![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het rookverbod is belachelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Het verschijnen van wetenschappelijke studies omtrent de impact van het totale rookverbod in de horeca op de volksgezondheid zal er iets mee te maken hebben dat men dit nu wilt stemmen.
Tot 30 % minder hartinfarcten is veel, erg veel, en primeert voor iedere weldenkende mens boven het recht om roet en teer naar binnen te zuigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik rook niet en als ik wil kan ik gemakkelijk alle sigarettenrook mijden zonder hiervoor grote opofferingen te moeten doen. Het gaat er voor de anti-rokers om dat zij het recht zouden hebben om OVERAL te gaan en staan zonder met sigarettenrook geconfronteerd te moeten worden. De dag dat ik meen het recht te hebben om overal te gaan en staan zonder met oorverdovend lawaai geconfronteerd te moeten worden dan kan ik krak dezelfde argumenten gebruiken: openbare ruimtes, tis ongezond voor het gehoor,...maar de meerderheid vindt dit blijkbaar niet storend en zolang er voldoende plaatsen zijn waar er geen oorverdovend lawaai is ben ik content...anti-rokers blijkbaar niet. Alles moet 100% rookvrij zijn want zij zouden eens toevallig in het laatste rokerscafé van Vlaanderen terechtkomen. Dan zijn ze ten dode opgeschreven door het passief roken...
![]() |
![]() |
#144 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zij hebben hun pret gehad, met vele doden tot gevolg. Nu is het de beurt aan de niet-rokers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Dit vind ik dan weer een non-argument: rokers brengen veel meer geld op dan ze kosten, al was het nog maar door de drastisch verkorte levensverwachting (en het zijn net die laatste jaren waar mensen, ook niet-rokers echt veel poen kosten). Als rokers geen geld zouden opbrengen, dan had de overheid het allang compleet verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij mogen ook niet meer roken op onze arbeidsplaats.
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs jij het tegendeel
![]() |
#151 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Bewijs jij het tegendeel eens. Maar goed, onder andere het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu zegt dat:
http://www.spaink.net/2008/02/05/rok...zondheidszorg/ Het is trouwens sowieso een non-argument, want je kan dat over veel groepen mensen zeggen: zwaarlijvig, betaal dan maar zelf. Erfelijke aandoeningen, betaal maar zelf. Motorrijden, betaal maar zelf. Skiën, betaal maar zelf. Drinken, betaal maar zelf. Te weinig slapen, betaal maar zelf. Stressvolle job, betaal maar zelf. Ad infinitum. Als je zo'n systeem wil, kan je altijd naar de VS verhuizen, daar werkt het ongeveer zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Net gegeven, mij niet afjagen, dat is immers ongezond. Ik reageerde trouwens op een impliciete straffe uitspraak van een andere poster, nl. dat rokers meer kosten dan ze opbrengen en bijgevolg maar zelf voor hun gezondheidszorg moeten betalen.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 november 2009 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Zelfs Vankrunkelsven, toch de posterboy van de anti-rookcampagne, durft het argument niet te gebruiken, zoals blijkt uit de notulen van een senaatsvergadering in 2002:
http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...616830&LANG=nl De heer Vankrunkelsven is eveneens overtuigd van de desastreuze gevolgen van roken voor de gezondheid. Volgens hem legt deze resolutie echter teveel de nadruk op de financiering van de gezondheidszorg en gaat ze te nadrukkelijk uit van de veronderstelling dat roken een supplementaire kost vormt voor onze samenleving. Aangezien rokers gemiddeld meer dan 10 jaar vroeger overlijden, is hij niet overtuigd van de supplementaire kost van rokers voor onze samenleving. De senator is eveneens van mening dat de ziekteverzekering een meer solide financieringsbasis nodig heeft dan de opbrengst van een tabaksfonds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Een onderzoek van de Erasmusuniversiteit uit 1998 komt tot eenzelfde conclusie:
http://nl.odemagazine.com/doc/0018/n...che-kosten-op/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Vertel mij, hebben ze ook rekening gehouden met de behandelingskosten voor: • longkanker • keelkanker • mondkanker • slokdarmkanker • leverkanker • baarmoederhalskanker • ziektes van hart- en bloedvaten • longziektes zoals chronische bronchitis. • Impotentie • Daling van het aantal zaadcellen • Halositosis ( slechte adem) • Maagzweren • Osteoporose (botontkalking) • Vroege menopauze • vroeggeboorte en laag geboortegewicht. • Toegenomen risico op miskraam • Toegenomen risico op dood na de geboorte Hebben ze ook rekening gehouden met: • kosten voor passief roken, zowel de dodelijke als de niet-dodeljke slachtoffers (meer dan 2000 slachtoffers per jaar in België alleen) • het minder prestatievermogen van de rokende werknemer (kost handenvol geld) • de grotere afwezigheden door ziekte van de rokende werknemer • de branden die uitgebroken zijn door onoplettend rookgedrag • vervuiling door sigarettepeuken Heeft men ook rekening gehouden dat, aangezien rokers vroeger sterven, er weliswaar minder pensioen moet uitbetaald worden, maar dat gepensioneerden ook consumenten zijn ? Heeft men ook rekening gehouden dat een gezonde maatschappij uiteindelijk op alle vlakken stukken beter is dan een zieke maatschappij ? Heeft men ook rekening gehouden met het feit dat als men niet meer rookt, men zijn geld aan andere goederen en diensten besteedt, en zodoende ook de economie verder doet draaien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
|
![]() Citaat:
En dan nog, nogmaals: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grote afwezigheden?Degene die bij ons het meeste thuis zitten zijn nu net die niet rokers,liever lui dan moet dat zijn ze. Tja,brand,zoals er vele andere voorbeelden zijn. Vervuiling?Er zijn hier genoeg zaken die vervuilen,een sigarettepeuk is een futuliteit tegenover wat ik zie drijven of langs de kant zien liggen. Rokers sterven vroeger?Ik heb de laatste 10jaar al al meer mensen zien wegvallen op zelfs jonge leeftijd en die geen fluit te maken hebben met roken en waarvan sommige ook kanker hadden. Heeft men ook rekening gehouden dat een gezonde maatschappij uiteindelijk op alle vlakken stukken beter is dan een zieke maatschappij ?Zoals hier al gezegt;je bent een hypocriet.Begin dan met de vliegtuigen en dergelijke meer,die zijn veel schadelijker voor je gezondheid. En uw laatste die je hebt gepost;ik doe met mijn geld wat ik wil manneke,daar heb jij geen moer over te zeggen. Ik kan even kinderachtig gaan doen en stop mee alcohol zuipen of je vet te eten. |
|
![]() |
![]() |