![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Dus een gevangene mag zo de gevangenis verlaten, tenslotte is het een recht om zich vrij te verplaatsen en is iemand gevangen houden een schending van zijn rechten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Neen; de wet voorziet opsluiting; beroving van vrijheid; wanneer iemand veroordeeld wordt voor bepaalde feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Dan moeten we toch direct die wet aanvechten, nietwaar Artisjok, tenslotte kan een wet die iemand berooft van een recht toch niet toegestaan worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk houdt niets ons tegen hier om de paar maanden dezelfde discussie nog eens over te doen, waarbij een groep zegt: "onze mensenrechten zijn geschonden" en een andere groep: "hier zijn geen mensenrechten geschonden". Jij noch ik zijn geplaatst om te bepalen wie de mensenrechten naleeft (tenzij jij een rechter bent in het EHRM, maar op de een of andere manier betwijfel ik dat) en of de gepercipieerde schending al dan niet terecht is. Eerlijk gezegd ben ik ervan overtuigd dat een boel advocaten staan te popelen om zichzelf in de schijnwerpers te werken door het verbod aan te vechten. Het feit dat dat nauwelijks gebeurt doet mij vermoeden dat die advocaten beseffen dat ze weinig kans maken om te winnen. EDIT: ik heb wel nog een vraagje: mogen gelovigen zomaar praktijken toevoegen aan hun religie en die vervolgens als fundamenteel voorstellen? Toen ik opgroeide in een wijk met bijzonder veel moslims, zag je daar nauwelijks hoofddoeken en dan al helemaal niet meer bij mijn generatiegenoten. Nochtans waren dat ook 'goede' moslims. Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 maart 2010 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Wat wil je; anders moeten degenen; die sommige mensen hun mensenrechten willen ontzeggen; toegeven dat ze zelf de mensenrechten niet naleven." had ik niet direct een hoofdoekverbod in gedachten. Daarover zou inderdaad enkel een rechtbank een uitspraak over kunnen doen. Ik ben wel nieuwsgierig welke "de rechten of vrijheden van anderen in het gedrang komen" hierbij zouden kunnen worden ingeroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() precies wat ik bedoel...Voorts snap ik de discussie niet echt...sharia staat haaks op onze wetten, normen, waarden,... dus ik snap nietw aarom iemand zou stellen dat e deze de toegang niet zouden mogen verbieden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
De rechten of vrijheden van anderen die in het gedrang zouden kunnen komen zijn de vrijheid om niet gedwongen te worden de symbolen van een religie te dragen (in het GO) en het recht om bediend te worden door neutrale ambtenaren (in de ambtenarij). EDIT: in de OP ging het over enerzijds het hoofddoekenverbod en anderzijds over het niet toelaten van islamitische immigranten (wat voorlopig nog niet bestaat). Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 maart 2010 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog tijd dat dat verandert.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Momenteel genieten we al het recht om niet gedwongen geconfronteerd te worden in overheidsorganen, scholen, het gerecht, met politieke symbolen. Geen ambtenaren met Spa-T-shirt achter het loket dus. Dit zou dus evenzeer voor religieuse symbolen moeten gelden, tenzij men wil discrimineren en Allah boven de wet wil plaatsen. Laatst gewijzigd door Cut de krap : 4 maart 2010 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daar vallen ook doden door.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-vrij en zonder dwang je partner te kiezen, ongeacht geloof of geslacht bijvoorbeeld? - Vrij om je geloof te verlaten -Vrij om voor een ander geloof te kiezen - Recht op zelfbeschikking Zullen we nog even doorgaan? Als dit de zaken zijn waarvoor je staat dan moet je toch wel zelf opmerken dat islam daar niet voor staat! Dus wat wil je nu met je mensenrechten en islam?? Hier overtuigen dat islam niet alleen het begin is van emancipatie voor vrouwen maar ook grondlegging van mensenrechten? Die onzin kunt u beter bewaren voor gelovigen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de enige die iemand rechten (en plichten) kan opleggen zijn de overheden.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 5 maart 2010 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Degene die hiervoor pleiten leven dus zelf de mensenrechten niet na. Citaat:
Maar ik had begrepen dat je die discussie niet wil overdoen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cairo_D...ights_in_Islam Is het niet een heel klein beetje hypocriet van de moslims dat ze te pas en te onpas staan te zwaaien met groteske interpretaties van een westerse wet terwijl ze diezelfde wet collectief en resoluut vanuit hun ideologie én daaruit voortvloeiende wetten verwerpen? Citaat:
De hoofddoek bijvoorbeeld is bovendien een door een anti-westerse wet (sharia) opgelegde en dus gedwongen vestimentair carcan dat enkel slaat op het "minderwaardige" deel van de bevolking.
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen 'de overheden' dan ook een al dan niet in ruimte en tijd beperkt hoofddoek-verbod opleggen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister-President
|
![]() Sywen antwoord eens op de volgende vragen (anderen mogen het ook doen maar ik wil zeker Sywen horen).
- Verdient een ideologie die ook een religie is (zoals de islam) meer tolerantie voor haar praktijken dan een niet-religieuze ideologie (nazisme)? Zoja, waarom, zonee, wat is de relevantie dat de Islam een religie is? - Een land mag zelf kiezen welke waarden en normen ze verwacht van haar burgers, ja of nee? - Als de islam onverenigbaar is met de hier geldende normen, wetten, verdragen (UVRM, EVRM,...), dient deze religie dan nog erkend te worden? Waarom wel, waarom niet? En dan verwacht ik degelijke argumenten, niet "Moslims zouden boos zijn en rellen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het recht om; -vrij en zonder dwang je partner te kiezen, ongeacht geloof of geslacht bijvoorbeeld - Vrij om je geloof te verlaten -Vrij om voor een ander geloof te kiezen - Recht op zelfbeschikking geldt niet voor de meeste moslima's en moslims. Het zijn alvast zeer problematische vrijheden in de islam, getuige het feit - dat moslimmigranten na 4 generatie nog steeds voor > 65% een geloofdzuivere, niet door het Westen besmette bruid importeren uit het heimweeland -moslima's geen partner met een ander geloof mogen trouwen, of er omiddellijk sprake is van "schending van de familie-eer" met alle (gewelddadige gevolgen vandien) - het verlaten van de islam enkel in alle anonimiteit en hypocrisie kan gebeuren, op levensgevaar af - moslima's weinig of geen zelfbeschikking hebben; ze mogen enkel de deur uit om te gaan studeren of werken als ze hun haar afdekken met een hoofddoek Waarom durf jij op deze mensenrechtenschendingen niet in te gaan? Waarom gaan de dhimmie-linksen nooit in op deze mensenrechtenschedingen? |
|
![]() |
![]() |