Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Waarop moet de nieuwe regeringen besparen?
sociale zekerheid 15 23,08%
defensie 29 44,62%
gezondheidszorg 11 16,92%
federale overheid 41 63,08%
onwikkelingshulp 27 41,54%
verhoging pensioenleeftijd 8 12,31%
immigratie 41 63,08%
bijdrage aan Europa 25 38,46%
subsidies 30 46,15%
anderen,nl 14 21,54%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2010, 01:36   #141
Ajoin
Vreemdeling

Standaard

Van mij mag men gerust eens snoeien in de subsidies, ontwikkelingshulp en sociale zekerheid.

Subsidies kunnen van mijn part, maar in tijden van economische crisis moet er ergens bespaard worden. Voor ontwikkelingshulp geldt hetzelfde princiepe in mijn ogen. Sociale zekerheid vind ik dan weer veel te veel zekerheid bieden in dit land. Akkoord, het is een persoonlijke mening en ik ben een gezonde twintiger, maar ik heb ooit ook mijn werk verloren en amper drie weken later was ik opnieuw aan het werk. Ik ben dus voor een "uitdovende uitkering voor werklozen". Bv 6 maanden volledige uitkering en dan steeds minder tot je op een bepaald moment niets meer hebt...
Ajoin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 02:08   #142
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ajoin Bekijk bericht
Van mij mag men gerust eens snoeien in de subsidies, ontwikkelingshulp en sociale zekerheid.

Subsidies kunnen van mijn part, maar in tijden van economische crisis moet er ergens bespaard worden. Voor ontwikkelingshulp geldt hetzelfde princiepe in mijn ogen. Sociale zekerheid vind ik dan weer veel te veel zekerheid bieden in dit land. Akkoord, het is een persoonlijke mening en ik ben een gezonde twintiger, maar ik heb ooit ook mijn werk verloren en amper drie weken later was ik opnieuw aan het werk. Ik ben dus voor een "uitdovende uitkering voor werklozen". Bv 6 maanden volledige uitkering en dan steeds minder tot je op een bepaald moment niets meer hebt...
Je zou je ook kunnen afvragen waarom de tickets voor Werchter zo duur zijn. Ontwikkelingshulp is voor de meesten die ermee te maken krijgen het enige contact met een min of meer reguliere autoriteit zonder dewelke ze compleet aan hun lot zouden zijn overgelaten. Binnen de sociale zekerheid vragen pensioenen en gezondheid de grootste inspanning. Werkloosheidsuitkeringen kosten niet zoveel. Ze zijn laag. Ik begrijp de hetze ertegen niet zo goed. Het moet zijn dat sommige mensen gefrustreerd zijn binnen hun dagelijkse werkomgeving en een vijand nodig hebben.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 mei 2010 om 02:18.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 02:12   #143
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarop moet de nieuwe regering besparen?

Antw. op zichzelf.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 02:18   #144
Ajoin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Je zou je ook kunnen afvragen waarom de tickets voor Werchter zo duur zijn. Ontwikkelingshulp is voor de meesten die ermee te maken krijgen het enige contact met een min of meer reguliere autoriteit zonder dewelke ze compleet aan hun lot zouden zijn overgelaten. Binnen de sociale zekerheid vragen pesioenen en gezondheid de grootste inspanning. Werkloosheidsuitkeringen kosten niet zoveel. Ze zijn laag. Ik begrijp de hetze ertegen niet zo goed. Het moet zijn dat sommige mensen gefrustreerd zijn binnen hun dagelijkse werkomgeving en een vijand nodig hebben.
Het is in mijn geval zeker geen hetze, al kan je het misschien wel een frustratie noemen. Ik heb enkele vrienden die perfect gezond zijn, maar toch al jaren stempelen. Om één specifiek voorbeeld te geven: Die gast heeft een diploma secundair onderwijs en heeft even gewerkt na zijn schooltijd, waardoor hij recht had op een volledige uitkering. Vervolgens is hij -wegens dronkenschap op het werk (gelukkig voor hem stond dat niet op de ontslagpapieren)- zijn job kwijt geraakt. Hij kreeg dus een volledige uitkering die naar gelang van tijd gedaald is tot het minimum. Vervolgens heeft deze intussen 27-jarige gast een jaarcontract aangeboden gekregen bij de stadsdiensten "om zijn uitkering opnieuw op te trekken" en intussen zijn we weer anderhalf jaar later en zit meneer nog steeds op zijn luie krent thuis... Pas op, ik verwijt het hem niet eens, maar ik vind het schandalig dat zo'n toestanden getolereerd worden door onze "sociale zekerheid"!

Van pensioenen moeten ze in mijn ogen afblijven, die mensen hebben hard genoeg gewerkt tijdens hun actieve loopbaan. Ziekte is dan weer een tegenslag die je niemand toewenst dus ook daar heb ik geen problemen mee.

Om terug te gaan naar u tickets van Werchter. Ik ben niet zo'n fan dus ik lig er niet wakker van Maar, ik begrijp u punt. Anderzijds is het logisch dat een concertorganisator zoveel mogelijk winst probeert te maken. Voor zover ik weet komt er nog steeds een massa volk en de "vrije" markt wordt nu eenmaal bepaald door vraag en aanbod. Dus zolang er geen over-aanbod is, zal die prijs niet dalen. Dat geldt voor Werchter, maar evenzeer voor de prijzen in een voetbalstadion etc...

En ontwikkelingshulp, daar heb ik het gewoon moeilijk mee. Pas op, ik heb ook hartzeer als ik die mensen op tv zie lijden, maar anderzijds zie ik dagelijks mensen in de kou op straat slapen in Brussel. Ik vind dat EERST die mensen moeten geholpen worden.
Ajoin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be