![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Schepen
|
![]() Demonische bezetenheid?
Hoe definieer je dat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://atheism.about.com/od/attackso...istBigotry.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Burger
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Spirit_possession
http://en.wikipedia.org/wiki/Anneliese_Michel Terry D. Cooper, Ph.D., a psychologist, as well as Cindy K. Epperson, a doctoral fellow at the University of Missouri, analyzed the case of Robbie Mannheim, and came to the conclusion that normal psychological explanations cannot account for the claimed events. Together they wrote a book on the subject called "Evil: Satan, Sin, and Psychology". http://en.wikipedia.org/wiki/Robbie_Mannheim Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2011 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Geloof is en blijft een 'hot' topic, en is voor de ongelovige nog steeds als 'zien is geloven'. Wat erbij velen niet ingaat, maar spijtig genoeg zijn deze mensen er wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In geval je het hebt over laat ons stellen canabis, zal de 'pro' partij het echter niet halen, net als bij ons onderwerp dus. Maar gelukkig zijn er veel gelovigen, en dus ook aanhangers van bezetenheid. Moest het nog niet duidelijk zijn, ik weet gewoon meer als jullie en ben niet meer te bekeren, naar ongeloof in dit onderwerp. Maar spreken van ondervinding is even goed niet te geloven zeker? Ik heb echter geen zin om, soortgelijke rituelen door te maken, al goed gaat het nog eerder om spirituele bezetenheid ipv demonische, dat demonische gedeelte is al achter de rug en was enkel noodzakelijk om dingen te begrijpen 'zien is geloven', hé. Goed, laat me jullie dan maar meteen op de hoogte brengen, dat het onderbewustzijn eigenlijk 'God' is, en blijkbaar tevens demonische bezeting, de ziektes zoals gezegd in de link, in het kort het u kan besturen als een robot met u op de hoogte of niet, met inbegrip van gevoelens & emoties. http://www.nytimes.com/2007/07/31/he...gy/31subl.html Hier staan ze al ne kleine scheet verder, dan men tot op heden weet, door testjes. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En dit krijg je dus als die 'zotten' aan de macht zijn. Niet dat het vandaag beter is als iedereen op het werk dient te liegen in mannen kringen dat hij net geen nieuwe man is, maar we komen er wel zeker? Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar dit is een zeer revolutionaire theorie, waarbij je al de kennis, logisch denken en je open geest nodig hebt om hem te vatten. Waarbij je jezelf in de gaten moet houden, geen richting te kiezen op basis van ongeloof of persoonlijke overtuiging. Dan kan ik je even goed vragen om jezelf te genezen van de ziektes die je hebt door in deze wereld en met deze mensen te leven, dat betwijfel ik ook dat je dat zal kunnen. Onderbewustzijn bestuurt je, dus in hoever kan je spreken van een vrije keuze? Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En de volgende zin uit het artikel van Robbie: Mark Opsasnick concludes, after alleged interviews with close friends, that Robbie was simply a spoiled and disturbed child who threw tantrums and pretended to be possessed to get attention and to get out of school. [39] Kijk ik wil je best wel geloven, maar dan moet je met meer afkomen dan een zwaar gestoord meisje en een anonieme jongen. Zoals hier waarschijnlijk al meerdere keren is gezegd: buitengewone claims vragen buitengewoon bewijs. Twee dubieuze gevallen zijn geen buitengewoon bewijs. Als dit genoeg is om u te overtuigen kan je genoeg 'bewijs' vinden om in alles te geloven.
![]() |
![]() |
#153 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nog ne 'zien is geloven', dus? Als ik wil doen ik mee aan 'het zesde zintuig', maar hoeveel dat 'hij' het correcte gaat doorgeven, zal aan 'het' liggen, niet waar. Zo blijven we bezig. +2000 jaar, is er al een discusie over 'geloof', denk je dat ik het bewijs ga leveren en zelfs die twee die hun 'leven' hebben gegeven geloof je niet, pffft. Als die geleerde daar zeggen dat het zo is, kan je enkel kijken of ze het ja dan nee juist hebben, das al. Ga slapen en probeer zelf eens een verhaaltje te verzinnen ondertussen, of misschien zie je dan wel dat 'iets' anders het aan het doen is in uw plaats. Maar de geleerde die zeggen dat, dat ongeveer alles is dat het onderbewustzijn doet geloof je natuurlijk blindelings, pfft. Al het bewijs staat er al, je gelooft gewoon de andere blindelings, das al. Het is een 'ziekte' in de hersens, we noemen het gilles de la tourette, aaahhh, ok. Nee, het is een bezeten mens, waarbij 'iets' anders hem laat praten en bewegingen uitvoerd buiten zijn/haar controle.Begrijp je. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder Theodosius (346-395) werd het trinitair christendom inderdaad verheven tot staatsgodsdienst (omdat er voorrechten aan verbonden waren). Theodosius koos de zijde van Athanasius (295-373) tegen de Arianen, die sinds het concilie van Nicea in 325 'ketters' worden genoemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() Demonische bezetenheid is iets dat steeds meer plaatsvindt. De priesters die het exorcisme doen of die demonische bezetenheid onderzoeken zijn meestal dokters en psychiaters, dus niet één of andere lompe boer. Hun taak is om die demonische bezetenheid te ontkrachten, maar als alles in die richting wijst in het tijd om actie te ondernemen.
Laatst gewijzigd door Inno : 23 januari 2011 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben niet van het type zien is geloven, daar ik veel dingen niet direct kan zien maar ze toch geloof, dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Ik vraag meer bewijs dan 2 dubieuze gevallen en een persoon die zijn eigen als bezeten beschouwt (of hoe moet ik dit interpreteren?). Aangezien jij een 'derde geval' bent. Die twee hebben hun leven niet gegeven Michel is gestorven door een combinatie van verwaarlozing en psychische problemen, mee geholpen door die exorcisten. Roland Doe is klaarblijkelijk getrouwd en gelukkig is/geweest, ik kan niet zien of die al dood is. En nee, dat is niet genoeg bewijs.
![]() |
![]() |
#159 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Indien 'het' wat een supernatuurlijke kracht wil zeggen je gerust wil laten da zal het geloof in god of een priester er weinig mee te maken hebben. Wij als mens kunnen niets doen aan zoiets. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 23 januari 2011 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |