![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moeten ze, en er is geen andere keuze...het laten assembleren in een laag loon land net zoals al de grote spelers. In het beste geval kunnen ze hun eigen wagens dan importeren. Maar soit wie wil zich daar nu nog mee bezig houden? Het is goedkoper en interessanter overal ter wereld stocks te gaan opkopen.
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elektrische wagens zijn al heel oud/ hybride is moderner maar niet zoveel moeilijker.
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar haalt u dan de kennis en kunde vandaan om een dergelijke project te realiseren? Waar gaan we het geld vandaan halen om de bestaande lonen van dergelijk personeel bij de autoconcerns te overbieden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In beslag nemen om de lonen en de verworven rechten te vrijwaren in geval van sluiting is juist. Dit kan alleen maar als de Vlaamse regering de steun (nooit) geeft met als waarborg de GM-Opel gronden. Als dit gebeurd is alleen nog maar het fabriek zelf met haar inhoud iets waard voor een mogelijk beslag. Zoals ik gesteld heb, maanden geleden op dit forum, moet er door de werknemers een bewarend beslag gelegd worden op deze gronden en alle bezittingen van GM Antwerpen. Als dat niet is gebeurd of snel gebeurd kunnen deze brave mensen wel eens voor een verrassingen komen te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 28 november 2009 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Het is een mes die aan twee kanten gelijk snijdt. De werknemers hebben recht op werk...enz. Maar de werkgever heeft ook het recht zich te ontmantelen of uit te breiden of te verhuizen ...enz. Het zou schoon worden mocht ieder die een zaak of fabriek opendoet automatisch eigendom van de staat en zijn burgers worden.
![]() |
![]() |
#150 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is NIET het standpunt van het Vlaams Belang, dat enig heil ziet in "een kleine economie dat zich op de internationale markt richt". De Opel-arbeiders zijn er vet mee.
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 28 november 2009 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Staatsmacht vertegenwoordigt de politieke macht van een politieke elite die de Wil heeft orde te scheppen en welvaart voor de bevolking te verzekeren. Als het moet kunnen internationale arrestatiebevelen, onteigeningen,... tot het middelenarsenaal behoren.
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Net zoals een Amerikaanse universiteit (Princeton) rechten opgekocht heeft over een antikapitalistisch werk van de dicht bij het solidarisme aanleunende Duitse auteur wijlen Werner Sombart, waardoor het werk nooit in het Engels kan verschijnen. Wat schadelijk is voor de heersende internationalistische kapitalistische elite, wordt vakkundig via geld weggekocht en weggestopt voor de mensheid, en lukt het niet met geld is er altijd wel ergens een geheime dienst die een vuil werkje mag opknappen.
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 28 november 2009 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer de Fabriek sluit moeten al die mensen ook eten, wonen zich kleden, verwarmen, dus betekent dat ook een enorme kost. Die middelen zouden gedurende de eerste periode van de omschakeling kunnen ter beschikking gesteld worden van het bedrijf. Men kan ook zoveel mogelijk mensen van het personeel warm maken om zich in te kopen en aandeelhouder te worden. Lonen en flexibiliteit kunnen hierbij aangepast worden. Ik denk dat er heel wat mogelijkheden zijn om vrijwel onmiddellijk een tof product op de markt te brengen. Distributie is geen enkel probleem. Er zijn dealers genoeg die maar al te graag zullen deelnemen vooral wanneer het product goed oogt, degelijk is, low budget en wanneer er goede condities kunnen aangeboden worden. Men moet het niet zoeken in dure nieuwe technologie die nog helemaal niet op punt staan, er is genoeg beschikbare technologie om een uiterst concurrentiële hoogwaardig product neer te zetten, en dit zonder immense investeringen. Alles is voor handen. Het zou een gemiste kans zijn dit niet te doen. Ik ken plant 2 (GM,Opel) vrij goed in zowat al zijn facetten en ik ben er zeker van dat, met de nodige maatregelen en met de geschikte mensen, er daarin heel wat potentieel zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere arbeider gelijk voor de wet.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We blijven met die loonkost zitten hé? Als je zo eens kijkt, Hongarije, ¨Polen en dergelijke verliezen geen arbeiders en wij wel. Dus het is een loonkost handicap. Geen technologische.
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GM Opel in Antwerpen heeft gewoon geen eigen persen, dus ook zo geen afdeling. Krijgt nu ook alle bodyparts toegeleverd van Bochum. Dus kunnen ze daar niet zo maar eventjes van start gaan met een eigen productie. Het is dus wel verplicht van in samenwerking te gaan met een andere fabrikant. Wat wel mogelijk en nodig is, zijn een aantal aanpassingen met betrekking tot de technologie en de vereisten die gesteld zijn voor de Europese markt op gebied van veiligheid en motoren die voldoen aan de huidige normen. Zaken die niet onoverkombaar zijn. Wat die loonkost betreft, daar mag je je ook niet op blind staren. Veel fabrieken sluiten hier om naar lage loonlanden te gaan, dat is waar, maar geloof nu maar niet dat ze dat doen omdat ze hier verlies maakten. Heel wat onder hen maakten welzeker goede winst maar onder druk van de aandeelhouders welke steeds meer winst voor ogen hebben wordt er vaak toevlucht genomen naar lage loonlanden. Overigens schermt men voordurend met het feit dat onze lonen hoger liggen dan in de ons omringende landen. Wat men er nooit bij vermeld is dat onze belastingen zowat veruit de hoogste zijn van Europa.Dat ze daar eerst eens wat aan veranderen dan hoeven onze lonen niet langer zo hoog te zijn. Maar dat is natuurlijk niet verwonderlijk wanneer we met ons pizza afmeting van een land, meer mandatarissen te betalen hebben dan Amerika. Laatst gewijzigd door Garry : 29 november 2009 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hahahahahaha! 'op dat moment was er nog geen crisis aan de gang.'. Wahahahahahahahaha! Wat en idiotie men op dit forum toch allemaal tegenkomt ...
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2009 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom die opel arbeiders moeten worden voorgetrokken én gesteund met staatsfinanciën.... Waarom de staat de opelarbeiders wil redden,en zij door diezelfde staat werden vergeten..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 29 november 2009 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |