![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vraag was niet, in hoeverre worden bepaalde middelen gedoogd. Kan je duidelijk antwoorden of je tegen een verbod van cannabis e.d. bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn hier bezig over het stigmatiseren van vleeseters of vegetariers en vaganisten die ons hun levenswijze willen opdringen.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 september 2009 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens ons wetboek zijn alle drugs verboden maar worden onder bepaalde voorwaarden, bepaalde drugs gedoogd. Als mensen zichzelf in de vernieling willen helpen door het gebruik van drugs is dat hun probleem, in zoverre moet het voor mij niet verboden worden. Maar...... Door het feit dat er bepaalde mensen groot gewin zien in drugs is drugs big business en doen deze mensen er alles aan om mensen verslaafd te maken aan drugs. Deze mensen moeten criminele feiten plegen om het drugsgebruik te betalen. Als een gedrogeerde achter het stuur van zijn auto kruipt is hij een gevaar voor iedere andere weggebruiker. Met andere woorden, ik ben niet tegen druggebruik aan sich maar de druggebruikers zorgen voor overlast voor andere mensen, en dan krijg je een heel ander verhaal. Om dezelfde reden ben ik ook tegen mensen die dronken achter het stuur kruipen, niet om de persoon zelf, maar om de andere mensen die ze in gevaar brengen.
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij roept in deze discussie zo hard tegen stigmatiseren van een groep. Jij roept in deze discussie op voor vrijheid. Vertel me nu eens duidelijk, geldt dit enkel voor vleeseters en een verbod op vlees eten - verhandelen - produceren; of ben jij zo consequent dat dit ook mag gelden voor het stigmatiseren van drugsgebruikers en ben je ook tegen een verbod op drugs gebruiken - verhandelen - produceren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kunt lezen zoals je beweerd dan ken je het antwoord. Indien niet, heeft het geen zin om hier nog verder over door te gaan.
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je roept voor vrijheid, als jouw vrijheid zou bedreigd worden. Je hebt er blijkbaar niets op tegen dat andermans vrijheid ingeperkt wordt. Je gebruikt een argument beter niet, als je het niet consequent wil toepassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie doe ik kwaad door het eten van een dikke verse malse sappige steak? Wie doe ik kwaad door dronken of gedrogeerd op straat te lopen of rond te rijden? Juist ja. Eindelijk het verschil begrepen?
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet wel alles lezen mijn beste en niet hetgeen jouw net op dat moment uitkomt.
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie slepen het druggebruik erbij, ik niet.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij moet eerst leren lezen mijn jongen, ik schrijf dat ik niet tegen gebruik op zich ben, ik ben er alleen tegen als je er anderen overlast mee bezorgd. Maar dat is natuurlijk veel te moeilijk om dat te begrijpen.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 september 2009 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In deze is het me nog altijd niet duidelijk waarom het gebruik van het ene toegestaan is en het andere verboden. Wie (of wat?) doe je kwaad door het eten van een dikke malse sappige steak? Wie (of wat?) doe je kwaad door het gebruiken van een joint of een hallucinogene paddenstoel of iets dergelijks? Zelfde vraag voor de handel en de productie van deze goederen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Jij roept in deze discussie zo hard tegen stigmatiseren van een groep.
Jij roept in deze discussie op voor vrijheid. Dan mag ik toch testen in hoeverre je dit meent; in hoeverre je dit argument consequent toepast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag was of je tegen een verbod bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Je bent dus tegen een verbod op gebruik, handel en productie van drugs; maar voor een verbod op rijden onder invloed.
|
![]() |
![]() |