Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2009, 14:45   #141
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Maar, Robert, die geschatte 100 000 Franstalige imperialisten zijn 'niets' in de zee van Nederlandstaligen indien Brussel deel uitmaakt van de Nederlanden. Zij worden dan aan banden gelegd en wordt het kleinburgelijke belgicisme gesmoord. Een aanbeveling luidt dan ook dat er een Communauté Francophone de Flandre opgericht wordt, gefinancierd door de Vlaamse overheid, die bevoegdheid krijgt over taal en cultuur in Brussel en de onmiddellijke rand. De CFF is dan geen territoriale eenheid, maar een bestuursorgaan bevoegd voor de persoongebonden aangelegenheden van de Franstalige inwoners van het tweetalige gebied Brussel.
Laten we even aannemen dat je droom werkelijkheid wordt.
Denk je nu werkelijk dat je fameuze CFF de Brusselaars het zwijgen zal opleggen? Ken jij de brusselse mentaliteit eigenlijk wel? Ik heb in Brussel mijn ganse beroepsloopbaan doorgebracht en ik ken deze pappenheimers.

Daarnaast heb je nog een rist andere problemen. Er zal in ieder geval moeten gecommuceerd wordfen met Brussel. In welke taal ga je dit doen? In het Nederlands? Forget it. Je zal het dus moeten met vertalers. Een uiterst dure zaak en bovendien bijzonder tijdrovend, nog gezwegen van de bestuurstaal, die buitengewoon ingewikkeld is.

Trouwens, we slagen er nog niet in BHV te splitsen. De Vlaamse onafhankelijkheid is onze eerste optie. Daarna kunnen we beginnen aan de volgende stap, de geleidelijke toenadering naar Nederland. Jullie ageren op een wijze die doet vermoeden dat dit een voldongen feit is. Niets is minder waar. De belgicistische invloed is nog zeer groot. Deze moet eerst aangepakt én gebroken worden.

De zaak van de verenigde Nederlanden ligt me nauw aan het hart. Laat daar geen enkele twijfel over bestaan. Ik heb er ernstig over nagedacht en kom tot het besluit dat een Groot-Nederland de beste optie is. Heel-Nederland is mijn inziens een utopie, weliswaar idealistisch maar niet realistisch. Naïeviteit kunnen we missen als kiespijn, laten we de koe bij de horens vatten, liever vandaag dan morgen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 15:10   #142
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Laten we even aannemen dat je droom werkelijkheid wordt.
Denk je nu werkelijk dat je fameuze CFF de Brusselaars het zwijgen zal opleggen? Ken jij de brusselse mentaliteit eigenlijk wel? Ik heb in Brussel mijn ganse beroepsloopbaan doorgebracht en ik ken deze pappenheimers.

Daarnaast heb je nog een rist andere problemen. Er zal in ieder geval moeten gecommuceerd wordfen met Brussel. In welke taal ga je dit doen? In het Nederlands? Forget it. Je zal het dus moeten met vertalers. Een uiterst dure zaak en bovendien bijzonder tijdrovend, nog gezwegen van de bestuurstaal, die buitengewoon ingewikkeld is.

Trouwens, we slagen er nog niet in BHV te splitsen. De Vlaamse onafhankelijkheid is onze eerste optie. Daarna kunnen we beginnen aan de volgende stap, de geleidelijke toenadering naar Nederland. Jullie ageren op een wijze die doet vermoeden dat dit een voldongen feit is. Niets is minder waar. De belgicistische invloed is nog zeer groot. Deze moet eerst aangepakt én gebroken worden.

De zaak van de verenigde Nederlanden ligt me nauw aan het hart. Laat daar geen enkele twijfel over bestaan. Ik heb er ernstig over nagedacht en kom tot het besluit dat een Groot-Nederland de beste optie is. Heel-Nederland is mijn inziens een utopie, weliswaar idealistisch maar niet realistisch. Naïeviteit kunnen we missen als kiespijn, laten we de koe bij de horens vatten, liever vandaag dan morgen.
De Heel -Nederlanders zijn van de Baarlegroep.Ze staan buiten de realiteit.
In Nederland leeft dit helemaal niet en heeft dit idee geen enkele kans van slagen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 15:17   #143
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De Heel -Nederlanders zijn van de Baarlegroep.Ze staan buiten de realiteit.
In Nederland leeft dit helemaal niet en heeft dit idee geen enkele kans van slagen.
De Baarle-werkgroep bestaat uit Groot- en Heel-Nederlanders. Ook staats-Nederlanders maken er deel van uit.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be