Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 15:02   #141
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Deze draad gaat over homofobie in 'islam', niet over de vermeende, zogenaamde 'homofobie van Jarno' - dat jij je daarin - tegen beter weten in - laat meeslepen Jarno, is me een raadsel.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:08   #142
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Raf heeft dit keer groot gelijk!
Freud leefde in een tijd waar op homoseksualiteit nog grote taboe rustte, ondertussen zijn er betere inzichten in menselijke drijfveren, zoals seks.
Ook zijn kijk op vrouwelijke seksualiteit is volkomen achterhaald, waarschijnlijk zou de man mocht hij nu leven tot volkomen andere conclusies komen.
Raf heeft altijd gelijk, vooral als hij pagina's-lang oeverloos naast de kwestie lult om het eigenlijke onderwerp van de draad te kunnen omzeilen en dan maar frontaal in de aanval gaat tegen een medeforummer (die daar dan ook nog in meegaat en meent zich te moeten verantwoorden of te verexcuseren voor zn woordgebruik), álles als het maar niet over de homofobie in 'islam' gaat, ik heb er vooralsnog geen weet van dat Jarno homo's van hoge torens wil flikkeren, Jarno?
Oud 30 maart 2010, 18:07   #143
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Deze draad gaat over homofobie in 'islam'
Het is niet aan jou om te bepalen waar een onderwerp op dit forum moet afgebakend worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 21:11   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb er vooralsnog geen weet van dat Jarno homo's van hoge torens wil flikkeren, Jarno?

.... Of ophangen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:05   #145
grimbergen
Banneling

Standaard

Loempe islam ! Homo en lesbo zou niet eens meer ter discussie mogen staan. Belachelijk dat de islam het terug der discussie brengt. Zo krijgen de zotte katholieken het weer mooi op de agenda. pffffff zielig !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 13:27   #146
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
.... Of ophangen.
Langzaam aan een torenkraan omhoog hijsen zodat het 'spartelen' en de doodstrijd nog even aanhouden, liefst in het openbaar, de meute 'allahu hakbar' brullend!
Van dorpsvermaak gesproken.
Oud 31 maart 2010, 13:29   #147
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Loempe islam ! Homo en lesbo zou niet eens meer ter discussie mogen staan. Belachelijk dat de islam het terug der discussie brengt. Zo krijgen de zotte katholieken het weer mooi op de agenda. pffffff zielig !
Inderdaad uiterst zielig, het lijkt wel alsof we elke strijd die onze voorouders gestreden hebben, wederom opnieuw moeten gaan strijden met de invoer van een achterlijke, barbaarse criminele ideologie!
Oud 31 maart 2010, 13:58   #148
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik vraag me af of moslims zelf niet inzien hoe hypocriet ze niet zijn. Je mag nog geen opmerking maken over de hoofddoek en ze zijn al bezig over racisme (sinds wanneer islam een ras is, geen idee) en discrimiinatie. Dat ze in een adem door holebi's, anders/ongelovigen,... discrimineren lijkt hen niet bepaald te storen...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 15:41   #149
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Het VB vergelijken met de Taliban is natuurlijk totaal belachelijk maar in de kern van de zaak heeft deze post wel een punt.
Zowel de politiek correcten als de extreem rechtsen zullen in deze discussie uiteindelijk toch een kleur dienen te bekennen en die kleur zal steeds verhuld zijn in diepgaande hypocrisie.
Eindconclusie zal altijd zijn dat extremisten verkeerd zijn, zowel die aan linkerzijde, rechterzijde als die aan godsdienstzijde.
Eindelijk eens iemand die het gewoon zegt, extremisme is de moeder van alle problemen; van zodra je niet meer kan relativeren, omwille van welke voorkeur ook (politiek, religieus, seksueel, ...) ontken je het bestaansrecht van de ander en dan is het nog maar een relatief kleine stap naar genocide die omwille van welke reden ook walgelijk is en elke groep heeft zich daaraan al schuldig gemaakt zowel extreem rechts(Hitler) als links(Stalin) als islamieten(Sji'ieten in Iran) als christenen (Ku KLux Klan), enz...
Mijn grootmoeder zaliger had daar een héle simpele maar oh zo ware stelling voor : "Het woordje té is altijd slecht behalve in het woord tevreden." En gelijk had ze!
Oud 31 maart 2010, 17:01   #150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Langzaam aan een torenkraan omhoog hijsen zodat het 'spartelen' en de doodstrijd nog even aanhouden, liefst in het openbaar, de meute 'allahu hakbar' brullend!
Van dorpsvermaak gesproken.
Citaat:
Inderdaad uiterst zielig, het lijkt wel alsof we elke strijd die onze voorouders gestreden hebben, wederom opnieuw moeten gaan strijden met de invoer van een achterlijke, barbaarse criminele ideologie!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 12:51   #151
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ik kan er niets aan veranderen dat homoseksualiteit niet de norm is. En het is ook niet omdat ik vind dat geen enkele verwijzing naar afwijkend seksueel gedrag publiek getoond dient te worden dat ik een probleem heb met afwijkend seksueel gedrag op zich, dat maak jij er van. Mijn beschrijving en terminologie heeft niets te maken met homofobie maar is zuiver wetenschappelijk, zoals vermeld in mijn cursus over Freud.

Dat jij overal homofobie ziet zegt meer over jou dan over mij.
Dat homosexualiteit al dan niet de norm is, is in elke discussie over homosexualiteit naast de kwestie. Dat er meer 'heterosexuelen' zijn dan homosexuelen, dat zal kloppen, maar wat maakt dat uit ?
Dat u vindt dat 'verwijzen naar 'afwijkend' seksueel gedrag' niet moet getoond worden, tot daar, maar wat is 'afwijkend' seksueel gedrag ? Alles wat de meeste mensen niet doen ? Of enkel wat u als 'afwijkend' beschouwt ?
Eigenlijk weigert u gewoon te erkennen dat homosexualiteit bestaat. Immers, u heeft het over 'afwijkend seksueel gedrag'.
Ik denk dat het nu genoegzaam bewezen is, dat een heteroman perfect 'afwijkend seksueel gedrag' kan vertonen (lees een goeie pijpbeurt kan geven), maar daarom geen homosexueel is. En als homo zal ik er ook wel in slagen een vrouw zwanger te maken. Maar daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat u gewoon niet aanvaardt dat homosexualiteit een volwaardige vorm van sexualiteit is. En daarom ben u homofoob. Voor u uit uw krammen schiet : ik vind als homo dat u het recht heeft om dat te vinden. Maar daar stopt het ook. Niemand hoeft homosexualiteit 'ok' te vinden, maar men moet wel willen respecteren dat anderen daar anders over denken, en dus daar zo naar handelen.
Kijk, ik vind niets 'viezer' en voor mij gênanter, dan een jongen en een meisje die zich publiekelijk staan af te lebberen (nochtans een duidelijke uiting van 'norm'-aal seksueel gedrag). Toch ga ik die mensen niet beginnen aanvallen, uitschelden etc, toch, want alhoewel het mij 'raakt', het doet mij geen kwaad.
Groot probleem hiermee, is dat dergelijke houding echt wel wat inspanning vraagt.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 13:00   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Het gaat erom dat u gewoon niet aanvaardt dat homosexualiteit een volwaardige vorm van sexualiteit is.
Aan de hand van welke criteria komt u tot die conclussie?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 13:21   #153
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aan de hand van welke criteria komt u tot die conclussie?
Aan de hand van dezelfde criteria die zij die het geen volwaardige vorm vinden, hanteren.
Oud 1 april 2010, 14:40   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan de hand van dezelfde criteria die zij die het geen volwaardige vorm vinden, hanteren.
Ik begrijp het, u zei het om te lachen. Het was al zwanzend dat u het schreef.
Oud 1 april 2010, 14:51   #155
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, u zei het om te lachen. Het was al zwanzend dat u het schreef.
't is tenslotte niet voor niets 1 april.
Kijk, welke criteria ik gebruik, doen hier niets ter zake. Net zoals Jarno aanneemt dat homosexualiteit afwijkend is, omdat het niet de norm is, neem ik aan dat homosexualiteit een volwaardige vorm van menselijke sexualiteit is. Gewoon omdat ik dat zo voel, omdat ik dat zo meemaak.
Ik wéét dat dat niet 'wetenschappelijk' is, maar moet dat dan ?
Oud 1 april 2010, 14:55   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, welke criteria ik gebruik, doen hier niets ter zake. Net zoals Jarno aanneemt dat homosexualiteit afwijkend is, omdat het niet de norm is, neem ik aan dat homosexualiteit een volwaardige vorm van menselijke sexualiteit is. Gewoon omdat ik dat zo voel, omdat ik dat zo meemaak.
Neen, dat moet niet.

Ik vroeg het alleen maar, het had toch gekunnen dat u er een wetenschappelijke uitleg voor had?
Oud 1 april 2010, 18:08   #157
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik apprecieer alleszins dat u geen krampachtige poging doet om wetenschappelijke verklaringen achter uw stelling te poneren. Iets wat een aantal forumgangers u wel hebben voorgedaan.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 18:31   #158
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Is There A Place For Gay Muslims?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 19:15   #159
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Ik apprecieer alleszins dat u geen krampachtige poging doet om wetenschappelijke verklaringen achter uw stelling te poneren. Iets wat een aantal forumgangers u wel hebben voorgedaan.
Ja? Wie?

Heb je daar ook wat linkjes van?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 april 2010, 19:20   #160
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Niet dus, volgens de uitleg van dit heerschap. Zo. Dat weten we dan ook weer.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be