![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vrijheid van pers en uiting van meningen bestaat er juist in dat die overal zichtbaar en toegankelijk zijn, dat het eventuele debat zich afspeelt in de publieke sfeer. Een debat of uiting van een mening beperken tot de privésfeer is een einde maken aan de vrije meningsuiting of persvrijheid. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat dus helemaal iets anders is dan constant een hoofddoek te dragen wanneer men zich in het openbaar begeeft. Bedankt om dat punt nog eens te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de italiaanse staat beslist dat er kruisbeelden moeten hangen, dan is de scheiding van kerk en staat nt geschonden. Dat zou enkel zo zijn als de kerk de openbare scholen hiertoe zou kunnen verplichten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou ook betekenen dat we de Afrikanen die in hekserij geloven en hun kinderen folteren en nagels door de kop slaan, ook moeten respecteren in hun grondrecht op religieuse beleving. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als u bedoelt 'openbare dienst', dan ben ik geneigd de persoon te zien als een uitdrukking van de overheid en dan lijken me politieke en religieuze symbolen ongepast in contact met de burger. Maar daarom niet noodzakelijk achter een bureau. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Italiaanse kruisbeelden mogen dan toch blijven
Volgens de gangbare visie op internationaal recht moet de soevereiniteit van landen gerespecteerd worden en houdt een instelling als het Europees mensenrechtenhof in Straatsburg alleen toezicht op flagrante overtredingen van de mensenrechten, zoals foltering. De realiteit is helemaal anders: het mensenrechtenhof interpreteert de mensenrechten zo ruim dat men zich kan bemoeien met zowat alles, en de rechters gedragen zich steeds meer als plaatsvervangers van de democratisch verkozen Europese regeringen. Een kras staaltje daarvan werd geleverd op 3 november 2009. Een kamer van het Europees mensenrechtenhof verklaarde in de zaak Lautsi dat het ophangen van een kruisbeeld in een klaslokaal in Italië zowaar een brutale schending was van de mensenrechten. Het zien van een kruisbeeld is voor kinderen 'emotioneel verwarrend', zo klonk het. Die uitspraak werd gedaan door een kamer met als voorzitter Francoise Tulkens, rechter namens België, en rechter Karakas, rechter namens... Turkije. Twee zaken vallen op te merken. Dat mensenrechtenhof hangt niet af van de Europese Unie, maar van de Raad van Europa, zodat de vertegenwoordiger van het islamitisch land Turkije dat zélf de mensenrechten niet respecteert hier mee veroordelingen uitspreekt van Europese lidstaten. En België en dus ook het rechtse Vlaanderen wordt vertegenwoordigd door een Franstalige, die de meest linkse visie op mensenrechten mee doordrukt... Na massaal protest werd de zaak herbekeken door de grote kamer van het mensenrechtenhof, en Tulkens en Karakas werden teruggefloten: op 18 maart 2011 besliste het hof dat de kruisbeelden mogen blijven. Daarmee is het gezond verstand teruggekeerd. 'Maar in andere gebieden, zoals immigratie en asiel, maakt het mensenrechtenhof elk ernstig nationaal beleid helaas onmogelijk, door elk uitwijzingsbeleid te verhinderen', aldus Europees parlementslid Philip Claeys. 'Ook daaraan moet dringend een einde komen!' Bron: http://rechtsactueel.eu/index.php?op...kelen&Itemid=3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeer juist! Ook al heb ik een bloedhekel aan deze criminele kerk. Maar het past bij de Italianen.
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1: verspilling van belastinggeld. 2: het veel te ver doordringen van de overheid in de lmaatschappij. Ik zie echtniet in waarom een rechtbank zich met zoiets moet moeien. Ik hoop - maar dat zal natuurlijk wel het geval niet zijn - dat de klaagster in kwestie voor alle proceskosten mag opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want laten we wel wezen: de kerk is in Europa al herleid tot 'cultureel erfgoed'. Actieve kerkgangers moet je haast exclusief bij de 60+'ers gaan zoeken. De Islam daarentegen is in volle opmars en houdt er standpunten op na die veel erger conflicteren met een modrne westerse maatschappij. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 april 2011 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja du-uh! Het werd tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() Toch wel fijn voor die Italianen dat ergens ver weg (Straatsburg?) een instantie is die hun toestaat kruizen op te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel lees is dat er de één of andere vrouw het klaargekregen heeft om in Italië te verbieden om nog kruisbeelden op te hangen in een klaslokaal. Volgens mij toch een hemelsbreed verschil hoor.
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal nooit iemand verplichten om kruisbeelden op te hangen, maar wanneer men dit verbiedt bij ons in Europa, dan gaat het werkelijk de verkeerde kant op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Religie is onbetwistbaar uw persoonlijk eigendom en uitsluitend bestemd voor uzelf. Hou het derhalve bij u en val er anderen niet mee lastig.
Ik ben daarom niet geïnteresseerd in uw persoonlijk eigendom.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 4 april 2011 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Akkoord. Maar als je je kinderen naar een katholieke school laat gaan, kom dan achteraf niet klagen dat er religieuze symbolen te vinden zijn in de klaslokalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Zou ik ook niet doen. Anders zou ik ze niet naar een Romeinse school sturen.
Religie hoort thuis in de kerk of bij de persoon thuis. Nergens anders.
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Belangrijk is niet dat die kruisbeelden daar altijd al hingen, maar wel WIE dat het niet kan verdragen dat ze daar hangen... En wat blijkt ? Dat ze vooral de moslims storen, en hun aan stembriefjes verslaafde djellabba-slippendragers...
Wat mij betreft is dat voldoende reden om ze te laten hangen, en er zelfs nog bij te hangen, zélfs al kan ik de RKK niet uitstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |