![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 27 november 2009 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En bij LDD is zij niet welkom. Zoals u weet is voor mij geen enkele partij heiligmakend. Jammer genoeg zijn ze wel nodig om bepaalde doelen te bereiken, en dat hoeft niet persé om postjes te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Iemand die - omdat hij een postje niet kreeg - van partij is veranderd en nu zijn ex-partij als de baarlijke duivel benoemt en zoveel mogelijk gif spuit en roddels lanceert vind ik verre van geloofwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Vergelijk met anderen in dezelfde situatie en dan zie ik toch : -dat ze niet met slaande deuren vertrokken is uit de partij maar actief campagne gevoerd heeft voor haar partij. Er zijn er veel anderen die meteen vertrekken en nog wat natrappen, ik denk aan John Vrancken maar er zijn nog andere voorbeelden -dat ze ook niet direct een natrappend boek schrijft, zoals Van Cleemput en Verstrepen - dat ze wel kritiek uit in de pers over de interne keuken, maar dat doet bijvoorbeeld Frans Wymeersch evengoed en die wordt hier niet afgekraakt Het is eigenlijk allemaal een typische reactie van iemand die zich tekort gedaan voelt en te weinig erkenning voelt van haar partij. Of dat zo is, is een discussie waar ik me niet in ga moeien, gewoon een psychologische analyse. Ik haal die vergelijkingen hier maar aan omdat enige nuance ontbreekt hier. Je kunt goeie en slechte dingen over haar zeggen, maar ze is precies de schuld van al wat fout gaat en dat is toch wel wat overdreven. Er is ook een zekere normale, menselijke metaalmoeheid te merken na tientallen jaren cordon sanitaire. Genegeerd worden is iets waar je je in het begin weinig aan stoort, maar na loop der jaren zoek je toch een manier om meer impact te krijgen en niet eeuwig aan de kant te staan (zonder je programma of uitgangspunten op te geven). Psychologisch is dat vrij normaal eigenlijk.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 27 november 2009 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk omdat je stiekem ook van een grote beweging vol "meelopers" droomt, in plaats van 30 man en een paardenkop in een cafézaaltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Gouverneur
|
![]() Waar N-SA ter sprake komt reageer ik. Ook al is de geventileerde mening van meelopers van nul en generlei waarde, het wordt ook nog altijd door anderen gelezen die hun mening misschien nog niet hebben gevormd.
Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Qua pretentie scoort u wel hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() Nope, daarvoor ben ik net niet belangrijk genoeg zeker
![]()
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Morel trapt hier nergens na, Debat moet kunnen maar deze moet binnnen het belang gehouden worden. Iets dat beide partijen vergeten zijn blijkbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() en wat is hier voor u het grote probleem, het feit dat ze (de vetpotten ) bestaan of het feit dat je er nooit aan hebt kunnen zitten?
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En nu genoeg over mijn onbetekenend persoontje, het gaat hier om partijbonzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nuja u en ik hebben één ding gemeenschappelijk, we zijn beide ex-lid (ik uit keuze) maar in tegenstelling tot u ga ik hier deze partij niet zwart maken omdat ik voor heel veel mensen in de partij veel respect heb.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1- De penningmeester weigerde een tweede handtekening op de rekening, weigerde de boekhouding in te vullen, en uiteraard inzagen op de rekeningen. In meerdere bestuursverslagen werd dit aangeklaagd. Ook dat de rekening nooit klopte en grote tekorten vertoonde. Op mijn eisen en dreiging met partijraad als arr. voorz. naar regulalisering werd slechts na twee jaar ingegaan. 2- De nat. verantwoordelijke voor VBJ (Bruggeling en personeelslid) pikte meerdere keren 10-tallen vellen postzegels om door te spelen aan de lokale voorzitter van een postzegelclub. Zijn samenwonende vriendin bracht dit uit (zonder in ruzie te zijn met haar vriend). Vanhecke zei dat dit mijn zaken niet waren. 3- Bruggeling en huidig senator (nooit verkozen, maar driemaal op het postje geplaatst door vriend Vanhecke) was voorzitter van lokaal VBJ. Hij tankte reeds van in zijn studententijd jarenlang met bankkaart van de rekening van VBJ (enige houder van een kaart). Getuige: J. V. toen provinciaal en lokaal VBJ-voorzitter. Heeft conclusies getrokken en ontslag genomen toen hij zag dat er geen reacties kwamen. Ik zou verder kunnen gaan, heeft het echter zin ? ![]() Nu blijkt dat Dewinter en Annemans de louche streken van Vanhecke beu zijn valt iedereen uit de lucht. Sukkels... ![]() Ach, ik ben ook vertrokken uit vrije keuze. Ontslagbrief 03-12-2000 Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 28 november 2009 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() BELGA:
De partijraad van het Vlaams Belang heeft zaterdagvoormiddag een nieuw partijbestuur verkozen met 70 stemmen voor, 29 tegen en vier onthoudingen. Vorige maand werd een eerder voorstel van voorzitter Valkeniers weggestemd. In dat bestuur was Marie-Rose Morel samen met Marijke Dillen ondervoorzitster. De figuur van Morel zorgde blijkbaar voor teveel controverse binnen de partij en eerder deze week gooide Morel de handdoek in de ring. Het nieuwe partijbestuur telt vijftien leden. Het gaat om voorzitter Valkeniers, ondervoorzitster Marijke Dillen (seniorenformum) en Filip De Man, die voortaan de partijraad zal voorzitten. Daarnaast zetelen ook de fractieleiders Jurgen Ceder (Senaat en juridische dienst), Filip Dewinter (Vlaams parlement en dienst organisatie), Gerolf Annemans (Kamer en studiedienst) en erevoorzitter Frank Vanhecke (Europees parlement, buitenlandse zaken). De overige bestuursleden zijn de Kamerleden Guy D'haeseleer (nationaal secretaris, een nieuwe functie), Bart Laeremans (kenniscentrum) en Bert Schoofs (statuten en reglementen), senatoren Yves Buysse (personeel), Joris Van Hauthem (woordvoerder) en Anke Van dermeersch (ICT), VBJ-jongerenvoorzitter Barbara Pas en penningmeester Patsy Vatlet. Niets nieuws, laat staan vernieuwingen. Het is duidelijk dat Dewinter het pleit heeft gewonnen en Valkeniers niets meer is dan een voddenpop aan touwtjes. Goed zo... Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 28 november 2009 om 19:21. |
![]() |
![]() |