![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is vooruitgang in de selectieve jaarlijkse verontwaardiging, de obligate jaarlijkse topic kwam laat dit jaar.
Om het even over cultuur te hebben, behoren ook wij tot het barbaarse ras van paardenvleeseters, en dit zelf volgens de angelsaxische cultuurnormen. Vertel maar ens aan een engelsman of een amerikaan dat je paardenbiefstuk lust. Het afgrijzen staat op hun gezicht te lezen, ongacht de manier van slachten. Een pluspunt dit jaar is dat ook de joden nu in het vizier komen, daar waar ze jarenlang niet aanwezig waren in de discussie, en toch net dezelfde slachtmethoden hebben als moslims. Om het dan over slachten te hebben, en het superieure in onze gebruiken, dan zal ik even de vis en schaaldieren buiten beschouwing moeten laten, want die laten we superieur lanzaam stikken, sommigen worden levend van hun ingewanden ontdaan, en anderen levend gekookt. Maar voor de rest koesteren we onze superioriteit met het zogezegd verdoven van viervoeters, tot je de praktijk gaat zien in slachthuizen en bij thuisslachtingen. over het einde van pluimvee, konijnen en overtollig geboren huisdieren op ht erf zal ik ook zedig zwijgen als lid van dergelijke superieure maatschappij moet je nu eenmaal naar de anderen wijzen, om er zelf beter uit te komen. En tenslotte nog een woordje over de fine fleur van ons superieur ras, deze die gewapend door de velden trekken en op alles schiet wat beweegt. Hoeveel aangeschoten nodeloos lijdend wild zouden die niet achterlaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zou het niet prediken moest ik er niet naar handelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Er zijn er genoeg die wat wél doen hoor.
Hoe doe jij dat dan?
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de slachtwereld worden geen 'insputingen' gebruikt hoor. In onze wetgeving staat nogal presies beschreven met welke metodes welke dieren geslacht mogen/moeten worden. (vb. voor pelsdiertjes is vergassen toegestaan).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Al mijn huisdieren die ik heb komen komen uit het asiel en niet uit dierenkennels. Er zijn ongetwijfeld zaken die ik nog meer zou kunnen doen, maar ik doe mijn best. Laatst gewijzigd door Mcnab : 26 november 2009 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kiekens werden de kop afgekapt in één slag. Lang afzien kan daar niet bijzijn. Konijnen werden verdoofd door ze met één nekslag bewusteloos te kloppen. Buiten de klop, ook niet lang afzien. Het kelen zelf, nl. de halsslagader oversnijden, heeft tot gevolg dat binnen de millisekonde de bloeddruk in de hersenen zo laag dat het beest ogenblikkelijk bewusteloos is. Voor een kleine fatsoenlijke kweker of op een boerenerf met een fatsoenlijke boer, zie ik geen problemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dierenmishandeling dient op universele wijze veroordeeld en bestreden te worden, ongeacht of er tegen één of andere "cultuur" zou worden ingegaan. Ieder beschaafd individu stelt het welzijn van mens EN dier voorop, ongeacht of het bestaan van welke traditie of "cultuur" dan ook, in het gedrang zou komen.
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verdoving, kan inderdaad anders worden toegedient, ne stevige schok ellentriek of zo, maar inspuitingen kunnen om begrijpelijke redenen niet. Voor elk beest is dat inderdaad anders. De kiekens die mijn pa in den tijd slachte werden de kop afgekapt met het kapmes, tsjak direct dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn collega's dachten al dat er iets niet pluis was en zei hen dan ook: niemand de beelden gezien? Sommige vonden het best wel lachwekkend dat er een pippo (ik dus) het zo tot zich liet komen. Ik heb geen broodje prepare besteld, noch vlees gegeten vandaag. Ik kan gewoon niet meer.... ik heb gisteren in bed wakker gelegen, tranen in de ogen gehad. Gewoon hele tijd dat rund voor ogen dat vastgebonden zat en kreisend de dood in ging. En Bob, ik vind het dus niet normaal. Door deze religieuze wetgeving is het juist mogelijk dieren onverdoofd te slachten. Ze in "hallal" slachten maar etiketteren als gewoon vlees en zo op mijn bord schuiven. Deze wetgeving moet ontkracht worden en gelukkig heeft Onckelinkx al stappen ondernomen. Dus NEEN dit is niet normaal! De wetgeving wordt ingetrokken en ik voel me daar goed bij.
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het idee ervan mss te lang bewust verdrongen in mijn achterhoofd. Ik ga de feiten niet langer meer ontkennen of onderdrukken in mezelf. Ik ben aan mijn innerlijke psyche bezig (wat ik heel mijn levensweg zal doen overigens) en alles in mij wenst een rechtschapen mens te zijn. Gaia (als moeder aarde een ziel had, noemde ze ook gaia in mijn begrip) heeft mij diep geraakt gisteren en doeltreffend mijn innerlijke alarmbel gealarmeerd. Dank u dus GAIA, ik ben direct lid bij U geworden. Wij als mens moeten nu eenmaal verantwoordelijkheid dragen in alles wat we doen. Polle heeft dat mss iet of wat hard tot mij gebracht, den big shot haha. Maar gisterenavond was mss wel een baanbrekende evolutiesprong in mijn Zijn. Waarvoor nogmaals, DANK!
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 26 november 2009 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zou het kelen van een schaap ook de bloeddruk niet onmiddellijk doen vallen zodat er bewusteloosheid is? Wat is het verschil? Wat deden ze in die tijd met overtollige poesjes en hondjes ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ge draait met de wind.
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest word ik kotsmisselijk van die posting.
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk hoef je daar niet misselijk van te worden.
Ofwel ken je aan de dieren rechten toe, ofwel niet. Het is arbitrair te beslissen voor welke dieren we sympathie hebben, en dus rechten toekennen, en welke we niet hoeven, en dus geen rechten hebben. Je zou net zo goed iedereen kunnen verplchten om alle gevleugeld ongedierte te verdelgen met een stroomstoot, en vliegenmeppers en scheikundige verdelgingen te verbieden. Laatst gewijzigd door spherelike : 26 november 2009 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ruggenmerg van dat konijn bleef ook intakt, waar zit dan het verschil? bewusteloos is bewusteloos, door een klop in de nek of door te lage bloeddruk in de hersenen bij kelen. nu nog, maar we doen alsof we dat niet weten, we hebben een wet gestemd, en er komt (na afloop) een veearts kijken. En voor vis en schaaldieren doen we niks, daar is het blijkbaar wel beschaafd deze lanzaam te laten creperen, zelfs met nog wat peper en citroen er boven op en lanzaam laten oplossen in maagzuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de reflexen van de linkerzijde te zien, mogen alle culturen veroordeeld worden voor hun eigen specifieke vormen van dierenmishandeling. Er is maar één (1) cultuur (en zijn specifieke vormen van dierenmishandeling) waar je over MOET zwijgen of je krijgt de banvloeken van links op je dak: dat is de islamitische cultuur. In dat geval staat de linkerzijde sofort op haar achterste poten, nog voor de moslimgemeenschap gereageerd heeft. Ergerlijk hypocriet is dat. |
|
![]() |
![]() |