![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun praat is zo gelijklopend dat ze mogelijk in hetzelfde lokaal zitten, actief op zoveel mogelijk fora , onder ntig nicks hun "waarheid" over hun creatie te verspreiden. Dergelijke groepjes bestaan wel degelijk. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2009 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De opmerking het woord moslims door Joden te vervangen, en Jodenhaat, dus Nazi...Agitatie is een lief mens, met goede bedoeling, waarschijnlijk Groen of SPA stemmer maar maakt een gigantische vergissing, door er van uit te gaan dat iedereen denkt zoals wij doen,dat is niet zo,Nike's hebben daar niet veel mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwen; die 'waarheid' staat in het 'boekske' de koran! Wij hoeven die niet te verzinnen, geen enkel fatsoenlijk mens kán zelfs zulke walgelijke dingen verzinnen! Allez, nu gij over de bijbel - die voor mij óók geen betekenis heeft en die trouwens het verhaal is van de joden, hun geschiedenis - en die NIET in de gebiedende wijze is geschreven - voor de ntigste X!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blij dat je 't impliciet toegeeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij weet blijkbaar niet dat de koran niet geïnterpreteerd mág worden!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tiens, de Oelema doet dat anders al eeuwen.
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Het enige wat ik aan Joden 'cool' kan viden is dat ze op de Vlaming hun koppen kakken!
Ze hebben nog liever Moslims dan Vlamingen, want die zijn enkel goed om voor hun te kuisen!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (je kent zevast wel die Vlaamse sloven..... amper de eindjes aan elkaar kunnen knopen maar niks dan lof voor hun meesters... die hen uitlachen en met 5 negerinnen in een bad Champagne zich vermaken...) Laatst gewijzigd door Little Queen : 1 november 2009 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De oelema en imams et tutti quanti bevestigen telkens weer wat koran en de hadith voorschrijven: haat en intolerantie, terreur en moord. En een miljard van Mohammed's volgelingen bevestigen dat in het dagelijkse leven, velen enkel met morele steun.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 1 november 2009 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is je aureooltje? De vraag werd niet aan je gesteld, gaat niet over jou tekst,dus waar bemoei jij je mee? Met mijn mening!Wie dat soort onzin vertelt over moslims en Joden zit er voor mij niet ver af om iedere vorm van kritiek als Nazisme af te doen, wie anders deed aan Jodenhaat? Juist ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik hier moderator was, werd je permanent geband voor dit soort smeerlapperij. Maar ik ben geen moderator en ik ben ook niet geneigd om te verklikken. Ik laat het aan het inzicht en de wijsheid van anderen om te oordelen.
![]() |
![]() |
#156 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik dus naar jodenhaat verwijs, verwijs ik niet (louter) naar nazi's. En het systeem dat werd toegepast, de achterliggende methodieken en de gedachtengang is precies dezelfde als die men vandaag op moslims toepast. Dat valt op als je oude, antisemitische teksten leest (die dus van voor de nazi's dateren) en ze vergelijkt met de anti-moslim-hysterie die vandaag heerst. Want hysterie, dat is: een pathologische stoornis van buitensporige angst voor eigen, onvervulde, individuele problemen. U schrijft: Citaat:
Citaat:
U schrijft ook: Citaat:
Dat is natuurlijk ook de bedoeling: door het zaaien van dood en verderf en het maken van zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers de polarisatie opdrijven zodat er geen plaats meer is voor nuance, gezond verstand en rede. HWat zij willen, is wat Bush verwoordde toen hij zei: "you are either with us, or you are with the terrorists". Ik mag hopen dat er een andere positie mogelijk is, met name tégen de terroristen én tegen het beleid van Bush en consorten. Citaat:
Vraag is hoe we ermee om gaan. Ik kom daarmee terug op mijn fundamentele analyse: integratie is in eerste instantie een kwestie van economie. Mensen die economisch bijdragen aan de samenleving, zijn de facto geïntegreerd ok als ze er een andere godsdienst of cultuur op na houden. Die economische integratie zorgt namelijk voor 'belangen' en wie belangen te verdedigen heeft, laat idealen verwateren. Zo is het met mijn buren: het zijn stakeholders in onze samenleving: ze willen hun pensioen, hun studies afmaken, welvaart genereren voor zichzelf en hun geliefden. Hun geloof in een god helpt hen van dag tot dag om de nietigheid van het menselijk bestaan te aanvaarden en ze hopen en/of geloven in een hoger doel, een verbondenheid en een absolute zin van de mensheid en het universum. Maar elke dag gedragen ze zich in functie van hun welomschreven economisch belang. De jongeren uit Brussel - maar ook vele jongeren in Borgerhout - ontberen die economische integratie. Ze zien wel de welvaart en de luxe die onze samenleving genereert maar ze hebben er part noch deel aan. Ze zijn meer dan gemiddeld het mikpunt van de controlerende overheid en minder dan gemiddeld hebben ze toegang tot het aanbod. En niet op basis van individuele verdiensten of problemen maar op basis van gemeenschappelijke kenmerken, met name hun afkomst. Dat leidt tot verzet tegen de gemeenschap waarvan die overheid de uitdrukking is en dat verzet kan verschillende vormen aannemen: kleinschalig en individueel waarbij we bijvoorbeeld de kleine criminaliteit rekenen. Het kan een politieke spreekbuis krijgen waar de AEL bijvoorbeeld een schitterende uitdrukking van was (of misschien nog is). en het kan ook een reactionaire, collectieve vorm krijgen: terugplooien op een (vaak imaginaire) identiteit. Dat laatste wordt geïllustreerd door het hoofddoekendebat en de reactionaire islamistisch-integristische stromingen en groeperingen waar jij naar verwijst. Mijn stelling is duidelijk: enerzijds moet onze samenleving (in haar eigen belang) werk maken van een grootschalig project voor economische integratie van de kwetsbare groepen. Dat betekent onderwijs, opleiding en werkgelegenheid. In functie daarvan moeten we alle drempels wegwerken: de lakse en problematische arbeidsattitude aan de kant van veel jongens, de schooluitval en gebrekkige opleiding. Het aanpakken van de taalachterstand - wat dus het tegenovergestelde is van het opdoeken van het Steunpunt Gelijke Onderwijskansen - zoals Pascal Smet voorheeft. Maar evenzeer het discriminerende karakter van sommige instellingen en personen en meer bepaald sommige werkgevers. Het wegwerken van drempels betekent voor mij ook concreet alle maatregelen die het jongeren - en in bijzonderheid meisjes - moeilijker maken om onderwijs te volgen. Daarom vind ik een verbod op het dragen van een hoofddoek in openbare diensten en het onderwijs een zeer slecht idee: het werpt extra drempels op en dat lijkt mij zeer dom. Anderzijds moet bijzonder aandacht gaan naar de emancipatie van vrouwen en meisjes. Zij werpen vaak een heel ander licht op problemen en komen vaak ook met andere en interessantere oplossingen voor de dag. Niet alleen bij moslims trouwens, ik vind dat een algemeen geldende stelling (ik ben dan ook voorstander van het feminisme en het matriarchaat). Ook hier is die emancipatie in grote mate een economische kwestie: vrouwen die zichzelf een inkomen verzekeren zijn veel minder afhankelijk van hun vader/broer/man/... en maken eigen keuzes. Ze hebben ook meer toegang tot gezondheidszorg ergo tot anticonceptie en laat net dat vier zeer belangrijke elementen zijn die het katholicisme sinds de tweede wereldoorlog in onze contreien hebben teruggedreven tot binnen de muren van de kerken en kloosters: - economische welvaart (en de daaraan verbonden quasi algemene tewerkstelling in de jaren 60), - de emancipatie van vrouwen met ondermeer de invoering van het stemrecht in '47 (of was het '48?), - de uitbouw van gemengd onderwijs, de democratisering van het hoger onderwijs en natuurlijk - de ontwikkeling van en toegankelijkheid van de pil en de legalisering van abortus. Dat is de 'toverformule' waarmee onze samenleving het aartsreactionaire, mensvijandige, machtswellustige en au fond zelfs militaristische en nationaliste instituut van de voorheen onaantastbaar gewaande katholieke kerk heeft teruggedrongen. Ik zie geen reden waarom diezelfde formule niet zou werken met betrekking tot moslims. Het zijn namelijk ook mensen en die zijn in hun wezen en handelen dynamisch en veranderlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten wij alle drempels wegwerken? Is dit enkel onze verantwoordelijkheid? En wat als cultuur en religie dit in de weg staan? Ziet u geen verantwoordelijkheid bij doelgroepen zelf? Laat ik u het voorbeeld geven van een Turkse collega die zich ergerde omdat haar dochter in de kinderopvang Nederlandse woordjes leerde. Ik vroeg haar waarom dit zo was, voor haar en zo denkt ze niet alleen, is taal identiteit, en die moet Turks zijn! Dus moeten kinderen eerst Turks leren, de dat Nederlands komt later wel, op school! Ziet u wat hier fout gaat? De dochter van mijn collega zal zoals zoveel kinderen, ooit in de kleuterschool pas Nederlands leren en de totale verantwoordelijkheid voor ontwikkeling van die taal ligt bij het onderwijs. Daardoor doen zoveel kinderen van Turkse en Marokkaanse origine het slecht, niet omdat ze minder intelligent zijn maar omdat hun ouders taal verbinden met het bewaren van indentiteit. De oplossing is dan niet; nog meer kansen bieden maar ook jonge ouders aanspreken op het begrip identiteit( mag en kan je als kind van Turkse of Marokkaanse ouders dan geen Vlaamse identiteit ontwikkelen??) U heeft het over emancipatie...voor mij is dit recht op een seksueel bestaan,seksuele geaardheid, werk, recht op zelfbeschikking, recht zelf te bepalen hoeveel kinderen je krijgt, met wie je trouwt...allemaal rechten die in wetten zijn vastgelegd maar onbereikbaar voor heel wat moslima's! Momenteel zijn we getuige van de omgekeerde richting, hoofddoeken moeten steeds en overal! Een beweging voor emancipatie zie ik nergens, u wel? Hoe komt dat denkt u ?Weer onze schuld, te weinig kansen? Natuurlijk heeft cultuur en religie ook invloed op de economische situatie van tweede en derde generatie, omdat opvoeden zich te veel richt op primaire noden van kinderen en jongeren en te weinig op maatschappelijke ontwikkeling. Om dit te bereiken; meer kansen in de samenleving moet je achter de voordeur zijn, niet ervoor! Volgens mij hoeven we niet nog meer kansen te ontwikkelen, maar moeten we ervoor zorgen dat iedereen zijn of haar kansen ook neemt, daarvoor moet culturele en religieuze overtuiging ruimte bieden voor minimale verwachtingen die de samenleving tegenover iedereen koestert, ongeacht origine en religie, daar zit het knooppunt, niet bij "nog meer"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarmee ik maar wil zeggen dat het verwijt 'jodenhaat' niet gelijkstaat met het verwijt 'nazi'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie overigens geen andere optie: je kan die mensen hun cultuur en godsdienst afpakken noch veranderen. Ik zou niet weten hoe, tenzij via lobotomie of zo? Citaat:
Uit die studies blijkt dat kinderen waar ook op school aandacht wordt besteed aan hun moedertaal het veel beter doen wat de tweede taal betreft. Dat is niet onlogisch omdat je via je moedertaal begrijpt wat taal is en hoe je dat aanleert. Je moedertaal is de basis van elke andere taal en een goede kennis daarvan is van fundamenteel belang voor het aanleren van andere talen. (Ik zoek die studies bij gelegenheid eens op). Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister
|
![]() Mohammed moorde zijn eerste joodse stam uit rond het jaar 625.
![]() |
#160 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jaja, maar dat is compleet naast de kwestie. De Romeinen nagelden joden aan het kruis, maar antisemitisme kan je dat bezwaarlijk noemen. Dat werd het vooral bij gratie van de katholieken omdat zij in de joden (overigens geheel idioot) de christusmoordenaar zagen.
![]() |