Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2009, 15:25   #141
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Er is vooruitgang in de selectieve jaarlijkse verontwaardiging, de obligate jaarlijkse topic kwam laat dit jaar.

Om het even over cultuur te hebben, behoren ook wij tot het barbaarse ras van paardenvleeseters, en dit zelf volgens de angelsaxische cultuurnormen. Vertel maar ens aan een engelsman of een amerikaan dat je paardenbiefstuk lust. Het afgrijzen staat op hun gezicht te lezen, ongacht de manier van slachten.

Een pluspunt dit jaar is dat ook de joden nu in het vizier komen, daar waar ze jarenlang niet aanwezig waren in de discussie, en toch net dezelfde slachtmethoden hebben als moslims.

Om het dan over slachten te hebben, en het superieure in onze gebruiken, dan zal ik even de vis en schaaldieren buiten beschouwing moeten laten, want die laten we superieur lanzaam stikken, sommigen worden levend van hun ingewanden ontdaan, en anderen levend gekookt. Maar voor de rest koesteren we onze superioriteit met het zogezegd verdoven van viervoeters, tot je de praktijk gaat zien in slachthuizen en bij thuisslachtingen.

over het einde van pluimvee, konijnen en overtollig geboren huisdieren op ht erf zal ik ook zedig zwijgen als lid van dergelijke superieure maatschappij moet je nu eenmaal naar de anderen wijzen, om er zelf beter uit te komen.

En tenslotte nog een woordje over de fine fleur van ons superieur ras, deze die gewapend door de velden trekken en op alles schiet wat beweegt. Hoeveel aangeschoten nodeloos lijdend wild zouden die niet achterlaten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 15:43   #142
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Wat in hun ogen juist is doet niet terzake.
Het welzijn van het dier staat hier centraal en alle zaken die men kan doen om dat welzijn van een dier te verbeteren mag men gerust overal ter wereld gaan opdringen.
Een dier heeft ook gevoelens en daarnaar moet men dan ook handelen.
Handel je daar zelf naar?
Oud 26 november 2009, 15:58   #143
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik zou het niet prediken moest ik er niet naar handelen.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 16:12   #144
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er genoeg die wat wél doen hoor.

Hoe doe jij dat dan?
Oud 26 november 2009, 16:14   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een rund wordt normaal toch geslacht door een electrische schok of een pen in de kop,
tik direct dood, varkens hetzelfde, daarna worden die natuurlijk wel opengesneden.

het bloed van de varkens hebben ze immers nodig om pensen van te maken.

Voor halal slachten, moet al het bloed eruit, en het beest moet bij bewustzijn zijn als ik mij niet vergis, anders is het niet halal.

Nu moet je ook opletten, als je beesten gaat beginnen verdoven, dat die verdoving niet in de voedselketen terecht komt, anders ligt ge met uw pikkels omhoog na het consumeren van de nodige hoeveelheden vlees.

De oude methode om runderen te slachten ging met een pin en een voorhamer, nen goeie slachter had maar een tik nodig.
Gij hebt wel een verkeerd gedacht van wat verdoving is.
In de slachtwereld worden geen 'insputingen' gebruikt hoor.

In onze wetgeving staat nogal presies beschreven met welke metodes welke dieren geslacht mogen/moeten worden. (vb. voor pelsdiertjes is vergassen toegestaan).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 16:21   #146
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Er zijn er genoeg die wat wél doen hoor.

Hoe doe jij dat dan?
Ik eet geen vlees en ben aangesloten bij verschillende dierenrechtenorganisaties.
Al mijn huisdieren die ik heb komen komen uit het asiel en niet uit dierenkennels.
Er zijn ongetwijfeld zaken die ik nog meer zou kunnen doen, maar ik doe mijn best.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 26 november 2009 om 16:22.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 16:22   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
...
over het einde van pluimvee, konijnen en overtollig geboren huisdieren op ht erf zal ik ook zedig zwijgen als lid van dergelijke superieure maatschappij moet je nu eenmaal naar de anderen wijzen, om er zelf beter uit te komen.

En tenslotte nog een woordje over de fine fleur van ons superieur ras, deze die gewapend door de velden trekken en op alles schiet wat beweegt. Hoeveel aangeschoten nodeloos lijdend wild zouden die niet achterlaten.
Ik heb gezien (en 'geleerd') van mijn vader hoe die kiekens en konijnen slachtte. En in mijne jongen tijd (pas getrouwd) had ik nog wat beestjes.

Kiekens werden de kop afgekapt in één slag. Lang afzien kan daar niet bijzijn.
Konijnen werden verdoofd door ze met één nekslag bewusteloos te kloppen. Buiten de klop, ook niet lang afzien.
Het kelen zelf, nl. de halsslagader oversnijden, heeft tot gevolg dat binnen de millisekonde de bloeddruk in de hersenen zo laag dat het beest ogenblikkelijk bewusteloos is.

Voor een kleine fatsoenlijke kweker of op een boerenerf met een fatsoenlijke boer, zie ik geen problemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 16:31   #148
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Ik eet geen vlees en ben aangesloten bij verschillende dierenrechtenorganisaties.
Al mijn huisdieren die ik heb komen komen uit het asiel en niet uit dierenkennels.
Er zijn ongetwijfeld zaken die ik nog meer zou kunnen doen, maar ik doe mijn best.
Goed bezig .
Oud 26 november 2009, 16:40   #149
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dat maak jij er weer van. Ik ben ten zeerste voor dierenrechten en verdoofd slachten (nog liever niet slachten) maar dat wil niet zeggen dat ik de arrogantie heb om mensen in andere delen van de wereld mijn mening, dus mijn waarden en normen, te gaan opdringen. Jij gaat duidelijk uit van een universeel dualisme, daar kan ik me totaal niet in vinden.
Als dierenmishandeling behoort een bepaalde "cultuur", schort er duidelijk wat aan die "cultuur".
Dierenmishandeling dient op universele wijze veroordeeld en bestreden te worden, ongeacht of er tegen één of andere "cultuur" zou worden ingegaan.
Ieder beschaafd individu stelt het welzijn van mens EN dier voorop, ongeacht of het bestaan van welke traditie of "cultuur" dan ook, in het gedrang zou komen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 16:45   #150
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij hebt wel een verkeerd gedacht van wat verdoving is.
In de slachtwereld worden geen 'insputingen' gebruikt hoor.

In onze wetgeving staat nogal presies beschreven met welke metodes welke dieren geslacht mogen/moeten worden. (vb. voor pelsdiertjes is vergassen toegestaan).
Ah ja anders is hun pelske kaput....

verdoving, kan inderdaad anders worden toegedient, ne stevige schok ellentriek of zo, maar inspuitingen kunnen om begrijpelijke redenen niet.

Voor elk beest is dat inderdaad anders.

De kiekens die mijn pa in den tijd slachte werden de kop afgekapt met het kapmes, tsjak direct dood.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 17:33   #151
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En vindt ge het normaal dat een wet niet moet nageleefd worden om godsdienstige redenen, zelfs niet mag aangeklaagd worden ?
Hele dag liep ik met dit topic rond op het werk.
Mijn collega's dachten al dat er iets niet pluis was en zei hen dan ook: niemand de beelden gezien?
Sommige vonden het best wel lachwekkend dat er een pippo (ik dus) het zo tot zich liet komen.

Ik heb geen broodje prepare besteld, noch vlees gegeten vandaag.
Ik kan gewoon niet meer.... ik heb gisteren in bed wakker gelegen, tranen in de ogen gehad. Gewoon hele tijd dat rund voor ogen dat vastgebonden zat en kreisend de dood in ging.

En Bob, ik vind het dus niet normaal.
Door deze religieuze wetgeving is het juist mogelijk dieren onverdoofd te slachten. Ze in "hallal" slachten maar etiketteren als gewoon vlees en zo op mijn bord schuiven.
Deze wetgeving moet ontkracht worden en gelukkig heeft Onckelinkx al stappen ondernomen.

Dus NEEN dit is niet normaal! De wetgeving wordt ingetrokken en ik voel me daar goed bij.
Oud 26 november 2009, 17:43   #152
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Kleine correctie (maar ik weet dat je het goed bedoeld)

Ik zou zeggen ... Elk dier (mens ook) moet in vrede kunnen sterven ...
Ik was volledig van mijn melk gisteren. Echt volledig van de kaart. Geshoqueerd als het ware! Daar zat ik in mijn roezige euforie tot ik een klets in mijn gezicht kreeg van de beelden.
Ik heb het idee ervan mss te lang bewust verdrongen in mijn achterhoofd. Ik ga de feiten niet langer meer ontkennen of onderdrukken in mezelf. Ik ben aan mijn innerlijke psyche bezig (wat ik heel mijn levensweg zal doen overigens) en alles in mij wenst een rechtschapen mens te zijn.
Gaia (als moeder aarde een ziel had, noemde ze ook gaia in mijn begrip) heeft mij diep geraakt gisteren en doeltreffend mijn innerlijke alarmbel gealarmeerd.
Dank u dus GAIA, ik ben direct lid bij U geworden.

Wij als mens moeten nu eenmaal verantwoordelijkheid dragen in alles wat we doen. Polle heeft dat mss iet of wat hard tot mij gebracht, den big shot haha.
Maar gisterenavond was mss wel een baanbrekende evolutiesprong in mijn Zijn.
Waarvoor nogmaals, DANK!

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 26 november 2009 om 17:48.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 18:10   #153
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb gezien (en 'geleerd') van mijn vader hoe die kiekens en konijnen slachtte. En in mijne jongen tijd (pas getrouwd) had ik nog wat beestjes.

Kiekens werden de kop afgekapt in één slag. Lang afzien kan daar niet bijzijn.
Konijnen werden verdoofd door ze met één nekslag bewusteloos te kloppen. Buiten de klop, ook niet lang afzien.
Het kelen zelf, nl. de halsslagader oversnijden, heeft tot gevolg dat binnen de millisekonde de bloeddruk in de hersenen zo laag dat het beest ogenblikkelijk bewusteloos is.

Voor een kleine fatsoenlijke kweker of op een boerenerf met een fatsoenlijke boer, zie ik geen problemen.
kiekens zonder kop konden nog weglopen. Nu zien ze in het spartelen van een schaap een minutenlange doodstrijd. Wat is het verschil?

Waarom zou het kelen van een schaap ook de bloeddruk niet onmiddellijk doen vallen zodat er bewusteloosheid is? Wat is het verschil?

Wat deden ze in die tijd met overtollige poesjes en hondjes ?
Oud 26 november 2009, 18:17   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
consequent blijven
een dier is een dier he
een vlieg doodslaan is dus ook gewelddadig
Antibiotica verbieden verdomme.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 18:19   #155
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
I
In tegenstelling tot jou, beperkt mijn visie zich ook niet tot het piepkleine apenland België. In de gehele E.U. zou onverdoofd slachten strafbaar moeten zijn, en liefst in de gehele beschaafde wereld.
Ja ja pipo. En dat rijmt natuurlijk perfect met:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Ze kunnen kiezen : vlees eten van dieren die verdoofd werden voor de slachting, ofwel geen vlees eten, OF vertrekken naar andere landen, waar ze wél onverdoofd mogen slachten.
Ge draait met de wind.
Oud 26 november 2009, 18:24   #156
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
consequent blijven
een dier is een dier he
een vlieg doodslaan is dus ook gewelddadig
Indien je die vlieg eerst haar vleugels zou uittrekken alvorens ze te doden, zou je gelijk kunnen krijgen

Voor de rest word ik kotsmisselijk van die posting.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 18:34   #157
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Eigenlijk hoef je daar niet misselijk van te worden.

Ofwel ken je aan de dieren rechten toe, ofwel niet.

Het is arbitrair te beslissen voor welke dieren we sympathie hebben, en dus rechten toekennen, en welke we niet hoeven, en dus geen rechten hebben.

Je zou net zo goed iedereen kunnen verplchten om alle gevleugeld ongedierte te verdelgen met een stroomstoot, en vliegenmeppers en scheikundige verdelgingen te verbieden.

Laatst gewijzigd door spherelike : 26 november 2009 om 18:35.
Oud 26 november 2009, 18:38   #158
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
kiekens zonder kop konden nog weglopen. Nu zien ze in het spartelen van een schaap een minutenlange doodstrijd. Wat is het verschil?
Minutenlang.
Citaat:
Waarom zou het kelen van een schaap ook de bloeddruk niet onmiddellijk doen vallen zodat er bewusteloosheid is? Wat is het verschil?
Het ruggenmerg blijft intact.
Citaat:
Wat deden ze in die tijd met overtollige poesjes en hondjes ?
In die tijd slachten we ook nog zonder verdoven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 18:51   #159
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Minutenlang.

Het ruggenmerg blijft intact.

In die tijd slachten we ook nog zonder verdoven.
Minutenlang. Die kip liep ook nog een behoorlijk eind. Ik durf er geen tijd opplakken, het is te lang geleden

Het ruggenmerg van dat konijn bleef ook intakt, waar zit dan het verschil?
bewusteloos is bewusteloos, door een klop in de nek of door te lage bloeddruk in de hersenen bij kelen.

nu nog, maar we doen alsof we dat niet weten, we hebben een wet gestemd, en er komt (na afloop) een veearts kijken. En voor vis en schaaldieren doen we niks, daar is het blijkbaar wel beschaafd deze lanzaam te laten creperen, zelfs met nog wat peper en citroen er boven op en lanzaam laten oplossen in maagzuur.
Oud 26 november 2009, 19:08   #160
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als dierenmishandeling behoort een bepaalde "cultuur", schort er duidelijk wat aan die "cultuur".
.

Aan de reflexen van de linkerzijde te zien, mogen alle culturen veroordeeld worden voor hun eigen specifieke vormen van dierenmishandeling. Er is maar één (1) cultuur (en zijn specifieke vormen van dierenmishandeling) waar je over MOET zwijgen of je krijgt de banvloeken van links op je dak: dat is de islamitische cultuur. In dat geval staat de linkerzijde sofort op haar achterste poten, nog voor de moslimgemeenschap gereageerd heeft. Ergerlijk hypocriet is dat.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be