![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak enkel gebruik van mijn recht en mijn politieke vrijheid om hetgeen ik hoger vermeldde als 'ruis' niet te aanvaarden. Van die keuze die ik maak, draag ik de politieke konsekwensie. Vergelijk: ik doe geen zaken met kriminelen. Dat kost mij winst, maar ik ben een flamingant van de oude stempel: arm maar proper; liever arm blijven dan smerig te gaan doen. De enige samenwerking met het Belang, die ik van de nva zal verdragen, is een toevallige gelijkopende stemming in een punktueel kommunotair dossier (of zoiets ongeveer ...). Verdere samenwerking met het Belang dan hetgeen hier geschetst, betekent dat de NVA mijn ene kleine luttele stem zal verliezen. Spijtig voor de 90 prosent eerlijke Belangers, en spijtig voor de 90 prosent eerbare delen van het geheel "programma-en-aksies" van het Belang. Heel spijtig. Voorts nog even herhalen, diksit Luc Broes: VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen. En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bartje in de plaats van francis, want anders is die gordel veel te spannend.
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
den andere sos wil zijn sosiale doel bereiken via onderhandelingen, redelijkheid, alleen maar staken als ultiem wapen ... bla bla .. Dit wil nog niet zeggen dat beiden ruzie maken; ze zijn beiden sos, hun werkmetodes verschillen en als de ene wat teveel ekstreem is voor de andere, dan staan ze wat verder uit mekaar. Idem voor de baronblauwen, de fundis en realo-groenen. Ik heb mijn punt duidelijk trachten te maken, dat is alles. Ge moogt, als mede-flamingant, mij verwijten, me afmaken (politiek), me begrijpen ... ge doet ermee wat ge wilt. Net zoals het Blok doet wat het wilt met hun gore kantjes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nog te zwijgen over een aantal andere punten die worden overgenomen door andere partijen. Het Vlaams Belang is de enige partij in Vlaanderen die sedert haar bestaan nooit één letter van haar programma is afgeweken, hetzij geactualiseerd. Andere partijen veranderen hun programma net zoveel keer als ze van onderbroek wisselen! Overigens meen ik mij een uitspraak van 'Lewie Tobback' te herinneren over illegalen... 'zoals meeuwen op een stort'. Lijkt me nogal wat anders dan de uitspraak van FDW. |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
“Diegenen die hier als meeuwen op een stort komen zitten omdat dat makkelijker is dan thuis te vissen of de grond te verbouwen, dienen systematisch uitgewezen te worden.” U liegt dus KVE. Maar u kan nog steeds het omgekeerde aantonen door het originele artikel op te duikelen. |
|
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daar ben ik me van bewust,maar de waarheid is de waarheid,en daarmee basta. Laat ons weer terug gaan naar onze roots"één arbeidersfront,één solidariteit" en al dat andere negatieve doemdenken eens achter ons laten,wie al die negatieve dingen verspreidt,wil alleen verdelen en heersen,en de massa koest houden,maar daar trap ik niet in.En de pers speelt hier ook duchtig op in.Altijd maar negatieve nieuws,precies alsof er geen goeie dingen meer gebeuren. Maar ja,dat verkoopt niet zo goed,nietwaar???Zo ook de politiekers...besparingen,akkoord...maar ga dan bij de juiste mensen en groepen,en denk niet in de eerste plaats aan je eigen plaatske in de politiek veilig te stellen,en dit ten koste van alles. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Die uitbreiding van uitkeringen,zou in elk land moeten gebeuren,dan zouden er al minder inwijkelingen zijn. Dus druk zetten als wereldvakbond,of als organisaties,op alle poltieke leiders van dat land,en niet in een hoekske blijven zitten,want er is nog nooit iets "vanzelf" gekomen,ook in Belgie niet. |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al eerder gezegd. Om politieker te worden moet ge behoren tot het slag van volk dat , wanneer ze betrokken geraken bij een schipbreuk, eerst op de schouders van hun vader of moeder kruipen om zelf boven te blijven, daarna op die van hun echtgenote en tot slot op die van hun kinderen. Hoe kun je dan van een geweten spreken bij dat soort personen. Wat telt, voor de partijen, is zoveel mogelijk stemmen behalen voor de partijtoelage, en de politiekers die er aan deelnemen, idem, voor hun zakken te vullen. Eender tot welke partij ze behoren. En als ze een trapje hogerop kunnen klimmen door naar een andere partij over te lopen, zullen ze het niet laten, ook al staan die hun programmapunten totaal haaks op diegene van de partij waartoe ze behoren. Misschien juist daarom dat ik nog het meeste vertrouwen heb in het VB, want om daar onwrikbaar in te blijven doorduwen jaren lang, wetende dat je zo goed als kansloos bent, en toch niet op te geven, dat verdiend respect. Een dergelijk doorzettingsvermogen heb ik bij nog geen enkele andere partij waargenomen. Laatst gewijzigd door Garry : 1 juni 2010 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Idd, gastarbeider us nu: GAST, arbeider is eraf gevallen..
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eén keer kan nog een glimlach op het gezicht toveren, terwijl men hoofdschuddend de kwajongensstreek opvangt, maar op die manier in herhaling vallen is erover. Op die manier verspeelt hij zijn laatste greintje geloofwaardigheid bij de niet-racisten die nog op het VB stemmen. Of dat nu een goede of slechte zaak is laat ik in het midden, maar het toont wel aan dat Dewinter gewoon ontzettend dom is. Het is gewoon ontzettend triest.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |