![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere moet men niet neerbuigend doen over dat domme bandwerk, al die auto's voor de kast van een villa zijn daar gemaakt.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 april 2010 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 Euro voor volle benzinetank, toen de olie veel duurder was...
http://www.businessweek.com/bwdaily/...n_id=rss_daily Global oil prices zoomed up to $135 a barrel this past week. But that doesn't worry Roberto Morales, a 33-year-old Venezuelan businessman. Morales, who drives a compact Volkswagen Gol, still pays only $1.32 to fill up his car with 11 gallons of high-octane gasoline, thanks to Venezuela's subsidized fuel price. "This is crazy but I'm not complaining," says Morales. "Gasoline here is cheaper than water." He's not exaggerating. Gasoline prices in Venezuela are the cheapest in the world—1/15 the price of a liter of bottled water, and 1/25 the price of a liter of milk. Since 1998, Venezuela has kept the price of gas fixed at 0.097 strong bolivars a liter, or about U.S. 3¢ (lower octane is 0.070 strong bolivars). That means that consumers pay about 12¢ a gallon, or 1/33 of what their U.S. counterparts pay. ...] BNP (BIP) per inwoner is ca. 1/4 van de Belgische. http://www.auswaertiges-amt.de/diplo...Venezuela.html
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2010 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Men moet het recht hebben zoveel auto's te bezitten als men wil. Nadruk leggen op milieuvriendelijkere auto's + minder vrachtvervoer via de weg. Uw voorstel is zwaar in het nadeel van mensen die op het platteland wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NIMBY ? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trekken we de xxx-huishoudens eraf die in de grootsteden redelijk goed OV hebben, en dus mss genoeg hebben aan één auto, komen we grof ver onder 1 auto per huishouden... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2010 om 17:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb van die tientallen studenten met tijd ontdekt dat ze allemaal hun zaak begonnen zijn, op een paar uitzonderingen na, maar zelfs diegene waarvan ik dacht tijdens mijn studie, die gaan dat ook nooit doen, ontdek ik dat ze toch de stap gezet hebben. En het enige dat je kunt zeggen is dat diegene die de steun van huis hadden, die stap iets gemakkelijker gezet hebben, en dat diegene die de stap als een kind in deze nieuwe wereld gezet hebben vinden dat ze machtig welstellend geworden zijn. Dus gans uw statement kan ik uit mijn levenservaring met mijn kennissen volledig ontkrachten. Want als ik nogmaals hetzelfde wil extrapoleren voor al de andere faculteiten en beroepsgroepen, kan ik maar alleen zeggen, het grootste geluk die je kunt hebben is gewoon een dikke kop hebben die goed kan studeren, en de volharding hebben om door te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw geloofwaardigheid is waarschijnlijk even ziek als uw gevoel voor humor.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk als ik zie dat alle mensen uit de humane proberen universiteit te doen, heb ik op zichzelf daar geen probleem mee, maar het is net zoals de valse droom dat iedereen in het latijnse begint. Die frustratie laten afwentelen dan op een analyse dat er discriminatie is, is gemakkelijk tendentieuse opiniering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hun school ligt op 80 meter van mijn kantoor waardoor we elke middag samen eten, en 's avonds komen ze met hun vriendinnen naar mijn vergaderzaal om te komen studeren. Mijn vrouw werkt als advokate en heeft haar kantoor in mijn gebouwen. Ik kies mijn uren ook zelf, als ik eens geen zin heb om vroeg te vertrekken dan trek ik pas om 11u naar mijn kantoor. En een burnout ga ik niet snel hebben: ik doe mijn werk doodgraag. Bandwerk is 'hard' werk in de zin van 'fysiek zwaar', maar het is 'dom' werk omdat je er nergens mee komt. Je leert er niets van bij en na een carrière van 40 jaar ben je nog altijd wat je in het begin was: een machine. Mijn punt is dat je met dezelfde inspanning echt kan groeien naar een job die je graag en goed doet. Die burnout en depressie van je had je niet gehad als je elke dag met goesting naar je werk ging. Ik kijk niet neer op arbeiders, ik begrijp ze gewoon niet. En als je dan toch tevreden bent met je monotone machinebestaan, kom dan niet janken dat een ander het beter heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kansarmoede bestaat niet uit financiën en/of scholingsgraad en/of interne motivatie. Voor elk americandream gedoe zijn er vele meer die al gelukkig zijn met waar en hoe ze zijn. Mensen die gelukkig kunnen zijn met een maatschappelijk verantwoorde job als inpakker bijv. mogen dat niet; zij moeten beschimpt worden omdat ze zogezegd niet 'werken' aan hun toekomst. Eftjes terzijde, je moet niet werken aan uw toekomst, wees nu blij - wie geluk denkt te halen uit het halen van doelen zal geluk steeds achterna hollen. En de massa die moet ook zo'n termen denken, mensen die streven naar 'verbetering' zijn de goei, diegene die reeds tevreden zijn, zijn de slechte. Het absurde ontsnapt u toch niet, hoop ik. ![]()
![]() |
![]() |
#152 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
omdat de strevertjes de wereld naar de vaantjes helpen en de aarde nood heeft aan een kleine break, weg van de uitbuiting.
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunnen die gezinnen echt niet zelf beslissen of ze een tweede wagen nodig hebben of niet? Het is nu toch niet echt de kleinste uitgave voor het gemiddelde gezin.
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() In België is meer dan de helft van alle nieuwe auto's een firmawagen
Misschien is het beter om alle firmawagens af te schaffen. Men kan altijd zijn km onkosten indienen. Er zou heel wat minder met de auto gereden worden! Met kleinere auto's en geen suv's of monovolumes, waar toch alleen de bestuurder inzit! Ofwel belast de firmawagens zoals in Nederland (3x meer dan in België) |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Voor mij moeten firmawagens niet worden afgeschaft, ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen het echt onvermijdelijk is om km te rijden.
Maar zeker als je er ook in je privétijd mee mag rijden, is dat loon, en hoort dat volgens mij ook als dusdanig te worden belast. De aantrekkelijkheid van een firmawagen zal dan ook fel afnemen, omdat het niet meer dat quasi-belastingvrije extraatje is. Eigenlijk horen alle km-vergoedingen daar ook bij, het hoort toch niet aan de staat om mensen te bevoordelen die op afstand van hun werkplek wonen? Laat de mensen toch gewoon kiezen of ze dat geld in een pendelwagen, een treinabonnement of een (duurder) appartement dicht bij het werk steken. En voor zij die vrezen dat ik alles alleen maar duurder wil maken, de lasten op arbeid mogen wat mij betreft omlaag in ruil voor de afschaffing van dergelijke 'voordeeltjes'. Zie hier in het kort mijn visie.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we nemen eens de prototype werkmens die bvb gedoemd is om in een naaiatelier te werken. Toegegeven die job bestaat hier bijna niet meer. Maar vraag uzelf eens af, ofwel kopen we kledij bvb aan 200euro voor een broek gemaakt in europa, ofwel kopen we de chinese/vietnamese broek van 50euro. Hoeveel keer minder is de consumptie/arbeid als je een broek koopt die 4 keer goedkoper gemaakt wordt ??? Je mag stellen voor dezelfde waarde dat er met dit belastingsmodel automatische 4 keer minder werk is in Europa dan buiten europa... Nu REGELS (belasting en arbeidsregels zijn zo'n regels) worden altijd gemaakt in een ALGEMEENHEID? en de fouten ervan komen dan altijd achteraf uit. Dit is een fout van de lasten op arbeid voor d eproductie van kledij is DUIDELIJK te hoog. Stel dat je kledij Sociale/Belasting LASTENVRIJ zou maken, hoeveel werk zou er terugkomen... Mathematisch gezien, gaat vermoedelijk een groot deel terugkomen. Want de verhouding is 2:1 dan, en het werk in Belgie zou terug verdubbelen.. Stel dat je de energie van transport zou takseren, bvb 10euro per broek, en dat de vietnamese broek dan 30euro aankoop kost, en de europese broek 50euro kost... Hoeveel zou het verschil dan nog bedragen ??, De overheid heeft duidelijk totaal gebrek aan inzichten in de economie, en in de manier waarop evenwichten tot stand komen, en is verlamd door het permanente tegenstrijdige debat die zij voert in naam van de democratie, maar feitelijk in naam van de onkunde... Ik geef nog eens een voorbeeld waarom regels de algemeenheid dwaas is: Je moet een WC moet hebben voor elke werknemer (m/v), en uw bedrijf is een landbouw-loonwerk bedrijf ? Waar ga je die WC zetten tijdens het maaidorsen ?? En stel dat je mannen en vrouwen tewerkstelt, waar ga je die twee WC's zetten ? Stel je bent een mannenbastion in een staalbedrijf, en er komt daar 6 maand één vrouw werken... Wat doe je met uw WC's ? Waarom zijn de WC's thuis dan niet gesplitst en op het werk wel ??? En zo mag je rustig nadenken over alle regels van veiligheid, milieu, je krijgt van allemaal van die controleurs op uw dak, die gewoon u confronteren met problemen, maar noteer goed, zeker geen oplossing aanbieden voor al die problemen... Ze gaan u vertellen dat het licht kapot is van uw bobcat, dat uw ontsmetting in uw kastje vervallen is, dat uw prijzen in uw rekken verkeerd staan, dat uw personeel geen nylon ondergoed mag aandoen, dat uw firma geen recht heeft op bepaalde subsidies, dat uw voordeel in natura voor uw personeel fiscaal verkeerd berekend wordt, dat uw stokbeheer programma verkeerd werkt.... En let goed op in deze rij van klachten: deze ambtenaren controleren hier allemaal dingen buiten hun bevoegdheid bij wijze van spreken, want meestal kun je van al die dingen er niets aan doen.... Net alsof ik mijn software kan herschrijven, of ik mijn personeel wil meer belasting doen betalen , of ik wil dat mijn personeel geen nylon ondergoed raagt, of ik eraan kan doen dat de prijzen continu veranderen en dat er dan ééntje verkeerd staat, of ik continu in dat kastje vervallen produkten zit te kijken , en ik eraan kan doen dat een personeelslid mijn lamp kapot gemaakt heeft en dit verzwijgt... EN vanuit dat gegeven besef je zo stilletjes aan, dat feitelijk voor de PRIVe sector die geconfronteerd wordt door dat LEGER aan ambetantenaren, die zonder veel inzicht in de materie met hun algemene regels de bedrijven feitelijk COUILLONEREN, ipv vooruit te helpen.. Stel dat die AMBTENAREN CONSULTANTS zouden zijn, of RICHTLIJNGEVERS die de FIRMA DUIZENDEN euro's opbrengen ipv LASTEN die niets opbrengen.... hoeveel prettiger zou die 'free consultancy' ontvangen worden denk je ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 april 2010 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard men kan de belasting op firma wagens optrekken. Men kan zelfs de rollen wc papier zien als loon hé? Mocht u nog eens weten hoeveel u feitelijk nu al moet opbrengen per maand om uw loon te bekostigen je zou waarschijnlijk verschieten van jezelf dat je zo een dure vogel bent.
![]() |