![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Zolang drugs illegaal zijn, worden die veel duurder verkocht. Het brengt miljarden op. En die miljarden worden toch witgewassen, en opnieuw in het systeem gepompt, belegd in legale zaken, waarop men belasting betaalt. Dus die illegale drugs brengen de staat veel geld op. Zolang dat het geval is, moet je niet verwachten dat dat gelegaliseerd word.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Verband tussen mijn posting en uw film-affiche ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() onderschat jezelf niet,die kun je zelf maken
![]() |
#145 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Boomerang, het is dan ook die regering dat religie anno 2010 nog altijd niet als privékwestie eist te beschouwen.
En neen, ik ben geen belanger. Maar waarom zou religie geen privékwestie moeten zijn? Mijn geloof uit zich op een hoger bewustzijn, en mijn geloof is altijd heel privé en afgezonderd van de maatschappij. Ik stoor daar niemand mee buiten nen babysitter.
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....86#post4357186 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Mijn opinie bevat dus volgens jou geen waarheid, maar zou wel een leuk film-scénario zijn ? Je ontkent dat vandaag de dag wereldwijd islamietische revoluties aan de gang zijn, en dat veel van de islamistische groeperingen met elkaar in contact staan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En kennis van drugs vraagt dan een meer dan gewoon intellect ? Alsof men ervaringsdeskundige moet zijn, om nuchter over drugs te kunnen oordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp wel wat u bedoelt. Ik kwam daar helemaal vanuit de lucht gevallen.
Ik begon direct to the point en mijnen babbelkick te zegevieren. Ik had het op deze quote: Citaat:
En ik heb het niet over islamitische landen dan. Ik heb het over westerse landen waar je ook al zo'n vlaggetje kan plaatsen. Ik ben niet tegen, noch voor islam. Wat ik wel verlang is dat het een privékwestie wordt. We leven nu eenmaal wel in een vrije maatschappij dus iedereen heeft recht om te geloven wat zij hij wil. Dat is nu eenmaal de zegen van ons bestaan in een "democratie". (om es positief te zijn) Staken omdat een hoofddoek niet in de schoolpoorten mag vind ik absurd. Iedereen moet al eens water bij de wijn doen, en het moet niet van ene kant komen is mijn mening daarop. In mijne tijd staakte we tenminste voor zinvolle issues, zoals de spaghetti affaire!
![]() |
![]() |
#153 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarvoor is er al dan niet een maatschappelijke draagkracht? Er er één voor het sluiten van coffeeshops? Bron graag. Citaat:
Citaat:
"VS: Een meerderheid van de burgers in de westelijke staten steunt de legalisering en belasting van cannabis Volgens een representatieve peiling neemt de steun toe voor de legalisering van cannabis en een meerderheid in het westen is voorstander van belastingen heffen op de verkoop van cannabis om de staatsinkomsten te verhogen. De peiling van Gallup van oktober over de criminaliteit wees uit dat 44 procent van de Amerikanen voor de legalisering van cannabis zijn en 54 procent tegen. De steun van de Amerikanen voor de legalisering van cannabis bleef van einde jaren 1970 tot midden jaren 1990 hangen op ongeveer 25 procent maar de aanvaarding groeide tot 31 procent in 2000 en bleef groeien tijdens dit decennium. Op de website van Gallup wordt deze ontwikkeling grafische voorgesteld. De publieke opinie over de legalisering van cannabis is veranderd in de laatste tien jaar en is nu behoorlijk tolerant. Als die publieke steun jaarlijks aan hetzelfde tempo van 1 tot 2 procent blijft doorgroeien, een tendens die sinds 2000 aanhoudt, dan zou een meerderheid van de Amerikanen voor de legalisering van cannabis zijn over niet meer dan vier jaar. De resultaten van de peiling zijn gebaseerd op telefonische interviews met 1.013 volwassenen van minstens 18 jaar oud, uitgevoerd in oktober 2009. Meer op: http://www.gallup.com/poll/123728/u....-new-high.aspx (Bron: Gallup van 19 oktober 2009)" "IACM, www.cannabis-med.org" http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...l.php?id=245#2 Citaat:
Wil jij nog discussiëren op basis van argumenten? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#155 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan men zelf het rond zijn van de aarde in vraag gaan stellen. Maar men heeft nu eenmaal toeristen die meer geld opbrengen, dan dat ze overlast veroorzaken, en toeristen die meer overlast veroorzaken, dan dat ze geld opbrengen. Citaat:
Citaat:
http://www.kanker.be/index.php?optio...08&Itemid=1198 (niet de tekst, wel de ref.'s) Een ander, om het verslaafd worden aan cannabisgebruik te bewijzen http://www.kanker.be/index.php?optio...08&Itemid=1198 En dan nog één om te zeggen dat ze het ook allemaal (nog) niet weten http://www.kanker.be/index.php?optio...08&Itemid=1198 enz... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom, moeten we gaan discusieren over wat intuitie is. Dat zal dan wel zowat de meetkundige plaats zijn van onze ervaringen, hierin begrepen hetgeen we opgestoken hebben via "wetenschappelijke" studies, aangevuld met, hetgeen we noemen gezond verstand.
Het probleem met "wetenschappelijke" studies, zeker over een onderwerp als de softdrug cannabis, is dat deze studies zich nogal eens tegenspreken. En soms nog erger, dat sommige studies gemaakt zijn, enkel om zijn eigen groot gelijk te bewijzen (en dit zowel pro als contra). Hoeveel "wetenschappelijke" studies pro wilt ge, hoeveel wilt ge er contra ? Ge zegt maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, maar ik voer liever een discussie op basis van argumenten, feiten en wetenschappelijke onderzoeken dan op basis van boerenverstand, Gesundes Volksempfinden of wat uw onderbuik zegt.
[/quote]
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar drugs, en zeker bediscutable zoals de softdrugs cannebis en tabak, zijn nu eenmaal geen exacte wetenschap. Temeer daar de nadelige uitwerkingen, langetermijnuitwerkingen zijn, waar men van tabak misschien al wel een zekere kennis heeft, doch minder van cannebis. |
|
![]() |
![]() |