Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 14:25   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach Bekijk bericht
Demonische bezetenheid is ondertussen veelvuldig erkend. Door de bekende gevallen hiervan.
De discussie of het bestaat kan hiermee dus afgesloten worden.

Psychiaters lopen hopeloos achter op de feiten, ze zouden zich eerst en vooral wat beter verdiepen in het onderbewustzijn en wat het is en wat het kan.
Verder is het voor hen veel eenvoudiger werken indien ze het te niet doen als onbestaande, want het bewijs blijft uit indien de bezetter zich niet kenbaar wil maken aan hen. En zal de patient onschuldig als zieke worden aanzien en zal er dus een verkeerde diagnose worden gesteld. ALhoewel het ander de ziekte dus ook niet hard kan gemaakt worden, het is dus een zeer moeilijke materie. Waarbij ze één veel meer kennis over het onderwerp dienen te hebben, twee een open mening moeten genieten, drie inzien dat vele ziekten tot op heden eigenlijk aan iets anders te wijten zijn.
Echter geloof zonder ondervinding is vaak nog een probleem, daarom moet er algemeen aangenomen worden dat het bestaat, zodat elke zielevorser er rekening mee houd en ze de 'zieke' niet meer volproppen met medicijnen en in een vergeetput dumpen. Als er een drug niet helpt,moet je andere dingen proberen om de mensen te genezen, de diagnose herbekijken en ze niet ongeneesbaar verklaren, hetzelfde late nemen en vergeten.
Men moet stoppen met dingen die door eerdere geleerden werd gemeld aan te nemen als zijnde correct en zelf opnieuw over de dingen gaan denken en meer kennis opdoen als het ontbreekt, alvorens een beslissing te nemen.
Zelfs indien de patiënt zich niet bewust is van een bezetting, dient deze in het achterhoofd gehouden te worden en misschien kan de zielevorser dan wel het nodige doen om zich ervan te overtuigen dat het zo is, ja dan nee, ingeval van twijfel, kan hij enkel inzien dat het niet hard kan gemaakt worden. In dit geval wordt heden een medische invulling eraan gegeven, maar als ze weten wat het onderbewustzijn werkelijk is en kan, zal er niet zo snel in zo een richting geoordeeld worden.
Doch de enige die hierover kennis hebben, zijn net diegene die ze niet geloven.
Citaat:
Demonische bezetenheid is ondertussen veelvuldig erkend. Door de bekende gevallen hiervan.
De discussie of het bestaat kan hiermee dus afgesloten worden.
Bronnen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 14:43   #142
Zantiax
Schepen

Standaard

Demonische bezetenheid?

Hoe definieer je dat?
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 14:50   #143
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat is een interessant artikel omdat het mooi aantoont hoe men er vanuit de US naar kijkt. In het artikel kan Denemarken en Zweden echter even goed vervangen worden door Nederland en Belgie.

Het artikel gaat echter over seculariteit en een samenleving waar godsdienst geen deel uitmaakt van het publieke leven. Dat is iets totaal anders dan een samenleving die principieel ongelovig is.
Voor een groot deel van de Amerikaanse bevolking (en van sommige Amerikaanse wetten) is atheïsme een verwerpelijk, onvatbaar idee:

http://atheism.about.com/od/attackso...istBigotry.htm
Oud 23 januari 2011, 15:00   #144
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bronnen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Spirit_possession

http://en.wikipedia.org/wiki/Anneliese_Michel

Terry D. Cooper, Ph.D., a psychologist, as well as Cindy K. Epperson, a doctoral fellow at the University of Missouri, analyzed the case of Robbie Mannheim, and came to the conclusion that normal psychological explanations cannot account for the claimed events. Together they wrote a book on the subject called "Evil: Satan, Sin, and Psychology".
http://en.wikipedia.org/wiki/Robbie_Mannheim

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 15:05.
Chrisnach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 15:08   #145
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Those who profess a belief in demonic possession have sometimes ascribed symptoms similar to those associated with mental illnesses such as psychosis, hysteria, mania, Tourette's syndrome, epilepsy, schizophrenia or dissociative identity disorder.
Een geval van schandalig misdadig verwaarloosde slecht behandelde epilepsie:
Citaat:
Though she had received treatment for epilepsy by this time, at her own request, doctors were no longer being consulted
....
The autopsy report stated that her death resulted from the malnutrition and dehydration due to almost a year of semi-starvation during which time the rites of exorcism were also performed. [3] When she died she weighed 68 pounds.

Zo zijn er helaas veel geweest.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2011 om 15:08.
Oud 23 januari 2011, 15:09   #146
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Voor een groot deel van de Amerikaanse bevolking (en van sommige Amerikaanse wetten) is atheïsme een verwerpelijk, onvatbaar idee:

http://atheism.about.com/od/attackso...istBigotry.htm
Dit kan ik begrijpen als jervan uit gaat, dat niemand graag als leugenaar afgedaan wordt. En deze nu net het omgekeerde uitdragen en dus verkeerd zijn en 'dringend' bekeerd of op andere gedachten moeten gabracht worden.
Geloof is en blijft een 'hot' topic, en is voor de ongelovige nog steeds als 'zien is geloven'. Wat erbij velen niet ingaat, maar spijtig genoeg zijn deze mensen er wel.
Oud 23 januari 2011, 15:12   #147
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Terry D. Cooper, Ph.D., a psychologist, as well as Cindy K. Epperson, a doctoral fellow at the University of Missouri, analyzed the case of Robbie Mannheim, and came to the conclusion that normal psychological explanations cannot account for the claimed events. Together they wrote a book on the subject called "Evil: Satan, Sin, and Psychology".
Lees dat artikel eens goed en volledig, ipv er het ene zinnetje uit te halen dat in je betoog past
Oud 23 januari 2011, 15:15   #148
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Lees dat artikel eens goed en volledig, ipv er het ene zinnetje uit te halen dat in je betoog past
Goed, het is alom geweten dat voor elke theorie er een 'geleerde' is die net het omgekeerde zegt in dit geval gaat eenieder gebruiken wat hij ervan wil om zijn standpunt te vertegenwoordigen.
In geval je het hebt over laat ons stellen canabis, zal de 'pro' partij het echter niet halen, net als bij ons onderwerp dus.
Maar gelukkig zijn er veel gelovigen, en dus ook aanhangers van bezetenheid.
Moest het nog niet duidelijk zijn, ik weet gewoon meer als jullie en ben niet meer te bekeren, naar ongeloof in dit onderwerp. Maar spreken van ondervinding is even goed niet te geloven zeker? Ik heb echter geen zin om, soortgelijke rituelen door te maken, al goed gaat het nog eerder om spirituele bezetenheid ipv demonische, dat demonische gedeelte is al achter de rug en was enkel noodzakelijk om dingen te begrijpen 'zien is geloven', hé. Goed, laat me jullie dan maar meteen op de hoogte brengen, dat het onderbewustzijn eigenlijk 'God' is, en blijkbaar tevens demonische bezeting, de ziektes zoals gezegd in de link, in het kort het u kan besturen als een robot met u op de hoogte of niet, met inbegrip van gevoelens & emoties.
http://www.nytimes.com/2007/07/31/he...gy/31subl.html
Hier staan ze al ne kleine scheet verder, dan men tot op heden weet, door testjes.

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 15:44.
Oud 23 januari 2011, 15:19   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit kan ik begrijpen als jervan uit gaat, dat niemand graag als leugenaar afgedaan wordt. En deze nu net het omgekeerde uitdragen en dus verkeerd zijn en 'dringend' bekeerd of op andere gedachten moeten gabracht worden.
Geloof is en blijft een 'hot' topic, en is voor de ongelovige nog steeds als 'zien is geloven'. Wat erbij velen niet ingaat, maar spijtig genoeg zijn deze mensen er wel.
Citaat:
en 'dringend' bekeerd of op andere gedachten moeten gabracht worden.
Het oude excuus voor vervolgingen, sinds het christendom de staatsgodsdienst werd van keizer Theodosius. Dat diende als zéér handig excuus voor de kruistochten, voor de reconquista en voor de kolonizatie van zowat de ganse wereld. Ook de islam was in dat bedje zeer ziek , de moslimfundamentalisten nog altijd. Boeddisten zijn er ook niet vies van.
Oud 23 januari 2011, 15:21   #150
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Het oude excuus voor vervolgingen, sinds het christendom de staatsgodsdienst werd van keizer Theodosius. Dat diende als zéér handig excuus voor de kruistochten, voor de reconquista en voor de kolonizatie van zowat de ganse wereld. Ook de islam was in dat bedje zeer ziek , de moslimfundamentalisten nog altijd. Boeddisten zijn er ook niet vies van.
Inderdaad, spijtig genoeg zijn er veel te veel 'zotten' in de wereld en dienen wij, ze te beschermen, door net op onze woorden te letten, ik weet het.
En dit krijg je dus als die 'zotten' aan de macht zijn.
Niet dat het vandaag beter is als iedereen op het werk dient te liegen in mannen kringen dat hij net geen nieuwe man is, maar we komen er wel zeker?

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 15:31.
Oud 23 januari 2011, 15:55   #151
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Inderdaad, spijtig genoeg zijn er veel te veel 'zotten' in de wereld en dienen wij, ze te beschermen, door net op onze woorden te letten, ik weet het.
En dit krijg je dus als die 'zotten' aan de macht zijn.
Niet dat het vandaag beter is als iedereen op het werk dient te liegen in mannen kringen dat hij net geen nieuwe man is, maar we komen er wel zeker?
En neem er AUB geen aanstoot aan, dat is niet de bedoeling, echter wel om het eens frank en vrij te zeggen. Alhoewel net ik niet de persoon ben die kan zeggen waarom net de meerderheid van de bevolking een laag IQ heeft, aangezien ik weet, hoe je onderbewustzijn of 'God' hier voor iets tussen zit.
Maar dit is een zeer revolutionaire theorie, waarbij je al de kennis, logisch denken en je open geest nodig hebt om hem te vatten. Waarbij je jezelf in de gaten moet houden, geen richting te kiezen op basis van ongeloof of persoonlijke overtuiging. Dan kan ik je even goed vragen om jezelf te genezen van de ziektes die je hebt door in deze wereld en met deze mensen te leven, dat betwijfel ik ook dat je dat zal kunnen.
Onderbewustzijn bestuurt je, dus in hoever kan je spreken van een vrije keuze?

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 16:06.
Oud 23 januari 2011, 16:36   #152
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

In het geval van Anneliese, een depressief meisje met epilepsie, hebben de 67 uitdrijvingen niet echt geholpen.

En de volgende zin uit het artikel van Robbie:
Mark Opsasnick concludes, after alleged interviews with close friends, that Robbie was simply a spoiled and disturbed child who threw tantrums and pretended to be possessed to get attention and to get out of school. [39]

Kijk ik wil je best wel geloven, maar dan moet je met meer afkomen dan een zwaar gestoord meisje en een anonieme jongen. Zoals hier waarschijnlijk al meerdere keren is gezegd: buitengewone claims vragen buitengewoon bewijs. Twee dubieuze gevallen zijn geen buitengewoon bewijs. Als dit genoeg is om u te overtuigen kan je genoeg 'bewijs' vinden om in alles te geloven.
Oud 23 januari 2011, 16:55   #153
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
In het geval van Anneliese, een depressief meisje met epilepsie, hebben de 67 uitdrijvingen niet echt geholpen.

En de volgende zin uit het artikel van Robbie:
Mark Opsasnick concludes, after alleged interviews with close friends, that Robbie was simply a spoiled and disturbed child who threw tantrums and pretended to be possessed to get attention and to get out of school. [39]

Kijk ik wil je best wel geloven, maar dan moet je met meer afkomen dan een zwaar gestoord meisje en een anonieme jongen. Zoals hier waarschijnlijk al meerdere keren is gezegd: buitengewone claims vragen buitengewoon bewijs. Twee dubieuze gevallen zijn geen buitengewoon bewijs. Als dit genoeg is om u te overtuigen kan je genoeg 'bewijs' vinden om in alles te geloven.
Ik denk dat je niet goed volgt dan ben ik voor u het derde geval.
Nog ne 'zien is geloven', dus?
Als ik wil doen ik mee aan 'het zesde zintuig', maar hoeveel dat 'hij' het correcte gaat doorgeven, zal aan 'het' liggen, niet waar. Zo blijven we bezig.
+2000 jaar, is er al een discusie over 'geloof', denk je dat ik het bewijs ga leveren en zelfs die twee die hun 'leven' hebben gegeven geloof je niet, pffft.
Als die geleerde daar zeggen dat het zo is, kan je enkel kijken of ze het ja dan nee juist hebben, das al.
Ga slapen en probeer zelf eens een verhaaltje te verzinnen ondertussen, of misschien zie je dan wel dat 'iets' anders het aan het doen is in uw plaats.
Maar de geleerde die zeggen dat, dat ongeveer alles is dat het onderbewustzijn doet geloof je natuurlijk blindelings, pfft.
Al het bewijs staat er al, je gelooft gewoon de andere blindelings, das al.
Het is een 'ziekte' in de hersens, we noemen het gilles de la tourette, aaahhh, ok. Nee, het is een bezeten mens, waarbij 'iets' anders hem laat praten en bewegingen uitvoerd buiten zijn/haar controle.Begrijp je.

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 17:13.
Oud 23 januari 2011, 17:10   #154
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keizer van het gehele Romeinse Rijk.
Onder Theodosius (346-395) werd het trinitair christendom inderdaad verheven tot staatsgodsdienst (omdat er voorrechten aan verbonden waren).
Theodosius koos de zijde van Athanasius (295-373) tegen de Arianen, die sinds het concilie van Nicea in 325 'ketters' worden genoemd.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 17:11   #155
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bronnen?
Jij bent het levende bewijs.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 17:15   #156
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Jij bent het levende bewijs.
Inderdaad.
Oud 23 januari 2011, 17:17   #157
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Demonische bezetenheid is iets dat steeds meer plaatsvindt. De priesters die het exorcisme doen of die demonische bezetenheid onderzoeken zijn meestal dokters en psychiaters, dus niet één of andere lompe boer. Hun taak is om die demonische bezetenheid te ontkrachten, maar als alles in die richting wijst in het tijd om actie te ondernemen.

Laatst gewijzigd door Inno : 23 januari 2011 om 17:17.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 17:24   #158
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je niet goed volgt dan ben ik voor u het derde geval.
Nog ne 'zien is geloven', dus?
Als ik wil doen ik mee aan 'het zesde zintuig', maar hoeveel dat 'hij' het correcte gaat doorgeven, zal aan 'het' liggen, niet waar. Zo blijven we bezig.
+2000 jaar, is er al een discusie over 'geloof', denk je dat ik het bewijs ga leveren en zelfs die twee die hun 'leven' hebben gegeven geloof je niet, pffft.
Als die geleerde daar zeggen dat het zo is, kan je enkel kijken of ze het ja dan nee juist hebben, das al.
Ga slapen en probeer zelf eens een verhaaltje te verzinnen ondertussen, of misschien zie je dan wel dat 'iets' anders het aan het doen is in uw plaats.
Maar de geleerde die zeggen dat, dat ongeveer alles is dat het onderbewustzijn doet geloof je natuurlijk blindelings, pfft.
Ik denk dat jij degene bent die een beetje slaap nodig heeft, wat een onsamenhangende tekst.

Ik ben niet van het type zien is geloven, daar ik veel dingen niet direct kan zien maar ze toch geloof, dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Ik vraag meer bewijs dan 2 dubieuze gevallen en een persoon die zijn eigen als bezeten beschouwt (of hoe moet ik dit interpreteren?). Aangezien jij een 'derde geval' bent.

Die twee hebben hun leven niet gegeven Michel is gestorven door een combinatie van verwaarlozing en psychische problemen, mee geholpen door die exorcisten. Roland Doe is klaarblijkelijk getrouwd en gelukkig is/geweest, ik kan niet zien of die al dood is. En nee, dat is niet genoeg bewijs.
Oud 23 januari 2011, 17:25   #159
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Demonische bezetenheid is iets dat steeds meer plaatsvindt. De priesters die het exorcisme doen of die demonische bezetenheid onderzoeken zijn meestal dokters en psychiaters, dus niet één of andere lompe boer. Hun taak is om die demonische bezetenheid te ontkrachten, maar als alles in die richting wijst in het tijd om actie te ondernemen.
Daar wil ik nog op aanvullen,dat ik er niet in geloof en dat het enkel laat uitschijnen dat er zoietsals demonen zijn.
Indien 'het' wat een supernatuurlijke kracht wil zeggen je gerust wil laten da zal het geloof in god of een priester er weinig mee te maken hebben.
Wij als mens kunnen niets doen aan zoiets.

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 17:25.
Oud 23 januari 2011, 17:25   #160
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nauwelijks een onpartijdige waarnemer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be