![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() Inderdaad Paulus, als je niet akkoord bent met een decreet, kan je binnen de zes maanden na de bekendmaking van dat decreet in het Belgisch Staatsblad steeds beroep tot nietigverklaring instellen bij het Grondwettelijk Hof. En dit wegens hetzij schending van de Grondwet, hetzij schending van de bevoegdheidsverdelende regels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of er ook zoveel heisa zou gemaakt worden als het om mindere bekende sporters zou gaan, zoals pakweg de zoon van mijn buurman bijvoorbeeld. Ik vermoed sterk van niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() Ik ook niet. Dat zou ik trouwens klassejustitie vinden. A law for the rich and a law for the poor. Iedereen dient op gelijke voet te worden behandeld. Of het nu gaat over Malisse, Wickmayer of de Belgische kampioen vogelpik. If you can't do the time, don't commit the crime.
Ge kunt er in elk gevallen zeker van zijn dat deze hele episode een ontradend effect zal hebben... de sporterkens zullen naar de toekomst toe allen het invullen van hun kalenderken serieus nemen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte sportmensen kunnen hun verlies toegeven. Toegeven dat men een fout gemaakt heeft tegen de regels, dat is pas echt 'sportief' zijn. Men kan verzachtende omstandigheden pleiten, maar juist is juist en een fout is een fout. Maar gaan pleiten dat anderen die wel hun plicht deden tegen de publieke opinie in onsportief zouden zijn..... Tjah?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 november 2009 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beroep werkt opschortend. Voorlopig mag Wickmayer terug tennissen.
Gelukkig maar.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk draait het niet om het feit of er al dan niet een overtreding begaan is, eigenlijk draait het om de hoogte van de straf. en geef eerlijk toe, 3 maal niet doorgeven waar je bent, zonder ooit betrapt geweest te zijn op doping, daar één jaar schorsing tegenover stellen is toch wel een heel zware straf.
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee mijn beste, het decreet moet aangepast worden, desnoods moet het reglement van WADA maar aangepast worden. Evenzeer gek dat Vlaanderen een decreet heeft en Wallonië nog niet. BB was de eerste om te spreken over de geest en de letter van de wet, een teken dat zelfs hij vond dat de straf te zwaar is.
![]() |
![]() |
#149 |
Minister
|
![]() Wallonnie werkt momentaal aan een eigen decreet... gelijk gewoonlijk lopen ze daar achter met de omzetting van internationale zaken, nog meer zelfs dan Vlaanderen.
De straf is zwaar, maar ze is wat ze is. Niemand die er voorheen kabaal over maakte. Ze zijn er dus rijkelijk laat mee. Ze wisten he nochtans reeds lang wat de decretaal vastgestelde minimumstraf is... maar ja, in hun arrogantie zullen ze gedacht hebben mij gaan ze nooit straffen... :rolleyes: |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er worden alle dagen honderden mensen geschorst...bij de rva. Geen mens die zich daar wat van aantrekt.
2 "sporthelden" worden geschorst en het is koekenbak. Raar he?
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Ik pleit al langer voor een meer flexibeler systeem die veel meer aangepast is aan de noden van de realiteit, dus zonder strikte scheiding van de machten en zonder scheiding tussen Kerk en Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom worden die mensen geschorst? Omdat ze niet meedelen waar ze verblijven? Of omdat ze werk weigeren? Een heel ander verhaal mijn beste. Ik ben niet tegen de veroordeling, ik ben wel tegen de zwaarte van de straf.
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
![]() En partijgenoot Caroline Gennez nu maar kraaien op de radio ![]() Een oplossing kan onder meer zijn: het Vlaams Parlement moet dit decreet nog deze week afschaffen, dat dopingtribunaal alle bevoegdheden afnemen en speciaal decreet in het leven roepen die alle uitspraken van dat dopingtribunaal annuleert. En dan kan men een deftig systeem op poten zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() het is toch te zot om los te lopen dat diegenen die dit decreet ingevoerd hebben nu om ter hardst roepen dat de rechters verkeerd liggen en de straf te streng is. wisten ze toch op voorhand wat moeten die rechters doen? wat kunnen zij eraan doen dat de straf zo streng is en er geen marge is? zij kunnen toch niet zomaar vrijspreken omdat yanina de 1/2 finale op de US open gespeeld heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |