat op hunne buik gaan om maar niet de indruk te verwekken aan de kant van het VB te staan, en dat weet de islamietengemeenschap maar al te goed en daar profiteren ze mateloos van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is precies die tweedracht die de moslims sterkt en hen de indruk geeft dat ze hun geloof gaan kunnen laten primeren op de belgische wetten.
Trouwens, we zitten hier te lullen over die hoofddoeken. Maar de volgende stap is hallal vlees... ik begrijp zelfs niet dat er wettelijk een kader bestaat om het hallal slachten toe te laten, en ik ga zelfs verder, voor mij zouden ze rustig de hallal slachting mogen taxeren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen mogen ze daar op school ook geen hoofddoek dragen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb dan ook geen Antwerpse scholen kunnen bezoeken. Zoals ik al eerder zei, het is precies of dat alles gebeurt of ontstaat in het Antwerpse. Hoe zit dat met die hoofddoeken in de rest van ons land?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |||
|
![]() Citaat:
(vermeende) belangen te verdedigen ontzegt. En op basis van wat? Ofwel op basis van afkomst; en dat houdt dan in dat je tweede, derde etc generatie migranten als tweederangsburgers blijft bezien, ofwel op basis van hun inhoudelijke mening, en dan betekent dat dat je bepaalde meningen buiten de wet gaat stellen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Ik heb een aantal jaren les gegegven, zowel ASO, TSO als BSO. En er is geen enkele lijn in te trekken. Überzalige klassen gehad op de drie niveaus als rotklassen in de drie niveaus.
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 10 september 2009 om 02:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk bedrijf moet men verplicht het bedrijfsreglement volgen... In elke school moet men verplicht het schoolreglement volgen... Op de openbare weg mogen zij mits binnen het kader van de wettelijke en zedelijke wetten doen wat ze willen... Klaar mijn beste..... Overigens in de school waar mijn vrouw werkt is er ook een verbod op het dragen van een hoofddoek in de klas,en niemand die daar op reclameert,en zo hoort het... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet beschouwd worden als iemand die seksueel opgewonden geraakt bij het zien van vrouwen zonder hoofddoek en bovendien is het in mijn cultuur zo dat wij ons voegen aan de bestaande schoolreglementen of veranderen van school. Wanneer er dan mensen komen met andere waarden dan deze van mijn cultuur en die waarden aan ons beginnen op te dringen, dan is dat niet alleen een aanslag op mijn cultuur, maar ook op mijn identiteit die met deze cultuur verbonden is. Waarom mag een aanslag op mijn identiteit wel en op hun identiteit niet? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |