![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, de Cylons zijn een schoon voorbeeld van religieuze waanzinnigheid. Er lopen er hier op aarde nog steeds veel van rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wees effe gewoon glashelder? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar, ofwel ben ik dat vergeten ofwel was het in een periode van veel werk & heb ik het gemist.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Denk het nie... Is net iets te veel ophef rond gemaakt.
Zou zonde zijn om rond het islamofascisme een 1 aprilgrap te maken; een grap die men ten tijde van het nazisme niet eens zou durven maken gezien de ernst van de bedreiging van onze democratie... Ofwel zijn onze normen zo zwaar in waarde gedevalueerd of hebben onze arrogantie een enorme inflatie gekend... |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat Barnard zijn doel heeft bereikt, die wou gewoon reclame voor zichzelf en voor wat hij schrijft, zegt en verkondigt. Die apen die naar zijn lezing zijn toe gegaan zijn gewoon achterlijk, ze hebben hem een gunst bewezen en volledig gratis.. what a shame !!!
Citaat:
Citaat:
Maar ze lachen hem uit en noemen dat een vrijheid van meningsuiting ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er zaten toen ook enkele hevige marrokaantjes in het publiek (elk antwoord van jahjah werd op gejuich onthaald) maar het bleef al bij al een 'beschaafd' doch inhoudsloos debat. de shariah4belgium vult kennelijk de leegte op die de AEL achterliet. ze zijn weliswaar nog een graadje brutaler, zodat het bijna satire lijkt. helaas menen ze wat ze zeggen. dit soort 'publiek' hoort niet thuis op een academische lezing en brengt een universiteit als instelling in diskrediet. de UA ligt mij nauw aan het hart eerlijk gezegd vind ik dit pijnlijk om te zien. verder zie ik de noodzaak helemaal niet van een 'moslimzuil' aan de UA. wat is er bovendien mis met een christelijk/vrijzinnig uitgangspunt? mag een instelling er niet voor kiezen om bepaalde waarden uit te dragen? elke middelbare school heeft zo ook zijn 'pedagogisch project'. ben je het er niet mee eens, kies je gewoon een andere school. Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 april 2010 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Nog een kleine noot: Barnard zei in Phara dat provoceren deel uitmaakt van het debat. Daar ben ik het slechts voorwaardelijk mee eens. Provoceren is alleen nuttig als je je punt op geen enkele andere manier kunt maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou het enkel op die manier nuttig kunnen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat sommige debaters rationeel zo ontstellend zwak zijn dat ze niet anders kunnen dan de hele tijd door te provoceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je begrijpt geen snars van de betekenis voor christenen van je eigen citaten, filosoof. Je hebt geen flauw idee van wat het christendom eigenlijk is; ik zou moeten zeggen: de christendommen, maar goed.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook dat de sharia voor iedereen zal gelden, gelovigen en ongelovigen. Al wie in de studio zat zat met verbijstering te luisteren, nog in geen 10 lezingen op uniefs kon Barnard aantonen dat de islam zo onverdraagzaam en gevaarlijk is zoals die kerel dat deed. En kom nu niet aandraven dat dit enkel extremisten zijn want zelfs die gematigde moslima in Ter Zake kreeg geen enkel woord van afkeuring over haar lippen ivm de actie tegen Barnard. Laatst gewijzigd door daiwa : 2 april 2010 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zit zowat iedere mens in een democratie gewrongen tussen enerzijds de noodzaak van een eigen, duidelijk standpunt, en anderzijds de noodzaak om ten aanzien van dit standpunt voldoende relativisme aan de dag te leggen opdat het bespreekbaar en potentieel weerlegbaar wordt. Ik raad iedereen aan over die spreidstand, ook de eigen spreidstand, eens na te denken. Ik hoor véél standvastigheid en weinig buigzaamheid. Zolang we het eerste hoger aanslaan dan het tweede, falen we collectief. En het begint er al mee dat we ons richten naar de meest standvastige: want als de andere standvastig is en jij buigzaam, verlies je hoe dan ook. Ik zie, eerlijk gezegd, geen uitweg hieruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Wat je vaak ziet bij groepen die in de verdediging worden gedrukt, is dat ze interne verdeeldheid willen vermijden om sterker te staan. Ze bereiken er natuurlijk het tegenovergestelde mee, maar zulke reacties zijn (helaas) niet eigen aan moslims. Je ziet dat bijvoorbeeld ook bij de Franstaligen in het communautaire debat: nauwelijks kritiek op de eigen positie, geen afstand kunnen nemen van radicalen (Reynders!), etc. Ik keur dat niet goed, hé, maar ik herken het mechanisme wel. Er is in zulke gevallen een verschil tussen wat gecommuniceerd wordt en wat men werkelijk denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zij zullen natuurlijk ook niet buigen en dan zit je zoals u zegt vast. Maar de overheid zou al kunnen beginnen met actie te ondernemen zoals bv stoppen met het minimaliseren van het gevaar van de islam en zijn extremistische uitwassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: ik zie dat DDD me een paar posts geleden al voor was met een iets positievere inschatting van SA. Laatst gewijzigd door Steve_M : 2 april 2010 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken haar enkel van op tv, maar ik veronderstel dat Bart De Wever haar veel beter kent en die noemde haar toch een gematigde moslima.
Laatst gewijzigd door daiwa : 2 april 2010 om 02:05. |
![]() |
![]() |