Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2009, 13:35   #141
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Schaf de autobelasting af en maak de brandstof duurder.
Ik blijf voorstander van het GPS-systeem. Met brandstof duurder te maken haal je geen snelheidsmaniakken en vluchtmisdrijvers uit het verkeer. Je geeft integendeel meer ruimte aan de rijke zware voeten.

Het zal je kind maar wezen dat door zo'n idioot van het leven wordt beroofd.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 13:35   #142
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Pipo's

[quote=Jantje;4445276]Al goed dat pipo's zoals jij en en Descartes dan weten dat de meeste van die bedrijven gevestigd zijn in de haven, maar werken op alle waterwegen, waar de schepen op varen en waarvan de schippers het vertikken om met hun technische problemen, zoals motor die niet meer start, roer stuk, olietanks die lekken, kraan die niet meer op plooit, romp gescheurd tot op de werkplaatsen van deze bedrijven te komen.
Deze bedrijven hebben immers een service zoals de wegenwacht en depannage diensten voor auto.
.
En dan nog liefst op de plaatsen waar ze elk ander vaartuig de doorgang verhinderen, zodat er niet slecht een paar honderd ton goederen vast zitten, maar dat als de problemen niet binnen de kortst mogelijke tijd worden opgelost, er zelfs andere bedrijven hun deuren moeten sluiten, wegens gebrek aan goederen en grondstoffen, voor hun bedrijvigheid. [quote]

Pipo's zoals Des en ik zouden ook NIET met hun schip waarvan de motor niet start, het roer stuk is of de romp gescheurd, naar jouw werkplaats varen.
Wij zouden ook niet willen dat er (om de haverklap) bedrijven hun deuren sluiten bij gebrek aan grondstoffen !
Zo zijn we niet !
Wij zijn wel-opgevoede, eerbare burgers.

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 november 2009 om 13:36.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 13:39   #143
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik blijf voorstander van het GPS-systeem. Met brandstof duurder te maken haal je geen snelheidsmaniakken en vluchtmisdrijvers uit het verkeer. Je geeft integendeel meer ruimte aan de rijke zware voeten.

Het zal je kind maar wezen dat door zo'n idioot van het leven wordt beroofd.
Het is perfect mogelijk om elke auto met een snelheidsbegrenzer uit te rusten.

Desnoods eentje die werkt op radiogolven die hem afstellen telkens je een andere snelheidszone inrijdt. Ik neem aan dat dat tot de mogelijkheden behoort. Uiteraard op zo'n manier dat er niks kan geregistreerd worden.

Voil�*, iedereen verplicht zich aan de toegelaten snelheid te houden.

Zatlappen? Alcoholslot op de wagen. Geen zatlappen aan 't stuur en dat zonder inbreuk op privacy.

Waar een wil is, is een weg.

Laatst gewijzigd door Sammael : 16 november 2009 om 13:40.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 13:43   #144
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huur eens een GPS. Denk je dat je op het platteland 'onzichtbaar' bent voor de satelliet ??
Natuurlijk niet, maar geldt dat rekeningrijden niet enkel voor autosnelwegen? En zullen mensen dus in dat geval niet proberen uit te wijken naar sluip-en invalswegen?
Oud 16 november 2009, 13:44   #145
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, ik zal het anders formuleren: hoeveel vrijheid bent u bereid in te leveren in ruil voor "veiligheid"?
Mij mag men overal filmen. Ik heb niets weg te steken. Wie dat niet wil heeft boter op het hoofd. De maatschappij is er voor de eerbare burger. Niet voor de valsaard.

Citaat:
Trouwens, hoe zorgen camera's voor veiligheid? De gemaakte beelden kunnen helpen om de dader te vatten, maar ondertussen is het misdrijf wel gepleegd.
Al eens aan het ontradingseffect gedacht ?

Citaat:
Er hingen camera's toen Van Holsbeeck werd gedood. Goed. Maar hij blijft nog altijd dood, niet?
Juist. En de daders zitten achter de tralies. In de tijd van de bende van Nijvel hingen er geen camera's en dat hebben we nog altijd geweten.

Citaat:
En hoe verloopt het hier in België met de gemiddelde gepakte dader?
Het is niet omdat de een politicus corrupt is dat je de hele democratie moet stopzetten. Pak die politicus aan !
Oud 16 november 2009, 13:50   #146
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Al goed dat pipo's zoals jij en en Descartes dan weten dat de meeste van die bedrijven gevestigd zijn in de haven, maar werken op alle waterwegen, waar de schepen op varen en waarvan de schippers het vertikken om met hun technische problemen, zoals motor die niet meer start, roer stuk, olietanks die lekken, kraan die niet meer op plooit, romp gescheurd tot op de werkplaatsen van deze bedrijven te komen.
Deze bedrijven hebben immers een service zoals de wegenwacht en depannage diensten voor auto.
.
En dan nog liefst op de plaatsen waar ze elk ander vaartuig de doorgang verhinderen, zodat er niet slecht een paar honderd ton goederen vast zitten, maar dat als de problemen niet binnen de kortst mogelijke tijd worden opgelost, er zelfs andere bedrijven hun deuren moeten sluiten, wegens gebrek aan goederen en grondstoffen, voor hun bedrijvigheid.
Pipo's zoals Des en ik zouden ook NIET met hun schip waarvan de motor niet start, het roer stuk is of de romp gescheurd, naar jouw werkplaats varen.
Wij zouden ook niet willen dat er (om de haverklap) bedrijven hun deuren sluiten bij gebrek aan grondstoffen !
Zo zijn we niet !
Wij zijn wel-opgevoede, eerbare burgers.
Denk je nu echt dat die schippers om die problemen vragen?

Een beschadigd roer word vaak veroorzaakt door rommel dat men in de rivieren en kanalen dumpt.
Scheuren in de romp worden veroorzaakt door lading, door voorwerpen die niet in de waterwegen thuishoren, door stuurfouten en ongelukken, enz...
Motorpannes zijn vaak het gevolg van de begroeiing, vuil in het water en verstopte filters evenals van vuil in de brandstof en lucht.

Schippers kunnen het zich namelijk niet veroorloven om voor elke onderhoudsbeurt naar de garage(werkplaats) te lopen, wegens de hoge kosten hiervan en wegens het vaak niet in de buurt komen van een werkplaats.
Je hele posting hier is trouwens enkel een bewijs, dat je totaal niets kent en begrijp van de transportwereld en zeker niet van het transport over water.
Waar werkdagen van 16 en 18 uur een normale zaak zijn en waar motoren 24/24-7/7 draaien, zonder onderbreking, om de ladingen goed te houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 13:50   #147
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Die is er. Vanuit de ruimte. Ik wil geen EM-bron op elke hoek van de straat. Het GPS-systeem is er en biedt minimale hinder. Maak desnoods de wet op de privacy nog strenger. Hou er wel rekening mee dat je je eigen DNA nooit en nergens kan wissen. Of is je eigen DNA ook een inbreuk op je 'vrijheid' ??
Oud 16 november 2009, 14:01   #148
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waar werkdagen van 16 en 18 uur een normale zaak zijn en waar motoren 24/24-7/7 draaien, zonder onderbreking, om de ladingen goed te houden.
Nogmaals, dat is niet te vermijden. En de opdrachtgever is dus ook bereid om het te vergoeden. Pro rata van de verreden km. Tenzij hij iemand anders vindt op kortere afstand. Wat is dan het probleem ?
Oud 16 november 2009, 14:02   #149
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dit land begint hoe langer hoe meer op een communistische staat te gelijken, waar de staat zich met alles en dan ook alles wil bemoeien en over alles, maar dan ook alles controle wil hebben.

Het is voor hen natuurlijk het gedroomde middel om :
1. meer geld in het laatje te halen
2. nog meer boetes te kunnen uitschrijven, die op hun beurt ook weer meer geld in het laatje brengen.

Ik zeg het nogmaals : het is per saldo negatief voor mij als werkende mens en het e.e.a. zal zwaar geëvalueerd worden. Ik vermoed dat ik niet alleen ga zijn en dat een hoop mensen (vooral de moeders in de gezinnen) hun job zullen laten liggen en dit uit bittere noodzaak.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 14:06   #150
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet, maar je haalde het uit zijn contekst. Wie geen werk in eigen streek vindt, kan het zelf creëren en alzo overmatige verplaatsingen vermijden.
Hebt ge zelf al eens het geprobeerd te maken als zelfstandige ? Ik ben net gestopt en kan je zeggen dat je met moeite 20 % overhoudt van hetgeen je binnen krijgt. Probeer dan nog maar eens in leven te blijven. Nee vriend, het is allemaal makkelijk om ideetjes te verkondigen vanuit uwe ivoren toren, als ge alleen op uw gat moet zitten om geld binnen te krijgen.
Oud 16 november 2009, 14:14   #151
Marlboro
Banneling

Standaard

Dus lange leve de rijken en degene die nu toevallig werk hebben waar ze de trein voor moeten nemene,hoeraaa,proficiat.

Ik word gestraft om te gaan werken als ze hier ook zo'n km heffing doorvoeren.
Nope,er is geen openbaar vervoer tot aan mijn werk en heb ook geen autosnelweg nodig enz...En dan nog,het is makkelijk om veel tijd uit te sparen als je meteen naar je werk de makro ofzo kan binnen stappen en meteen je boodschappen kan doen inplaats van eerst thuis te komen en dan nog eens heel die eind te moeten terug keren naar de winkel.

Ik betaal nu ong 220 euro aan taksen,als men die km heffeing hier invoert dan betaal ik meer dan 500 euro extra per jaar,goed zot.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 14:20   #152
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Hebt ge zelf al eens het geprobeerd te maken als zelfstandige ? Ik ben net gestopt en kan je zeggen dat je met moeite 20 % overhoudt van hetgeen je binnen krijgt. Probeer dan nog maar eens in leven te blijven. Nee vriend, het is allemaal makkelijk om ideetjes te verkondigen vanuit uwe ivoren toren, als ge alleen op uw gat moet zitten om geld binnen te krijgen.
Ben al meer dan 15 jaar zelfstandig en heb mij ook door de noodzakelijke zwarte sneeuw moeten wroeten.

Ja, je mag niet bang zijn van onbetaalde overuren en massa's weekend-werk, dat klopt helemaal.
Oud 16 november 2009, 14:41   #153
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

...en de gemakkelijkste oplossing is : beroepsdopper worden...
Oud 16 november 2009, 15:06   #154
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat is niet te vermijden. En de opdrachtgever is dus ook bereid om het te vergoeden. Pro rata van de verreden km. Tenzij hij iemand anders vindt op kortere afstand. Wat is dan het probleem ?
En bij wie gaat de eindrekening van die extra vergoeding voor het rekeningrijden uiteindelijk terecht komen?

Want die werkgever moet die kostprijs ook ergens van kunnen betalen!!!
De eindsom is dus heel eenvoudig en snel gemaakt,het is gewoon een verkapte belastingverhoging, die door de kleine werkende loontrekker mag betaalt worden.
En de veroorzakers van de ellende, wel die worden bestraft met staatssteun en oprotpremie's om U tegen te zeggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 15:52   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schaf de autobelasting af en maak de brandstof duurder.

Zelfde resultaat wordt bereikt: wie meer rijdt, betaalt meer; wie niet rijdt, betaalt niks. Of beter: wie meer verbruikt, betaalt meer. File rijden wordt dan nóg duurder.

En men hoeft dan meteen geen privacy schendende toestellen in wagens in te bouwen. Wie gaat trouwens het inbouwen van zo'n toestel in auto's betalen?

Maar file rijden wordt niet duur genoeg om aan te zetten tot alternatieven.

Bedoeling is dat het zo duur wordt, dat er zoveel mensen hun gedrag wijzigen, zodat degenen die betalen wel vlot rijden ... omdat ze ekonomisch het verantwoord vinden om dat bedrag ervoor neer te leggen.

Niets doen of weinig doen is niet figuurlijk stilstaan, maar binnekort letterlijk stilstaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 16:01   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Natuurlijk niet, maar geldt dat rekeningrijden niet enkel voor autosnelwegen? En zullen mensen dus in dat geval niet proberen uit te wijken naar sluip-en invalswegen?
Het is al lang een uitgemaakte zaak dat in Vlaanderen men absoluut niet wil dat er een verschuivingseffekt zou komen van autostradeverkeer naar verkeer op gewone wegen.

Zijt dus maar zeer gerust dat voor Vlaanderen die heffing zal gelden op alle wegen.

Voor streken in het buitenland zoals de Ardennen in Walenland, daar is nog iets mogelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 november 2009, 16:09   #157
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
en het kreemboerke dan!
Ik wil dit voorbeeld nemen, om niet op al die zaken te reageren die men daar stelde.

Ik ken iemand (ttz enkele jaren terug) die in het seizoen vanuit de Kempen naar de zee reed met zijn ijskreem-kamionetje. Lange dagen werk, maar het loonde.

Wel, dat zal misschien niet meer lonen.

't Zal nog maksimum lonen uit de westelijke streek van Oost-Vlaanderen.

De ekonomie past zich aan.

Niks ergs aan.

Trouwens, jullie denken dat iedere auto zes keer meer gaat moeten betalen.
Als ze dat doen, ja dan is de staatsschuld binnen twee jaar opgelost, maar zitten we helemaal zonder ekonomie.

Wees dus aub een beetje realist.
Als 't niet teveel gevraagd is.

(ah ja, nog iets: ik heb als ambtenaar meegemaakt dat men er zich geen fluit, maar dan ook geen fluit van aantrok om iemand met een dienstauto van jut naar jaar te sturen, waar een andere ambtenaar zo dichtbij jut woonde en dit zo gemakkelijk kon flikken zonder noemenswaardige verplaatsing.
Dus, laat ieder ministerie maar betalen ook voor hun wagens. Als het budget ermee begint te nijpen, dan worden de hogere direkteurs pas wakker.)

Oud 16 november 2009, 16:10   #158
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil dit voorbeeld nemen, om niet op al die zaken te reageren die men daar stelde.

Ik ken iemand (ttz enkele jaren terug) die in het seizoen vanuit de Kempen naar de zee reed met zijn ijskreem-kamionetje. Lange dagen werk, maar het loonde.

Wel, dat zal misschien niet meer lonen.

't Zal nog maksimum lonen uit de westelijke streek van Oost-Vlaanderen.

De ekonomie past zich aan.

Niks ergs aan.

Trouwens, jullie denken dat iedere auto zes keer meer gaat moeten betalen.
Als ze dat doen, ja dan is de staatsschuld binnen twee jaar opgelost, maar zitten we helemaal zonder ekonomie.

Wees dus aub een beetje realist.
Als 't niet teveel gevraagd is.

(ah ja, nog iets: ik heb als ambtenaar meegemaakt dat men er zich geen fluit, maar dan ook geen fluit van aantrok om iemand met een dienstauto van jut naar jaar te sturen, waar een andere ambtenaar zo dichtbij jut woonde en dit zo gemakkelijk kon flikken zonder noemenswaardige verplaatsing.
Dus, laat ieder ministerie maar betalen ook voor hun wagens. Als het budget ermee begint te nijpen, dan worden de hogere direkteurs pas wakker.)
Opvallend wel er niemand reageert van hetgeen ik steeds post,blijkbaar niks tegen in te brengen?

Realist;ik ben de realist en niet die voorstanders van die extra zware taks zoals een km heffing.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 16:39   #159
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

heel de diskutie bestaat erin om terug een beasting te heffen onder het mom van de vervuiler betaald. iedereen die een kilometer rijd betaald al belasting op zijn benzine of diesel.
dus elke km wordt reeds betaald. de zogenaamde kilometerheffing is een verdoken belasting. en waarom beginnen de nederlanders daar nu aan? wel de wagen van de toekomst electrisch zit eraan te komen. nog zo een flapdrol. de electriciteit moet ook geproduceert worden. en heeft ook een vervuiling. de accu, de kabels, de omvormers, de transfo's enz . gaan deze niet vervuilen bij de productie. bij het produceren heeft men een verlies van 30%, bij het vervoeren van de stroom nog eens een 15%, en bij het afleveren door de transfo, nog eens (en dat is maar een schatting 30%). wat is de meerwaarde van die groene wagen??
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 16:54   #160
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is perfect mogelijk om elke auto met een snelheidsbegrenzer uit te rusten.

Desnoods eentje die werkt op radiogolven die hem afstellen telkens je een andere snelheidszone inrijdt. Ik neem aan dat dat tot de mogelijkheden behoort. Uiteraard op zo'n manier dat er niks kan geregistreerd worden.

Voil�*, iedereen verplicht zich aan de toegelaten snelheid te houden.

Zatlappen? Alcoholslot op de wagen. Geen zatlappen aan 't stuur en dat zonder inbreuk op privacy.

2
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be