![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan dhr. Decoorne weer met moeite lezen wat er staat? Ik vroeg me af hoe het dan komt dat de kranten of de media daar niets over hebben bericht. Voor de VRT moet dit wel een summum van genot geweest zijn: schitterende beelden om het Vlaamsnationalisme weer te brandmerken. Ik stel echter vast dat niemand erover berichtte. Twee jaar geleden was dat in de straten van Diksmuide toch wel anders. Toen werd er een Belgische vlag door de straten gesleurd, en dat haalde wel - heel uitdrukkelijk dan nog wel - het VRT-nieuws. En toen waren er ook geen bekende of minder bekende "Blokkers" (sic) in de verre of nabije buurt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter illustratie: vier man in uniform + spandoek = privé-militie ![]()
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu maar hopen dat de burgemeesters bij hun boycot blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de vraag al eens gesteld maar nog geen afdoend antwoord gekregen.
In welke mate kunnen de burgemeesters lijsten (kiesbrieven of kaartjes) terugsturen omdat ze niet voldoen aan de grondwet ?
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och of het nu voorpost, VB, of iets anders "Vlaams" nationalistisch is... één pot vet... veel gebleit en weinig wol....
jullie heb je pleziertje weer eens gehad hé, met zwaaien van gele stukken textiel met een lelijk zwart beest op, met een prullenlied van een leeuw die al decennia lang al zou moeten kunnen klauwen, zonder potten te breken en wat nog allemaal... alle verkeersborden en nutsvoorzieningen zijn bevuild met stickers, de witte achter-klevers liggen rondgestrooid op de grond... als dat de betere propere werled is die jullie voorstaan, amaai merci... zielig voor elk weldenkend mens... amuseer jullie maar hoe jullie het het beste denken te kunnen doen... haal zelfs 25 percent stemmen... maar jullie "Vlaams" zijn kunnen jullie 75 percent andere mensen niet door de strot duwen... en halen jullie ergens een percentage voor blokkering... geen nood... enkele maanden geknoei en het wordt toch terug het oude, omdat wat jullie willen toch niet werkt... jullie kunnen geen economisch leven doen opbloeien met wat gelul over zogenaamde transfers, waarvoor ik nog geen valabele cijfers gezien heb... die cijfers die het VB opgemaakt heeft zijn een aanfluiting van korrekt statistisch rekenen... en zo meer, en zo meer.... Fortuyn wist het ook maar zijn volgelingen kunnen het niet toepassen... jammer dat een zot de goeie man vermoord heeft, want dan had men gezien datbuiten wat meesterlijk gegoochel met woorden en slogans, die man niets kon realiseren... nog nooit hebben uiterst rechts, noch uiterst links trouwens iets opgelost... doe maar rustig verder... jullie enig resultaat zal zijn dat op een cruciaal moment de boel voor enige tijd geblokkeerd is en dat daardoor men de hele ingang gezette socio-economische herstelbeweging vast roest tot de nadenkende burgers in dit land of jullie regio opnieuw tot rede en verstand gekomen zijn... zo... en nu jullie beurt.... ![]() oo, ik vergat, dat B-H-V-gedoe valt sowieso binnen enkele weken weer stil want noch de Van Rompuy's, noch Marcske Eyskens, noch broot bakkes Tindemans gaan akkoord met daaraan iets te doen, anders hadden ze het in de lange jaren voorgeschiedenis al gedaan... trouwens, wat kan die zaak het merendeel van het land of jullie regio schelen... noppes....
![]() |
#147 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en als jullie attent gekeken hadden toen het grote CD&V-NV A project werd voorgesteld op het neuws op TV1, toen liepen die ouwen van vorige eeuw op de achtergrond rond... dus, alles tot een zeker niveau met hun OK, doch niet te fel hé, want anders wordt er wel iets te voorschijn getoverd �* la Poupehan....
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Mhr. Sans Rancune,
Waren alle Walen en emigranten zo geïntegreerd zoals jij, en zoals de 700.000 Vlamingen in Wallonië, dan waren er geen problemen om BHV te splisten. Het probleem is dat de Franstaligen denken dat ze in de rand nog steeds in Brussel en in fanstalig gebied wonen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en die oorspronkelijk bewoners hebben daar meestal geen probleem mee, want als ze een winkeltje hebben of bakker of beenhouwer zijn dan spreken ze genoeg Frans om dat handeltje te drijven... wie er dan wel een probleem mee heeft is een horde "Vlaams-nationalisten" die er keet komen scheppen omdat ze zelf niet in staat zijn wat anders als hun "schoon-Vlaamsch" te spreken... aan de B-NL-grens gebeurt trouwens hetzelfde met de Hollanders... hen wordt dure grond verkocht, de centen binnegerijfd en die betalen hier te lande ook geen belastingen... het was zo al bij Benelux, waar toen de Luxe voor de Hollanders was en de benen voor de Belgen...
![]() |
![]() |
#152 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() IK heb jouw hartesymbool nooit verbrand noch er mij op een andere respectloze wijze over uitgesproken. Ik nodigde je al eens uit om te gaan opzoeken in mijn 11.000 berichten waar ik dat wél zou hebben gedaan. Scheer dus voortaan niet meer alle Vlaams-nationalisten over dezelfde kam zoals je dat ook al deed met alle Limburgers ![]()
![]() |
![]() |
#154 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
mijn Zuiders temeperament ![]() zal het trachten niet meer te doen... maar dat van dat stuk textiel was een reactie op het gezegde van sommigen over de vod...
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de oorspronkelijke bewoners moeite hebben met het feit dat de Franstaligen zich opdringen. Dat is het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien heeft u dit alles nog nooit gezien en oordeelt u dus in volslagen onwetendheid. Daarnaast had ik graag eens gezien waar de door u geziene Vlaams Blok-cijfers falen (laat ze mij ook eens zien, want ik ken die niet). Graag uw deskundige commentaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga ook eens kijken naar Zwitserland, waar radicaal-rechts in de Bondsregering zit. En met SUCCES. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verontschuldigingen aanvaard dus. Het is fout om iemands symbool te onteren. Ook als dat de Belgische driekleur is. Mij zul je het nooit zien doen. Ik sta, verdorie, zelfs recht als de Brabançonne wordt gespeeld uit respect voor degenen die erbij betrokken zijn! Wat NA de betoging in Halle gebeurde is verwerpelijk. Het besmeurt de rest van het vreedzame, Vlaamse gebeuren. Geef echter toe dat er wel degelijk heel wat eendracht en saamhorigheid bestaat tussen Vlaamsgezinde burgers. Daar mogen onze zogenaamde 'Vlaamse' machthebbers een pijltje aan zuigen ![]() Wat jij al zeker niet te zien kreeg was dat Knuppel in Halle een tijdlang met de Belgische driekleur rondliep. Neen, geen Belgische vlag, maar mijn eigen leeuwenvlag met een wapperende rode bloes eraan vastgebonden. De bedoeling was: herkenbaar te zijn voor een paar mensen die ik daar wilde ontmoeten. Je zou denken dat die 'onverdraagzame Vlaams-nationalisten' mij dit eventjes onder mijn neus zouden wrijven. Niets is echter minder waar. Geen kat die er zich aan stoorde. Niemand die er één woord over zei. We waren daar nochtans met duizenden bij elkaar. Geen enkel gewelddadig incident viel er te betreuren trouwens. Nochtans waren daar zeker een flink aantal Vlaams Blokkers aanwezig. Vele andere manifestanten mogen daar een puntje aan zuigen op HUN betogingen.
![]() |
![]() |
#160 |
Burger
|
![]() Hoor juist op het nieuws dat de paarse onderkruipers het voorstel om direct te splitsen weggestemd hebben. Ze gaan nog eens onderhandelen met de franstaligen. Eerder heb ik op dit forum de opmerking gemaakt dat ze een prijs gaan betalen voor de splitsing en weerom gaan toegeven. Mijn maag keerde als ik nb iemand van Spirit dit uitstel hoorde verdedigen. Hebben op die flutpartij vlamingen gestemd, onbegrijpelijk zulke volksverraders.
|
![]() |
![]() |