![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid Sam, is heel simpel, diegene die iets proberen doen tegen de corruptie worden eruit gepest. Doe maar niet alsof je naief bent en dat niet weet. Edit: anders vraag je het maar eens aan uw vader. Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 januari 2010 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Uit armoede bij het leger blijven - Het VMO-hoofdstuk - Het "club"hoofdstuk met bijhorende gevangenisstraf - Het verliezen van burger- en politieke rechten - Het zelfs niet als plantsoenarbeider benoemd geraken ... Dat zij zo de eerste zaken die in me opkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() heb exact tzelfde al gehoord van een vriendin van me ...
nieuw bij de politie en in lokaal kantoor zat een agent-dronkaard ... viel ni mee te werken, in de namiddag lastig, sexistische opmerkingen continu, op t handtastelijke af ... niks aan te doen ... want dien had al 20 jaar dienst en wist wel iets van iedereen (ook van de oversten) ... dus ... niks aan te doen (dixit de regio-commissaris) ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 4 januari 2010 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Antwoord : mein jongne ge kunt ij gien klacht indiene tegen den procureur van den keuininck . Reed ik met de fiets rond : Kunde gij bewijze da dienen velo van a es . Legde ik mondeling een verklaring af , iemand had tegen mijn schutting gereden en vluchtmisdrijf. 3 maanden geleden , ik heb al 5 keer gebeld om uitgetypte verklaring te krijgen , ze hebben geen tijd ![]() Onlangs vielen de luchten uit op een viervaksbaan , 1 persoon regelde het verkeer , resultaat , een dodelijk ongeval. Een tekort aan mensen en middelen zeker ![]()
![]() |
![]() |
#147 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch op het eerste zicht enkele nuances aanbrengen dan. De vader met de losse handjes, dat is niet echt een puinhoop waar je het kind voor verantwoordelijk maakt. Uit armoede bij het leger blijven, het zou juister klinken als je zei, beroepsvrijwilliger bij het leger worden omdat je van de millicienpree niet kon leven en dus geen keuze had. En waarom ik dan van mijn vijftiende thuis weg was, dat moet ik ook niet uitleggen zeker? Club en VMO en gevangenisstraf zijn zaken die je inderdaad op voorhand weet. Nooit geen spijt van gehad. Rechten kwijt volgd daar ook uit natuurlijk. Het zelfs niet als plantsoenarbeider benoemd geraken, dat is een kwakkel die je verkeerd begrepen hebt waarschijnlijk vermits ik na het examen bij de Stad, waarin ik elfde was, vast ben benoemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En ik zei csi miami ![]() Laatst gewijzigd door Sam M. : 4 januari 2010 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat is een draaiend systeem ... en dat begint klein ... dat begint met ik zal die snelheidsboete al wegknippen van u voordat het een boete wordt ... de nieuwe flik die daar niet aan meedoet wordt buitengepest; degene die er wel aan meedoet, kan nooit niks meer zeggen van wanpraktijken, die moet zwijgen. ik heb maar verslag van zo 1 politieregio ... maar volgens mij is het een algemeen systeem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het probleem (voor deze die hieraan hebben meegedaan) is dat dit nu allemaal in de gaten wordt gehouden. En zeker in kleinere politiezones hebben ze hier vaak last van. Dus velen hebben nog altijd schrik van hun verleden. Maar wat je moet onthouden is dat dit vroeger normaal was, en het werd ook geaccepteerd door de meeste mensen die niet in de politie zaten. Vroeger werden dus ook veel minder boetes uitgeschreven, en alcoholcontroles gehouden, en vele van die agenten moesten vroeger bij iedereen die ze hielpen iets meedrinken, dat was "normaal" maar tijden veranderen en dit gaat bijna niet meer. Maar andere soorten corruptie zullen wel blijven opduiken. Net als in alle andere sectoren, van een agent wordt verwacht dat hij de wet piekfijn naleeft, maar niet elke agent voldoet aan deze eisen, en wat nu als normaal wordt gezien zal later als volkomen onaanvaardbaar worden beschouwt. Laatst gewijzigd door Sam M. : 4 januari 2010 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() We kunnen de verhalen van onbekwame dronken vastbenoemden ook horen bij ministeries, de post, het onderwijs, het leger...
Niets nieuws. Bij het Stadspersoneel ook, Xeno? |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is goed, zei de man, dan kunnen daar we ineens over alles praten. Neen, zei het diensthoofd, het zal daar alleen over u gaan. Over mij en ook over u, antwoorde de man. Want toen er hier dat drinken was, voor de arbeiders tijdens die hittegolf, dat je toen in je auto hebt geladen, dat heb ik op film staan op mijn GSM. En het gesprek was over en onze man moest gelijk niet meer verschijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zijn minst erkennen dat ze allemaal corrupt zijn, en dat het niet anders kan zijn omdat het systeem door en door corrupt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zeg u het is een systeem van corruptie en een systeem om iedereen die bij de politie binnenkomt daar mee in te rollen ... van laag tot hoog ... dat systeem draait nu al generaties ... met gevolg dat ge geen niet corrupte flik meer vind ... in t beste geval sluit hij/zij alleen de ogen voor t bestaande en in stand gehouden systeem van corruptie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik dat ergens geschreven? Je moet me geen woorden toedichten die ik niet geschreven heb. Ik vind het alleen niet normaal dat flikken tot driemaal moeten terugkeren voor hetzelfde.
Wat is er de eerste keer gebeurd? Wat gebeurde er de tweede keer? Moeten we daar misschien iets achter zoeken?
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 4 januari 2010 om 15:46. |
![]() |
![]() |