Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2010, 21:30   #141
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
1 godtoestanden, of zoals de ceylons het zeggen the one true god (kwestie dat machines toch onfeilbaar zijn )
Je had het over 'religie'.
Maar inderdaad, de Cylons zijn een schoon voorbeeld van religieuze waanzinnigheid. Er lopen er hier op aarde nog steeds veel van rond.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 21:46   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Heb ik iets gemist?
Je hebt er echt nooit van gehoord?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 21:55   #143
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Typisch Rudy.
Wij handelen hier pas NA DE FEITEN....
Ik heb net die gast gezien op het nieuws (één): AlbertII en Ives L. wil
die verwijderen.
Nu ik zou daar niks op tegen hebben
Maar wat die man hier zegt en MAG zeggen is er teveel aan.
Die zijn motivaties liggen anders.
Dus > afvoeren die gast.
WTF? oke, jou cryptisch moment heb je nu wel gehad...
Wees effe gewoon glashelder?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 21:56   #144
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hebt er echt nooit van gehoord?
Blijkbaar, ofwel ben ik dat vergeten ofwel was het in een periode van veel werk & heb ik het gemist.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 21:59   #145
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
WTF? oke, jou cryptisch moment heb je nu wel gehad...
Wees effe gewoon glashelder?
't Zou nu gaan over een flauwe aprilgrap.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:08   #146
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
't Zou nu gaan over een flauwe aprilgrap.
Denk het nie... Is net iets te veel ophef rond gemaakt.
Zou zonde zijn om rond het islamofascisme een 1 aprilgrap te maken; een grap die men ten tijde van het nazisme niet eens zou durven maken gezien de ernst van de bedreiging van onze democratie...

Ofwel zijn onze normen zo zwaar in waarde gedevalueerd of hebben onze arrogantie een enorme inflatie gekend...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:19   #147
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Barnard zijn doel heeft bereikt, die wou gewoon reclame voor zichzelf en voor wat hij schrijft, zegt en verkondigt. Die apen die naar zijn lezing zijn toe gegaan zijn gewoon achterlijk, ze hebben hem een gunst bewezen en volledig gratis.. what a shame !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Zij werken achter de schermen samen met de oprichter van sharia4beglium, Abu Imram, die ook mee (ka)boel maakte.
En uw bewijzen hiervoor zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Benno Barnard vanavond bij Phara
Ze zijn een Abu Imran van http://sharia4belgium.webs.com/ aan het bellen LOOOL!!

Maar ze lachen hem uit en noemen dat een vrijheid van meningsuiting
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:24   #148
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nog iets. Rector Verschoren zegt dat alle meningen welkom zijn. De UA is namelijk "actief pluralistisch". Het probleem is dat dit alleen in theorie wordt waargemaakt. Er zijn maar twee strekkingen die effectief georganiseerd zijn aan de UA: de christelijke en de - zwakker gefinancierde! - vrijzinnige. Moslims zijn te klein in aantal om zich als "zuil" binnen de UA te organiseren. Bijgevolg zijn de meeste debatten aan de UA nogal eenzijdig. Ze vertrekken vanuit een christelijk of vrijzinnig standpunt, en alleen het Centrum Pieter Gillis doet af en toe een poging om verschillende strekkingen effectief met elkaar te laten debatteren.
niet pluralistisch? in 2003 heeft abou jahjah in diezelfde aula met robert voorhamme gedebatteerd.
er zaten toen ook enkele hevige marrokaantjes in het publiek (elk antwoord van jahjah werd op gejuich onthaald) maar het bleef al bij al een 'beschaafd' doch inhoudsloos debat. de shariah4belgium vult kennelijk de leegte op die de AEL achterliet. ze zijn weliswaar nog een graadje brutaler, zodat het bijna satire lijkt.
helaas menen ze wat ze zeggen.
dit soort 'publiek' hoort niet thuis op een academische lezing en brengt een universiteit als instelling in diskrediet. de UA ligt mij nauw aan het hart eerlijk gezegd vind ik dit pijnlijk om te zien.
verder zie ik de noodzaak helemaal niet van een 'moslimzuil' aan de UA.
wat is er bovendien mis met een christelijk/vrijzinnig uitgangspunt? mag een instelling er niet voor kiezen om bepaalde waarden uit te dragen?
elke middelbare school heeft zo ook zijn 'pedagogisch project'.
ben je het er niet mee eens, kies je gewoon een andere school.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 april 2010 om 22:25.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:49   #149
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
niet pluralistisch? in 2003 heeft abou jahjah in diezelfde aula met robert voorhamme gedebatteerd.
er zaten toen ook enkele hevige marrokaantjes in het publiek (elk antwoord van jahjah werd op gejuich onthaald) maar het bleef al bij al een 'beschaafd' doch inhoudsloos debat. de shariah4belgium vult kennelijk de leegte op die de AEL achterliet. ze zijn weliswaar nog een graadje brutaler, zodat het bijna satire lijkt.
helaas menen ze wat ze zeggen.
dit soort 'publiek' hoort niet thuis op een academische lezing en brengt een universiteit als instelling in diskrediet. de UA ligt mij nauw aan het hart eerlijk gezegd vind ik dit pijnlijk om te zien.
verder zie ik de noodzaak helemaal niet van een 'moslimzuil' aan de UA.
wat is er bovendien mis met een christelijk/vrijzinnig uitgangspunt? mag een instelling er niet voor kiezen om bepaalde waarden uit te dragen?
elke middelbare school heeft zo ook zijn 'pedagogisch project'.
ben je het er niet mee eens, kies je gewoon een andere school.
Ik zie het meningsverschil niet tussen ons. Ik stel slechts vast dat het concept "actief pluralisme", dat de UA zelf heeft gelanceerd als levensbeschouwelijk uitgangspunt, niet wordt waargemaakt. Nergens stel ik dat er "iets mis is" met een christelijk of vrijzinnig uitgangspunt. Maar ofwel is je uitgangspunt "actief pluralisme" (in woord en daad), ofwel ben je christelijk en een beetje minder vrijzinnig.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 00:16   #150
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Nog een kleine noot: Barnard zei in Phara dat provoceren deel uitmaakt van het debat. Daar ben ik het slechts voorwaardelijk mee eens. Provoceren is alleen nuttig als je je punt op geen enkele andere manier kunt maken.
Oud 2 april 2010, 00:40   #151
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Miljaar de miljaarde, hahaha.
En ik die dacht dat, he.....

Wat deed dan die moslima in Ter Zake?????

Zie dat ze deze datum in het Oosten niet kennen?
Dan gaan we iets meemaken zoals met die Deense Cartoons

Toch een ongepaste grap.... imho.
Konden ze dan echt niks leukers vinden?

Mijn ma stuurde me ooit naar de schoenmaker om "glazen klompen nagels".
Was toen een jaar of 7.
Sorry Tejokus, ik heb me vergist en deze uitspraken blijken helemaal geen aprilgrap te zijn. Ik kwam vanavond pas thuis toen het nieuws al begonnen was en zag maar een flits van de uitzending. Ik heb nu net in de herhaling van terzake gans de uitzending gezien en tot de onthutsende vststelling gekomen dat dit helemaal geen grap was.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 00:43   #152
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een kleine noot: Barnard zei in Phara dat provoceren deel uitmaakt van het debat. Daar ben ik het slechts voorwaardelijk mee eens. Provoceren is alleen nuttig als je je punt op geen enkele andere manier kunt maken.
Waarom zou het enkel op die manier nuttig kunnen zijn?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 01:11   #153
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom zou het enkel op die manier nuttig kunnen zijn?
Ik vind provoceren niet meteen het toppunt van een beschaafde debatstijl. Het doel van een debat is ultiem en idealiter de overeenstemming (politiek) of de waarheid (wetenschappelijk); het laatste wat je ermee wil bereiken is een nog verdere verwijdering en verharding van standpunten. Nodeloze provocaties dragen in wezen niets bij aan het debat: ze versterken de (subjectieve) emoties en verzwakken de (objectieve) ratio.

Het probleem is natuurlijk dat sommige debaters rationeel zo ontstellend zwak zijn dat ze niet anders kunnen dan de hele tijd door te provoceren.
Oud 2 april 2010, 01:26   #154
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onzin, ga je catechismus terug leren!!
Je begrijpt geen snars van de betekenis voor christenen van je eigen citaten, filosoof. Je hebt geen flauw idee van wat het christendom eigenlijk is; ik zou moeten zeggen: de christendommen, maar goed.
Oud 2 april 2010, 01:30   #155
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een kleine noot: Barnard zei in Phara dat provoceren deel uitmaakt van het debat. .
Dan hoorde je ook dat telefoongesprek waarin die moslim zei dat de sharia hier moet en zal ingevoerd worden?
En ook dat de sharia voor iedereen zal gelden, gelovigen en ongelovigen.

Al wie in de studio zat zat met verbijstering te luisteren, nog in geen 10 lezingen op uniefs kon Barnard aantonen dat de islam zo onverdraagzaam en gevaarlijk is zoals die kerel dat deed.

En kom nu niet aandraven dat dit enkel extremisten zijn want zelfs die gematigde moslima in Ter Zake kreeg geen enkel woord van afkeuring over haar lippen ivm de actie tegen Barnard.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 april 2010 om 01:40.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 01:41   #156
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dan hoorde je ook dat telefoongesprek waarin die moslim zei dat de sharia hier moet en zal ingevoerd worden?
En ook dat de sharia voor iedereen zal gelden, gelovigen en ongelovigen.
Dat heb ik gehoord, ja. En ook deze lieden zijn niet geïntereseerd in een debat, laat staan een rationeel debat. Alleen het eigen gelijk telt.

Eigenlijk zit zowat iedere mens in een democratie gewrongen tussen enerzijds de noodzaak van een eigen, duidelijk standpunt, en anderzijds de noodzaak om ten aanzien van dit standpunt voldoende relativisme aan de dag te leggen opdat het bespreekbaar en potentieel weerlegbaar wordt.

Ik raad iedereen aan over die spreidstand, ook de eigen spreidstand, eens na te denken. Ik hoor véél standvastigheid en weinig buigzaamheid. Zolang we het eerste hoger aanslaan dan het tweede, falen we collectief. En het begint er al mee dat we ons richten naar de meest standvastige: want als de andere standvastig is en jij buigzaam, verlies je hoe dan ook.

Ik zie, eerlijk gezegd, geen uitweg hieruit.
Oud 2 april 2010, 01:58   #157
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
En kom nu niet aandraven dat dit enkel extremisten zijn want zelfs die gematigde moslima in Ter Zake kreeg geen enkel woord van afkeuring over haar lippen ivm de actie tegen Barnard.
Dit zijn inderdaad enkel extremisten. Samira Azabar zou ik niet gematigd noemen. Ofschoon een zeer sympathieke en intelligente dame - overigens perfect geïntegreerd - zit haar denken muurvast en is ze niet in staat tot kritische reflectie op de eigen gemeenschap. En hoe meer ze in de verdediging moet, hoe onverzoenlijker ze zich opstelt.

Wat je vaak ziet bij groepen die in de verdediging worden gedrukt, is dat ze interne verdeeldheid willen vermijden om sterker te staan. Ze bereiken er natuurlijk het tegenovergestelde mee, maar zulke reacties zijn (helaas) niet eigen aan moslims. Je ziet dat bijvoorbeeld ook bij de Franstaligen in het communautaire debat: nauwelijks kritiek op de eigen positie, geen afstand kunnen nemen van radicalen (Reynders!), etc.

Ik keur dat niet goed, hé, maar ik herken het mechanisme wel. Er is in zulke gevallen een verschil tussen wat gecommuniceerd wordt en wat men werkelijk denkt.
Oud 2 april 2010, 01:59   #158
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het begint er al mee dat we ons richten naar de meest standvastige: want als de andere standvastig is en jij buigzaam, verlies je hoe dan ook.

Ik zie, eerlijk gezegd, geen uitweg hieruit.
Je kan natuurlijk nooit buigen voor de sharia.
En zij zullen natuurlijk ook niet buigen en dan zit je zoals u zegt vast.

Maar de overheid zou al kunnen beginnen met actie te ondernemen zoals bv stoppen met het minimaliseren van het gevaar van de islam en zijn extremistische uitwassen.
Oud 2 april 2010, 02:00   #159
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zat die gematigde moslima dan wel? Bedoel je Samira Azabar? Sorry, maar iemand die erin slaagt Etienne Vermeersch te vergelijken met het zootje ongeregeld dat daar die aula op stelten kwam zetten, is niet alleen fanatiek, maar ook een kalf. Dat was dan wellicht wraak voor het feit dat Vermeersch haar enkele weken geleden in Ter Zake op rustige, geweldloze en stevig onderbouwde manier in haar hemd had gezet in de discussie over het verbod op religieuze en politieke symbolen in het GO. Triestig!

EDIT: ik zie dat DDD me een paar posts geleden al voor was met een iets positievere inschatting van SA.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 2 april 2010 om 02:02.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 02:04   #160
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar zat die gematigde moslima dan wel? Bedoel je Samira Azabar? .
Ik ken haar enkel van op tv, maar ik veronderstel dat Bart De Wever haar veel beter kent en die noemde haar toch een gematigde moslima.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 april 2010 om 02:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be