![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die verankerd zijn in de grondwet staan anders al aardig op de helling! Straks komt er een verbod op godslastering - beeld je in, een verbod om een ingebeeld, onzichtbaar vriendje te bekritiseren, belachelijk te maken...de papenvreters hebben decennialang nooit anders gedaan, en nu ineens, nu dat het juk van de katholieke kerk ver achter ons ligt, moeten er faciliteiten komen opdat andere relifanaten niet 'beledigd' zouden worden! Begrijpe wie begrijpen kan.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Zwitserland doet is niets vergeleken wat gebeurd in Islamitische landen (voor andersgelovigen). Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 december 2009 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dus is het ok?
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vraagske: als ze vanboven in zo'n minaret een klokje hangen, mogen ze dan wel? Want dan is het strikt genomen geen minaret meer hé...
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voor het verbod gedane beledigingen aan het adres van God kunnen ongestraft blijven net zoals de bestaande minaretten niet hoeven afgebroken te worden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 december 2009 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om welke reden zou de Zwitser met zijn mond vol tanden staan? Wat heeft een verbod op enkel de 'islamgod' (waar dat verbod op godslastering uiteindelijk voor bedoeld is, of dacht U dat jezus, de christelijke god, boeddha of welke god dan ook niet (meer) beledigd mogen worden, dat dat verbod opgesteld werd voor hén?) ...en wat heeft dat met een niet-verbod op kerktorens te maken - bij mijn weten worden de minaretten die er reeds staan niet verplicht gesloopt en zullen er waarschijnlijk ook geen nieuwe kerken bijkomen. Ik vrees dat U Uw bijdrage wat meer zal moeten toelichten, want ik begrijp Uw gedachtensprongen niet echt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, waarom zouden de Zwitsers dan met hun mond vol tanden staan als 'ze' zeggen dat hun god beledigen niet bij hun cultuur past? Wie zou dan het beledigen van énkel de islamgod strafbaar stellen; de Zwitsers zélf, via referendum zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 2 december 2009 om 01:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U blijft maar aanpassen.
![]() De reeds bestaande minaretten hoeven geenszins afgebroken te worden, dat wordt toch nergens beweerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 december 2009 om 01:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
godsdienstvrijheid geeft jet het recht om niet vervolgd te worden voor je keuze. godsdienstvrijheid geeft je niet het recht om de lokale bouwvoorschriften naar eigen goeddunken te herschrijven. godsdienstvrijheid geeft de zwitsers het recht om vrij te zijn van opzichtige godsdientige gebouwen.op geen enkele manier kan er sprake zijn van discriminatie aangezien geen enkele zwitser sinds zondag een minaret mag bouwen. geen enkele zwitser hé. het is geen selectief verbod op basis van ouderdom, kleur, afkomst, religie, ouderdom, handicap, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens; is daar immers een verbod op godslastering! Ik maak me niet druk Johan, daarvoor is het leven veel te kort en heb ik al teveel meegemaakt op persoonlijk vlak om me druk te maken over zulke dingen, ik schreef enkel dat vrijheid van meningsuiting al lang op de helling staat hier bij ons, wie dat niet ziet of nog niet gemerkt heeft, moet oftewel stekeblind en doof zijn, oftewel erg naïef, oftewel er achter staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
velen kennen de oorzaak, de bedoeling niet eens meer waarom die godsdienstvrijheid er gekomen is, zeer zeker niet met islam in het achterhoofd, om aan elke gril, frats en eis tegemoet te komen, indien wel zouden de opstellers ervan wel 2 X nagedacht hebben. Die godsdienstvrijheid is er gekomen opdat niemand meer vervolgd zou worden omwille van zijn godsdienst, en - nog belangrijker - dat men ook de vrijheid heeft om geen godsdienst aan te hangen, om niet vervolgd te worden omwille van het atheïst zijn, niet-gelovig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het is zijn keuze om een baard te dragen en dus zijn verantwoordelijkheid om er de gevolgen van te dragen. Als hem dus omwille van zijn baard een job geweigerd wordt dan is dat zijn probleem. En een moslima mag een hoofdoek dragen. Maar als ze ergens werkt, en haar werkgever zegt: Hier zijn de voorschriften dat je zonder hoofddeksel rondloopt dan heeft ze de keuze haar hoofddoek af te zetten, of gewoon haar baan op te zeggen. Het feit dat je er voor kiest een godsdienst aan te hangen die bepaalde dingen voorschrijft geeft je niet geen onvervreembaar recht die voorschriften ten alle tijde te kunnen volgen. Want als dat wel zo zou zijn dan richt ik meteen een godsdienst op met als eerste gebod "gij zult niet werken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, het werkt een meerderheid van Zwitsers op hun zenuwen om in hun stad of zo een groot, opzichtig symbool te moeten aanschouwen van een religie die ze niet moeten. Ze nemen er dus, met andere woorden, aanstoot aan. Ik weet dat het schokkend is voor de politiek correcten, maar geloof mij maar vrij dat dit de reden is: de Zwitsers moeten, voor een stevige meerderheid, de Islam niet. Dat is inderdaad het voordeel/nadeel hoe je het bekijkt van "directe democratie". Citaat:
Citaat:
Er is zijn geen "universele rechten van de godsdienst". Niet alle goden moeten gelijk zijn voor de wet. De vrijheid van godsdienst bestaat er enkel in dat *individuen* niet wettelijk lastig gevallen worden omdat ze tot zus of gene godsdienst bekeerd zijn of niet. DAT is nog altijd zo in Zwitserland. Moslims mogen nog altijd Moslim zijn in Zwitserland, en bij deze is hun godsdienstvrijheid gerespecteerd. Maar niet alle godsdiensten zijn gelijk voor de wet in Zwitserland, en dat is ook nooit een universeel recht geweest. Katholieken mogen wat meer dan Moslims.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2009 om 07:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Men is hier de "rechten van de mens" aan 't verwarren met een hypothetische "rechten van de godsdienst".
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste Astrid.
Ik kom morgen je huis of je flat binnen. Ik kom zonder meer aan jouw tafel zitten en eet ongevraagd mee. Verder doe ik niks om enigzins mee in jou huishouden te helpen. Tot overmaat ga ik de kamers van je huis wat herschikken en ga ik daar zeer ostentatief wat iconen plaatsen die getuigen van mijn Godsdienst. Begin je het plaatje te snappen ? Hopelijk wel. Wees dan nog blij dat je je schoenen mag aanhouden als je je eigen bezit binnen komt. Wie is hier in de fout, dan ? Benieuwd naar je antwoord. Laatst gewijzigd door hurricane : 2 december 2009 om 07:23. |
![]() |
![]() |