Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 18:51   #141
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Dan had je mij uit deze post moeten laten.
U sprak, net als ik, over de problemen binnen het VB. Ik gaf een reactie op uw opmerkingen. Nogmaals, �*k zie u niet als probleem, het VB waarschijnlijk wel. Maar ik ben het VB niet en het VB ben ik niet. En hoezeer u ook aangeeft uit het VB te zijn gestapt, u bent wel één van de groeperingen met invloed op de leden.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 27 november 2009 om 18:53.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 19:01   #142
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vind dat Morel na al de steun die ze gekregen heeft bij haar ziekte, echt smerige streken heeft uitgehaald. Lucien had en heeft dus overschot van gelijk in zijn opinie over wie mevrouw Morel als mens wel is.

Ze mag naar uw partijtje komen
Ik heb nog in meer dingen gelijk, beste Max. Het vergt alleen heel wat tijd om dat gelijk te bewijzen. En soms wat denkwerk.
En bij LDD is zij niet welkom. Zoals u weet is voor mij geen enkele partij heiligmakend. Jammer genoeg zijn ze wel nodig om bepaalde doelen te bereiken, en dat hoeft niet persé om postjes te gaan.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 19:01   #143
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Morel na al de steun die ze gekregen heeft bij haar ziekte, echt smerige streken heeft uitgehaald. Lucien had en heeft dus overschot van gelijk in zijn opinie over wie mevrouw Morel als mens wel is.
Natuurlijk niet.
Iemand die - omdat hij een postje niet kreeg - van partij is veranderd en nu zijn ex-partij als de baarlijke duivel benoemt en zoveel mogelijk gif spuit en roddels lanceert vind ik verre van geloofwaardig.
Oud 27 november 2009, 19:15   #144
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Neen dank u, geen protestantse monarchen aan het hoofd van katholiek Vlaanderen.
Maar Max, je weet toch ook dat juist alle beschaafde landen van Europa overwegend protestant zijn?
Oud 27 november 2009, 19:21   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Of als dat niet ging: door te storten naar een goed doel naar keuze?
Of aan de sossen geven, die zijn bedreven in het achterover drukken van geld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:02   #146
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Misschien moet je eens de situatie objectief bekijken (dat is dus géén pro of contra, maar de feitelijke situatie) : de topic gaat over iemand die een parlementair mandaat had, regelmatig op TV kwam en bij de volgende lijstvorming géén verkiesbare plaats kreeg.

Vergelijk met anderen in dezelfde situatie en dan zie ik toch :
-dat ze niet met slaande deuren vertrokken is uit de partij maar actief campagne gevoerd heeft voor haar partij. Er zijn er veel anderen die meteen vertrekken en nog wat natrappen, ik denk aan John Vrancken maar er zijn nog andere voorbeelden
-dat ze ook niet direct een natrappend boek schrijft, zoals Van Cleemput en Verstrepen
- dat ze wel kritiek uit in de pers over de interne keuken, maar dat doet bijvoorbeeld Frans Wymeersch evengoed en die wordt hier niet afgekraakt

Het is eigenlijk allemaal een typische reactie van iemand die zich tekort gedaan voelt en te weinig erkenning voelt van haar partij. Of dat zo is, is een discussie waar ik me niet in ga moeien, gewoon een psychologische analyse.

Ik haal die vergelijkingen hier maar aan omdat enige nuance ontbreekt hier.
Je kunt goeie en slechte dingen over haar zeggen, maar ze is precies de schuld van al wat fout gaat en dat is toch wel wat overdreven.

Er is ook een zekere normale, menselijke metaalmoeheid te merken na tientallen jaren cordon sanitaire. Genegeerd worden is iets waar je je in het begin weinig aan stoort, maar na loop der jaren zoek je toch een manier om meer impact te krijgen en niet eeuwig aan de kant te staan (zonder je programma of uitgangspunten op te geven). Psychologisch is dat vrij normaal eigenlijk.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 27 november 2009 om 22:16.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:42   #147
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Niet meer halen,wahahaha,de waarheid doet precies wel pijn.

Als iedereen hier uw en sommige andere hun posts eens allemaal op een rijtje zet dan zie je ik gelijk heb.

Ik beste daarentgen heb het over alles en iedereen,das het verschil tussen u en mij.
Jij bent blind,blinde haat gericht tegen het vb en alles wat ze doen en zeggen,je weet altijd wel wat maar uwe vriend marlientje a la blue thunder is nog veel erger,blockbuster is de lievelings site en laten we maar alles snel overnemen,zelf nadenken is te moeilijk natuurlijk laat staan 2 keer nadenken.
Je begint woordjes te vergeten en te raaskallen. De 'argumentjes' zijn blijkbaar helemaal op.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:45   #148
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Je begint woordjes te vergeten en te raaskallen. De 'argumentjes' zijn blijkbaar helemaal op.
Er valt helemaal niks meer te zeggen,jij hebt nu net helemaal niks meer aangehaald of aangetoond.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 09:55   #149
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jij van ons denkt zal ons worst wezen. Het zou er net als bij Hertog nog maar aan ontbreken dat wij lof toegezwaaid krijgen van liberalistische meelopers.

Inderdaad, aangezien N-SA geen zak te maken heeft met het VB. Misschien moet je jou dan richten tot diegenen die rond dat VB blijven zwermen?
Moest het je worst wezen, je zou niet reageren!
Waarschijnlijk omdat je stiekem ook van een grote beweging vol "meelopers" droomt, in plaats van 30 man en een paardenkop in een cafézaaltje.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 11:17   #150
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Moest het je worst wezen, je zou niet reageren!
Waar N-SA ter sprake komt reageer ik. Ook al is de geventileerde mening van meelopers van nul en generlei waarde, het wordt ook nog altijd door anderen gelezen die hun mening misschien nog niet hebben gevormd.

Citaat:
Waarschijnlijk omdat je stiekem ook van een grote beweging vol "meelopers" droomt, in plaats van 30 man en een paardenkop in een cafézaaltje.
Liever niet, meelopers zijn waardeloos. Liever zelfs nog minder dan 30, liever 15 overtuigde en goed geïnformeerde mensen dan een massa meelopers zonder inhoud of besef.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 11:21   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
de man doet met zijn geld wat'em wil.
De man werkt veel meer dan jij denkt,deze is dag en nacht mee bezig.
Terwijl uw grootste groep vrienden de allochtonen de grootste groep beroepsdoppers zijn en die ons jaarlijks veel meer geld kosten dan wat fdw maar op een jaar verdient.
Er valt ongetwijfeld het een en ander op te merken bij menig VB-mandataris (zoals trouwens bij iedere mandataris in om het even welke politieke partij), maar één zaak kun je ze meegeven: ze werken. Ze werken veel en hard.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 11:24   #152
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar N-SA ter sprake komt reageer ik. Ook al is de geventileerde mening van meelopers van nul en generlei waarde, het wordt ook nog altijd door anderen gelezen die hun mening misschien nog niet hebben gevormd.

Liever niet, meelopers zijn waardeloos. Liever zelfs nog minder dan 30, liever 15 overtuigde en goed geïnformeerde mensen dan een massa meelopers zonder inhoud of besef.
Ja, iedereen die geen ns-a lid is heeft geen inhoud of besef.

Qua pretentie scoort u wel hoog.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 13:03   #153
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Buitengegooid?
Nope, daarvoor ben ik net niet belangrijk genoeg zeker
Oud 28 november 2009, 13:06   #154
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Is d�*t is commentaar op het Mormelken ? En hoe weet u dat Phillipe en den Ananas haar zo intens haten ? En is het Mormelken niet die aanhoudend natrapt ?
Inhoud is bij u toch ook ver te zoeken hoor.
Morel trapt hier nergens na, Debat moet kunnen maar deze moet binnnen het belang gehouden worden. Iets dat beide partijen vergeten zijn blijkbaar.
Oud 28 november 2009, 13:12   #155
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Perfecte analyse. En dat is altijd het begin van de ondergang. De verantwoordelijken echter van dit 'drama' (?) zullen wel hun leven lang vetgemest zijn (en blijven) door de dwaze en/of verdwaasde achterban.
en wat is hier voor u het grote probleem, het feit dat ze (de vetpotten ) bestaan of het feit dat je er nooit aan hebt kunnen zitten?
Oud 28 november 2009, 13:19   #156
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Misschien moet je eens de situatie objectief bekijken (dat is dus géén pro of contra, maar de feitelijke situatie) : de topic gaat over iemand die een parlementair mandaat had, regelmatig op TV kwam en bij de volgende lijstvorming géén verkiesbare plaats kreeg.

Vergelijk met anderen in dezelfde situatie en dan zie ik toch :
-dat ze niet met slaande deuren vertrokken is uit de partij maar actief campagne gevoerd heeft voor haar partij. Er zijn er veel anderen die meteen vertrekken en nog wat natrappen, ik denk aan John Vrancken maar er zijn nog andere voorbeelden
-dat ze ook niet direct een natrappend boek schrijft, zoals Van Cleemput en Verstrepen
- dat ze wel kritiek uit in de pers over de interne keuken, maar dat doet bijvoorbeeld Frans Wymeersch evengoed en die wordt hier niet afgekraakt

Het is eigenlijk allemaal een typische reactie van iemand die zich tekort gedaan voelt en te weinig erkenning voelt van haar partij. Of dat zo is, is een discussie waar ik me niet in ga moeien, gewoon een psychologische analyse.

Ik haal die vergelijkingen hier maar aan omdat enige nuance ontbreekt hier.
Je kunt goeie en slechte dingen over haar zeggen, maar ze is precies de schuld van al wat fout gaat en dat is toch wel wat overdreven.

Er is ook een zekere normale, menselijke metaalmoeheid te merken na tientallen jaren cordon sanitaire. Genegeerd worden is iets waar je je in het begin weinig aan stoort, maar na loop der jaren zoek je toch een manier om meer impact te krijgen en niet eeuwig aan de kant te staan (zonder je programma of uitgangspunten op te geven). Psychologisch is dat vrij normaal eigenlijk.
Degelijke analyse.
Oud 28 november 2009, 13:21   #157
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
en wat is hier voor u het grote probleem, het feit dat ze (de vetpotten ) bestaan of het feit dat je er nooit aan hebt kunnen zitten?
Veel te groen achter uw oren om mij de les te spellen. Wie mij kent in Brugge weet dat ik altijd de jacht op vetpotten (ondermeer door vriendjes van Vanhecke die doorlopend geld uit de kas pikten) heb aangeklaagd bij Frankieboy. Van een woedende Vanhecke kreeg ik meermaals te horen dat ik 'mijn muile' moest houden daarover, en dit in het bijzijn van getuigen... Wie mij kent weet ik dat ik beroepshalve 'goed geboerd' heb en die smeerpotjes allerminst nodig had.
En nu genoeg over mijn onbetekenend persoontje, het gaat hier om partijbonzen.
Oud 28 november 2009, 13:28   #158
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Veel te groen achter uw oren om mij de les te spellen. Wie mij kent in Brugge weet dat ik altijd de jacht op vetpotten (ondermeer door vriendjes van Vanhecke die doorlopend geld uit de kas pikten) heb aangeklaagd bij Frankieboy. Van een woedende Vanhecke kreeg ik meermaals te horen dat ik 'mijn muile' moest houden daarover, en dit in het bijzijn van getuigen... Wie mij kent weet ik dat ik beroepshalve 'goed geboerd' heb en die smeerpotjes allerminst nodig had.
En nu genoeg over mijn onbetekenend persoontje, het gaat hier om partijbonzen.
Zo zo en had je dan bewijzen voor deze nogal grove beschuldigingen. FvH zijn reactie is begrijpelijk. Iemand die in het bijzin van anderen partijleden beschuldigt, moet met bewijzen afkomen. Had je die? ik betwijfel het hoor.

Nuja u en ik hebben één ding gemeenschappelijk, we zijn beide ex-lid (ik uit keuze) maar in tegenstelling tot u ga ik hier deze partij niet zwart maken omdat ik voor heel veel mensen in de partij veel respect heb.
Oud 28 november 2009, 13:50   #159
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Zo zo en had je dan bewijzen voor deze nogal grove beschuldigingen. FvH zijn reactie is begrijpelijk. Iemand die in het bijzin van anderen partijleden beschuldigt, moet met bewijzen afkomen. Had je die? ik betwijfel het hoor.

Nuja u en ik hebben één ding gemeenschappelijk, we zijn beide ex-lid (ik uit keuze) maar in tegenstelling tot u ga ik hier deze partij niet zwart maken omdat ik voor heel veel mensen in de partij veel respect heb.
Die bewijzen had ik.
1- De penningmeester weigerde een tweede handtekening op de rekening, weigerde de boekhouding in te vullen, en uiteraard inzagen op de rekeningen.
In meerdere bestuursverslagen werd dit aangeklaagd. Ook dat de rekening nooit klopte en grote tekorten vertoonde. Op mijn eisen en dreiging met partijraad als arr. voorz. naar regulalisering werd slechts na twee jaar ingegaan.
2- De nat. verantwoordelijke voor VBJ (Bruggeling en personeelslid) pikte meerdere keren 10-tallen vellen postzegels om door te spelen aan de lokale voorzitter van een postzegelclub. Zijn samenwonende vriendin bracht dit uit (zonder in ruzie te zijn met haar vriend). Vanhecke zei dat dit mijn zaken niet waren.
3- Bruggeling en huidig senator (nooit verkozen, maar driemaal op het postje geplaatst door vriend Vanhecke) was voorzitter van lokaal VBJ. Hij tankte reeds van in zijn studententijd jarenlang met bankkaart van de rekening van VBJ (enige houder van een kaart). Getuige: J. V. toen provinciaal en lokaal VBJ-voorzitter. Heeft conclusies getrokken en ontslag genomen toen hij zag dat er geen reacties kwamen.
Ik zou verder kunnen gaan, heeft het echter zin ?

Nu blijkt dat Dewinter en Annemans de louche streken van Vanhecke beu zijn valt iedereen uit de lucht. Sukkels...

Ach, ik ben ook vertrokken uit vrije keuze. Ontslagbrief 03-12-2000

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 28 november 2009 om 13:54.
Oud 28 november 2009, 19:20   #160
Minister-President

Standaard

BELGA:

De partijraad van het Vlaams Belang heeft zaterdagvoormiddag een nieuw partijbestuur verkozen met 70 stemmen voor, 29 tegen en vier onthoudingen. Vorige maand werd een eerder voorstel van voorzitter Valkeniers weggestemd. In dat bestuur was Marie-Rose Morel samen met Marijke Dillen ondervoorzitster. De figuur van Morel zorgde blijkbaar voor teveel controverse binnen de partij en eerder deze week gooide Morel de handdoek in de ring.
Het nieuwe partijbestuur telt vijftien leden. Het gaat om voorzitter Valkeniers, ondervoorzitster Marijke Dillen (seniorenformum) en Filip De Man, die voortaan de partijraad zal voorzitten. Daarnaast zetelen ook de fractieleiders Jurgen Ceder (Senaat en juridische dienst), Filip Dewinter (Vlaams parlement en dienst organisatie), Gerolf Annemans (Kamer en studiedienst) en erevoorzitter Frank Vanhecke (Europees parlement, buitenlandse zaken).
De overige bestuursleden zijn de Kamerleden Guy D'haeseleer (nationaal secretaris, een nieuwe functie), Bart Laeremans (kenniscentrum)
en Bert Schoofs (statuten en reglementen), senatoren Yves Buysse (personeel), Joris Van Hauthem (woordvoerder) en Anke Van dermeersch
(ICT), VBJ-jongerenvoorzitter Barbara Pas en penningmeester Patsy Vatlet.

Niets nieuws, laat staan vernieuwingen.
Het is duidelijk dat Dewinter het pleit heeft gewonnen en Valkeniers niets meer is dan een voddenpop aan touwtjes. Goed zo...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 28 november 2009 om 19:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be